Skocz do zawartości
Gość bodek82

ChipTuning z Allegro

Rekomendowane odpowiedzi

Gość firewire

WItam!

 

Wiecie co ?

 

czytam i czytam i naprawdę zgłupiałem zajrzałem sobie na wszystkei strony i łącznie przeczytałem koło 30 stron i wiecie sorki ALE GÓWNO SIE DOWIEDZIAŁEM!

wolałbym wogóle nie czytać

 

Zadaje sobie pytanie:

Mam sprawne auto na 99% czy moge sobie kupić na allegro chipa i go zamontować ?

 

BRAK ODPOWIEDZI

 

nie bo może masz coś popsute i nie będzie działać

 

Przepraszam za TON ale jedyna osoba prubójąca dowiedzieć sie czegoś podobnie jak ja - Kurzyn poza bluzgami od "specjalistów" pewnie tak jak ja niczego sie nie dowiedział....

 

gdzieś na stronach ktoś napisał:

Nie ma sensu wdawać się w spory ideologiczne w sprawach chiptuningu.
Wykwintny krawiec(tuner) szyje na miarę i za to się ceni. Ja kupiłem w markecie rękawy trochę za długie ale po plerach nie wieje.

 

Nie chcę sie wdawac w spory ideologiczne - ale szczerze to chciałbym mieć trochę więcej koników za rozsądną cenę na polskie warunki... (nie za 1500 czy więcej zł)

 

Jak ktoś sobie pozowoli na dedykowanego virusa za 1500zł to ok - SUPER chwała mu - oczytałem się na róznych stronach n/t chip tunningu - wszędzie rozgorzewa wielka dyskusja między gotowcami a dedykowanymi virusami. Ja chciałbym uzyskać po prostu odpowiedź....

 

Ale zawsze kiedy sie zapyta o gotowca odzywają się głosy że musi być auto sprawdzone na hamowni itd.. ludzie poszaleliście ? trochę w tym racji pewnie jest - żeby klient widział różnicę - ale czy jak passek wyjeżdza z fabryki (każdy kolejny model) to wjeżdza na hamownię ? i dostrajają mu soft ? NIE!

Bo są pewne uniwersalne wartości trzymające w normie wszystkie czynniki.

 

Chciałbym mieć więcej koników i zbliżyć się do wartości bezpiecznych - nie wiem o 5%, czyli podnieść moc/mo o 25% ?! bo dbam o swojego passka

 

kiedy zapytam sie jakiśch autorytetów to odpowiedzi są wymijające lub nie mające większego sensu... mam przez to mętlik w głowie.

 

Pobiłem trochę piany, do rzeczy.

 

pisałem o tym ale sie powtórzę

 

1.Jeśli masz nowe auto (prosto z fabryki) 100% możesz założyć od razu gotowca - zakładając że gotowiec jest ze sprawdzonego źródła a nie ściągnięty z emule.

2.Jeśli masz nowe auto możesz pojechac do tunera - ale ma to sens kiedy oprócz chipa chcesz robić stage 2 - (tunning mechaniczny?)

3. Jeśli masz auto używane i "znasz" jego stan - masz do niego zaufanie i silnik jest OK - wizyty u mechanika są czynnościami dotyczacymi normalnych przebiegów możesz założyc gotowca (zakładając że gotowiec jest ze sprawdzonego źródła a nie ściągnięty z emule) - osiągi będą w określonych ramach - a nie różne:

np

http://www.jetronik.pl/index.php?go=page&id=3

http://www.preisskandale.de/koobi5/tuning_calc_de/inc_detail_en.php?box1=63&box2=463&box3=1082

 

4. Jeśli masz auto używane i nie znasz jego stanu - nie masz do niego zaufania a wizyty u mechanika to nie tylko normalny przebieg to powinieneś pojechac do tunera (ale czy to ma sens jeśli auto sie sypie a my chcemy jesze mu dokopać?)

 

Tak jakoś wyszło mi to podsumowanie proszę mnie zweryfikować KONSTRUKTYWNYMI wypowiedzami - nie chcę znowu rozpocząć burzy w szklance wody, i być umoralniany przez osoby "przekabacone" na strone tunerów czy też gotowców. Mimo iż jestem raczej po stronie gotowców - z racji różnicy w kwotach... proszę raz jeszcze o KONSTRUKTYWNĄ dyskusję bo do cholery chce byc pewien że mój pasek nie zrobi mi niespodzianki.

 

Poza tym jest jeszcze temat dodatkowy = podobnie jak gotowiec vs tuner = a mianowicie skrzynia manualna i automatyczna - z jednej strony są opinię że do tunningu lepsze są automaty (z racji momentu obrotowego i zmniejszenia turbo-dziury - zwłaszcza w TDi) a z drugiej że manuale (może to ta europejska niechęć do automatów) - prosze także o takie wypowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o automat to wypowiedzialem sie w innym topicu na forum. W tym w ktorym przeczytales ze automat jest lepszy. Ja tak uwazam ale nikoniecznie jest to prawda.

Teraz mozesz zaczac szukac co jest lepsze A/T czy M/T....

Jesli wiesz kto zrobil program i jakie sa po nim efekty na blizniaczym silniku, wrzuc sobie gotowca. Jesli nie masz pewnosci kto go robil, jakie daje parametry odpusc sobie tym bardziej do swojego automata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ALE GÓWNO SIE DOWIEDZIAŁEM!
tyle się dowiedziałeś na ile wiedza urzytkowników tego forum pozwoliła. Myślałeś że tu encyklopedia tuningu?
Przepraszam za TON ale jedyna osoba prubójąca dowiedzieć sie czegoś podobnie jak ja - Kurzyn poza bluzgami od "specjalistów" pewnie tak jak ja niczego sie nie dowiedział...
jak to piszesz specjaliści jeśli tu nawet zaglądają to nie będą ci tu pompować wiedzy bo z tego żyją że inni tej wiedzy nie mają. Ja tez bym chciał żeby mi jakiś tuner powiedział co i jak oraz przesłał parę gotowców. :zalamany:
wszędzie rozgorzewa wielka dyskusja między gotowcami a dedykowanymi virusami.
Myślę że nikt nie będzie ci pisał mapy specjalnie za 1500 zł tylko wgrywa gotowca i ew. modyfikuje mapę ze względu na stan silnika.
Jeśli masz nowe auto (prosto z fabryki) 100% możesz założyć od razu gotowca - zakładając że gotowiec jest ze sprawdzonego źródła a nie ściągnięty z emule.
Do nówki na pewno gotowiec, nowy silnik powinien trzymać fabryczne parametry.
Jeśli masz nowe auto możesz pojechac do tunera - ale ma to sens kiedy oprócz chipa chcesz robić stage 2 - (tunning mechaniczny?)
robisz u jednego speca, tuning mech. pozwala na podniesienie mocy jeszcze wyżej co musi być zawarte w mapie sterownika silnika. Oprogramowanie jest wtedy jeszcze bardziej modyfikowane.
Poza tym jest jeszcze temat dodatkowy = podobnie jak gotowiec vs tuner = a mianowicie skrzynia manualna i automatyczna - z jednej strony są opinię że do tunningu lepsze są automaty (z racji momentu obrotowego i zmniejszenia turbo-dziury - zwłaszcza w TDi) a z drugiej że manuale (może to ta europejska niechęć do automatów)
z tego co się orientuję to automaty są sterowane elektronicznie i mogą sprawiać małe kłopoty bo ustawione do współpracy np. z 130 km i 315Nm nagle dostają 165km i 350Nm. Może zmieniać się charakterystyka pracy automatu.

Oczywiście mogę się mylić, bo ja amator :cisza:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heh dwa auta chipniete, jeden ma wykres pofalowany jak nasze uksztalowanie terenu na wyzynach a drugi zaluje kasy i chce sprawdzac moc gtechem :hurra::hurra::padam::padam: Mozna i tak. Generalnie zycze bezawaryjnej jazdy chlopakom ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie chcę sie przyczepiac, ale chlopak mowi ze seria ma 8,3 do setki :) no megalol po prostu. i po czipie liczy na 6,4 do 100km/h. Kolejny mega lol.

pomijam wykres, bo zrobiony na Vtechu.

 

Nie wierze w 19Xkm bez wydechu w 1.8T 150km. Poza tym zeby na wydechu generowac 19X KM to trzeba pompowac ponad 1 bara. ot co.

Druga sprawa ze przy dobrym remapie, (mocnym) 19X KM to moment oscyluje w okolicach 290Nm i zahacza o 300 czasami.

 

 

Co do G-techa to podobne czasy kreciłem. Realny czas to kolo 16.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukass
seria ma 8,3 do setki :) no megalol

A ja potwierdzam A4 w 1.8T ma takie osiągi - dla nas posiadaczy passków jest to przykre ale prawdziwe - my za to mamy więcej miejsca w aucie :hurra:

Poza tym polecam przeczytać na http://www.a4-klub.pl/forum tematy dotyczące tuningu. Jest tam kilka tematów o chipach z allegro i trochę osób które się na to skusiło i są zadowoleni (zrobili na tym po kilkadziesiąt kkm i jest :ok: ) .Na potwierdzenie wrzucili trochę wykresów , także od uznanych tunerów oraz logów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, co do przyspieszenia się nie spieram. Wiem ze passat chodzi gorzej. Ale niejaki Kunio obecny na forum A4, ma samochod nalezacy kiedys do Krystiana. Jest na turbo K16, pelny wydech i program. Majac moz okolo 223km przyspieszał w okolo 6,8 do 100km/h. Wiec proszę uwierz mi ze majac 190 rzekomych koni, chlopak nie przyspiesza szybciej....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności