Skocz do zawartości
genesis

Jaki rodzaj DSG7 montowany jest w passacie?

Rekomendowane odpowiedzi

o co by sie nie pytać w VW na zasadzie ze z tym były problemy odpowiedzą - to juz jest poprawione....

- 2.0 tdi - paaanie, to juz jest poprawione....

No wiesz, akurat w tym przypadku faktycznie nowa jednostka jest chyba najlepsza do wyboru w całej ofercie, więc powiedzą prawdę - poprawione.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Nie rozumiem dlaczego sprzedawcy miałoby zależeć żeby ktoś kupił samochód akurat z tą skrzynią.

Zależy mu żebyś wydał w salonie więcej niż jakbyś wziął manuala. Sprzedawca może domniemywać, że jeśli się zastanawiasz nad awaryjnością skrzyni to prędzej żadnego automatu nie weźmiesz niż dopłacisz kilkadziesiąt tysięcy do tego żeby miast 1.4, 1.8tsi wybrać diesla lub topową benzynę.

Edytowane przez genesis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ktoś z posiadaczy DQ200 (7-biegowa, sucha) w B8 ma już jakeś negatywne doświadczenia/awarie skrzyni lub sprzęgieł?

A może ktoś ma już większy przebieg przy tej skrzyni bez awarii? (podpowiadam że montowana przy silnikach 1.4 lub 1.8 TSI).

 

Opinie posiadaczy DQ250 (6-biegowa, mokra) też mile widziane.

 

 

Mam DSG 6 mokra DQ250 rocznik 2009 - przebieg 193 tys. km - ani jednego problemu. Olej i filtr wymieniany zawsze w ASO , troche wczesniej niz co 60 tys - 55kkm, 112 kkm , 169 kkm. Regularna wymiana oleju , niechipowany silnik , normalna jazda (70% miasto, 30% trasa) - gwarancją dotychczasowej bezawaryjności. Jak również w porę wymienione kolo dwumasowe -tj .zaraz przy pierwszych objawach zużycia.

W DQ250 - zestaw sprzęgiel wytrzymuje 250-300 tys km (pracują w kąpieli olejowej), a w DQ200 suchej siedmiobiegowej , krócej bo 150-200 tys km .Zestaw sprzegiel naturalnie sie zużywa , więc normalna sprawa z wymiana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może i nawet wcześniej sprzedać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przymierzam sie do zakupu B8 z silnikiem 1.8 180KM, i mam spore problemy przy wyborze skrzyni biegow manual vs DSG7 - koledzy podzielcie sie jak to dziala, i czy warto dorzucic pare kPLN do DSG7 (nie chodzi juz mi o ewentualna awaryjnosc skrzyni DSG, ale o to jak to dziala z silnikiem benzynowym).

Adam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[quote name=axgrech;2349397DSG7 (nie chodzi juz mi o ewentualna awaryjnosc skrzyni DSG' date=' ale o to jak to dziala z silnikiem benzynowym).

Adam[/quote]

 

Hej. Samo DSG7 jest świetne. Przyznam, że komfort pracy tej skrzyni jest mega. Pod warunkiem, że działa. Miałem w B7 DSG7 przy silniku 1.8. Super. Niestety przy 20 tys miałęm wymiąnę zespołu sprzegieł, potem mechatroniki i znów zespołu sprzęgieł. Podobno zdarzało się się. Ale są ludzie, któzy na tej skrzyni zrobili po 150 tysiecy i nie mają uwag. I tu mam dwie teorie - pierwsza, że jestem czepialski i po prostu zauważam nawet to co innym wydaje się normą, albo zwyczajnie trafił mi się felerny egz. Tak czy inaczej kolejny passat znów będzie z DSG7 i silnikiem benzynowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, dla mnie to pierwsze auto z automatem, ale na pewno już nigdy manuala nie kupię ;)

 

To co może Cię w pierwszej chwili jazdy testowej - lub po zakupie - zirytować, to utrzymywanie silnika na niskich obrotach. Na to jest jedna rada -> ustaw DSG w tryb sportowy :) A, i dla świętego spokoju dokup wydłużoną gwarancję na tyle, ile chcesz auto użytkować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W kraju Władimira Władimirowicza Putina, skrzynia DQ200 -DSG7 stała się dla posiadaczy marki VW takim problemem, że doszło to do ucha Władka i ten dał prikaz odpowiednim organom władzy o cofnieciu dla opcji niemieckiej homologacji na auta z tą skrzynią. I VW ugiął się, czego efektem jest:

Dodatkowa gwarancja DSG 7 (DQ 200) na 5 lat od dnia przekazania samochodu do pierwszego nabywcy, lub osiągnęcia 5 lat lub 150000 km przebiegu.

Dodatkowa gwarancja nie ma zastosowania do pojazdów wykonanych od 01.01.2014,

Dodatkowa gwarancja nie obejmuje samochód marki Audi

Dodatkowa gwarancja obejmuje wszystkie elementy przekładni, zamiast dwóch elementów (sprzęgło i Mechatroniki), które wcześniej były w rozszerzonym programie lojalnościowym.

Głównie dotyczyło to aut do 2013 roku. Od roku 2014 wprowadzono modyfikacje w skrzyni. Ta "psująca się" skrzynia miala chyba oznaczenie 0AM a po modyfikacji z literą C- ale to ktoś musi sprawdzić.

Generalnie skrzynia jest bardzo dobra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Potwierdzam, dla mnie to pierwsze auto z automatem, ale na pewno już nigdy manuala nie kupię ;)

 

To co może Cię w pierwszej chwili jazdy testowej - lub po zakupie - zirytować, to utrzymywanie silnika na niskich obrotach. Na to jest jedna rada -> ustaw DSG w tryb sportowy :) A, i dla świętego spokoju dokup wydłużoną gwarancję na tyle, ile chcesz auto użytkować.

 

Gwarancja - dzieki za cenna sugestie dot. wykupienia dluzszej gwaracji np. +3lata (z tego co czytalem to naprawy sa dosc kosztowne).

Roznice miedzy manual a DSG jesli chodzi o dostepny moment obrotowy sa dosc znacze +70Nm (DSG7 250Nm) na korzysc manualnej skrzyni biegow, ale za to taki moment w DSG7 jest dostepny znacznie nizej i przez bardzo dlugo....

 

Obecnie jezdze Volvo S40 z silnikiem 2.0D 136KM, z tego co pamietam to mam jakies 3400@2kRPM (ale nie znam charakterystyki dokladnie), i nie wiem czy mi nie bedzie brakowac tego "naglego wbicia" w fotel, przy manualu bylyby podobne odczucia, spodziewam sie ze przy DSG7 i 250Nm dostepnych od 1200 auto przyspiesza z taka sama szybkoscia, ale znacznie dluzej (nie ma wiec odczucia chwilowego przyspieszenia, jest ono stabilne) - jesli sie myle prosze o korekte (samochody to nie moja dziedzina).

 

Moze mamy kogos z WRO z 1.8 + manual|DSG7 - chetnie bym zobaczyl jak to dziala.... niestety zadne z ASO VW nie posiada benzyny auta testowego z silniekime 1.8 i DSG czy manualem... i glupio auto kupic na podstawie informacji z internetu ;-) VW Passat B8 z 1.8 i DSG7 ma byc dostepny w jednym z ASO pod koniec marca.... wiec musze poczekac, aby zobaczyc jak to jezdzi.

 

dzieki kolegi za info ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W kraju Władimira Władimirowicza Putina, skrzynia DQ200 -DSG7 stała się dla posiadaczy marki VW takim problemem, że doszło to do ucha Władka i ten dał prikaz odpowiednim organom władzy o cofnieciu dla opcji niemieckiej homologacji na auta z tą skrzynią. I VW ugiął się, czego efektem jest:

Dodatkowa gwarancja DSG 7 (DQ 200) na 5 lat od dnia przekazania samochodu do pierwszego nabywcy, lub osiągnęcia 5 lat lub 150000 km przebiegu.

Dodatkowa gwarancja nie ma zastosowania do pojazdów wykonanych od 01.01.2014,

Dodatkowa gwarancja nie obejmuje samochód marki Audi

Dodatkowa gwarancja obejmuje wszystkie elementy przekładni, zamiast dwóch elementów (sprzęgło i Mechatroniki), które wcześniej były w rozszerzonym programie lojalnościowym.

Głównie dotyczyło to aut do 2013 roku. Od roku 2014 wprowadzono modyfikacje w skrzyni. Ta "psująca się" skrzynia miala chyba oznaczenie 0AM a po modyfikacji z literą C- ale to ktoś musi sprawdzić.

Generalnie skrzynia jest bardzo dobra.

 

Wszystko się zgadza. Skrzynie od 2014 roku sa po dużej modyfikacji. Albo inaczej. Przyczyną była wadliwa mechatronika. Jej działania przyspieszało zużycie zespołu sprzęgieł. VW migał się od napraw w ramach gwarancji na potęgę. Bo to koszty. Ja miałem wagasa - więc miałem ich w nosie. Z tego co wiem, w B8 ludzie nie zgłaszają uwag co do DSG7. Ja nie wyobrażam sobie powrotu do skrzyni manulanej. Pasek z DSG nabiera jeszcze więcej na prestiżu. Co do silnika benzynowego - ja tylko benzyna. Diesel mnie nie przekonuje. Oszczędność na paliwie? Jaka? Trwałość? Poprzedniego B7 sprzedałem z przebiegiem 34 tysięcy :)

Poza tym ja jednak jak słyszę terkot diesla to jakoś dla mnie to brzmi słabo. No ale to kwestia gustu. Ale tak - DSG7 - warto!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem od niedawna użytkownikiem Alltraca 2.0 TSI i z DSG 7, i mam pytanie do zorientowanych, czy to ta sama skrzynia co w BiTDI ( moment 350, więc DQ 200 chyba to nie jest), i kolejna zagwostka w instrukcji piszą że "program maksymalnego przyspieszania" (launch conrol ) jest tylko DSG 6 - czyli w BiTDI też tego nie ma? Próbowałem to u siebie ESC na sport i po przytrzymaniu hamulca obroty max były ograniczone do okolo 2300 tys., więc chyba nie ma tej opcji albo coś żle zrobiłem.

Edytowane przez jaros

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jestem od niedawna użytkownikiem Alltraca 2.0 TSI i z DSG 7, i mam pytanie do zorientowanych, czy to ta sama skrzynia co w BiTDI ( moment 350, więc DQ 200 chyba to nie jest), i kolejna zagwostka w instrukcji piszą że "program maksymalnego przyspieszania" (launch conrol ) jest tylko DSG 6 - czyli w BiTDI też tego nie ma? Próbowałem to u siebie ESC na sport i po przytrzymaniu hamulca obroty max były ograniczone do okolo 2300 tys., więc chyba nie ma tej opcji albo coś żle zrobiłem.

 

Ty masz na 99% skrzynie dq500 - jeżeli faktycznie jest 7 biegowa. Na pewno nie DQ200. Ona nie może być stosowana do napędu 4x4. CZęść momentu jest zarezerwowana dla sprzęgłą Haldex.

Co do launch control. Dla DQ500 jest również. Może wyłącz z przycisku ESP, Start-Stop, Auto-Hold i przełącz skrzynie na S. Jak nie szarpie i auto nie przysiada przy wciśnieciu "gazu" to powinieneś mieć.

 

przymierzam sie do zakupu B8 z silnikiem 1.8 180KM, i mam spore problemy przy wyborze skrzyni biegow manual vs DSG7 - koledzy podzielcie sie jak to dziala, i czy warto dorzucic pare kPLN do DSG7 (nie chodzi juz mi o ewentualna awaryjnosc skrzyni DSG, ale o to jak to dziala z silnikiem benzynowym).

Adam

 

Pamiętaj że DQ200 fabrycznie zaprojektowany jest na max moment obrotowy 250kN i przy "czipach" mogą być kłopoty

Edytowane przez Przem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak działa u mnie LC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ty masz na 99% skrzynie dq500 - jeżeli faktycznie jest 7 biegowa. Na pewno nie DQ200. Ona nie może być stosowana do napędu 4x4. CZęść momentu jest zarezerwowana dla sprzęgłą Haldex.

Co do launch control. Dla DQ500 jest również. Może wyłącz z przycisku ESP, Start-Stop, Auto-Hold i przełącz skrzynie na S. Jak nie szarpie i auto nie przysiada przy wciśnieciu "gazu" to powinieneś mieć.

 

W takim razie jaki rodzaj skrzyni jest w moim samochodzie? TDI 190KM, 4Motion. Jest inna niż w ośce?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok' dzięki, muszę popróbować LC (chyba nie miałem trybu sport)

 

W trybie indywidual w ustawieniu na eco nie można żeglować? ( w eco wszystko działa )

Edytowane przez jaros

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jest tak jak piszecie , DSG świetna sprawa , działa pięknie , żadnych szarpnięć itp , też miałem zagwostke czy manual (większy moment ) jednak górę wzięła wygoda , po licznych rozmowach ze znajomymi którzy uzytkuja tę skrzynię wybrałem bez zastanowienia. Też już czytałem że obecna DSG 7 nie powinna posiadać juz problemów jak jej poprzedniczka ...się zobaczy , autem mam zamiar długo jeździć i am nadzieję że będzie OK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ok' dzięki, muszę popróbować LC (chyba nie miałem trybu sport)

 

W trybie indywidual w ustawieniu na eco nie można żeglować? ( w eco wszystko działa )

 

Mam to samo mimo tego, ze nie korzystam, ale sprawdzalem. Pewnie ten sam problem co z restem niedzialajacy, czyli kwestia softu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W takim razie jaki rodzaj skrzyni jest w moim samochodzie? TDI 190KM, 4Motion. Jest inna niż w ośce?

Jeżeli jest 6 biegów D/S to jedyna możliwość to model DQ250 w wersji 6Q. Nominalnie ta skrzynia ma max moment obrotowy 350kN i taki jest max moment w wielu modelach z silnikami TSI z grupy VAG czy mają 180kM czy280KM. Dla ropy max moment jest wyższy. Może to wynikać z "ulepszeń" kolejnego wydania tej skrzyni oznaczonej 0D9. W pojazdach FWD jest ta sama skrzynia tylko w lżejszej wersji (bez reduktora do wału) o ponad 10kg w wersji 6F.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli jest 6 biegów D/S to jedyna możliwość to model DQ250 w wersji 6Q. Nominalnie ta skrzynia ma max moment obrotowy 350kN i taki jest max moment w wielu modelach z silnikami TSI z grupy VAG czy mają 180kM czy280KM. Dla ropy max moment jest wyższy. Może to wynikać z "ulepszeń" kolejnego wydania tej skrzyni oznaczonej 0D9. W pojazdach FWD jest ta sama skrzynia tylko w lżejszej wersji (bez reduktora do wału) o ponad 10kg w wersji 6F.

 

Dzięki za informację. Czyli jednak musi być inna niż DQ250 bo u mnie moment wynosi 400Nm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wszystko się zgadza. Skrzynie od 2014 roku sa po dużej modyfikacji. Albo inaczej. Przyczyną była wadliwa mechatronika. Jej działania przyspieszało zużycie zespołu sprzęgieł. VW migał się od napraw w ramach gwarancji na potęgę. Bo to koszty.

Skąd masz takie informacje, jeśli można wiedzieć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki za informację. Czyli jednak musi być inna niż DQ250 bo u mnie moment wynosi 400Nm.

 

Ja nie znam innej sześciobiegowej skrzyni DSG niż DQ250 i na 99% masz wersje 0D9DQ250 (0D9300012A lub AX). Jak chcesz mieć 100% to "podnieś" auto i na skrzynia bedziesz miał cyfry jak na zdjęciudsg.jpg

Sam jestem zdziwiony że nie stosują DQ500. W słabszych wersjach Tiguana jest dq500. Zapewne redukcja kosztów i masy pojazdu były decydujące.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności