skoczek1213 Zgłoś #701 Napisano 14 Września 2017 31 stron o spalaniu. Juz chyba wszystkie konfiguracje i silniki były poruszane 100 razy Z drugiej strony czy np. 0,5 l na 100 km naprawdę komuś cis w życiu zmieni kupując auto z reguły za 120-220 k Poza każdy bedzie miał inne spalanie i wpływ na to ma mnóstwo czynników uwzględniając system start stop który naprawdę w korkach oszczędza palowo a nikt nie pisze o pomiarach czy były z włączonym czy wyłączonym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamoz Zgłoś #702 Napisano 14 Września 2017 Jeśli chodzi o porównanie tego co pokazuje AID, a rzeczywiste spalanie to raz liczyłem od pełnego tankowania i różnica mi wyszła 0.2l, ale tylko raz tak policzyłem, więc nie można uogólniać, że zawsze jest tak dokładnie.Mi też wychodzi różnica 0.2l - zanizone. Na razie sprawdzone na 2 tankowaniach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamoz Zgłoś #703 Napisano 14 Września 2017 31 stron o spalaniu. Juz chyba wszystkie konfiguracje i silniki były poruszane 100 razy Z drugiej strony czy np. 0,5 l na 100 km naprawdę komuś cis w życiu zmieni kupując auto z reguły za 120-220 k Poza każdy bedzie miał inne spalanie i wpływ na to ma mnóstwo czynników uwzględniając system start stop który naprawdę w korkach oszczędza palowo a nikt nie pisze o pomiarach czy były z włączonym czy wyłączonym Nie wiem jak start stop, ale tryb żeglowania w trybie Eco dużo daje, zwłaszcza w trasie. Jak się puści rozpędzone auto na drodze z chociażby minimalnym spadkiem to jedzie i jedzie. W mieście też używam gdy już z daleka widzę czerwone światło, to sobie zegluje - to potrafi mocno obniżyć zużycie paliwa co widać zwłaszcza na krótkich odcinkach miejskich. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tjord Zgłoś #704 Napisano 14 Września 2017 31 stron o spalaniu. Juz chyba wszystkie konfiguracje i silniki były poruszane 100 razy Z drugiej strony czy np. 0,5 l na 100 km naprawdę komuś cis w życiu zmieni kupując auto z reguły za 120-220 k Poza każdy bedzie miał inne spalanie i wpływ na to ma mnóstwo czynników uwzględniając system start stop który naprawdę w korkach oszczędza palowo a nikt nie pisze o pomiarach czy były z włączonym czy wyłączonym START/STOP to mnie juz wk...ial przy Golfie 6. Moze napiszemy skarge do VW ze to pogarsza bezpieczenstwo na drodze? Przyklad. podjeżdzam pod skrzyzowanie, droga podporządkowana, widze ze auto z lewej jest daleko. chce wyjechac - co bylo normalne w B6. A tu nagle przez Start/STop mam 1s wiecej. no i ledwo na styk. Jak dla mnie to zagrożenie bezpieczeństwo. i powinno sie to dawac konfigurowac - tak zeby przynajmniej to wyłaczało auto dopiero kiedy staniesz min 5s w miejscu. a nie od razu. bo to jest mega wk....jące jak podjeższasz w korku i co 5metrów auto odpala i gaśnie. Oszczędność zapewno odbije sie na wymianie rozrusznika i innych części. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ripper Zgłoś #705 Napisano 15 Września 2017 A propos start/stop i bezpieczenstwa zgadzam sie. I to jest jedynua wkur.... mnie rzecz w tym samochodzie. Przynajmniej narazie, po przejechaniu 800km Ale najgorsze nie jest to, ze aktywuje sie od razu po zatrzymaniu - u mnie aktywuje sie czasem jak mam jeszcze jakies 3, 2, lub 1 km/h na liczniku. I tego nie kumam. Jak kolega wyzej napisal - podjezdzam z minimalna predkoscia z podporzadkowanej, czekajac na luke a tu bach, silnik off:/ Spalanie - tu jestem milo zaskoczony przy moim silniku. Narazie spalabie w miescie 11,6 (dziennie ok 10-20 razy strzaly po 1-5 km). W B7 1.4 160 przy takiej jezdzie wychodzilo ok 10,7. A co kazde 100km spalanie maleje jakies 0,1l. Wg kumpla, kierownika serwisu VW, ktory co pol roku zmienia VW na nowego VW, rzeczywiscie spalanie maleje znaczaco po kilku tysiacach km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamoz Zgłoś #706 Napisano 15 Września 2017 A mnie start stop nie wkurza. Działa bardzo fajnie, zanim zdążę zdjąć nogę z hamulca i położyć ja na gazie, to silnik już działa. Nie miałem jeszcze sytuacji abym miał jakieś opóźnienie w ruszaniu przez start stop. Nie wiem, może spokojniej jeżdżę i stąd takie odczucia. Nie mniej jednak zdarza mi się dynamicznie włączać do ruchu, w tym tak jak piszecie powoli dojeżdżając do skrzyżowania i wpasowując się lukę. Wydaje mi się, że silnik uruchamia się dosłownie w ułamku sekundy i naprawdę musiałbym się postarać aby w jakiś sposób utrudniło mi to jazdę. Już bardziej przeszkadza mi opóźnienie w redukcji biegu, gdy chcę dynamicznie przyspieszyć aby włączyć się do ruchu. Czasem takie minimalne opóźnienie występuje. Oczywiście i tak jest to szybciej niż przy redukcji biegu w skrzyni manualnej. Trzeba jednak do tego trochę przywyknąć, ewentualnie można się wspomóc łopatkami przy kierownicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Delic Zgłoś #707 Napisano 15 Września 2017 U mnie na razie dopiero 320 km zrobione, z czego tylko niecałe 50 poza miastem. Spalanie 10,8. Podobnie jak Adam, na eco i żeglowanie, gdy tylko można. Jutro trasa z teściami + bagaże do Iwonicza, ciekawe jak wyjdzie spalanie. Co do start/stop, to zauważyłem, że silnik gaśnie dopiero po mocniejszym naciśnięciu hamulca. A kiedy hamuję delikatnie, z wyczuciem, to udaje mi się utrzymać silnik na obrotach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dirve Zgłoś #708 Napisano 16 Września 2017 Przyklad 1,4 TSI manual GOLF. Trasa Wro-Waw (praca- dom) Ta sama trasa, ciut wolniej Passat B8 2.0 TDi 150 HP DSG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinrz7463 Zgłoś #709 Napisano 16 Września 2017 Przyklad 1,4 TSI manual GOLF. Trasa Wro-Waw (praca- dom) Ta sama trasa, ciut wolniej Passat B8 2.0 TDi 150 HP DSG golf 150 km koni to tylko 1.3 litra wiecej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dirve Zgłoś #710 Napisano 16 Września 2017 Marcin golf na 16 i w wersji bida, passat higline i na 18. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tjord Zgłoś #711 Napisano 16 Września 2017 A propos start/stop i bezpieczenstwa zgadzam sie. I to jest jedynua wkur.... mnie rzecz w tym samochodzie. Przynajmniej narazie, po przejechaniu 800km Ale najgorsze nie jest to, ze aktywuje sie od razu po zatrzymaniu - u mnie aktywuje sie czasem jak mam jeszcze jakies 3, 2, lub 1 km/h na liczniku. I tego nie kumam. Jak kolega wyzej napisal - podjezdzam z minimalna predkoscia z podporzadkowanej, czekajac na luke a tu bach, silnik off:/ Spalanie - tu jestem milo zaskoczony przy moim silniku. Narazie spalabie w miescie 11,6 (dziennie ok 10-20 razy strzaly po 1-5 km). W B7 1.4 160 przy takiej jezdzie wychodzilo ok 10,7. A co kazde 100km spalanie maleje jakies 0,1l. Wg kumpla, kierownika serwisu VW, ktory co pol roku zmienia VW na nowego VW, rzeczywiscie spalanie maleje znaczaco po kilku tysiacach km wg dilera aktywuje sie przy 7km/h. ale tez ma wplyw na to tryb eco. ktory szybciej go włacza. bo normalnie przy zatrzymaniu. a powinno wg mnie dopiero np. po 5s od zatrzymania sie wyłączać. podjeżdżasz na bramkach do placenia albo w korku i co 4-5 s odpala gasnie odpala gasnie. totalny bezsens. zero oszczednosci - - - - - aktualizacja - - - - - A mnie start stop nie wkurza. Działa bardzo fajnie, zanim zdążę zdjąć nogę z hamulca i położyć ja na gazie, to silnik już działa. Nie miałem jeszcze sytuacji abym miał jakieś opóźnienie w ruszaniu przez start stop. Nie wiem, może spokojniej jeżdżę i stąd takie odczucia. Nie mniej jednak zdarza mi się dynamicznie włączać do ruchu, w tym tak jak piszecie powoli dojeżdżając do skrzyżowania i wpasowując się lukę. Wydaje mi się, że silnik uruchamia się dosłownie w ułamku sekundy i naprawdę musiałbym się postarać aby w jakiś sposób utrudniło mi to jazdę. Już bardziej przeszkadza mi opóźnienie w redukcji biegu, gdy chcę dynamicznie przyspieszyć aby włączyć się do ruchu. Czasem takie minimalne opóźnienie występuje. Oczywiście i tak jest to szybciej niż przy redukcji biegu w skrzyni manualnej. Trzeba jednak do tego trochę przywyknąć, ewentualnie można się wspomóc łopatkami przy kierownicy. Chcesz powiedziec ze silnik odpala Ci jak puszczasz hamulec - ciekawe. bo z tego co ja wiem - to silnik odpala sie po nacisnieciu gazu, a nie puszczeniu hamulca. no chyba ze masz wylaczone auto-hold i auto sie zacznie samo toczyc w dol, wtedy byc moze to sie samo odpali. w normalnych warunkach START odpala sie po nacisnieciu gazu. wiec chyba coś "przeinaczyłeś".... Ułamek sekund to z DSG daje z 1s zanim ruszysz, wiec moze masz takie zwolnione reakcje na emeryta. ja jezdzilem TDI CR B6 w manualu i na tych samych miejscach byla istotna roznica w wyjezdzaniu z drogi podporządkowanej na główną, a 1s to jest duzo bo moze Ci ktos wjechac w bok auta - w tym czasie moze przejechac 50-100m w ciagu sekundy.... wiec taka to roznica - dla Ciebie nie zauważalna a dla bezpieczenstwa istotna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamoz Zgłoś #712 Napisano 16 Września 2017 (edytowane) A mnie start stop nie wkurza. Działa bardzo fajnie, zanim zdążę zdjąć nogę z hamulca i położyć ja na gazie, to silnik już działa. Nie miałem jeszcze sytuacji abym miał jakieś opóźnienie w ruszaniu przez start stop. Nie wiem, może spokojniej jeżdżę i stąd takie odczucia. Nie mniej jednak zdarza mi się dynamicznie włączać do ruchu, w tym tak jak piszecie powoli dojeżdżając do skrzyżowania i wpasowując się lukę. Wydaje mi się, że silnik uruchamia się dosłownie w ułamku sekundy i naprawdę musiałbym się postarać aby w jakiś sposób utrudniło mi to jazdę. Już bardziej przeszkadza mi opóźnienie w redukcji biegu, gdy chcę dynamicznie przyspieszyć aby włączyć się do ruchu. Czasem takie minimalne opóźnienie występuje. Oczywiście i tak jest to szybciej niż przy redukcji biegu w skrzyni manualnej. Trzeba jednak do tego trochę przywyknąć, ewentualnie można się wspomóc łopatkami przy kierownicy.Tak jeżdżę bez autohold i gdy puszczam hamulec to silnik już pracuje. Zero zagrożenia dla bezpieczeństwa. Ps. Daruj sobie porównywanie mnie do emeryta bo to żałosne. Malejesz tylko w moich oczach.Ps2. 100 m w ciągu sekundy? Wiesz co piszesz? Ktoś jeździ po mieście 360 km/h? Edytowane 16 Września 2017 przez adamoz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tjord Zgłoś #713 Napisano 16 Września 2017 Tak jeżdżę bez autohold i gdy puszczam hamulec to silnik już pracuje. Zero zagrożenia dla bezpieczeństwa. Ps. Daruj sobie porównywanie mnie do emeryta bo to żałosne. Malejesz tylko w moich oczach.Ps2. 100 m w ciągu sekundy? Wiesz co piszesz? Ktoś jeździ po mieście 360 km/h? napisalem w przyblizeniu 50-100m. do tego dochodza czasy reakcji obu kierowcow itp. nie bede bawil sie w obliczenia, bo to nie matematyka. liczyc tez umiem dla Twojej informacji, i podalem odleglosc pi razy drzwi, bo to bez roznicy, chodzilo o zobrazowanie faktu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacek N. Zgłoś #714 Napisano 17 Września 2017 za 2 tygodnie bede mial 1.8tsi wiec Wam pokaze jak sie jezdzi oszczednie. mam teraz 2.0 CR B6 i 4.9-5.1l/100km na autostradzie z palcem w d. (jezdze z tempomatem 120km/h). Miasto max 5.9-6.1L/100km. Zeby bylo smieszniej jezdze na zimowkach i wielosezonowych 2+2 ps. zamierzam z TSI nie przekroczyc 6L na autostradzie i w miescie 7-7.5L. zeby nie bylo nie jezdze jak pizda - czesto zmieniam biegi i ogolnie nie przekraczam 1300-1500 obrotow w TDI CR 2.0 to calkiem normalne Cały czas czakamy na 6l/100km przy prędkościach autostradowych w 1.8tsi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
drauc Zgłoś #715 Napisano 17 Września 2017 Chcesz powiedziec ze silnik odpala Ci jak puszczasz hamulec - ciekawe. bo z tego co ja wiem - to silnik odpala sie po nacisnieciu gazu, a nie puszczeniu hamulca. no chyba ze masz wylaczone auto-hold i auto sie zacznie samo toczyc w dol, wtedy byc moze to sie samo odpali. w normalnych warunkach START odpala sie po nacisnieciu gazu. wiec chyba coś "przeinaczyłeś".... [...] W przypadku wyłączonego AutoHold zdjęcie nogi z hamulca powoduje odpalenie silnika i samochód przechodzi w tryb pełzania. Dlatego zanim przeniosę nogę na gaz, to silnik już pracuje, a samochód zaczyna ruszać. Delikatnie operując hamulcem można go przyhamować, bez aktywacji StartStop. Już o tym pisałem. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamoz Zgłoś #716 Napisano 17 Września 2017 W przypadku wyłączonego AutoHold zdjęcie nogi z hamulca powoduje odpalenie silnika i samochód przechodzi w tryb pełzania. Dlatego zanim przeniosę nogę na gaz, to silnik już pracuje, a samochód zaczyna ruszać. Delikatnie operując hamulcem można go przyhamować, bez aktywacji StartStop. Już o tym pisałem.Dokładnie. Autohold rzeczywiście zwalnia ten proces. No ale kto jeździ dynamicznie z autohold? 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tjord Zgłoś #717 Napisano 17 Września 2017 Dokładnie. Autohold rzeczywiście zwalnia ten proces. No ale kto jeździ dynamicznie z autohold? widocznie jestem takim samym emerytem jak Ty. ja mam 0.5s straty na autohold, a Ty na tym ze Ci sie wydaje ze silnik odpala sie w ulamku sekundy. wiec na jedno wychodzi. chociaz Ty jezdzisz dynamicznie, bo ja nie, z powodu auto-hold.. dobre Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #718 Napisano 17 Września 2017 Wydaje mi się, że silnik uruchamia się dosłownie w ułamku sekundy i naprawdę musiałbym się postarać aby w jakiś sposób utrudniło mi to jazdę. Już bardziej przeszkadza mi opóźnienie w redukcji biegu, gdy chcę dynamicznie przyspieszyć aby włączyć się do ruchu. Czasem takie minimalne opóźnienie występuje. Oczywiście i tak jest to szybciej niż przy redukcji biegu w skrzyni manualnej. Trzeba jednak do tego trochę przywyknąć, ewentualnie można się wspomóc łopatkami przy kierownicy. W nowym samochodzie SS nie wkurza bo silnik uruchamia się w sposób niezauważalny, ale jak już pojawi się min 50kkm to silnik nie będzie się tak jedwabiście odpalał. A redukcja to taki urok DSG, jak się trafi że optymalny bieg po redukcji wypada na tym samym sprzęgle co obecny to musi to potrwać. Te wady eliminuje tylko automat klasyczny. W DSG wkurza mnie łapanie laga przy niskich prędkościach, toczymy się 5km/h, jest miejsce - dajemy gazu i kompletne nic. Unika redukcji na I jak tylko może. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamoz Zgłoś #719 Napisano 17 Września 2017 widocznie jestem takim samym emerytem jak Ty. ja mam 0.5s straty na autohold, a Ty na tym ze Ci sie wydaje ze silnik odpala sie w ulamku sekundy. wiec na jedno wychodzi. chociaz Ty jezdzisz dynamicznie, bo ja nie, z powodu auto-hold.. dobreNic nie rozumiem. Zwłaszcza drugie zdanie jest dziwaczne. Ja tracę na tym że mi się wydaje? O co chodzi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
integrale Zgłoś #720 Napisano 19 Września 2017 Dnia 14 września 2017 o 16:36, tjord napisał: no ja mam zaskaująco duzo - ale licze po dotarciu po 1000 km zacznie spalac mniej. narazie na miescie na krotkich odcinkach mam 9-11L a jestem znany z tego ze naprawde grzecznie jeżdzę, w TDI CR 2.0 mialem max ok. 6.5L na tych samych "Trasach". z tego co widze to jednak TSI bardzo reaguje na gaz, że tak powiem jest czuły - od razu po dodaniu lekko gazu wpada na maxymalne poziomy zużycia - albo tak tylko pokazuje AID... Po jakim dystansie powinno spaść spalanie? Ja mam przebieg poniżej tysiąca i średnie spalanie 11,5 l przy bardzo spokojnej jeździe. W mieście na krótkich odcinkach (ok 4 km) pokazuje średnie spalanie 13,5 litra, masakra jakaś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach