zlosnik321 Zgłoś #1 Napisano 3 Listopada 2016 Witam. Opiszę drugi problem jaki mam z moim samochodem Passat B5 1.8 ADR. Od pewnego czasu miałem problem ze wskazaniami na desce. Po przejechaniu trasy powiedzmy 10km i zgaszeniu silnika i odpaleniu po około 5min deska pokazywała 100-120 stopni po przejechaniu ok 1km lub postoju na włączonym silniku ok 2min temperatura spadała do 90 stopni. Dziś jadąc na trasie temperatura już nie spadła i cały czas podczas jazdy wahała się między 100-120stopni. Po zgaszeniu silnika i "odpoczynku" 5min temperatura na desce 100stopni po kolejnych 2min już na wolnych obrotach temperatura 90 stopni gdy ruszyłem ponownie w trasę i przejechaniu około 2km temperatura zaś 100-120 stopni uruchomienie nawiewu nastawione na grzanie nic nie pomagało. W czym problem? Czujnik od wskazań na desce wymieniony myślałem że to jego wina. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
profdos Zgłoś #2 Napisano 3 Listopada 2016 A w jakim stanie jest termostat. Jak dla mnie nie otwiera się duży obieg i silnik sie gotuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #3 Napisano 3 Listopada 2016 A w jakim stanie jest termostat. i czujnik temperatury. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dilu Zgłoś #4 Napisano 3 Listopada 2016 jeśli czujnik temperatury cieczy chłodzącej to musisz zobaczyć na kompie czy pokazuje ci na ecu i zegarach taką samą temperature jeśli tak to termostat do wymiany jeśli nie to czujnik. Miałem u siebie też problem ,tylko u mnie w zle pokazywało nie na zegarach a w ecu wymieniłem czujnik i wszystko jest ok:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zlosnik321 Zgłoś #5 Napisano 4 Listopada 2016 Proszę o podpowiedź jak sprawdzić temp programem Vag ponieważ wchodzę w : 01 potem bloki pomiarowe 08 grupa 007 i niestety nic nie pokazuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zlosnik321 Zgłoś #6 Napisano 4 Listopada 2016 Więc tak jestem po sprawdzeniu wartości w programie VCDS 1.2 Lite. Program pokazuje następująco : 01 Engine 08 Bloki pomiarowe Grupa 003 temperatura 99 stopni Druga wartość : 17 08 Grupa 003 temperatura 106stopni przy tych pomiarach wskazówka jest na pozycji 90 stopni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zlosnik321 Zgłoś #7 Napisano 4 Listopada 2016 Witam. Wróciłem z warsztatu wymieniony termostat ponieważ wąż chłodnicy dolny był zimny i chłodnica również lecz temperatura nadal wysoka i wąż nadal zimny czyli można się sugerować że chłodnica zapchana? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #8 Napisano 4 Listopada 2016 Witam. Wróciłem z warsztatu wymieniony termostat ponieważ wąż chłodnicy dolny był zimny i chłodnica również lecz temperatura nadal wysoka i wąż nadal zimny czyli można się sugerować że chłodnica zapchana? Albo chłodnica, albo pompa wody. Pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zlosnik321 Zgłoś #9 Napisano 4 Listopada 2016 Albo chłodnica, albo pompa wody.Pozdr. Pompa raczej nie ponieważ słabe bylo by ogrzewanie a obieg jest na powrocie do zbiorniczka tez a chłodnica zimna po 5min przy 5 tys obrotów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zlosnik321 Zgłoś #10 Napisano 5 Listopada 2016 Jak uszkodzona pompa wody było by ogrzewanie bo u mnie szybko ciepłe powietrze się pojawia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chrobry Zgłoś #11 Napisano 5 Listopada 2016 Pewnie czujnik warjuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zlosnik321 Zgłoś #12 Napisano 6 Listopada 2016 Pewnie czujnik warjuje. Tak jak pisałem wcześniej czujniki sprawne a nawet nowe zakres błędu między czujnikami to ok 5 stopni chlodnica zimna termostat wymieniony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zlosnik321 Zgłoś #13 Napisano 7 Listopada 2016 Temat do zamknięci usterka usunięta zapchana chlodnica wody przy okazji zrobiony rozrząd pompa sprawna termostat sprawny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zlosnik321 Zgłoś #14 Napisano 7 Listopada 2016 jednak problem pozostał nowy rozrząd Nowa pompa nowy termostat nowa chłodnica i dalej się przegrzewa chłodnica po zagrzaniu zimna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mathow Zgłoś #15 Napisano 24 Lutego 2019 (edytowane) Cześć, mam B5 FL 1.9 TDI AVF 130KM (TipTronic). Dwa miesiące temu wymieniano mi termostat, wcześniejszy był cały czas otwarty. Sprawdzono też na VAG, czujniki G2/G62 pokazywały takie same temperatury, auto grzało, wskazówka na 90st - wszystko cacy. Kilka dni temu pojawił się problem, mianowicie wskazówka na desce rozdzielczej po nagrzaniu do 90st pływa sobie jak chce - ale tylko w przedziale 75-90 stopni. Auto grzeje w środku, płyn chłodniczy w normie, nie widać wycieków, węże ciepłe, chłodnica też. W Torque po podłączeniu do OBD pokazuje 87-90 stopni cały czas (mimo, że wskazówka lata w górę i w dół). Nie widać zmian w spalaniu. Oczywiście będę chciał gdzieś go podłączyć do VAG i sprawdzić czy nie ma błędów, ale czy... a) termostat po 2 miesiącach znów się zaciął b) czujnik daje oznaki, że się kończy? Dodam, że wskazówka lata losowo, tzn. nie ma reguły - czasem cały czas stoi na 90st, czasem pływa góra-dół, czasem chwilę na tych 75 stopni zostanie. Edytowane 24 Lutego 2019 przez mathow złe oznaczenie silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mates514 Zgłoś #16 Napisano 25 Lutego 2019 U mnie był czujnik temperatury, kupiony ori plus nowy oring załatwił sprawę ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kmicik Zgłoś #17 Napisano 23 Lutego 2020 Skoro mowa o chłodzeniu to ja mam taki problem....Gdy wracałem z urlopu temperaturę pokazywało 90st, ale po przejechaniu polowy trasy zauważyłem ze temperatura wskazuje...zero. Zatrzymałem się i sprawdziłem co jest grane. Na moje oko wszystko było ok, płyn nie uciekł , węże cieple wiec ruszyłem dalej do domu (90 km zostało) i dojechałem bez problemu. Samochód normalnie jechał, Klima ładnie grzała i po dojechaniu jeszcze raz sprawdziłem co jest pod maską i dalej płynu nie ubyło i silnik się nie ugotował. Podejrzewam ze czujnik temperatury padł bo tak nagle zero zaczęło pokazywać...teraz pytanie. czy dobrze podejrzewam? Dziś może kompa podłączę to sprawdzę jak pokazuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pierunski Zgłoś #18 Napisano 4 Listopada 2020 Witam, blagam o pomoc. Od pewnego czasu wskazówka temperatury wariuje, czasem dochodzi do 130 stopni, wtedy zaczyna świecić się na wyświetlaczu czerwony trójkąt w towarzystwie trzykrotnego sygnału dźwiękowego (odechciewa się żyć). Gasze silnik, czekam aż temperatura spadnie i przez następne 50km jest stale 90 stopni - w normie (czasem wskoczy na jakieś 95) nie ma znaczenia czy stoję czy jade, takie przeskoki zdarzają się prawie za każdą jazdą. Co ciekawe po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów płyn od chłodnicy jest całkowicie zimny. Teraz UWAGA! - wymieniony czujnik temperatury - wymieniony termostat - wymieniony cały rozrząd wraz z pompą wody Powyzsze wymiany nie daly zadnego efektu, proszę o pomoc bo już mnie zalamuje to auto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #19 Napisano 4 Listopada 2020 Ten wymieniony czujnik to G2/G62? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pierunski Zgłoś #20 Napisano 4 Listopada 2020 Niestety nie mam pojecia, jest to w jakis sposob istotne ? Moge sie chyba dowiedziec, mechanik mi to wymienial. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach