Skocz do zawartości
RADEK

co można zmienić w B8

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety nie i nie wiem jak to rozkminić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj założone nakładki na pedały zakupione w skodzie, podstopnica z Octavii uchwyt na tablet i wymieniona żarówka w bagażniku na leda ;)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z was montował rejestrator jazdy w B8? Po wstępnych oględzinach nie wygląda to zbyt dobrze bo aby ukryć kabel musiałbym wypruć pół kokpitu, a nie chcę tego robić :-/ Pytałem w ASO ale z tego co zrozumiałem to mogli by się tego podjąć ale za jakieś kosmiczne pieniądze i w dodatku byłby to ich debiut w tej sprawie, więc wolę nie ryzykować rozwalenia przez nich wnętrza auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi na razie kable wiszą :/ Rozmawiałem wstępnie z ASO (Autospecial, Kraków) i gość oszacował to na 300zł, ale powiedział że ostatecznie wyceni jak zobaczy na własne oczy.

 

Na razie nie mogę odstawić samochodu, muszę go mieć pod ręką. Pewnie gdzieś na miesiąc im to podrzucę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
... bo aby ukryć kabel musiałbym wypruć pół kokpitu, a nie chcę tego robić :-/ Pytałem w ASO ale z tego co zrozumiałem to mogli by się tego podjąć ale za jakieś kosmiczne pieniądze ...

To którędy wymyśliłeś sobie prowadzenie tych kabli, że trzeba przy tym wypruć pół kokpitu? Bez przesady. Montaż rejestratora to jedna z prostszych i tańszych usług w każdym serwisie, który ma w ofercie montaż podobnych akcesoriów. Kable z rejestratora zamocowanego, np. w okolicy lusterka wstecznego na przedniej szybie prowadzisz do góry, przy krawędzi przedniej szyby pod podsufitką, potem w dół pod poszyciem prawego słupka "A", następnie za schowkiem pasażera do jakiegoś bezpiecznego źródła zasilania, np. do gniazda zapalniczki. Te elementy łatwo się demontuje, a niektórych czasem nawet w ogóle nie potrzeba demontować w celu położenia kabla. Ceny montażu to 150-200zł brutto w zależności od samochodu i modelu rejestratora. Przy dodatkowej tylnej kamerze koszty rosną bardziej, bo i roboty jest więcej. W dobrych serwisach wiązka kabli będzie owinięta w całości taśmą tkaninowa "z meszkiem" i solidnie mocowane co kawałek, aby po montażu nic nie grzechotało i nie brzęczało. Tego raczej nie robią "fachowcy" oferujący szybką wrzutkę kabli pod dywan za 50-100 zeta. Często też zasilanie łączą na żywca bez dodatkowego bezpiecznika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mówiłem im jeszcze gdzie ale planowałem podpiąć się poprzez podsufitkę, słupek i kokpit do skrzynki z bezpiecznikami poprzez Mio SmartBox. Od spodu kokpit jest zabudowany i nie wiem jak miałbym to podłączyć bez rozbierania go. Ktoś może polecić sprawdzony serwis w Szczecinie lub okolicach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Namiary wysłałem Ci na PW, żeby nie było, że to jakaś reklama.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To którędy wymyśliłeś sobie prowadzenie tych kabli, że trzeba przy tym wypruć pół kokpitu? Bez przesady.

 

a nie dałoby się podłączyć do jakiegoś źródła zasilania w okolicy lusterka wstecznego? wtedy by prawie w ogóle nie trzeba było ciągnąć kabli...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mi na razie kable wiszą :/ Rozmawiałem wstępnie z ASO (Autospecial, Kraków) i gość oszacował to na 300zł, ale powiedział że ostatecznie wyceni jak zobaczy na własne oczy.

 

Na razie nie mogę odstawić samochodu, muszę go mieć pod ręką. Pewnie gdzieś na miesiąc im to podrzucę.

 

 

 

Ja bym sie bał czegokolwiek zostawiać w tym serwisie.... ewentualnie stoj i patrz czy Ci czegos nie wymontuja :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja bym sie bał czegokolwiek zostawiać w tym serwisie.... ewentualnie stoj i patrz czy Ci czegos nie wymontuja :)

 

i co jeździsz do Bełtowskiego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a nie dałoby się podłączyć do jakiegoś źródła zasilania w okolicy lusterka wstecznego? wtedy by prawie w ogóle nie trzeba było ciągnąć kabli...

Nie sprawdzałem skąd leci tam zasilanie i o jakiej jest obciążalności. Szkoda na to czasu. Dla świętego spokoju nigdy nie podpinamy się z zasilaniem dodatkowych urządzeń do przewodów zasilających inne fabryczne komponenty. Te obwody są już fabrycznie zabezpieczone adekwatnie do poboru prądu przez fabryczne wyposażenie. Dopięcie "bokiem" innego odbiornika prądu mogło by czasem coś namieszać lub być pretekstem dla ASO do szukania haka. Najbezpieczniej jest poprowadzić niezależne zasilanie z bezpiecznego punktu, np. ze skrzynki bezpieczników lub gdy pobór prądu przez dodatkowe akcesoria jest niewielki, to nawet "od tylca" gniazda zapalniczki. Krócej to trwa niż rozbieranie plastików przy lusterku i badanie co tam jest i do czego podpięte. Po co takie kombinacje? Nie wiem czemu większość ma takie lęki przed odkręceniem kilku plastików kokpitu? To się robi w kilka minut.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Boję się urwania zaczepów i że będzie mi odstawać słupek lub podsufitka. Gdzie są zaczepy i jak je odczepić bez psucia czegokolwiek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To albo chcesz instrukcję typu "zrób to sam", albo chcesz zlecić robotę temu, który wie co robi i nic nie zepsuje? A gdy nawet urwie mu się jakiś zatrzask, to na pewno zainwestuje te 2 zeta i da nowy. Poza tym, dla przeprowadzenia 2 kabli najczęściej nie ma konieczności odczepiania podsufitki i poszycia słupka. Kilka plastików trzeba zdemontować na dole kokpitu, ale tam są wkręty lub całkiem przyzwoite zatrzaski. Wszystko dobrze się ponownie montuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i co jeździsz do Bełtowskiego?

 

Kolego na razie to zastanawiam sie gdzie serwisować auto.

Na pewno nie w autospecialu.

Żeby opisać sprawę, która mnie spotkała będę potrzebował założyć osobny wątek. Tutaj sprawa ociera sie o poważne oszustwo i próbę wyłudzenia koła masowego w aucie przy przebiegu 15kkm.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Boję się urwania zaczepów i że będzie mi odstawać słupek lub podsufitka. Gdzie są zaczepy i jak je odczepić bez psucia czegokolwiek?

 

Ja puściłem kabel w słupku i nie było problemów. Wszystkie elementy wskoczyły idealnie na miejsce nic nie połamałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rejestratory zazwyczaj mają zasilanie 5v z USB, więc najlepiej pociągnąć 5v z USB w schowku w podłokietniku. To gniazdo jest przeznaczone do zasilania obcych urządzeń więc dodatkowy pobór prądu nie wywali żadnego błędu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zasilanie z USB, to stałe blokowanie jedynego USB w aucie z wiecznie sterczącym kablem w schowki. Na dodatek wyczyniając kombinacje z wejściem kabla do tego schowka - albo wiercenie od spodu sporego otworu w plastikach (czyli demontaż konsoli), albo druty na wierzchu po plastikach wchodzące pod podłokietnik. Bezsens, ale róbcie jak chcecie. Ja lubię raz a dobrze i normalnie. Nie wiem po co z prostej sprawy robić wielkie zagadnienie i na dodatek mieć przy tym pod górkę. Odpuszczam, temat wyczerpałem z nawiązką. ;)

 

PS

A dodatkowy pobór prądu zazwyczaj nie wywala błędów, tylko co najwyżej bezpiecznik. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Slowa uznanaia dla kolegi z forum Wagena - mimo pewnych trudności lane assist odblokowany (+kilka innych funkcji) :) Dzięks

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Slowa uznanaia dla kolegi z forum Wagena - mimo pewnych trudności lane assist odblokowany (+kilka innych funkcji) :) Dzięks

 

trudności wynikały z roku modelowego 2016 i 190KM?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja sie tam nie wyznaje ale wedlug slow mistrza - kazde auto inne i czasem trzeba pogłówkować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Próbował ktoś wymieniać podsufitkę na czarną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności