jot Zgłoś #1421 Napisano 11 Października 2016 Teraz kumam. Miałem podobnie w poprzednim aucie (nie VW). Też po pierwszym odpaleniu auta nie chciało wystartować z wybraną wcześniej czułością bez krótkiego "pobudzenia" poprzez krótkie przełączenie na dowolną inną pozycję. Reklamowałem kilka razy. Wgrywali softy, niby też kalibrowali sensor, itp., ale do sprzedania auta nic się nie zmieniło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #1422 Napisano 11 Października 2016 Te czujniki deszczu dzialaja w caly swiat, mialem juz kilka samochodow z tym wynalazkiem i powiem wam ze nsjlepiej dzialal czujnik w passacie B5 z 2003 roku. Ten dziala niezle ale ma czasem problemy z czuloscia. Jedynie jak pada "rowny" niemiecki deszcz to dziala bez zarzutu ale to sie zadko zdarza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Antasso Zgłoś #1423 Napisano 11 Października 2016 Po 2,5 miesiąca odebrałem z serwisu samochód. Jak na razie wszystko ok. Nawet nie skrzypi tunel. W silniku wymieniali wtryski, listwę common rail, hydrauliczne popychacze zaworów i jak to nazwał Pan z serwisu "fazator" - cokolwiek to jest -wymiana pomogła i samochód przy rozruchu nie halasuje. Pisałem wcześniej o podobnych objawach, dziś jestem po przeglądzie i właśnie mi wymienili... regulator/zawór faz rozrządu, naprawa trwała 30min.....widzę ze nieźle Cię przewieźli z tymi wtryskami, listwą ano uczyli się na Tobie u mnie od szczału znaleźli przyczynę ponoć był błąd zapisany w komp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pasterz Zgłoś #1424 Napisano 12 Października 2016 Robi sie zimno. Działa Wam REST w autach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ikar Zgłoś #1425 Napisano 12 Października 2016 A co to ? Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sas Zgłoś #1426 Napisano 12 Października 2016 Działa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin232 Zgłoś #1427 Napisano 12 Października 2016 Działa u mnie nie. serwis czeka OD GRUDNIA na latke oprogramowania, bo po wcisnieciu REST wlacza sie panel klimatyzacji, startuje dmuchawa ale najwazniejsza rzecz czyli pompka wykorzystujaca cieplo resztkowe silnika nie chodzi. znajac zycie to sie tego update'u nie doczekam bo juz druga zima 'idzie'. ale jeszcze 3 lata i padalca mozna oddac dilerowi (kredyt easy drive) i kupic cos porzedniejszego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
punxhc Zgłoś #1428 Napisano 13 Października 2016 padalca mozna oddac dilerowi (kredyt easy drive) i kupic cos porzedniejszego. Jakie masz uwagi poza brakiem REST? Bo z tego posta wynika że masz ich dość dużo... Przy okazji - po czym poznać czy REST działa czy nie? Słychać jakoś wyraźnie ową "pompkę" ciepła resztkowego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MM_VW Zgłoś #1429 Napisano 13 Października 2016 Przy okazji - po czym poznać czy REST działa czy nie? Słychać jakoś wyraźnie ową "pompkę" ciepła resztkowego? Nie, po prostu po chwili dmucha zimnym powietrzem, zamiast ciepłym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Akronaut Zgłoś #1430 Napisano 13 Października 2016 u mnie kasuje się przebieg od tankowania w DP: producent zalecił wymianę sterownika elektroniki układów informacyjnych, sterownik jest zamówiony z magazynu w Niemczech no to czekam mieliście podobny przypadek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin232 Zgłoś #1431 Napisano 13 Października 2016 Jakie masz uwagi poza brakiem REST? Bo z tego posta wynika że masz ich dość dużo... Przy okazji - po czym poznać czy REST działa czy nie? Słychać jakoś wyraźnie ową "pompkę" ciepła resztkowego? - REST - temat walkowany od grudnia - po 2 miesiacach uzytkowania zasniedziale listwy chromowe wygladajace gorzej niz na 25 letnim duzym fiacie - wiem co mowie bo mialem takiego i mam jeszcze jego zdjecia - oczywiscie najpierw, ze to moja wina bo......'JEZDZILEM AUTEM ZIMA PO DROGACH NA KTORYCH BYLA SYPANA SOL' - no mylalem ze padne ale tu oto diler (ale nie sam gwarant vw) zgodzil sie je wymienic na swoj koszt ale tylko dlatego, ze 'interweniowal' kolega ktory zarzadza dosyc duza flota aut firmowych i troche dilera 'postraszyl' ze wiecej vw nie kupi. - parujace lampy glowne led - TTTM - idzie nastepna zima i znow beda parowac i wygladac jak w aucie po 'przygodach' - czujnik zmierzchowy swiatel - dziala jak chce, sprawdzany 2 razy w serwisie i podobno jest ok - generalnie samochod NIE jest wart swojej ceny - to jeszcze szlo by przezyc ale spychologia serwisow jest porazajaca i ostatecznie dobija moje zdanie o tej marce. jest to moje pierwsze auto z tak zachwalanej grupy vw i jak na razie bedzie to ostatnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MM_VW Zgłoś #1432 Napisano 13 Października 2016 U mnie nie ma tego problemu, ale był zgłaszany wielokrotnie przez innych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
punxhc Zgłoś #1433 Napisano 13 Października 2016 Ile czasu REST powinien dmuchać ciepłym powietrzem przy założeniu ze działa? Załóżmy że silnik jest nagrzany (temp oleju >90 st.)? Tak w przybliżeniu, ktoś komu na pewno działa może zmierzyć? To jest 30s, 1min, 5min, dluzej...? Co do listew to kolega szylton polecał jakiś specyfik który podobno ładnie pomaga... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin232 Zgłoś #1434 Napisano 13 Października 2016 Ile czasu REST powinien dmuchać ciepłym powietrzem przy założeniu ze działa? Załóżmy że silnik jest nagrzany (temp oleju >90 st.)?Tak w przybliżeniu, ktoś komu na pewno działa może zmierzyć? To jest 30s, 1min, 5min, dluzej...? Co do listew to kolega szylton polecał jakiś specyfik który podobno ładnie pomaga... jak wlacze zaplon to pompka chodzi caly czas i zima gdy bylo okolo 0 stopni na dworzu to dmuchalo cieplym przez 15-20 minut - tyle zeby wejsc do sklepu, zrobic zakupy i wrocic do cieplego auta. co do listew to zgadzam sie, ze sa specyfiki i pasty to polerowania ale we fiacie bravo ktorego sprzedalem gdy mial 8 lat nawet nie zwracalem uwagi, ze ma chromy. zony fiat 500 ma juz 5 lat i tez chromy jak nowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
punxhc Zgłoś #1435 Napisano 13 Października 2016 Czyli Tobie REST wcześniej działało a później przestało? U mnie najwyraźniej też nie działa poprawnie bo przez 15 minut po zgaszeniu silnika na pewno nie wieje ciepłym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin232 Zgłoś #1436 Napisano 13 Października 2016 (edytowane) Czyli Tobie REST wcześniej działało a później przestało?U mnie najwyraźniej też nie działa poprawnie bo przez 15 minut po zgaszeniu silnika na pewno nie wieje ciepłym. nie nigdy nie dzialalo tak jak trzeba. najprosciej to sprawdzic zagrzej silnik do max temperatury. wylacz silnik wcisnij rest (wlaczy sie panel kilmatyzacji) nastaw temp na max 'HI' i dmuchawe na jakies tam srednie obroty poleci gorace powietrze ale jak po minucie bedzie juz tylko letniawe to wiadomo, ze Rest ci nie dziala jak powinien teraz nic innego nie ruszaj i wlacz zaplon (sam zaplon bez uruchamiania silnika) wtedy wlacza sie pompka obiegu cieczy i zaczyna leciec gorace powietrze i wtedy wiesz ze masz tez to spitolone bo ten rest ma dzialac bez zaplonu. po prostu wysiadasz pod sklepem, naciskasz rest i wnetrze jest tak dlugo ogrzewane resztkowym cieplem jak dlugo blok silnika bedzie mial jakas tam zadana temperature minimalna Edytowane 13 Października 2016 przez marcin232 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
punxhc Zgłoś #1437 Napisano 13 Października 2016 No i to jest w końcu dobre wyjaśnienie jak ta funkcja powinna działać i jak sprawdzic czy faktycznie działa... dzięki! Sprawdzę, ale obstawiam że mam tak jak u Ciebie A jeśli tak, to zgłoszę przy następnej okazji w serwisie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin232 Zgłoś #1438 Napisano 13 Października 2016 No i to jest w końcu dobre wyjaśnienie jak ta funkcja powinna działać i jak sprawdzic czy faktycznie działa... dzięki! Sprawdzę, ale obstawiam że mam tak jak u Ciebie A jeśli tak, to zgłoszę przy następnej okazji w serwisie... nie zdziw sie, ze nie beda wiedzieli o co chodzi. dla nich samo wlaczenie sie panelu klimatyzacji i dmuchawy po wcisnieciu rest znaczy, ze dziala! a jak juz przez kilka sekund poleci cieple to wogole cie oleja. wlacz wtedy dmuchawe na maxa (szybko wydmucha cieplo z nagrzewnicy) i jak poleci zimne wlacz zaplon, wlaczy sie pompka i poleci gorace (moi magicy dopiero wtedy zakumali o co mi chodzi). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
punxhc Zgłoś #1439 Napisano 13 Października 2016 Pytanie za 100pkt - czy komuś tutaj na forum ta funkcja faktycznie działa tak jak powinna? Czyli w ten sposób opisany przez Marcina? Tzn. rozgrzany silnik wyłączamy zapłon włączamy REST czekamy 15 minut i nadal dmucha ciepłym? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Akronaut Zgłoś #1440 Napisano 13 Października 2016 Właśnie sprawdziłem - nie działa! Przestaje dmuchać ciepłym po mniej niż minucie. Po włączeniu zapłonu dalej dmucha ciepłe ale krócej niż minutę. Stałem na parkingu przez 15 minut i bez włączania silnika do samego końca temperatura była wyraźnie wyższa po włączeniu zapłonu. Czekam na wymianę kierownicy więc od razu zgłoszę, niech się przygotują Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach