Jump to content

Recommended Posts

Witam

od jakiegoś czasu słychać w kabinie buczenie przy prędkości 60km/h powyżej uspakaja się i zaczyna buczeć znowu przy 90km/h i powyżej tej prędkości nieznacznie uspakaja się przy prędkości 140km/h (autostrada) skręcając w prawo czy w lewo przy tych prędkościach buczenie nie uspakaja się. Skrzynia DSG próbowałem przy różnych obrotach silnika buczenie zawsze występuje przy tych prędkościach, opony roczne Hankook, dzisiaj po przejechaniu 400 kilometrów stwierdziłem dodatkowo że tylne koło za kierowcą ma gorącą felgę a następne tylne delikatnie ciepłą, dwie przednie felgi zimne. Podaje linka do filmiku z tym cholernym buczeniem nie wiem czy to łożyska czy opony zbieżność była ustawiana miesiąc temu w ASO

https://www.youtube.com/watch?v=g1dZVInR64o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro felga jest gorąca to cos jest nie tak. Najprawdopodobniej hamulce masz zapieczone. Chyba ze to łożysko takie rozwalone masz. Dźwięki nieciekawe. Sugerowały by twoja teorię. Opony jak by były wyzabkowane to nie było by przedziałów buczenia tylko cały czas. Tak mi sie wydaje. Odstaw do mechaniora zeby sprawdził ktore i wymienił bo i tak raczej nie masz tego czym zrobić we własnym zakresie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To już nawet nie buczenie, bardziej już słychać metaliczne dźwięki. Opony powinny mieć inny dźwięk bo sam mam jedną wyząbkowaną. Mogłeś mieć zablokowany zacisk i latałeś tak, koło się grzało i łożysko dostało. Może być jeszcze łożysko tak trafione że już samo się grzeje i przenosi na koło. Taki dźwięk jaki Ty masz to już raczej końcowy gwizdek, nie lataj tym w trasę. Możesz co najwyżej podnieść sobie auto na podnośniku i zobaczyć czy któreś koło ma luz szarpiąc je na boki, pokręć nim szybciej i sprawdź czy nie jest głośniejsze od innych. Na firmie mamy rozpędzarkę ale to inna historia. W Twoim przypadku szybsze kręcenie kołem powinno Ci podpowiedzieć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koło które się grzeje podnieś do góry i nim pokręć i sprawdź czy nie ma luzów lub czy coś tam brzęczy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

dzięki za odpowiedzi, umówię się w tygodniu w ASO w Świdnicy, a na razie przesiadka na fiata ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiscie ze lozysko. Podnies auto, jedna ręką kręć kołem a druga trzymaj za spreżynę. Tam gdzie łożysko uszkodzone wyczujesz drgania na spreżynie

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak tylko przy automacie nie sprawdzisz z przodu bo nie pokręcisz kołem przełączając na N

 

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem to samo kolego , Do wymiany masz łożysko

Share this post


Link to post
Share on other sites

W automacie nie pokręce kołem???

 

:wmorde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mam dsg ale jestem pewien że pokręcisz

Share this post


Link to post
Share on other sites

jesteś w błędzie: (

 

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jak w błedzie. Na neutralu tak jak na luzie w manualu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tu masz linka potwierdzającego moją wypowiedz odnośnie ciężko obracających się kół przednich w skrzyni DSG w pozycji Neutral.

http://www.mt.superbclub.pl/viewtopic.php?f=8&t=6483&start=30

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

może ktoś się wypowie koto ma skrzynię DSG

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja miałem skrzynie dsg i koła kręciły sie normalnie. Moze nie jak w manualu ale bez jakichś strasznych obciążeń oporów. Wiadomo ze nie bedą sie kręcić jak tylne albo jak w rowerze :lol

 

Co nie zmienia faktu ze sprawdzenie łożyska ręcznie jest praktycznie niemozliwe. Chyba ze jakieś skrajne przypadki.

Edited by damian24

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam o tak samo jest w moim przypadku, dzięki za odpowiedź : )

 

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

i nastała wspaniała cisza, prawa strona (przód) wymiana łożyska z piastą i czujnik ABS (lekko podtarty) zrobione we własnym zakresie ASO szkoda gadać łożysko 690 zł FAG wymiana 200 zł chyba ich pogieło Świdnica Jodko WV :( :( :( nie polecam :( :( :(

Edited by ava3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie zapomnij o tylnym hamulcu i grzejącej sie feldze. Bo zaraz bedziesz tylne łożysko robił :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

już opanowane przeczyszczone prowadzenie klocków i potraktowane pastą miedzianą ;) wszystko pracuje prawidłowo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odświeżę temat.

Mam podobny problem z zdiagnozowaniem hałasu. Mam obawy czy to nie łożysko w skrzyni (choć przebieg niski - 100.000) ale po opisie tu sądzę, że to może być łożysko w kole.

 

Hałas doskwiera od prędkości 50 do około 90. Głównie przy trzymaniu pedału przyspieszenia, czuć przy tym drgania (mrowienie) w podłodze. Przy zwalnianiu brak hałasu lub hałas przypominający krzywą tarczę (cykliczne ocieranie). Przy skrętach raczej nie widać różnicy.

 

Czy autor tematu mógłby ponownie udostępnić nagranie, bo niestety nie ma go na YT? Może być na PW jeśli nie chce tego ponownie publikować ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest motocyklista

Pewnie oponę wybulwiło... Załóż inne koła i spróbuj np. zimowe jak masz na felgach . zanim oddasz skrzynię biegów do naprawy ... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy