Skocz do zawartości
jacenty2828

prawidłowy stan oleju-bagnet

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Panowie do jakiego stanu dolewacie olej?

Na bagnecie do maksymalnego poziomu (czyli aż do załamania), czy do górnej granicy kropkowania na bagnecie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Załamania na bagnecie to poziom max i min oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odp.

Czyli rozumiem że olej zalany do górnego załamania nie wymaga ingerencji spuszczania nadmiaru?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
olej zalany do górnego załamania nie wymaga ingerencji spuszczania nadmiaru

 

Dokładnie to samo mi powiedział mechanik przy ostatniej wymianie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dokładnie to samo mi powiedział mechanik przy ostatniej wymianie

 

Wydaje mi się że jednak powinno to być między min a max i tak jest optymalnie, ale to tylko moje zdanie :) Do pełna to najlepiej tankować ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy wymianie jak wlejesz rowno 4L uruchomisz silnik ,po 3 min zgasisz i odczekasz z 10min to olej bedzie wskazywal max

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli rozumiem że olej zalany do górnego załamania nie wymaga ingerencji spuszczania nadmiaru?

 

Wszystko OK, nic nie musisz spuszczać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja pilnuje stanu aby były zakryte kropki. Moim zdanem to optymalny stan oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam ze sie wtrace, ale kilkadziesiat lat temu uczono mnie w szkole samochodowej, że olej sprawdza sie przy zimnym silniku i jego stan powinien byc widoczny na bagnecie 3/4 pomiedzy minimum a max, poniewaz przy rozgrzanym silniku olej bedzie na max, więc jesli komus pokazuje max przy zimnym silniku to nie jest to dobre.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj Waldziu co Ty opowiadasz???? nie wiem jakie były silniki kilkadziesiąt lat temu:ocochodzi ale w współczesnych olej na rozgrzanym silniku jest rozchlapany i nigdy nie będzie go więcej tylko mniej na bagnecie!

A co do sprawdzania poziomu na zimnym to się zgodzę.

Nie wiem dlaczego tyle osób ma problemy z ustaleniem właściwego poziomu oleju, przecież tyle tego było w tym temacie, po za tym w każdej książce serwisowej są obrazki dla laików jak i gdzie trzymać właściwy poziom który znajduję się na "kropkowanym polu" bagnetu, każde jego poniżej lub powyżej są niewłaściwe (najlepiej jest trzymać poziom na samym jego środku, co jest optymalne) a niedopuszczalnym jest przekroczenie znaków (zagięć) które oznaczają krytyczny min lub krytyczny max.

Jedną jeszcze może nie tak istotną ale praktyczną informacją na temat oleju jest zmiana jego poziomu sezonowo. tzn w okresie letnim zaleca się utrzymywać poziom zakrywający kropkowane pole (nie przekraczać górnego zagięcia) czyli max - większa ilość oleju służy lepszemu chłodzeniu silnika zwłaszcza podczas jazdy z dużą prędkością np: autostrada, natomiast zimą zaleca się obniżenie lekko poziomu oleju od optymalnego (środek) - mniejsza ilość oleju sprzyja łatwiejszemu rozruchowi i szybszemu nagrzaniu się silnika. To wszystko, dziękuję za uwagę:fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oj Waldziu co Ty opowiadasz???? nie wiem jakie były silniki kilkadziesiąt lat temu:ocochodzi ale w współczesnych olej na rozgrzanym silniku jest rozchlapany i nigdy nie będzie go więcej tylko mniej na bagnecie!

A co do sprawdzania poziomu na zimnym to się zgodzę.

Nie wiem dlaczego tyle osób ma problemy z ustaleniem właściwego poziomu oleju, przecież tyle tego było w tym temacie, po za tym w każdej książce serwisowej są obrazki dla laików jak i gdzie trzymać właściwy poziom który znajduję się na "kropkowanym polu" bagnetu, każde jego poniżej lub powyżej są niewłaściwe (najlepiej jest trzymać poziom na samym jego środku, co jest optymalne) a niedopuszczalnym jest przekroczenie znaków (zagięć) które oznaczają krytyczny min lub krytyczny max.

Jedną jeszcze może nie tak istotną ale praktyczną informacją na temat oleju jest zmiana jego poziomu sezonowo. tzn w okresie letnim zaleca się utrzymywać poziom zakrywający kropkowane pole (nie przekraczać górnego zagięcia) czyli max - większa ilość oleju służy lepszemu chłodzeniu silnika zwłaszcza podczas jazdy z dużą prędkością np: autostrada, natomiast zimą zaleca się obniżenie lekko poziomu oleju od optymalnego (środek) - mniejsza ilość oleju sprzyja łatwiejszemu rozruchowi i szybszemu nagrzaniu się silnika. To wszystko, dziękuję za uwagę:fajny

 

Dobrze chłop gada! Piwa mu polejcie!:ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Całe życie w błędzie. A ja myślałem że jak wlewam olej to jak benzynę , pod korek :bezzebow

 

Ale podpisuję się pod wypowiedzią Marka. Dzięki takiemu zastosowaniu nigdy nie miałem problemów z olejem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oj Waldziu co Ty opowiadasz???? nie wiem jakie były silniki kilkadziesiąt lat temu:ocochodzi ale w współczesnych olej na rozgrzanym silniku jest rozchlapany i nigdy nie będzie go więcej tylko mniej na bagnecie!

A co do sprawdzania poziomu na zimnym to się zgodzę.

Nie wiem dlaczego tyle osób ma problemy z ustaleniem właściwego poziomu oleju, przecież tyle tego było w tym temacie, po za tym w każdej książce serwisowej są obrazki dla laików jak i gdzie trzymać właściwy poziom który znajduję się na "kropkowanym polu" bagnetu, każde jego poniżej lub powyżej są niewłaściwe (najlepiej jest trzymać poziom na samym jego środku, co jest optymalne) a niedopuszczalnym jest przekroczenie znaków (zagięć) które oznaczają krytyczny min lub krytyczny max.

Jedną jeszcze może nie tak istotną ale praktyczną informacją na temat oleju jest zmiana jego poziomu sezonowo. tzn w okresie letnim zaleca się utrzymywać poziom zakrywający kropkowane pole (nie przekraczać górnego zagięcia) czyli max - większa ilość oleju służy lepszemu chłodzeniu silnika zwłaszcza podczas jazdy z dużą prędkością np: autostrada, natomiast zimą zaleca się obniżenie lekko poziomu oleju od optymalnego (środek) - mniejsza ilość oleju sprzyja łatwiejszemu rozruchowi i szybszemu nagrzaniu się silnika. To wszystko, dziękuję za uwagę:fajny

 

Dokładnie równiez sie zgodze z wypowiedzia koelgi :) tak jak kolega napisał trzymac sie tego i bedzie ok :) Dodam tylko jeszcze ze górna granice max trzyma sie tez jak samochód ciaga duzo ciezarów tzn przyczepki, ciagle załadowany itd to wtedy górna granica max :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jasne, czyli pole kropkowane jest optymalnym wyznacznikiem prawidłowego stanu oleju w naszych silniczkach:-)

Dzięki wszystkim za wypowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi mój dziadzio zawsze mówił - nie lej na max, najlepiej tak w połowie.

Ogólnie jest w tym sens choćby dlatego, że poziom na bagnecie jest bardzo zależny od nachylenia auta - czyli miejsca w którym stoi.

Jak wymienia się olej to może się zdarzyć, że jest takie nachylenie, że nalanie do maxa to w rzeczywistości przelanie. Więc bezpieczniej zalewać około połowy na bagnecie. Choć osobiście wolę jak jest więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każdy normalny wie że jak się wymienia i sprawdza poziom oleju to auto nie może stać "pod górę" "z góry" "leżeć na boku" lub "do góry kołami" więc zupełnie bez sensu jest to co napisałeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Każdy normalny wie że jak się wymienia i sprawdza poziom oleju to auto nie może stać "pod górę" "z góry" "leżeć na boku" lub "do góry kołami" więc zupełnie bez sensu jest to co napisałeś.

 

Nie zgodzę się z Tobą ani trochę, Passaty mają tendencje "zanurzania dzioba", żeby mieć poziom musiałbyś go postawić np.: podnośniku który jest przymocowany do dobrze wypoziomowanej wylewki, a jeszcze do tego śruby nie mają w nim "podniesionych" kilku set samochodów powyżej 1.5T.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taaa jasne, gdyby przekłamanie wynikające z tego że tył paskach jest wyżej było na tyle istotne to producent by o tym wspomniał.

Jak dobrze że mam gwint z tyłu, nie dość że walory trakcyjne/wizualne są o wiele lepsze to jeszcze dodatkowo stan oleju na bagnecie odpowiada stanowi rzeczywistemu :wmorde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie zgodzę się z Tobą ani trochę, Passaty mają tendencje "zanurzania dzioba", żeby mieć poziom musiałbyś go postawić np.: podnośniku który jest przymocowany do dobrze wypoziomowanej wylewki, a jeszcze do tego śruby nie mają w nim "podniesionych" kilku set samochodów powyżej 1.5T.

 

Toż to normalnie mgr inżynierii i to w dodatku kosmicznej gdzie tysięczne części milimetra mają znaczenie ale nie widziałem że również w autach przy wymianie czy kontroli poziomu oleju:zeco:lol3

A tak na poważnie, to nigdy nie widziałem (a passatów ci w Polsce pod dostatkiem) aby widoczne było jak to nazwałeś "zanurzenie dzioba"w jakimkolwiek passacie, takie cuda to tylko w "monster truck-ach".

Edytowane przez marecki3575

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo to całą dyskusję tutaj można podsumować tylko w jeden sposób :padaka :zeco o`rly ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności