Colin Zgłoś #1 Napisano 14 Sierpnia 2015 Po 10 latach moje reflektory nie wyglądały już najlepiej więc postanowiłem je trochę odświeżyć. Zastanawiałem się czy oddać to jakiemuś fachowcowi, czy może dam radę zrobić to własnoręcznie. Oddanie fachowcowi w moim przypadku łączy się z demontażem i wysyłką, a co za tym idzie "uziemieniem" samochodu na jakieś 3-4 dni jak sądzę. Postanowiłem operację przeprowadzić własnoręcznie A oto efekty :aniolek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aleiz Zgłoś #2 Napisano 14 Sierpnia 2015 No ładnie Ci wyszło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZyWiecki Zgłoś #3 Napisano 14 Sierpnia 2015 Opowiadaj czym to zrobiłeś bo zachęciłeś mnie efektami do tego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #4 Napisano 14 Sierpnia 2015 Ładnie:ok Ale do regeneracji tego jeszcze dużo brakuje. Jak byś chciał to kompletnie to zrobić to 1. Polerka klosza 2. Mycie klosza od wewnątrz (nawet byś nie pomyślał ile brudu tam jest) 3. Najważniejsze czyli napylenie nowego "chromu" na odbłyśnik za soczewką, patrz tu http://forum.vw-passat.pl/threads/2010-Czyszczenie-soczewek-(ksenony)?p=2199887&viewfull=1#post2199887 Wtedy jest zadowalający efekt naszej pracy ale trochę czasu trzeba też poświęcić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #5 Napisano 14 Sierpnia 2015 Na portalu YouTube pogladowych filmikow jak doczyścić klosze jest cała masa. Efekt jest widoczny ale co z tego skoro odbłyśniki po tylu latach są na bank wypalone i światło jest bardzo słabe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #6 Napisano 14 Sierpnia 2015 http://forum.vw-passat.pl/threads/3598-Matowe-reflektory/page5?highlight=polerowanie http://forum.vw-passat.pl/threads/12400-RENOWACJA-Kloszy-Reflektorów-Przednich?highlight=renowacja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Colin Zgłoś #7 Napisano 14 Sierpnia 2015 Ładnie:okAle do regeneracji tego jeszcze dużo brakuje. Jak byś chciał to kompletnie to zrobić to 1. Polerka klosza 2. Mycie klosza od wewnątrz (nawet byś nie pomyślał ile brudu tam jest) 3. Najważniejsze czyli napylenie nowego "chromu" na odbłyśnik za soczewką, patrz tu http://forum.vw-passat.pl/threads/2010-Czyszczenie-soczewek-(ksenony)?p=2199887&viewfull=1#post2199887 Wtedy jest zadowalający efekt naszej pracy ale trochę czasu trzeba też poświęcić Tak, dokładnie tak. Moje na szczęście nie były w środku jakoś dramatycznie zabrudzone więc efekt jest ok ale gdybym miał to robić jeszcze raz pewnie pokusiłbym się o czyszczenie wnętrza. Co do samego przebiegu prac. Reflektorów nie wyciągałem, nie ma takiej potrzeby. 1. dokładne mycie 2. oklejanie wszystkiego wokół reflektorów 3. szlifowanie ręczne papierami wodnymi w kolejności gradacji: 1500 2000 2500 (jeśli reflektory są mocno "spiaskowane" z gradacją w pierwszym etapie można zejść z 1500 do nawet 1000 lub 800) 4. ponowne dokładne mycie 5. odtłuszczanie (czymkolwiek co odtłuszcza, ja z braku laku użyłem benzyny ekstrakcyjnej) 6. przetarcie szmatką elektrostatyczną (chyba to się tak nazywa :hmm) 7. lakierowanie - ja używałem Motip 2K. Puszka 200 ml wystarczyła mi na 3 warstwy do Passata. Z tego co zostało zrobiłem jeszcze reflektory w Matizie żony - - - - - aktualizacja - - - - - Na portalu YouTube pogladowych filmikow jak doczyścić klosze jest cała masa. Efekt jest widoczny ale co z tego skoro odbłyśniki po tylu latach są na bank wypalone i światło jest bardzo słabe. Zaskoczę Cię, nie są wypalone jakoś dramatycznie. Po wszystkim jestem zaskoczony tym, jak świecą w nocy. Efekt przeszedł moje oczekiwania. :dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aleiz Zgłoś #8 Napisano 14 Sierpnia 2015 Trochę się narobiłeś tymi papierami. Ja podobny efekt uzyskałem polerką i pastą polerską lekko ścierną (nie wspomnę teraz firmy). krążek nie dużej średnicy, filcowy i jazda z umiarkowanym naciskiem i na mokro. Nie bawiłem się w żadne papiery ścierne, pasta sobie bardzo ładnie poradziła, a miałem swoje lampy już też fest takie żółtawo matowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #9 Napisano 16 Sierpnia 2015 A ja powiem tylko jedno - żadna warstwa zabezpieczająca nie zabezpieczy tak, jak lakier bezbarwny:) Polerowałem nie jeden zestaw kloszy, zawsze po jakimś czasie jest jeszcze gorzej. Teraz robię to w bardziej odporny sposób... - papier wodny 600 aż do 2000-2500 i na ten mat pozostały po papierze kładę 2 warstwy lakieru bezbarwnego pistoletem... Efekt jest piorunujący:). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariusz198012 Zgłoś #10 Napisano 16 Sierpnia 2015 A ja powiem tylko jedno - żadna warstwa zabezpieczająca nie zabezpieczy tak, jak lakier bezbarwny:) Polerowałem nie jeden zestaw kloszy, zawsze po jakimś czasie jest jeszcze gorzej. Teraz robię to w bardziej odporny sposób... - papier wodny 600 aż do 2000-2500 i na ten mat pozostały po papierze kładę 2 warstwy lakieru bezbarwnego pistoletem... Efekt jest piorunujący:). ten lakier jakiś konkretny - nazwa ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #11 Napisano 17 Sierpnia 2015 Zwykły lakier bezbarwny taki, jaki kładzie się na lakier bazowy. Bardzo fajnie się rozlewa na kloszu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fenio Zgłoś #12 Napisano 17 Sierpnia 2015 A mi lakiernik powiedział że nie poleca lakierowania klosza bo sam lakier szybko matowieje a jego późniejsze ściągnięcie z klosza to dodatkowy problem :umm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #13 Napisano 17 Sierpnia 2015 Lakier matowieje? Na aucie też? Jakoś nie zauważyłem żeby klar matowiał... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojciechk Zgłoś #14 Napisano 8 Października 2015 dopiszę tu bo temat o reflektorach polecę odbłyśniki z regeneracja-hc.pl dobry kontakt, szybka przesyłka i efekt super, a cena wg mnie adekwatna , dodatkowo filmik jak dostać się do odbłyśnika więcej czasu zajmuje wyjęcie reflektorów niż wymiana odbłyśnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #15 Napisano 29 Stycznia 2016 witam , pany powiedzcie czy ciezka rozkleic lampe i czy mozna cos polamac przy wymianie odblysnika -soczewka h7? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #16 Napisano 29 Stycznia 2016 witam , pany powiedzcie czy ciezka rozkleic lampe i czy mozna cos polamac przy wymianie odblysnika -soczewka h7? W modelach FL lampy można bardzo łatwo uszkodzić w czasie rozklejania klosza. Radzę oddać lampy do specjalisty, który zrobi to profesjonalnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #17 Napisano 29 Stycznia 2016 Ja kupiłem na allegro 2 używki (po ok. 30zł), nawet z dobrymi kloszami i rozwaliłem je oszczędzając jedynie klosze. Odbłyśniki dałem do regeneracji, a później powtórzyłem powyższą operację z moimi reflektorami, z tym że oszczędziłem oprawy. I tym sposobem z dwóch kloszy złożyłem jeden. Teraz cieszę się dobrymi światłami . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CULTUS3 Zgłoś #18 Napisano 29 Stycznia 2016 A ja rozkleiłem brata oryginały z B5 FL i nic nie uszkodziłem. Ciężej jest niż w przedlifcie, ale się da. Najgorsze miejsce jest przy kierunkowskazie i jak by się ktoś zdecydował to nie zapomnijcie odkręcić śrubki pod oprawką żarówki od kierunkowskazu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #19 Napisano 30 Stycznia 2016 ktorys z kolegow pisal ze wyjal odblysnik bez rozklejania lampy- po co wogole ja rozklejac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
simono_pl Zgłoś #20 Napisano 30 Stycznia 2016 To niech ten co tak pisał da dokładne instrukcje jak tego dokonał. Zmieniłbym wtedy swoje odbłyśniki od razu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach