Skocz do zawartości
RADEK

Po pierwszym roku eksploatacji - ocena

Rekomendowane odpowiedzi

Cóż trochę się ociągałem, ale czas na moją ocenę.

Passat 2.0 BiTdi odebrany 13 marca 2015 roku.

Przebieg na dzień dzisiejszy 35000 km ( moja wydłużona gwarancja wg tego przebiegu mnożąc przez lata chyba skróci się do 4 lat ;-( limit to 150 000 km lub 5 lat )

Przez ten okres auto nigdy mnie nie zawiodło, największa awaria jaką miałem to komunikat o AdBlue które spowoduje wyłączenie silnika za 1000 km-konieczna była wizyta w ASO temat został załatwiony aktualizacją oprogramowania.

Genialny samochód z ponadprzeciętnymi osiągami. Osiągnięcie prędkości ponad 250 km/h nie jest najmniejszym problemem, przy wyprzedzaniu nie ma opcji, aby zabrakło powera.

Doskonale działające tryby w DCC - w tym modelu zmianie ulega charakterystyka zawieszenie, układu kierowniczego, silnika itd. Tryb sport powala dynamiką, zaś Comfort właśnie komfortem.

Wiele wpisów na tym forum jest dla mnie zupełnie nie zrozumiałych lub trafiłem na tak doskonały egzemplarz - nic nie skrzypi, nie stuka itd.

Edytowane przez IQM1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jest nas na forum w miarę dużo więc niech każdy kto ma problem, wyśle na adres [email protected] zapytanie, czy VW pracuje nad rozwiązaniem głośnego zawieszenia w B8. Ja takie zapytanie wysłałem. Ja u siebie słyszę zawias ale nie jest to "efekt 30 szt desek wiezionych do tartaku" :P także jakoś specjalnie mi to nie przeszkadza. Choć nie ukrywam, wole ciszę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Generalnie jest nas na forum w miarę dużo więc niech każdy kto ma problem, wyśle na adres [email protected] zapytanie, czy VW pracuje nad rozwiązaniem głośnego zawieszenia w B8. Ja takie zapytanie wysłałem. Ja u siebie słyszę zawias ale nie jest to "efekt 30 szt desek wiezionych do tartaku" :P także jakoś specjalnie mi to nie przeszkadza. Choć nie ukrywam, wole ciszę :)

 

Ja już wysłałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że macie Panowie zbyt wygórowane oczekiwania czasem od tego autka. Pewien poziom komfortu niestety zaczyna się od klasy premium i nie ma tego ani w Passacie, Maździe 6, Accordzie czy Insigni. Są oczywiście różnice pomiędzy tymi autami, ale nie jest to poziom BMW 5 czy Audi A6... :) piszę to zresztą jako posiadacz Passata. Autko jest IMHO fajne, ale nie jest klasa premium.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wydaje mi się, że macie Panowie zbyt wygórowane oczekiwania czasem od tego autka.

Brak tłuczenia zawieszenia nie jest cechą zarezerwowaną tylko dla samochodów premium.. Jeśli natomiast "ten typ tak ma" jak już słyszałem nie raz, od wielu speców z VW, to niech producent zawrze tę informację w broszurkach reklamowych, w cenniku i konfiguratorze ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Brak tłuczenia zawieszenia nie jest cechą zarezerwowaną tylko dla samochodów premium.. Jeśli natomiast "ten typ tak ma" jak już słyszałem nie raz, od wielu speców z VW, to niech producent zawrze tę informację w broszurkach reklamowych, w cenniku i konfiguratorze ..

 

Racja, kilkuletnia Skoda Fabia jaka dostałem jako zastępcze auto miała cichsze (czytaj zupełnie ciche) zawieszenie w porównaniu z B8. Tłumaczenie "doradców serwisowych" że tak ma być trzeba tępić bezwzględnie!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wydaje mi się, że macie Panowie zbyt wygórowane oczekiwania czasem od tego autka.

 

Kupując samochód za prawie 200 tysi oczekujesz i wymagasz chyba więcej jak od takiego za 60-70 tysi :gwizdze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Brak tłuczenia zawieszenia nie jest cechą zarezerwowaną tylko dla samochodów premium.. Jeśli natomiast "ten typ tak ma" jak już słyszałem nie raz, od wielu speców z VW, to niech producent zawrze tę informację w broszurkach reklamowych, w cenniku i konfiguratorze ..

No chyba, że zaprojektowali tylko na niemieckie drogowe stoły!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kupując samochód za prawie 200 tysi oczekujesz i wymagasz chyba więcej jak od takiego za 60-70 tysi

To trochę złe porównanie. Passat startuje od 92k, natomiast takie A6 od 180k To że ktoś daje 200k za passata nie znaczy, że kupuje za to lepszy komfort i jakość, niż w podstawowej wersji (jasne - będzie lepsza tapicerka, lepsze felgi, dcc, itp, ale różnica ceny to głównie silnik, gadżety i elektronika). Kupując "golasa" A6 za 180k wiadomym jest, że będzie to inna jakość.

 

Również uważam, że nie należy oczekiwać po passacie komfortu z marek premium. I tak jest nieźle na tle konkurencji (tej właściwej, czyli insignia, mazda6, itd).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Passat jest ok. Za tą kasę oferuje całkiem sporo. Jest to jednak auto zaczynające się od 90 tys. Jak ktoś wydaje na niego 200 tys, to jednak jest jasne, że to jednak nadal jest Passat, ale w wersji "wyjątkowej". Ja jestem z niego zadowolony, ale jeśli chodzi o komfort zawieszenia, wyciszenie przy 180 km/h to nie jest półka np. BMW 5 i tego się nie przeskoczy. Zawieszenie i tak jest chyba najbardziej komfortowe w tej klasie. Nie wiem jak zestrojona jest Toyota Avensis, bo tym zawsze nieźle po polskich drogach się jeździło, ale Mazda 6 nawet na 17 ma zawieszenie twardsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To trochę złe porównanie. Passat startuje od 92k, (....) To że ktoś daje 200k za passata nie znaczy, że kupuje za to lepszy komfort i jakość, niż w podstawowej wersji

 

To za co daje te dodatkowe 110 tysi ?????????? :lol3

 

Bo myślałem, że właśnie między innymi za lepsze materiały wygłuszające.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To za co daje te dodatkowe 110 tysi ?????????? :lol3

 

Bo myślałem, że właśnie między innymi za lepsze materiały wygłuszające.

Na jakiej podstawie tak myślałeś? Widziałeś gdzieś w cenniku albo w konfiguratorze opcję "lepsze materiały wygłuszające"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie może być bardziej sztywne na początku eksploatacji samochodu. Trochę musi się "rozjeździć" i trzeba się zaadoptować do danego auta :) Ciekawe czy są jakieś różnice pomiędzy kombi, a sedanem w zestrojeniu zawieszenia. Ja mam kombi, a testowym jeździłem sedanem i wydaje mi się, że sedan jakby bardziej komfortowy był, ale może się mylę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś kiedyś rok temu wspominał, że kombi jest bardziej sztywne i bardziej w nim wszystko "czuć" przynajmniej jak nie jest dociążone..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze koledzy nie rozumiem rozumowania co poniektórych. Ile byśmy władowali w wyposażenie i wersje silnikowe Passat pozostanie Passatem. Passat ma IMHO naprawdę niezłe "resorowanie" ale problemem jest hałas (tłucze jak taczka). Tu leży sedno problemu i jest to ewidentnie do poprawy. Myślę, że nikt rozsądny nie oczekuje tu poziomu aut klasy premium, ale tu jest naprawdę nieźle z filtrowaniem nierówności, problemem jest powtarzam hałas na większych dziurach. Nie miałem tego w Octavii, Superbie (oba resorowały wyraźnie gorzej ale za to tylko głucho dudniły zamiast stukać), Mondeo, o audi A5 nie wspomnę. Nie mam tego w C4 Grand Picasso i nie często kojarzę z przeszłości taki rodzaj hałasu z tańszych aut. Znamienne jest, że prawie wszyscy tutaj zauważyliśmy ten problem, a nigdy, przenigdy nie przeczytałem o tym w jakimkolwiek teście Passata w prasie polskiej, o niemieckiej (którą czytam regularnie od 25 lat) lepiej nie wspominać. Niezależna prasa.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W którymś z tematów swego czasu o to pytałem, ale nie uzyskałem odpowiedzi więc ponawiam. Ile zapłaciliście za pierwszy przegląd po 30.000km?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Widziałeś gdzieś w cenniku albo w konfiguratorze opcję "lepsze materiały wygłuszające"?

 

Przyznaję, nie widziałem.

Ale nie widziałem też dodatkowych rabatów za użytkowanie (min. z na ..jącym zawieszeniem + oficjalne akcje serwisowe + wątek o awariach tej "przełomowej" jakości) nie taniego w końcu bubla.

Edytowane przez tomery

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jezdze dopiero pol roku, ale zawieszenie pracuje ciszej niz na poczatku, generalnie teraz trudno sie do niego przyczepic.

Natomiast jest szum/swist przy slupku B przy predkosciach od 130-140km/h ktory mi przeszkadza, nie jest to jakis wyjatkowy szum ale przy ogolnym wyciszeniu przeszkadza, co ciekawe zauwazylem ze nie zawsze on jest, nieraz praktycznie go nie slychac...zobacze po wymianie opon na letnie bo mam jeszcze tu podejrzenie, jak odebralem samochod wydane mi sie ze nie bylo tego, ale noglem wtedy tez nie zwrocic uwagi...albo 18 ki sa glosniejsze i po prostu zagluszaja ten swist. Wymienie kola za 2 -3 tyg to sprawdze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja jezdze dopiero pol roku, ale zawieszenie pracuje ciszej niz na poczatku, generalnie teraz trudno sie do niego przyczepic.

Natomiast jest szum/swist przy slupku B przy predkosciach od 130-140km/h ktory mi przeszkadza, nie jest to jakis wyjatkowy szum ale przy ogolnym wyciszeniu przeszkadza, co ciekawe zauwazylem ze nie zawsze on jest, nieraz praktycznie go nie slychac...zobacze po wymianie opon na letnie bo mam jeszcze tu podejrzenie, jak odebralem samochod wydane mi sie ze nie bylo tego, ale noglem wtedy tez nie zwrocic uwagi...albo 18 ki sa glosniejsze i po prostu zagluszaja ten swist. Wymienie kola za 2 -3 tyg to sprawdze

 

Ja smigam już na letnich 17" i trochę mnie zdziwił ten szum od 160... ale jak mówię... ideały, to chyba tylko w erze :) Pasek jest gut auto. W dieslu można go gonić po 180-200 jest spalanie 7 litrów i to rekompensuje pewne niedogodności jak drobne szumy wynikające optymalizacji kosztów przez vw :) ale teraz może im bym kupił wypasioną benzynkę.... ideałów nie ma :) Coś mi się tylko okładki w spotify nie wyświetlają :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności