Skocz do zawartości
wladek1181

1.8T zgasł w czasie jazdy nie odpala błąd 17953

Rekomendowane odpowiedzi

Szukałem podobnego tematu w szukajce ale jedyne co znalazłem to ,,wygaszonego diesla" , jeżeli jest jednak gdzieś taki temat to proszę o przeniesienie.

 

Wczoraj podczas parkowania auto samo zgasło i już nie odpaliło. Od jakiegoś czasu miał dziwne objawy a mianowicie w czasie jazdy potrafił szarpać raz na jakiś czas a jakieś dwa tygodnie temu zgasł na skrzyżowaniu i ledwie co odpalił. Wczoraj po zgaśnięciu nie odpalił już w ogóle i wyjazd na miasto skończył się powrotem na sznurku. Po dotarciu do domu podłączyłem VCDS-a i pojawiły się następujące błędy:

17939

17978

16684

16686

16804

17953

Błędy dotyczące katalizatora oraz czujnika wałka miałem wcześniej i z tego powodu nie pojawiał mi się na kokpicie check, mało tego błąd czujnika wałka miałem i na starym silniku więc podejrzewam że problem leży raczej w okablowaniu niż w samym napinaczu. Do reszty błędów podejrzewam przyczyniłem się podczas prób odpalenia.

 

Po skasowaniu błędów i prodładowaniu akumulatora podpiąłem VCDS-a, wykasowałem błędy. Po chwili błąd 17953 powrócił i pomimo kasowania wraca ponownie. Auto jak nie odpalało tak i nie odpala.

 

Dzisiaj sprawdzałem parametry przepustnicy na kanale 060 i wyszło mi coś takiego:

201512131422.jpg

 

nie wiem czy robiłem dobrze ale naciskałem pedał gazu żeby sprawdzić czy w pierwszych trzech oknach zmienią się wartości jednak nic się nie zmieniało wartości stoją w miejscu.

 

Ma ktoś jakieś pomysły, sugestie, porady, oprócz tych oczywistych aby podpalić tą kupę złomu? Z góry dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten błąd to "sterowanie przepustnicy" podejrzewam że po prostu ci walnęła....kup używkę koszt 50zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jutro ją będę wybebeszał z auta i zobaczymy, może spróbuję ją wyczyścić - tak sugeruje mi kolega Grucha. A wie ktoś jak sprawdzić ją na krótko?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

faktycznie możesz spróbować wyczyścić, pod tą plastikową osłoną jest cała elektronika może być zasyfiona olejem, jak ją sprawdzić na krótko to nie wiem, ale jak wyczyścisz i dalej nic to znaczy umarła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja sugeruje żebyś nie do niej dobrał zarówno do części elektronicznej jak i mechanicznej, być może się zablokowała gdyż brak reakcji w grupie 060. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jeszcze myślę o okablowaniu, muszę poszukać gdzieś schematu. W sumie nie wiedzieć czemu miałem już zerwany przewód od N112 gdzie nie działał mi cały układ SAI. Przed wymianą silnika wybijało mi błąd czujnika wałków przy napinaczu po wymianie silnika z drugim napinaczem mam ten sam błąd. Tym bardziej że ani w starym silniku ani w nowym napinacze nie hałasowały. Mało realne żeby napinacze były wadliwe. I może i tu sytuacja się powtarza że gdzieś szlag trafił przewód.

Edytowane przez wladek1181

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam a mógłbyś zdradzić dlaczego silnik wymieniałeś AWT uchodzą za trwałe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy nie orientuje się ktoś na których pinach przepustnicy jest podawane napięcie do przepustnicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, wyczytałem że w drugiej próbie multimetrem trzeba podłączyć multimetr od pin 2 wtyczki i masę, czyli jak rozumiem masę mogę sobie wziąć z jakiegokolwiek miejsca (- na akumulatorze lub jakikolwiek element posiadający masę, nadwozie). Dobrze rozumiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok wyjąłem przepustnicę, zanim ją wymontowałem sprawdzałem czy reaguje po przekręceniu kluczyka słychać było jakieś terkotanie. Po podłączeniu VCDS-a w odstatnim oknie pojawiło się adapt. OK. Jednak po naciskaniu pedału gazu w dalszym ciągu nic się nie zmieniało. W pewnym momencie w drugim oknie na kanale 060 zaczęły samoistnie zmieniać się wartości procentowe pomiędzy 84% a 87% nie naciskałem w tym momęcie pedału gazu.

 

Wyjąłem przepustnicę i ją otworzyłem, na czterech blaszkach- ślizgach zauważyłem czarny osad, oczyściłem je i złożyłem to do kupy po podłączeniu ponownie pod VCDS-a wyskoczył już tradycyjny błąd 17953 ale doszły kolejne 17951 i 17580. Wykasowałem te błędy jednak po chwili powrócił 17953.

 

W/g dorwanego schematu przewody 5 i 3 przy kostce przepustnicy są zasilające dla silniczka przepustnicy, sprawdzałem multimetrem te przewody i nie ma na nich żadnego napięcia czy to na wyłączonym zapłonie czy na włączonym. Gdy podpiąłem multimetr pod piny 2 i 6 bez względu na to czy zapłon jest włączony czy nie mam jakieś 4.8V

 

W tej chwili po podpięciu przepustnicy i przekręceniu zapłonu przepustnica w ogóle nie reaguje, nie słychać nawet żeby cokolwiek wewnątrz się działo.

 

Ponownie rozebrałem przepustnicę i jeszcze raz wymyłem dokładnie środek a szczególnie ścieżki potencjonometru. Wykręciłem silniczek i dokładnie umyłem komutator i wnętrze komory silniczka ( od groma było tam pyłu ze szczotek) przy okazji sprawdziłem szczotki i są ok. Złożyłem to wszystko do kupy i spróbowałem poprzez VCDS-a zaadoptować przepustnicę. Teraz z kolei wyskoczył błąd 17972. Błąd po skasowaniu powraca jak bumerang. Adaptacja skończyła się oczywiście errorem, Teraz z kolei zauważyłem że dwie pierwsze kratki z % wychyleniem przepustnicy szaleją w dziesiątkach procentów, czyli 14.1 do 14.8 i 86.1. do 86.9 W chwili obecnej podłączyłem akumulator pod prostownik no i zobaczymy co z tego wyjdzie. Fakt że akumulator trochę mi osłabł od tych prób. W trakcie adaptacji słychać było jakby ciche terkotanie (ciężko opisać ten odgłos) przepustnicy.

 

WTF????

Edytowane przez wladek1181

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Założyłem drugą przepustnicę i to samo, przy próbie adaptacji słychać delikatne chrobotanie tak jakby coś przeskakiwało w przepustnicy i error. Wartości na kanale 060 są identyczne jak na starej przepustnicy w przedostatnim oknie tego kanału wyświetla się cyfra 1. Co do błędów wyskakują dwa jeden 17953 a drugi 17972 oba nie dają się skasować. Wychodzi na to że chyba coś jest z napięciem silnika przepustnicy. Ludzie poradźcie, pomóżcie bo mi już pomysłów brakuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akumulator naładowany na full, stara przepustnica wyczyszczona na błysk, nowej nie czyściłem bo dogadałem się z gościem że jakby co to ją zwrócę. Idę zaraz sprawdzić wiązke między przepustnicą a ECU. Jak będzie sprawna wiązka to może ECU padło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiązka między przepustnicą a ECU ok. Akumulator naładowany na maxa a ten sku..syn dalej wyrzuca mi błąd 17972. Przy dłuższym kręceniu rozrusznikiem wyrzuca błąd wariatora wałków rozrządu 17939, nie wiem może z tego powodu że jest niskie ciśnienie oleju bo zaraz potem odzywa się kontrolka oleju. Już nie wiem gdzie leży przyczyna, chodź weź i tą budę podpal. Sprawdzałem też kabel przepustnicy sposobami które podał mi Grucha przy sprawdzeniu pomiędzy pinami 2 i masą jest 4.98V natomiast pomiędzy pinami 5 a 2 napięcie jest takie same bez względu na to czy włączę czy wyłączę zapłon.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ECU padło?? Ostatnio koleś miał taki przypadek właśnie w AWT. Wyłączyłem IMMO w ECU wysłałem mu i znalazła się przyczyna. :D

Jak chcesz na próbę to mam swoje stare ECU.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już jestem do tego stopnia zdeterminowany że skorzystam z każdej opcji aby to badziewie zaczeło działać, bo łeb mnie już boli od tego kombinowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj ciąg dalszy sprawdzania, mierzenia zaglądania. Z ciekawości sprawdziłem rozrząd ( z seduchem na ramieniu) rozrząd ok, idealnie na znakach. Ale dziwne jest że po odpięciu przepływki, zaworu N75 VCDS w ogóle tego nie widzi. Nie wywala absolutnie żadnych błędów. Czyżby ECU rzeczywiście umarło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj malutki sukces, dobrałem się do przekaźników pod nogami kierowcy, nie wiem czy przypadkiem coś zwarłem czy coś zruszyłem ale przy wypinaniu przekaźnika nr 4 na dolnym mocowaniu przekaźników i wpięciu z powrotem przy włączonym zapłonie nagle przepustnica zaczęła się sama adoptować. W efekcie auto udało się na moment uruchomić. wyjąłem ten przekaźnik żeby przeczyścić styki i d..a z powrotem nic, wyskakuje ponownie błąd zbyt niskiego napięcia do adaptacji. Nie wiem z tym przekaźnikiem to może tylko przypadek, obok biegną kable od alarmu może tam coś nie łączy. Ogólnie to czy ten przekaźnik ma coś wspólnego z zasilaniem ECU lub samej przepustnicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności