marcin232 Zgłoś #861 Napisano 6 Kwietnia 2018 16 godzin temu, Dolek napisał: Słyszałem o takich przypadkach, niektórzy twierdzą że to prawdziwa oszczędność :-) Ja jak odebrałem auto i włączyłem to od dwóch lat zapomniałem że jest przycisk on/off. Ja jak nie ma potrzeby to nie wlączam sprężarki. Nie tam z żadnych oszczędności (obok passata w garażu stoi quad który 'pali' mi 25l/100km) ale z przyzwyczajenia. Po co niepotrzebnie gonić sprężarkę i wentylator (na postoju na światłach), po drugie za suche powietrze też nie za zdrowe. W domu jak nie ma potrzeby też nie 'gonie' klimatyzacji 365/24/7. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #862 Napisano 6 Kwietnia 2018 1 godzinę temu, marcin232 napisał: Ja jak nie ma potrzeby to nie wlączam sprężarki. Nie tam z żadnych oszczędności (obok passata w garażu stoi quad który 'pali' mi 25l/100km) ale z przyzwyczajenia. Po co niepotrzebnie gonić sprężarkę i wentylator (na postoju na światłach), po drugie za suche powietrze też nie za zdrowe. W domu jak nie ma potrzeby też nie 'gonie' klimatyzacji 365/24/7. Ja w domu nie mam więc nie używam Oczywiście - zimą, w okresach przejściowych też miałem wyłączoną. Chodzi mi bardziej o to, że obecne sterowniki i tak ten kompresor "usypiają", i nie pracuje on non-stop. 2 godziny temu, chriso napisał: ja wyłączam klimę parę km przed dojechaniem na miejsce: 1) żeby wyrównać temp (kwestie zdrowotne) 2) żeby osuszyć parownik (rzadsza konieczność jego dezynfekcji) Wystarczy nie jeździć z temperaturami skrajnymi Ja teraz mam ustawione 19*C bo i tak siedzę w bluzie etc. W B4-ce stosowałem tą procedurę - wyłączałem przed dojechaniem do domu, z parownika lała się woda strumieniami (taka specyfika SD7V16, że potrafił chodzić z ciśnieniem na ssaniu w okolicach 2 bar co dawało ujemne temperatury na parowniku) ale szybko z niej zrezygnowałem, bo nic nie dawało. Kupiłem butlę Incyduru, umyłem parownik nim i bieżącą wodą, i był spokój. Ozonowanie nie dało takiego efektu. Mi jednak oczywiście chodziło bardziej o temat spalania - według mnie w dzisiejszych autach nie wiele to zmienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ikar Zgłoś #863 Napisano 10 Kwietnia 2018 Dnia 6.04.2018 o 10:13, chriso napisał: ja wyłączam klimę parę km przed dojechaniem na miejsce: 1) żeby wyrównać temp (kwestie zdrowotne) 2) żeby osuszyć parownik (rzadsza konieczność jego dezynfekcji) Kurcze, nigdy nie gasiłem klimy w żadnym ze swoich samochodów. Przed dojazdem do klienta...Ty pamiętasz żeby gasić? Ja ja jadę w 5, 6 miejsc dziennie, to postępując jak Ty , gasiłbym klimę spoooro razy. Żeby osuszyć parownik...a po co? Dezynfekcje i tak robię co roku....czy rzadziej to raz na ...2 lata? Absolutnie nie chodzi mi o krytykę Twojego postępowania...jednak z mojego punktu widzenia nie widzę żadnych korzyść, a właściwie uciążliwość... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojteku Zgłoś #864 Napisano 12 Kwietnia 2018 U mnie dzisiaj na drogach krajowych, niskie natężenie ruchu, prędkość do 110, aktywny tempomat w użyciu, kilka razy dynamicznie wyprzedzalem. Raczej spokojnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lluk842 Zgłoś #865 Napisano 15 Kwietnia 2018 Trasa Warszawa-Wrocław, 150 na tempomacie. Chyba niezły wynik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #866 Napisano 15 Kwietnia 2018 Znakomity Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #867 Napisano 15 Kwietnia 2018 Verbrauch 120 km/h7,1 l / 100 km Verbrauch 150 km/h11,0 l / 100 km Verbrauch 180 km/h15,9 l / 100 km Verbrauch 210 km/h21,6 l / 100 km Verbrauch 232 km/h26,4 l / 100 km Passat b8 1.8 tsi, pozd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dirve Zgłoś #868 Napisano 16 Kwietnia 2018 @paolokos i inni posiadacze bitdi Jakie macie spalanie na D jak stoicie na światłach u mnie waha się od 0,9 do 1,1 l/h ? Czy to prawidłowe ? Na Biegu P, od 0,5 do 0,7 l/h Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #869 Napisano 16 Kwietnia 2018 (edytowane) Na D/S jest 1.0 do 1.1 a na P zawsze 0.9, pozd. Edytowane 16 Kwietnia 2018 przez paolokos 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nosacz Zgłoś #870 Napisano 17 Kwietnia 2018 (edytowane) Dnia 15.04.2018 o 23:38, paolokos napisał: Verbrauch 120 km/h7,1 l / 100 km Verbrauch 150 km/h11,0 l / 100 km Verbrauch 180 km/h15,9 l / 100 km Verbrauch 210 km/h21,6 l / 100 km Verbrauch 232 km/h26,4 l / 100 km Passat b8 1.8 tsi, pozd. Skąd die Daten o Verbrauchu? B8 1,8TSI manual na pustej autrostradzie, tempomat najpierw na 150 potem na 170, przy 170 nie dałem rady odpowiednio długo utrzymać stałej prędkości, ale raczej wynik bardzo by się nie zmienił przy dłuższej jeździe: Edytowane 17 Kwietnia 2018 przez nosacz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dirve Zgłoś #871 Napisano 17 Kwietnia 2018 Aby porownac spalanie TSI vs TDI musielbyscie miec te auta obok siebie i jechac trasa obok siebie przez ten sam czas. Wplyw na spalanie ma: - rozmiar kol - kierunek wiatru i sila wiatru - nachylenie drogi - zuzycie bieznika Prosty przyklad ..Passat Bitdi z Warszawy do Gdanska i jazda pod lekkie wiatr dala wynik 9,2l. Powrot z Gdanska , wyzsza predkosc, ale jest nazwijmy z gorki, z wiatrem 8,0 l. Jeden wrzuci na tempomat 150 i spali mu 8,2 a innemu 10... Dodam jeszcze temperatura na zewnatrz i cisnienie atmosferyczne. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nosacz Zgłoś #872 Napisano 17 Kwietnia 2018 Przecież ja nic nie porównuję, tylko zastanowiło mnie to co wrzucił kolega Paolokos i postanowiłem zrobić swój pomiar. Co ciekawe różnica wysokości terenu to ok 25 metrów - jechałem w kierunku pod górę, ale nie ma to wielkiego znaczenia ponieważ po dystansie ok 30km średnia przestała się zmieniać bez względu na to czy teren opadał czy się podnosił, po prostu ilość górek i dołków się uśredniła. Pogoda wczoraj też była niemal bezwietrzna. Rozmiar kół ma pomijalne znaczenie, bo jedziemy ze stałą prędkością, więc nie ma efektu zjadania energii przez moment bezwładności kół, rozmiar bieżnika chyba w 1,8TSI jest zalecany jeden (215?) Moim zdaniem to jedyny sensowny pomiar jaki można wykonać, chwilowe wskazania takie jak pokazuje np autocentrum nic nie znaczą a średnia z jazdy po mieście też nie wiele znaczy, bo dla jednego jazda po mieście to stanie w korku w stolicy a dla innego przejazd przez 50cio tysięczną miejscowość. Zachęcam użytkowników do zrobienia podobnego pomiaru jak mój jeśli będziecie mieli ku temu okazję, ustawienie tempomatu na stałą prędkość na pustej autostradzie i zrobienie tych kilkudziesięciu kilometrów powoduje, że na pomiar nie ma wpływu styl jazdy - oczywiście duży wiatr też zaburzy pomiar, ale i tak mniej niż styl jazdy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #873 Napisano 17 Kwietnia 2018 (edytowane) To jest wyliczane przez program, którym dysponuje jakaś gazeta motoryzacyjna, w tych obliczeniach nie ma właśnie błędu wiatru, wzniesień itd. Dobre do porównań. Na marginesie przy 180 dokładnie tyle wyszło testerom z auto bilda, coś koło 15. Pomiary, które robimy to sobie można między bajki włożyć, wystarczy lekki wiaterek i różnica bardzo duża. Poszukam dla innych wersji Passata, jak znajdę to wrzucę do porównania. Passat B8 2.0 tdi 150 Ps Verbrauch 120 km/h5,2 l / 100 km Verbrauch 150 km/h8,1 l / 100 km Verbrauch 180 km/h11,7 l / 100 km Verbrauch 210 km/h15,9 l / 100 km Verbrauch 220 km/h17,4 l / 100 km Edytowane 17 Kwietnia 2018 przez paolokos 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macmaciek Zgłoś #874 Napisano 17 Kwietnia 2018 Czy jest info, czy to są prędkości licznikowe czy wg gpsa? Licznik znacznie zawyża (260 km/h na liczniku to realnie 250 km/h i podobnie przy niższych prędkościach). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #875 Napisano 17 Kwietnia 2018 Przeczytaj może jeszcze raz mój post. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #876 Napisano 18 Kwietnia 2018 9 godzin temu, Macmaciek napisał: Czy jest info, czy to są prędkości licznikowe czy wg gpsa? Licznik znacznie zawyża (260 km/h na liczniku to realnie 250 km/h i podobnie przy niższych prędkościach). Przy tych predkosciach prawie kazdy licznik zawyza o tyle. Przy 100 km/h w Arteonie mam roznice 2km z gpsem czyli 98 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macmaciek Zgłoś #877 Napisano 18 Kwietnia 2018 7 godzin temu, kriss555 napisał: Przy tych predkosciach prawie kazdy licznik zawyza o tyle. Przy 100 km/h w Arteonie mam roznice 2km z gpsem czyli 98 Podałem przykładowo. Przy 100kmh na liczniku GPS pokazuje mi zwykle około 94. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #878 Napisano 18 Kwietnia 2018 (edytowane) Tak ma być, to jest zrobione specjalnie, ale co ciekawe kilometry przejechane liczy dobrze. No i w ciężarówkach Tacho też jest dokładne. Edytowane 18 Kwietnia 2018 przez paolokos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #879 Napisano 18 Kwietnia 2018 Dnia 4/15/2018 o 23:38, paolokos napisał: Verbrauch 120 km/h7,1 l / 100 km Verbrauch 150 km/h11,0 l / 100 km Verbrauch 180 km/h15,9 l / 100 km Verbrauch 210 km/h21,6 l / 100 km Verbrauch 232 km/h26,4 l / 100 km Passat b8 1.8 tsi, pozd. Bzdury. Na autostradzie jeździłem właśnie średnią 150-160 i 11 jest wartością kosmiczną, nigdy nawet blisko takich wartości nie byłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #880 Napisano 18 Kwietnia 2018 Po prostu nikt nie może się z tobą równać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach