asandy Zgłoś #21 Napisano 3 Lutego 2009 (edytowane) 25B Stellmotor für Fußr/Defrost-Klappe 0x25 25B-Silnik regulacyjny V85 pokrywy w przestrzeni na nogi lub odmrażania – V85 Edytowane 3 Lutego 2009 przez asandy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danny6 Zgłoś #22 Napisano 3 Lutego 2009 (edytowane) Mam 4FA i 318.Znalazlem ze 4FA to Mechanizm/silnik nastaw klapy nawiewu powietrza – V71 (awaria siln/zablokowany). 318 za wysokie cisnienie w ukladzie to pewnie przez wentylator, ktory nie dziala. Czy ktos wyciagal ten wentylator? Mozna go naprawic? Czy nowy od razu? Edytowane 6 Lutego 2009 przez Danny6 blad Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
crazy Zgłoś #23 Napisano 22 Lutego 2009 25B-Silnik regulacyjny V85 pokrywy w przestrzeni na nogi lub odmrażania – V85 Dzięki. A konkretnie co z tym zrobić? Jak można sprawdzić czy padł ten silniczek czy coś jest zablokowane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #24 Napisano 14 Lipca 2010 witam panowie mam pytanie ja u siebie przytrzymuje obieg i econ wlaczam zaplon i wyskakuje mi na ekraniku wszystkie mozliwe oznaczenia klimy i czekam czekam i nic nie gasnie i nie pokazuje zadnych bledow ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #25 Napisano 14 Lipca 2010 Jak pojawi ci się wszystko na wyświetlaczu, to wtedy puszczasz przyciski i czekasz około 20 sekund. Po tym czasie - jeśli nie ma błędów to wyświetli ci 444 02. A jeśli są błędy, to się pokażą na wyświetlaczu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #26 Napisano 14 Lipca 2010 Mam 4FA i 318.Znalazlem ze 4FA to Mechanizm/silnik nastaw klapy nawiewu powietrza – V71 (awaria siln/zablokowany). 318 za wysokie cisnienie w ukladzie to pewnie przez wentylator, ktory nie dziala. Czy ktos wyciagal ten wentylator? Mozna go naprawic? Czy nowy od razu? witaj da sie go bezproblemowo wyciagnac i naprawic samemu koszt jakies 60 pln tylko musisz zamówic 4 szczotki z takiej firmy jak , np elektrocarbon z tarnowskich gór . robia szczotki na zamówienie i tanio reszte zrobisz sam , wskazówki znajdziesz na forum było juz to nieraz omawiane powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #27 Napisano 14 Lipca 2010 Mam 4FA i 318.Znalazlem ze 4FA to Mechanizm/silnik nastaw klapy nawiewu powietrza – V71 (awaria siln/zablokowany). 318 za wysokie cisnienie w ukladzie to pewnie przez wentylator, ktory nie dziala. Czy ktos wyciagal ten wentylator? Mozna go naprawic? Czy nowy od razu? jedno i drugie można naprawić samemu wentylator i ten silniczek to praktyczne podobne usterki wentylator szczotki silniczek szczotki (jak wyżej kolega napisał) Wszystko jest na forum co i jak rozebrać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radoslav Zgłoś #28 Napisano 14 Lipca 2010 (edytowane) To jest błąd oznaczający zadziałanie zabezpieczenia ciśnieniowego - uruchamiane jest kiedy w układzie niebezpiecznie wzrośnie ciśnienie. Jest to bezpośrednio związane z niedziałającym wiatrakiem, kiedy nie działa skraplacz nie spełnia prawidłowo swojej funkcji i ciśnienie w układzie rośnie bardzo szybko. Jest szansa że zadziałał też zawór bezpieczeństwa który upuścił częściowo lub w większości gaz z układu. Nie mruga Ci panel Climatronika zaraz po włączeniu zapłonu? U mnie na VAGu wyskoczył błąd 01273 (Fresh Air Blower). Do tego po przekręceniu kluczyka miga właśnie przez ok 10 sek. cały wyświetlacz ze wszystkimi jego elementami. Wiatrak nawiewu mimo że pokazuje na panelu 3 "kreski" to chodzi na zmianę tak od 3 do max. (w trybie AUTO i ręcznym). Co więcej zatrzymując się na światłach słychać, że (jakiś) wiatrak się załącza, ale w tym momencie zostaje wyłączona sprężarka klimy (po czym za chwilę znów się uruchamia). Objawia się tym, że lekko falują w tym momencie obroty, wzrosło znacząco spalanie, a chłodzenie jest raczej prawidłowe (ok. +8*C na wylocie). Dodam, że ostatnio zrobiłem przegląd i nabicie klimy, a nic nie wykazywało wtedy zmian ciśnienia w układzie (17 bar). Przed tym zabiegiem objawy były identyczne. Teraz pytanie, czy błąd 01273 oznacza wiatrak przy chłodnicy, czy ten o samego nawiewu? Skąd w tej sytuacji głupienie całego climatronika (wyświetlacza + sprężarki)? Edytowane 14 Lipca 2010 przez Radoslav Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #29 Napisano 14 Lipca 2010 czy błąd 01273 oznacza wiatrak przy chłodnicy, czy ten o samego nawiewu? Skąd w tej sytuacji głupienie całego climatronika (wyświetlacza + sprężarki)? To jest błąd wentylatora na chłodnicy. Padają szczotki. A czemu klima się wyłącza? Bo poprzez ten wentylator wzrasta ciśnienie w układzie i sprężarka zostaje wyłączona. Układ dostaje sygnał od wyłącznika ciśnieniowego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radoslav Zgłoś #30 Napisano 14 Lipca 2010 To jest błąd wentylatora na chłodnicy. Padają szczotki. A czemu klima się wyłącza? Bo poprzez ten wentylator wzrasta ciśnienie w układzie i sprężarka zostaje wyłączona. Układ dostaje sygnał od wyłącznika ciśnieniowego. OK. Dzięki wielkie za objaśnienie W takim razie wiem gdzie już szukać problemu. Tylko z ciekawości czy dobrze rozumiem, że to "ten" wiatrak się załącza najczęściej na postoju (czasem w czasie jazdy), a przez padające szczotki za słabo chłodzi wzrasta ciśnienie wraz z temp. i dlatego odłącza sprężarke? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #31 Napisano 14 Lipca 2010 wlasnie tak robilem i czekalkem i nic dalej sie wszystko swieci ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #32 Napisano 14 Lipca 2010 Tylko z ciekawości czy dobrze rozumiem, że to "ten" wiatrak się załącza najczęściej na postoju (czasem w czasie jazdy), a przez padające szczotki za słabo chłodzi wzrasta ciśnienie wraz z temp. i dlatego odłącza sprężarke? Poprzez padające szczotki, to mniemam że on się po prostu zatrzymuje bądź zwalnia - przez co jest zmniejszone chłodzenie czynnika, co powoduje wzrost ciśnienia. no i jak sam zauwazyłes - wyłącza wtedy sprężarkę. wlasnie tak robilem i czekalkem i nic dalej sie wszystko swieci ? Dalej świeci cały wyświetlacz po puszczeniu przycisków? I nic się nie zmienia nawet po minucie? W FL-u przy takim tescie, to powinno byc słychać, jak na przemian sie otwierają i zamykają klapki sterowania nadmuchem. Tego też nie słychać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #33 Napisano 14 Lipca 2010 wlasnie slychac te klapki ale wyswietlacz swieci sie nawet po 2- minutach i nic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #34 Napisano 14 Lipca 2010 Tylko z ciekawości czy dobrze rozumiem, że to "ten" wiatrak się załącza najczęściej na postoju (czasem w czasie jazdy), a przez padające szczotki za słabo chłodzi wzrasta ciśnienie wraz z temp. i dlatego odłącza sprężarke? Sprawny wiatrak startuje zaraz po właczeniu klimy na 1 biegu i tak jest prawidłowo, 2 bieg jest załaczany różnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #35 Napisano 14 Lipca 2010 wlasnie slychac te klapki ale wyswietlacz swieci sie nawet po 2- minutach i nic No to VAGiem musisz sprawdzić klimę i skasować błędy, bo pojęcia nie mam - czemu ci nie kończy testu klimy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #36 Napisano 14 Lipca 2010 ok dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radoslav Zgłoś #37 Napisano 14 Lipca 2010 Sprawny wiatrak startuje zaraz po właczeniu klimy na 1 biegu i tak jest prawidłowo, 2 bieg jest załaczany różnie To może przez te szczotki na 1. biegu nie chodzi w ogóle (bo raczej go nie słychać), tylko jak się już wzrośnie ciśnienie to załącza na 2. ale wtedy już rozłącza sprężarke ... i to by się zgadzało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radoslav Zgłoś #38 Napisano 19 Lipca 2010 To może przez te szczotki na 1. biegu nie chodzi w ogóle (bo raczej go nie słychać), tylko jak się już wzrośnie ciśnienie to załącza na 2. ale wtedy już rozłącza sprężarke ... i to by się zgadzało Ze wstępnych oględzin wynika, że jednak wiatrak chodzi zarówno na 1. jak i na 2. biegu. Do tego wszelkie czujniki temp. mogące mieć na to wpływ działają też prawidłowo W czwartek jade jeszcze raz sprawdzić ciśnienia na zimno (bo wtedy chodzi OK) i na rozgrzanym. Dam znaka jak już się uporam z problemem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leszek0211 Zgłoś #39 Napisano 20 Lipca 2010 panowie mam przekladke z angola i na mojim panelu z climy mam wszystko na odwrot daje na nogi leci na szybe daje cieple leci zimne itd. jak uporac sie z tym problemem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maniek77 Zgłoś #40 Napisano 20 Lipca 2010 Koledzy ja mam tak-po nabiciu czynnika włączam klime-wiatrak chodzi temperatura powietrza na wylocie +5*c po jakimś czasie załacza się drugi bieg wiatraka i jest git-tak jest przez trzy dni -fajnie chłodzi- czwarty dzień-koniec czynnika gdzieś uciekł i pytanie czy jeśli nie ma czynnika drugi bieg wiatraka się nie załączy? Dobrze rozumuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach