Skocz do zawartości
Gość bodek82

ChipTuning z Allegro

Rekomendowane odpowiedzi

nie rozumiem dlaczego piszesz że żyją z tego,chyba nie uważnie czytałeś...

Zadales to pytanie niewlasciewej osobie. I dalej jestes przekonany tylko do jednego paradygmatu i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sens dyskusji z tych 6 stron zbiega się do jednej opinii, mianowicie zaglądania sobie w kieszeń. Prosiłbym, żeby ta dyskusja miała większą wartość merytoryczna ponad "zapłaciłeś więcej i cię boli". Dysponowanie własnymi funduszami to prywatka kwestia każdego z nas. Oczywiście można się odnieść do opłacalności inwestycji lecz niech ta teza będzie poparta jakimiś wartościowymi argumentami.

 

Co do dyskusji to dodam coś od siebie - nie mogę traktować poważnie programu, którego efekt nie został zweryfikowany przed i po ingerencji na hamowni. Ludzie różne rzeczy opowiadają szczególnie, gdy mają w tym zarobek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zwroc uwage na słowa obeznanych ludzi...bobik, rob, rufi itp.

Niestey pisali tak bo nie mogli inaczej, zyja z tego.:vw:

Wydaje mi się że to twoje słowa....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wydaje mi się że to twoje słowa....

Prosze, nie klocmy sie od nowa....

wniosek jest jeden.....tanie mięso psy jedzą

I nie powiem tez ze mogles urazic kogos tymi slowami....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no nic, prawda jest taka ze bobik/jetronik nie laduja byle czego do sterowników. Rufi nie zyje z chipsów. Kazdy zrobi co bedzie uważał, ale jesli cos jest do wszystkiego to jest do...

 

peace

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukass

Panowie trochę się wtrącę .

Przejrzałem strony chyba wszystkich firm tuningowych w Polsce(VTG ,v-tech , kreator itd) i oto wnioski

-99% procent oferowanych programów, chipów itp to gotowce

-praktycznie 100% wykresów z hamowni pokazuje tylko zwyżkę mocy i momentu w całym zakresie obrotów przy identycznym przebiegu krzywych

-a więc taki PD 115 czy 130 , który w serii ma 310NM przy około 1900obr po zabiegu ma 0k 380NM przy tych samych obrotach , a potem leci w dół w tym samym tempie co seria.

Poza tym bardzo często bazują na rozwiązaniach od naszych zachodnich sąsiadów ( tak jak sprzedawca z allegro) , a tam ceny są naprawdę dużo niższe niż u nas(słyszałem z kilku niezależnych źródeł)

A tak zupełnie prywatnie uważam ,że założenie gotowca wcale nie jest złe -jeżeli mamy 100% pewności co do sprawności motoru. Jeśli brak takowej pewności to warto auto dobrze zdiagnozować przed zapodaniem chipa.W fabryce oryginalny soft też jest taki sam dla każdego motoru , a te same silniki często różnią się jakością wykonania elementów mechanicznych i układu wtryskowego- a więc moce takich silników znacznie od siebie odbiegają - nawet o kilka -kilkanaście koni. I nawet w takim przypadku wszystko gra .

Natomiast w przypadku silnika w którym mamy do czynienia z przeróbkami mechanicznymi - no to wtedy żaden gotowiec się nie sprawdzi.

W związku z tym uważam , że przy spełnieniu powyższych warunków można spróbować założyć gotowca z allegro , jeżeli jest on renomowanego producenta (a nie opornik za 1zł)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jest wogóle inaczej ... każdy program trzeba dostroic do motoru (turbina i dawki paliwa), czy to gotowiec czy nie ... sam byłem świadkiem w przypadku swojego samochodu ... orygianalny program został zgrany i wysłany do Aligatora ... autko przed miało pełną diagnostyke (wszystko było ok) następnie po wgranu nowego porgramu wyszło lekkie niedomaganie turbiny mimo że program lajtowy ze względu na skrzynie tiptronic ... przeładowywała przy niskich obrotach trzeba było zmniejszyć dawki paliwa i skręcic na zaworku - po dostrojeniu nie ma żadnych niedomagań, wykresik wygląda bardzo ładanie (żadnych falowań) ... chiptuning to wykożystywanie zapasu bezpieczeństwa jaki dała fabryka więc nie warto ryzykować, bo przy mocniejszym porgramie musi wszystko grać ... nie powinno być żadnych odchyłów. Grupa VAG wgrywa takie same porgramy do każdego motoru bo poprostu tam jest duży zapas wytrzymałości, ale w przypadku podkręconego programu dostraja się go do możliwości i stanu motoru ... tu już nie ma miejsca na masówkę bo nie ma zbyt dużego zapasu bezpieczeństwa i wytrzymałości silnika. Nie rozumiem o co Ci chodzi jak napisałeś że moc/moment na oryginale i po wirusie leci w dół w tym samym tempie ... a jak inaczej miałoby się dziać i jaki sens przy dieslu kręcić go wogóle do 4500obr/min lub więcej ??

 

 

WYKRES

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukass
Nie rozumiem o co Ci chodzi jak napisałeś że moc/moment na oryginale i po wirusie leci w dół w tym samym tempie ... a jak inaczej miałoby się dziać i jaki sens przy dieslu kręcić go wogóle do 4500obr/min lub więcej ??

Chodzi mi o ot że chłopaki z streetracing krytykowali chipa z A4 , a moim zdaniem wykres który był w tamtym linku, specjalnie nie różnił się od wykresów uznanych tunerów którzy tak głośno krzyczą ,że gotowiec to zło, a sami tak robią- wiem na pewno. Pracowałem w kilku serwisach autoryzowanych i oferowaliśmy klientom chiptuning na gwarancji. W skrócie wyglądało to tak , że demontowaliśmy sterownik , przyjeżdżał "pan tuner" i za godzinę lub dwie oddawał sterownik , a auto zapierdalało jak głupie - lub troche mniej jak ktoś chciał lekki soft- ale zawsze były to gotowce. A co do "pana tunera" -to były to naprawdę uznane firmy, których nazw z wiadomych przyczyn nie wymienię. I gwarantuje Ci ,że jeżeli twoja turbawka byłaby w idealnym stanie i dobrze wyregulowana fabrycznie , to obeszłoby się bez skręcania na zaworku ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poza tym bardzo często bazują na rozwiązaniach od naszych zachodnich sąsiadów ( tak jak sprzedawca z allegro) ,

:rotfl::rotfl::rotfl::rotfl::rotfl::rotfl::rotfl::rotfl::rotfl::rotfl::rotfl::rotfl::rotfl:

 

Widzisz tylko caly bajer polega na tym, ze jesli chodzi o diesle to w polsce sa najlepsi specjalisci od tego :ok: Moze i ktos bierze z zagranicy ale w polsce sa najlepsi i bardzo duzo osob bierze gotowce np od mastersa. A jesli chodzi o benzynki to A4 elba to chyba nie do konca zrozumiales sens tamtego watku ;] Elb kupil caly kit a nie tylko program (to po pierwsze), po drugie sciezka silnika 1.8T jest juz tak znana i tak dobrze przerobiona, ze nikt nie bierze niczego zza granicy bo rodowi tunerzy maja ogromne doswiadczenie. Nie mozesz wszystkiego usredniac wrzucajac do wora v-techa bo zawsze wyjdzie kupa ;] :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukass
A jesli chodzi o benzynki to A4 elba to chyba nie do konca zrozumiales sens tamtego watku ;] Elb kupil caly kit a nie tylko program (to po pierwsze), po drugie sciezka silnika 1.8T jest juz tak znana i tak dobrze przerobiona, ze nikt nie bierze niczego zza granicy bo rodowi tunerzy maja ogromne doswiadczenie

No tylko że w linku ze strony 5 jest mowa o 1.9TDI 110km i wykres który tam jest - idealnie odpowiada charakterystyce nowoczesnego turbodiesla - max. moment przy okoł 2000 obr.

No i macie racje - jak ktoś będzie dawał buciora od samego dołu to zjedzie sprzęgło i dwumas - ale w seri zrobi to także i wcale nie potrzebuje do tego chipa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ups przepraszam, wczesniej byla mowa tez o a4 elba z sr.pl i juz wszystko mi sie pomieszalo :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukass

To spójrz na ten wykres i na wykresy na stronach tunerów -jak dla mnie to wyglądają tak samo.

Konkludując -uważam ,że spr. chip z allegro (czytaj ściągnięty od niemieckich tunerów) , założony do wpełni sprawnego samochodu ,powinien się sprawdzić- pod warunkiem że kierownik będzie rozsądnie z tego korzystał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lukass, może i powinien, ale w nowym aucie. W używanym nie musi i często się nie sprawdza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukass
może i powinien, ale w nowym aucie. W używanym nie musi i często się nie sprawdza.

Trochę to przesadzone - bo jak używane auto jest w pełni sprawne - to powinien się sprawdzić , a przy nowym aucie -to niestety powiem z doświadczenia ,że też różnie bywa z poprawnymi regulacjami parametrów -nowe auta też potrafią być mocno "rozjechane"

Swoją drogą jak używka będzie już padaczkowata -to nawet najlepszy magik jej nie zestroi.

Przy gotowcu uważam , że po montażu trzeba wziąć vaga i solidnie przegonić auto i obejrzeć wszystkie parametry (dawki , doładowanie ,kąty , temperaturę , korekcje itd) w całym zakresie pracy silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lukass, ale ty wracasz do tematu, ktory byl juz walkowany. Jak dla Ciebie oszczednosc rzedu 500zl czy nawet 1000zl jest wazniejsza od pewnosci dobrze wykonanej uslugi to twoja sprawa. Kupujac gotowce kupujesz kota w worku. Bez zadnej gwarancji. Chcesz kupic? kup. Uda Ci sie ? Super ciesz sie, bo wydales mniej kasy niz ja. Ale wiesz co? Mi za ten program daja gwarancje i jak wypluje korby to dostane nowe a Ty pewnie nie ;] I jak dla mnie czy te wykresy sa takie same czy nie, nie ma znaczenia. Zycie nauczylo mnie nie oszczedzac tam gdzie nie trzeba i nie kupowac kota w worku :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukass
Ale wiesz co? Mi za ten program daja gwarancje i jak wypluje korby to dostane nowe a

:hurra: To się uśmiałem - nie znam tunera ,który dałby gwarancję na silnik w używanym aucie w którym robił tylko program. Gwarancja tyczy się tylko i wyłącznie oprogramowania no i że nie uszkodzi sterownika , a reszta to już ryzyko właściciela pojazdu.

Bo jakby ktoś dawał gwarancję na silnik tylko po zrobieniu diagnostyki i chipa -to jakbym nazwał go "że jest chyba niespełna rozumu" - to i tak byłoby to dość kurtuazyjne określenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo dobry tuner sprawdza stan techniczny auta i nie wirusuje zlomu. Moze Ty takiego nie znasz, ja znam Aligator . I owszem jak wypluje po miesiacu tloki to mi nic nie odda ale jak po pierwszej prostej cos takeigo sie stanie to owszem, bedzie inna rozmowa ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wracajac do Elberotha. Dlaczego zdecydowal sie na Sporteca.

Bo nie wierzyl ze ktos w kraju bedzie w stanie ogarnac k04 w wzdłużnym. Moze i mial rację. nie przeczę. Nie robiłem tego nigdy.

 

A zaglebiałeś się ile dał mu Sportec? Z tego co pamietam to na sofcie TVG z nowym kitem mial cos kolo 187 ok i 305NM. A juz mial zalozony pelny wydech.

Po sportecu wskoczylo mu 213km... :) Rewelacja za gotowca....

A skad sie wzielo 230km? Ano po montazu TIPa i przestawieniu zaplonu na VPowera 100 o 12 stopni, co Elb zrobil sobie sam VagComem.

Wiec jak widzisz gotowiec swoje, robota swoje. Tylko ze ELB montowal soft Sporteca za pale klio ojro a nie soft pana kazia sory pana Helmuta spod Bonn.

 

peace

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukass

Ok. Macie rację nie każdy gotowiec będzie w porzo , ale też nie każdy będzie zły -prawda jak zwykle leży gdzieś po środku.

A co myślicie o firmie http://www.fasttuning.de

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uważam że 3200PLN ~ 880EUR za to co w polsce zapłaciłem 1300PLN to za dużo ... a efekt ten sam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności