Skocz do zawartości
bba

AVF-Stuki przy rozruchu i gaszeniu po wymianie dwumasy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jeżeli temat już był poruszany to przepraszam ale w wyszukiwarce nie znalazłem.

Jestem świeżo po wymianie sprzęgła oraz dwumasy - Sachs.

Wszystko chodzi pięknie ale po rozruchu i gaszeniu silnika z pod maski przez 0,5 sekundy dochodzą dziwne metaliczne stuki. Coś takiego nie zdarzało się przed wymianą.

Czy powinienem się tym martwić? Dodam jeszcze że już żadnych wibracji na jałowym czy podczas jazdy nie doświadczam. Ogólnie jestem zadowolony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To samo u mnie po wymianie na dwumasę Sachs . Poza tym bez żadnych innych niepokojących objawów, silnik pracuje bardzo gładko i nie przenosi wibracji na budę. Przejechałem już 60 tys i nadal jest tak samo - puknięcie przy gaszeniu.

 

Wygląda to na jakąś niedoróbkę sachsa, ale chyba nie warto się tym przejmować.

 

Czy klapa gasząca działa właściwie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie lepiej było zdecydować się n LUK-a? Tam takich niespodzianek brak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie lepiej było zdecydować się n LUK-a? Tam takich niespodzianek brak.

Świetny żart. 3 założone sprzęgła z dwumasą w różnych autach w ciągu 2 tygodni i w każdym jakaś niespodzianka. Ciekawe jak LUK rozpatrzy reklamacje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skąd dochodzi ten dźwięk?

sprawdź czy wszystko dobrze jest skręcone, może silnik albo osprzęt o coś uderza. równie dobrze możesz delikatnie zgasić silnik klapa gaszaca używając ręki żeby to sprawdzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Na razie nic nie sprawdzałem bo auto odebrałem wczoraj i nie miałem za bardzo czasu na dokładne oględziny. Brakuje mi też trochę wiedzy żeby samemu cokolwiek stwierdzić. Podjadę jeszcze do jakiegoś mechanika żeby zerknąl.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może nie dokręcone poduszki pod skrzynią? Czy stuk pojawia się zarówno z wciśniętym jak i wyciśniętym pedale sprzęgła?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobnie w dwóch paskach, tyle że ja nie mam nic wymieniane. Normalne gaszenie, zatłucze sie, natomiast gaszenie ze sprzęgłem błoga cisza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Świetny żart. 3 założone sprzęgła z dwumasą w różnych autach w ciągu 2 tygodni i w każdym jakaś niespodzianka. Ciekawe jak LUK rozpatrzy reklamacje?

O ile się nie mylę ori siedzi zestaw LUK-a, chyba, że jestem w błędzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem że te stuki tak jakby ucichły po przejechaniu paru kilometrów. Działy się przy wciśniętym pedale sprzęgła ponieważ zawsze tak gaszę i odpalam auto. Zauważyłem też że zdarza to się częściej kiedy samochód jest nagrzany - jednak muszę to jeszcze w 100% potwierdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
O ile się nie mylę ori siedzi zestaw LUK-a, chyba, że jestem w błędzie.

Różnie to bywa. Parę dni temu w pudełku LUKa, do Tourana, włożony był SACHS tylko wszystkie napisy SACHS były zaklejone takimi nalepkami z folii aluminiowej i na tych nalepkach był napis LUK.

 

Zauważyłem też że zdarza to się częściej kiedy samochód jest nagrzany

Masz rację, wszelkie niedomagania dwumasy (klepanie, szarpanie i stuki) nasilają się ze wzrostem temperatury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Masz rację, wszelkie niedomagania dwumasy (klepanie, szarpanie i stuki) nasilają się ze wzrostem temperatury.

 

To już zdążyłem zauważyć przed wymianą. Ale myślisz że powinienem zareklamować dwumasę ze względu na pojedyncze stuknięcia? Dodam że auto w porównaniu do stanu z przed wymiany chodzi bardzo dobrze. Płynne ruszanie, zmiana biegów, zanikły wibracje nadwozia. Być może jestem zbyt przeczulony na tym punkcie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz próbować reklamacji, ale sprzedawca i przedstawiciel SACHSa będzie się bronił na wszystkie sposoby przed uznaniem reklamacji. Zwykle powodem odrzucenia reklamacji jest podanie jako przyczyny błędu montażu. A teraz na topie jest też odrzucenie reklamacji z powodu niewłaściwie działającego układu paliwowo-wtryskowego, co powoduje przerywanie i szarpanie silnika, a zatem błyskawiczne uszkodzenie dwumasy. Przedstawiciele naprawdę prześcigają się w wymyślaniu bzdurnych powodów dlaczego to niby koła dwumasowe się uszkadzają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności