jacenty2828 Zgłoś #1 Napisano 14 Października 2015 Witam Panowie do jakiego stanu dolewacie olej? Na bagnecie do maksymalnego poziomu (czyli aż do załamania), czy do górnej granicy kropkowania na bagnecie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #2 Napisano 14 Października 2015 Załamania na bagnecie to poziom max i min oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacenty2828 Zgłoś #3 Napisano 14 Października 2015 Dziękuję za odp. Czyli rozumiem że olej zalany do górnego załamania nie wymaga ingerencji spuszczania nadmiaru? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ryhoo Zgłoś #4 Napisano 14 Października 2015 olej zalany do górnego załamania nie wymaga ingerencji spuszczania nadmiaru Dokładnie to samo mi powiedział mechanik przy ostatniej wymianie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
penkus Zgłoś #5 Napisano 14 Października 2015 Dokładnie to samo mi powiedział mechanik przy ostatniej wymianie Wydaje mi się że jednak powinno to być między min a max i tak jest optymalnie, ale to tylko moje zdanie Do pełna to najlepiej tankować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #6 Napisano 14 Października 2015 przy wymianie jak wlejesz rowno 4L uruchomisz silnik ,po 3 min zgasisz i odczekasz z 10min to olej bedzie wskazywal max Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #7 Napisano 14 Października 2015 Czyli rozumiem że olej zalany do górnego załamania nie wymaga ingerencji spuszczania nadmiaru? Wszystko OK, nic nie musisz spuszczać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #8 Napisano 14 Października 2015 Ja pilnuje stanu aby były zakryte kropki. Moim zdanem to optymalny stan oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jeronimo Zgłoś #9 Napisano 14 Października 2015 Przepraszam ze sie wtrace, ale kilkadziesiat lat temu uczono mnie w szkole samochodowej, że olej sprawdza sie przy zimnym silniku i jego stan powinien byc widoczny na bagnecie 3/4 pomiedzy minimum a max, poniewaz przy rozgrzanym silniku olej bedzie na max, więc jesli komus pokazuje max przy zimnym silniku to nie jest to dobre. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #10 Napisano 15 Października 2015 Oj Waldziu co Ty opowiadasz???? nie wiem jakie były silniki kilkadziesiąt lat temu:ocochodzi ale w współczesnych olej na rozgrzanym silniku jest rozchlapany i nigdy nie będzie go więcej tylko mniej na bagnecie! A co do sprawdzania poziomu na zimnym to się zgodzę. Nie wiem dlaczego tyle osób ma problemy z ustaleniem właściwego poziomu oleju, przecież tyle tego było w tym temacie, po za tym w każdej książce serwisowej są obrazki dla laików jak i gdzie trzymać właściwy poziom który znajduję się na "kropkowanym polu" bagnetu, każde jego poniżej lub powyżej są niewłaściwe (najlepiej jest trzymać poziom na samym jego środku, co jest optymalne) a niedopuszczalnym jest przekroczenie znaków (zagięć) które oznaczają krytyczny min lub krytyczny max. Jedną jeszcze może nie tak istotną ale praktyczną informacją na temat oleju jest zmiana jego poziomu sezonowo. tzn w okresie letnim zaleca się utrzymywać poziom zakrywający kropkowane pole (nie przekraczać górnego zagięcia) czyli max - większa ilość oleju służy lepszemu chłodzeniu silnika zwłaszcza podczas jazdy z dużą prędkością np: autostrada, natomiast zimą zaleca się obniżenie lekko poziomu oleju od optymalnego (środek) - mniejsza ilość oleju sprzyja łatwiejszemu rozruchowi i szybszemu nagrzaniu się silnika. To wszystko, dziękuję za uwagę:fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
penkus Zgłoś #11 Napisano 15 Października 2015 Oj Waldziu co Ty opowiadasz???? nie wiem jakie były silniki kilkadziesiąt lat temu:ocochodzi ale w współczesnych olej na rozgrzanym silniku jest rozchlapany i nigdy nie będzie go więcej tylko mniej na bagnecie!A co do sprawdzania poziomu na zimnym to się zgodzę. Nie wiem dlaczego tyle osób ma problemy z ustaleniem właściwego poziomu oleju, przecież tyle tego było w tym temacie, po za tym w każdej książce serwisowej są obrazki dla laików jak i gdzie trzymać właściwy poziom który znajduję się na "kropkowanym polu" bagnetu, każde jego poniżej lub powyżej są niewłaściwe (najlepiej jest trzymać poziom na samym jego środku, co jest optymalne) a niedopuszczalnym jest przekroczenie znaków (zagięć) które oznaczają krytyczny min lub krytyczny max. Jedną jeszcze może nie tak istotną ale praktyczną informacją na temat oleju jest zmiana jego poziomu sezonowo. tzn w okresie letnim zaleca się utrzymywać poziom zakrywający kropkowane pole (nie przekraczać górnego zagięcia) czyli max - większa ilość oleju służy lepszemu chłodzeniu silnika zwłaszcza podczas jazdy z dużą prędkością np: autostrada, natomiast zimą zaleca się obniżenie lekko poziomu oleju od optymalnego (środek) - mniejsza ilość oleju sprzyja łatwiejszemu rozruchowi i szybszemu nagrzaniu się silnika. To wszystko, dziękuję za uwagę:fajny Dobrze chłop gada! Piwa mu polejcie!:ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bigoos Zgłoś #12 Napisano 15 Października 2015 Całe życie w błędzie. A ja myślałem że jak wlewam olej to jak benzynę , pod korek :bezzebow Ale podpisuję się pod wypowiedzią Marka. Dzięki takiemu zastosowaniu nigdy nie miałem problemów z olejem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
techno100 Zgłoś #13 Napisano 15 Października 2015 Oj Waldziu co Ty opowiadasz???? nie wiem jakie były silniki kilkadziesiąt lat temu:ocochodzi ale w współczesnych olej na rozgrzanym silniku jest rozchlapany i nigdy nie będzie go więcej tylko mniej na bagnecie!A co do sprawdzania poziomu na zimnym to się zgodzę. Nie wiem dlaczego tyle osób ma problemy z ustaleniem właściwego poziomu oleju, przecież tyle tego było w tym temacie, po za tym w każdej książce serwisowej są obrazki dla laików jak i gdzie trzymać właściwy poziom który znajduję się na "kropkowanym polu" bagnetu, każde jego poniżej lub powyżej są niewłaściwe (najlepiej jest trzymać poziom na samym jego środku, co jest optymalne) a niedopuszczalnym jest przekroczenie znaków (zagięć) które oznaczają krytyczny min lub krytyczny max. Jedną jeszcze może nie tak istotną ale praktyczną informacją na temat oleju jest zmiana jego poziomu sezonowo. tzn w okresie letnim zaleca się utrzymywać poziom zakrywający kropkowane pole (nie przekraczać górnego zagięcia) czyli max - większa ilość oleju służy lepszemu chłodzeniu silnika zwłaszcza podczas jazdy z dużą prędkością np: autostrada, natomiast zimą zaleca się obniżenie lekko poziomu oleju od optymalnego (środek) - mniejsza ilość oleju sprzyja łatwiejszemu rozruchowi i szybszemu nagrzaniu się silnika. To wszystko, dziękuję za uwagę:fajny Dokładnie równiez sie zgodze z wypowiedzia koelgi tak jak kolega napisał trzymac sie tego i bedzie ok Dodam tylko jeszcze ze górna granice max trzyma sie tez jak samochód ciaga duzo ciezarów tzn przyczepki, ciagle załadowany itd to wtedy górna granica max Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacenty2828 Zgłoś #14 Napisano 18 Listopada 2015 Wszystko jasne, czyli pole kropkowane jest optymalnym wyznacznikiem prawidłowego stanu oleju w naszych silniczkach:-) Dzięki wszystkim za wypowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Emejcz Zgłoś #15 Napisano 18 Listopada 2015 Mi mój dziadzio zawsze mówił - nie lej na max, najlepiej tak w połowie. Ogólnie jest w tym sens choćby dlatego, że poziom na bagnecie jest bardzo zależny od nachylenia auta - czyli miejsca w którym stoi. Jak wymienia się olej to może się zdarzyć, że jest takie nachylenie, że nalanie do maxa to w rzeczywistości przelanie. Więc bezpieczniej zalewać około połowy na bagnecie. Choć osobiście wolę jak jest więcej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #16 Napisano 20 Listopada 2015 Każdy normalny wie że jak się wymienia i sprawdza poziom oleju to auto nie może stać "pod górę" "z góry" "leżeć na boku" lub "do góry kołami" więc zupełnie bez sensu jest to co napisałeś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
penkus Zgłoś #17 Napisano 20 Listopada 2015 Każdy normalny wie że jak się wymienia i sprawdza poziom oleju to auto nie może stać "pod górę" "z góry" "leżeć na boku" lub "do góry kołami" więc zupełnie bez sensu jest to co napisałeś. Nie zgodzę się z Tobą ani trochę, Passaty mają tendencje "zanurzania dzioba", żeby mieć poziom musiałbyś go postawić np.: podnośniku który jest przymocowany do dobrze wypoziomowanej wylewki, a jeszcze do tego śruby nie mają w nim "podniesionych" kilku set samochodów powyżej 1.5T. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #18 Napisano 20 Listopada 2015 Taaa jasne, gdyby przekłamanie wynikające z tego że tył paskach jest wyżej było na tyle istotne to producent by o tym wspomniał. Jak dobrze że mam gwint z tyłu, nie dość że walory trakcyjne/wizualne są o wiele lepsze to jeszcze dodatkowo stan oleju na bagnecie odpowiada stanowi rzeczywistemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #19 Napisano 20 Listopada 2015 (edytowane) Nie zgodzę się z Tobą ani trochę, Passaty mają tendencje "zanurzania dzioba", żeby mieć poziom musiałbyś go postawić np.: podnośniku który jest przymocowany do dobrze wypoziomowanej wylewki, a jeszcze do tego śruby nie mają w nim "podniesionych" kilku set samochodów powyżej 1.5T. Toż to normalnie mgr inżynierii i to w dodatku kosmicznej gdzie tysięczne części milimetra mają znaczenie ale nie widziałem że również w autach przy wymianie czy kontroli poziomu oleju:zeco:lol3 A tak na poważnie, to nigdy nie widziałem (a passatów ci w Polsce pod dostatkiem) aby widoczne było jak to nazwałeś "zanurzenie dzioba"w jakimkolwiek passacie, takie cuda to tylko w "monster truck-ach". Edytowane 20 Listopada 2015 przez marecki3575 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aleiz Zgłoś #20 Napisano 20 Listopada 2015 Zasadniczo to całą dyskusję tutaj można podsumować tylko w jeden sposób :padaka o`rly ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach