jedrus Zgłoś #2721 Napisano 23 Października 2017 U mnie (co prawda Golf MKVII) też zaczęło się szarpanie DSG 7 "na zimnym" - tzn. przestana noc przy niskiej temperaturze. Dopóki olej się nie rozgrzeje czuć delikatne szarpnięcia przy zmianie biegów - w górę i w dół. Przebieg raptem 25k. Na początku na 100% tego nie było, niedługo czeka mnie serwis więc będę to zgłaszał. Inna sprawa, że mam wrażenie w tym samym czasie co szarpanie pojawiło się dziwne działanie kontroli trakcji - jestem w stanie na trybie "D" spowodować mocny uślizg kół na wilgotnym asfalcie i nie zapala się nawet kontrolka kontroli trakcji albo zapala się z dużym opóźnieniem. Odbierałem samochód zimą i wtedy nie zauważałem działania w ten sposób. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dean Zgłoś #2722 Napisano 23 Października 2017 Na zimnym szarpie za każdym razem. Czuć, że przyśpieszanie nie jest równe. Na ciepłym też zdarzają się szarpnięcia, ale rzadziej. Przeważnie jak chcę nieco przyśpieszyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #2723 Napisano 23 Października 2017 Zacznij agresywniej jeździć. Problem zniknie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jedrus Zgłoś #2724 Napisano 23 Października 2017 Przy mojej ciężkiej nodze ciężko byłoby agresywniej jeździć żeby nie jeździć jak idiota. Na początku faktycznie był dziwny efekt jazdy DSG szczególnie na biegu 1-2-3 - właśnie efekty szarpania, które tak naprawdę były efektem wyczucia tej skrzyni. Po tygodniu/dwóch jazdy nic takiego nie zaobserwowałem aż do około 2 tygodni temu, przy przebiegu 24 tys. Teraz ewidentnie na zimnym silniku szarpanie jest do 6 biegu włącznie, tylko 7 wchodzi niezauważalnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #2725 Napisano 23 Października 2017 Wprawdzie inna generacja ale u siebie nieodmiennie czuję zmiany jak uprawiam PSJ na zimnym. Zaznaczam "czuję" bo nic nie szarpie a autko jedzie płynnie. Jak tylko nie daję skrzyni czasu na myślenie jaki bieg ma zapiąć nic takiego się nie dzieje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jedrus Zgłoś #2726 Napisano 23 Października 2017 Taka już charakterystyka tych skrzyń - już się pogodziłem z tym, że jak zwalniam hamując silnikiem i skrzynia "myśli", że zaraz będzie miała wrzucić 2 a ja nagle przyspieszę - to się gubi jakby chciała powiedzieć "ej, kurde, ja mam dla Ciebie już tutaj dwójeczkę przygotowaną a Ty chcesz coś innego? jesteś pewien?" i za karę mi strzeli w kręgosłup jednak na zimnym na 100% przez 8 miesięcy i 23 tys. km nie miałem takich objawów jakie się pojawiły ostatnio. i tak jak mówię połączone jest to z efektem którego wcześniej łatwo nie mogłem osiągnąć - tzn. zerwania przyczepności kół przy delikatnie mocniejszym wciśnięciu gazu przy ruszaniu. to wrażenie takie jakbym robił strzał ze sprzęgła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thomsoon Zgłoś #2727 Napisano 23 Października 2017 Ja odczuwam szarpniecie w momencie kiedy dojeżdżam do ostrego zakrętu i hamuję silnikiem. Dokładnie ten objaw jest w momencie kiedy chcę wyjść z zakrętu i dodać gazu. Auto po wyjściu z zakrętu jakby miało wysoki bieg i za małe obroty. Nagle zrzuci bieg (nawet czasami o dwa) i potrafi szarpnąć, ostro przyśpieszyć. Da się tego uniknąć, nauczyć się kontrolować nad skrzynią. Jednak czasami kiedy są jakieś nieprzewidziane sytuacje na drodze to nie ma na to "bata"... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jedrus Zgłoś #2728 Napisano 23 Października 2017 Zgadza się ale nad tym już przeszedłem do porządku dziennego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M77 Zgłoś #2729 Napisano 23 Października 2017 a co na to ASO ? na forum Superba ktos pisał o zmianie jednego parametru w kodowaniu DSG ( nie pamiętam dokladnie ktorego ) ale po tym zabiegu skrzynia dostawała drugie, lepsze zycie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jedrus Zgłoś #2730 Napisano 23 Października 2017 ja w ASO dopiero będę więc się podzielę spostrzeżeniami. jeśli mówisz o tym kodowaniu to z tego co pamiętam chodziło o "reakcję na gaz". pkt. 2 - Lagi na pedale gazu U mnie, bez wyboru trybów jazdy (mam tylko D / S na skrzyni) D można śmiało nazwać trybem emeryta. Reakcja na gaz jest baaaardzo ospała, tak jakbyś na gaz położył poduszkę Na "S" jest super ale przy agresywnej jeździe przeciąga na obrotach. po prostu taką charakterystykę zapieli. ja już przyzwyczaiłem się do tego i wiem jak jeździć żeby się nie wnerwiać szarpanie jednak nie ma nic wspólnego z tym opóźnieniem, które można załatwić kodowaniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #2731 Napisano 24 Października 2017 No więc co do drzwi i maski źle spasowanej to pan doradca serwisowy stwierdził, że nie mogą wiele zrobić tylko przesmarować zamki bo ten typ tak ma ,a maskę mogą mi ustawić ale muszą ruszyć śruby(te widoczne po otwarciu) i będzie to potem widać, tylko panowie nie wiedzą, że maskę góra/dół ustawia się na zawiasach śrubami które są ukryte po plastikiem podszybia (przeanalizowałem to). Co do ACC 160/h to kazał mi wyjaśniać z handlowcem. Nie wiem co dalej robić...."Miły" pan jeszcze dodał, że jak chcę żeby drzwi się same zamykały to niech sobie kupię phaetona .Szkoda nerwów, maskę dam do ustawienia do jakiegoś dobrego warsztatu i już. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jedrus Zgłoś #2732 Napisano 24 Października 2017 Podziel się który to serwis taki mądry. Spychologia stosowana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciej86 Zgłoś #2733 Napisano 24 Października 2017 Witam, i ja się podzielę wrażeniami z wizyty na naprawę gwarancyjna. Tak jak już pisałem wcześniej od początku kierownica w passacie była krzywo obsadzona. Pan serwisant stwierdził po przejażdżce ze kierownica jest rzeczywiście lekko krzywo, ale nic nie ściąga i mogą to ustawić za 350 zł teraz bądź za darmo ale jak auto przekroczy przebieg 3500 km . Swoją teorie podparł tym ze podobno auto ustawia i układa się na jakiś śrubach i do tego czasu nie ustawia się tego. Jeśli problem nadal będzie występował po tym przebiegu , zrobią to za darmo. Również stwierdził ze bardzo dużo aut ma tak na początku. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
googie Zgłoś #2734 Napisano 24 Października 2017 Cóż... ja bym kontrargumentował, że auto ma defekt i jest na gwarancji i oczekujesz naprawy. Z doświadczenia jednak wiem, że serwisy często mają w poważaniu to, czego oczekujesz, chyba że Twoja firma ma flotę u tego dealera - wtedy całują po rączkach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thomsoon Zgłoś #2735 Napisano 24 Października 2017 Trzeba było powiedzieć żeby teraz ustawił a po tym przebiegu raz jeszcze poprawił jak się ułoży! Rozumiem, że wszyscy po przebiegu 3,5k co mieli na początku poprawnie ustawioną kierownicę mają robione korekty bo teraz jest już inaczej. Jakiś absurd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jedrus Zgłoś #2736 Napisano 24 Października 2017 Jest jeszcze jedna rzecz, wydaje mi się działająca czasem na serwis. Wszystko bierzemy na piśmie. Tzn. odmówili Ci teraz ustawienia - poproś o decyzję na piśmie. Data, godzina, nazwisko, zgłoszenie, odmowa + uzasadnienie. Czasem jest tak, że im się nie chce pisać i dla świętego spokoju zrobią to o co chodzi. Z drugiej strony - będziesz miał historię "na piśmie" że problem zgłaszałeś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
[email protected] Zgłoś #2737 Napisano 24 Października 2017 Jędruś, bardzo dobra sugestia. Każdy papier podpisany skutecznie odstrasza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #2738 Napisano 24 Października 2017 (edytowane) rzucam foty lewej i prawej strony maski . Ewidentnie widać, że wystarczy opuścić z jednej strony w dół maskę. ASO chce ruszać śruby które nic im nie dadzą . (ASO porsche sosnowiec) Tak na marginesie , unikać tego salonu jak ognia. Doradca serwisu, bezczelny typek. Edytowane 24 Października 2017 przez kubek197878 tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M77 Zgłoś #2739 Napisano 24 Października 2017 level: Cytryn & Gumiak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #2740 Napisano 25 Października 2017 U mnie też był problem ze szczelinami przy masce, kombinowali, kombinowali aż w koncu dali na blacharnie gdzie gość w 3 min ustawil idealnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach