marcin9962 Zgłoś #1 Napisano 21 Września 2016 Witam, zauważyłem dziwny szum... jak auto jest na biegu jałowym jest dosyć słyszący szum w kabinie z silnika jak by coś o coś się ocierało... myślałem że może sprzęgło ale po wciśnięciu szum nie ustępuje a po podaniu gazu szum się nasila wraz z wzrostem obrotów... pacjent to 2.0 170 manual.... obroty nie falują ani nic... - - - - - aktualizacja - - - - - https://www.youtube.com/watch?v=fVOe7xHmZXw oto jaki jest szum słychać go dość*wyraźnie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Morhol Zgłoś #2 Napisano 21 Września 2016 Może napisz jaki przebieg, kiedy wymieniany rozrząd, pasek osprzętu itd, będzie łatwiej. Taki szum doskonale pamiętam jak pasek rozrządu ocierał o obudowę, ale to było w zupełnie innym samochodzie i nie chcę źle wróżyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin9962 Zgłoś #3 Napisano 21 Września 2016 (edytowane) sprzęgło i rozrząd był wymieniane było jakoś nie aż tak dawno... przebieg 240 tyś... też myślałem nad paskiem co mógł by ocierać o obudowę ale pod maską niczego nie słychać... - - - - - aktualizacja - - - - - też się zastanawiam nad łożyskiem, napinaczem paska rozrządu bo tego nie jestem w stanie stwierdzić czy był wymieniany w ASO.... ale myślę że jak by to było to, to tak czy siak było by chyba go z pod maski słychać?... Edytowane 21 Września 2016 przez marcin9962 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #4 Napisano 22 Września 2016 Zdejmij górna obudowę rozrządu i pasek napędu alternatora. Uruchom silnik na minutę i osluchaj. Nie martw się nic się nie stanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin9962 Zgłoś #5 Napisano 22 Września 2016 myślisz ze rolka alternatora ? ale nie było by jej też słychać po otworzeniu maski ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #6 Napisano 22 Września 2016 Najpierw zdejmij pasek PK i zobaczysz czy ten głos ucichł? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SzMuD Zgłoś #7 Napisano 22 Września 2016 Marcin mam wrażenie, ze u mnie czasem podobny szum występuje ... i narazie nie udalo mi się rozwikłać zagadko od czego to. W komorze silnika nic nie słychać tylko w kabinie ... Jedyne co zauważyłem to, ze jak włączę klime(AC) to szum ginie, wyłączę to się czasem pojawi czasem nie. Masz podobnie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ktry Zgłoś #8 Napisano 22 Września 2016 To klima ,mam to samo i zawsze to miałem od kiedy mam Paska. Olać sprawę i się nie przejmować. Prawdopodobnie łożysko na sprężarce od klimy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #9 Napisano 23 Września 2016 U mnie jest to samo. Sprawdzalem luz na lozysku i mozna nim ruszac lekko na boki. Nie mowie o luzie na zasprzeglenie cewki. Przymierzam sie do wymiany. Roboty na godzine. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin9962 Zgłoś #10 Napisano 23 Września 2016 tylko w moim przypadku występuje to przy wyłączonej klimie AC i nawiew... auto jak chodzi na wolnych obrotach i przy dodaniu gazu szumienie staje bardziej wyczuwalne... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SzMuD Zgłoś #11 Napisano 23 Września 2016 Dokładnie jak piszesz: Klima WYŁĄCZONA szumi Klima WLACZONA cisza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin9962 Zgłoś #12 Napisano 23 Września 2016 w którym miejscu znajdę napęd od klimy ? to łożysko całe ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mel_1985 Zgłoś #13 Napisano 4 Października 2016 Witam mam ten sam szum i tak jak pisali koledzy wyzej jak wlacze klime to szum ustaje, u mnie ten szum sie zaczal jakis czas po wymienie sprzegielka od klimy. Czy mam sie tym martwic czy to olac ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacq64 Zgłoś #14 Napisano 4 Października 2016 (edytowane) Kolego tak jak piszą inni to kompresor klimatyzacji. Mój B7 stoi u specjalisty który oceni czy trzeba go wymienić. Troche poszperałem w necie na ten temat i dowiedziałem się że w B7 jest nowoczesny kompresor DENSO o którym więcej tutaj. Warto poczytać. http://www.laser-sinex.pl/auto-klimatyzacja-samochodowa/kompresory-sterowane-zaworem-elektromagnetycznym/ Pozdrawiam - - - - - aktualizacja - - - - - W B7 nie ma sprzęgła elektromagnetycznego tylko zrywalne. Jeśli musiałeś wymienić sprzęgło to znaczy że jest problem z kompresorem który generuje opór powodujący zerwanie sprzęgła. A głośna praca to potwierdza. Ja bym radził dobrego speca bo jak zatrze się kompresor to wydatki będą powiększone o pozostałe elementy i koszt płukania układu klimatyzacji. http://www.denso-am.pl/media/416564/denso15-dcp-bulletin-pl-v2.pdf http://www.denso-am.pl/media/647313/160591-denso_ac-compressor-technical-poster-a2_pl-web.pdf Edytowane 4 Października 2016 przez jacq64 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacq64 Zgłoś #15 Napisano 6 Października 2016 No i po problemie. Wczoraj odebrałem Paska z naprawy. Powód naprawy - załączanie klimy po ok 10 - 15 minut po uruchomieniu silnika oraz odgłosy jak w temacie postu. Diagnoza: zarysowany mimośród w kompresorze. Co do przyczyny prawdopodobnie zbyt mała ilość oleju po wcześniejszej obsłudze klimy przez ASO. Niestety niezbędna była wymiana kompresora. Inne podzespoły nie wymagały wymiany bądź naprawy. Po naprawie wszystko działa tak jak powinno. Cicho i komfortowo. W ocenie szefa firmy zdążyłem na ostatni gwizdek bo jaszcze parę tysięcy kilometrów i mogło się zwalić więcej elementów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #16 Napisano 6 Października 2016 Hmm... więcej elementów do wymiany oprócz kompresora... Tak sobie myślę, że oprócz kompresora, to jeszcze sprzęgło zrywne kompresora zostało, no i elektrozawór. Ach, jeszcze koło pasowe zostało... No, to miał szczęście kolega, że tylko kompresor do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BociekCC Zgłoś #17 Napisano 6 Października 2016 Pewnie Jackowi chodziło o więcej elementów układu klimatyzacji. Klientowi też hałasowała sprężarka i mówiliśmy mu że to loteria czy wytrzyma trasę a jak się rozsypie to pójdzie wszystko w układ. To już nie jest B5 gdzie w wężu był zawór rozprężny z filterkiem i cały syf się zatrzymywał ze sprężarki. Ale On nie ma czasu na naprawę bo musi w trasę, jak wróci to odstawi auto i możemy grzebać. Najwyżej nie włączy klimy żeby się nie rozsypała. No to my mu że sprężarka chodzi non stop co najwyżej ma minimalny skok na wyłączonej ale to i tak nie gwarantuje że wytrzyma. No i pojechał w trasę, wrócił a sprzęgło było już zerwane... chyba pisać nie muszę dalej że do wymiany sprężarki doszła wymiana chłodnicy, zaworu rozprężnego, płukanie i ogólnie wszystko co "dotknął" czynnik z opiłkami. Ech ta nowoczesna technologia. A oleju odpowiedniego do danego kompresora (zły olej wcale nie jest lepszy niż jego brak) dodaje się tyle samo plus ok 20% ile wyssała z niego maszyna przy odzyskiwaniu czynnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacq64 Zgłoś #18 Napisano 7 Października 2016 Kolego atmosferyczny sarkazm nie jest potrzebny a chodziło dokładnie o to co napisał kolega BociekCC. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atmosferyczny Zgłoś #19 Napisano 7 Października 2016 No chyba, że tak, że trzeba też chłodnicę wymieniać - też nie jest za darmo. Widać klient kalkulował, biznes musiał być wiele wart i nie chciał odpuścić tych pieniędzy. Ja takie rzeczy nawet potrafię zrozumieć. W podobnej sytuacji byłem i wtedy zdaję sobie sprawę ile jest warte niezawodne auto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin9962 Zgłoś #20 Napisano 6 Kwietnia 2017 w którym miejscu znajduję się kompresor ? gdzie jest dokładnie patrząc od silnika z góry Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach