Jump to content

    Recommended Posts

    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR) DSG
    Rok prod: 2007

    Witam

    od jakiegoś czasu słychać w kabinie buczenie przy prędkości 60km/h powyżej uspakaja się i zaczyna buczeć znowu przy 90km/h i powyżej tej prędkości nieznacznie uspakaja się przy prędkości 140km/h (autostrada) skręcając w prawo czy w lewo przy tych prędkościach buczenie nie uspakaja się. Skrzynia DSG próbowałem przy różnych obrotach silnika buczenie zawsze występuje przy tych prędkościach, opony roczne Hankook, dzisiaj po przejechaniu 400 kilometrów stwierdziłem dodatkowo że tylne koło za kierowcą ma gorącą felgę a następne tylne delikatnie ciepłą, dwie przednie felgi zimne. Podaje linka do filmiku z tym cholernym buczeniem nie wiem czy to łożyska czy opony zbieżność była ustawiana miesiąc temu w ASO

    https://www.youtube.com/watch?v=g1dZVInR64o

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB)
    Rok prod: 2010

    Skoro felga jest gorąca to cos jest nie tak. Najprawdopodobniej hamulce masz zapieczone. Chyba ze to łożysko takie rozwalone masz. Dźwięki nieciekawe. Sugerowały by twoja teorię. Opony jak by były wyzabkowane to nie było by przedziałów buczenia tylko cały czas. Tak mi sie wydaje. Odstaw do mechaniora zeby sprawdził ktore i wymienił bo i tak raczej nie masz tego czym zrobić we własnym zakresie.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 CC 2.0 TDI 140KM (CBAB)
    Rok prod: 2010

    To już nawet nie buczenie, bardziej już słychać metaliczne dźwięki. Opony powinny mieć inny dźwięk bo sam mam jedną wyząbkowaną. Mogłeś mieć zablokowany zacisk i latałeś tak, koło się grzało i łożysko dostało. Może być jeszcze łożysko tak trafione że już samo się grzeje i przenosi na koło. Taki dźwięk jaki Ty masz to już raczej końcowy gwizdek, nie lataj tym w trasę. Możesz co najwyżej podnieść sobie auto na podnośniku i zobaczyć czy któreś koło ma luz szarpiąc je na boki, pokręć nim szybciej i sprawdź czy nie jest głośniejsze od innych. Na firmie mamy rozpędzarkę ale to inna historia. W Twoim przypadku szybsze kręcenie kołem powinno Ci podpowiedzieć.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB)
    Rok prod: 2008

    Koło które się grzeje podnieś do góry i nim pokręć i sprawdź czy nie ma luzów lub czy coś tam brzęczy

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR) DSG
    Rok prod: 2007

    Witam

    dzięki za odpowiedzi, umówię się w tygodniu w ASO w Świdnicy, a na razie przesiadka na fiata ;)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 Alltrack 2.0 TDI 140KM 4x4
    Rok prod: 2012

    Oczywiscie ze lozysko. Podnies auto, jedna ręką kręć kołem a druga trzymaj za spreżynę. Tam gdzie łożysko uszkodzone wyczujesz drgania na spreżynie

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR) DSG
    Rok prod: 2007

    tak tylko przy automacie nie sprawdzisz z przodu bo nie pokręcisz kołem przełączając na N

     

    Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP)
    Rok prod: 2007

    Miałem to samo kolego , Do wymiany masz łożysko

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 Alltrack 2.0 TDI 140KM 4x4
    Rok prod: 2012

    W automacie nie pokręce kołem???

     

    :wmorde

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB)
    Rok prod: 2008

    Nie mam dsg ale jestem pewien że pokręcisz

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR) DSG
    Rok prod: 2007

    jesteś w błędzie: (

     

    Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB)
    Rok prod: 2010

    No jak w błedzie. Na neutralu tak jak na luzie w manualu.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR) DSG
    Rok prod: 2007

    tu masz linka potwierdzającego moją wypowiedz odnośnie ciężko obracających się kół przednich w skrzyni DSG w pozycji Neutral.

    http://www.mt.superbclub.pl/viewtopic.php?f=8&t=6483&start=30

     

    - - - - - aktualizacja - - - - -

     

    może ktoś się wypowie koto ma skrzynię DSG

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB)
    Rok prod: 2010

    No ja miałem skrzynie dsg i koła kręciły sie normalnie. Moze nie jak w manualu ale bez jakichś strasznych obciążeń oporów. Wiadomo ze nie bedą sie kręcić jak tylne albo jak w rowerze :lol

     

    Co nie zmienia faktu ze sprawdzenie łożyska ręcznie jest praktycznie niemozliwe. Chyba ze jakieś skrajne przypadki.

    Edited by damian24

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR) DSG
    Rok prod: 2007

    Witam o tak samo jest w moim przypadku, dzięki za odpowiedź : )

     

    Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR) DSG
    Rok prod: 2007

    Witam

    i nastała wspaniała cisza, prawa strona (przód) wymiana łożyska z piastą i czujnik ABS (lekko podtarty) zrobione we własnym zakresie ASO szkoda gadać łożysko 690 zł FAG wymiana 200 zł chyba ich pogieło Świdnica Jodko WV :( :( :( nie polecam :( :( :(

    Edited by ava3

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB)
    Rok prod: 2010

    Nie zapomnij o tylnym hamulcu i grzejącej sie feldze. Bo zaraz bedziesz tylne łożysko robił :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR) DSG
    Rok prod: 2007

    Witam

    już opanowane przeczyszczone prowadzenie klocków i potraktowane pastą miedzianą ;) wszystko pracuje prawidłowo ;)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.4 TSI 122KM
    Rok prod: 2009

    Odświeżę temat.

    Mam podobny problem z zdiagnozowaniem hałasu. Mam obawy czy to nie łożysko w skrzyni (choć przebieg niski - 100.000) ale po opisie tu sądzę, że to może być łożysko w kole.

     

    Hałas doskwiera od prędkości 50 do około 90. Głównie przy trzymaniu pedału przyspieszenia, czuć przy tym drgania (mrowienie) w podłodze. Przy zwalnianiu brak hałasu lub hałas przypominający krzywą tarczę (cykliczne ocieranie). Przy skrętach raczej nie widać różnicy.

     

    Czy autor tematu mógłby ponownie udostępnić nagranie, bo niestety nie ma go na YT? Może być na PW jeśli nie chce tego ponownie publikować ;)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Guest motocyklista

    Pewnie oponę wybulwiło... Załóż inne koła i spróbuj np. zimowe jak masz na felgach . zanim oddasz skrzynię biegów do naprawy ... :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy