Gregsen Zgłoś #1 Napisano 23 Czerwca 2015 Witam Chciałbym się zorientować czy w Passatach po 2007r. silniki 2.0 TDI PD dalej borykały się z problemami znanymi z aut z pierwszych lat produkcji? Czy dalej były w nich wadliwe pompy oleju, pompowtryski, itd? Mam okazję kupić taki model stąd moje pytania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #2 Napisano 23 Czerwca 2015 VW poszło z duchem czasu. Wszystkie bolączki wyeliminowano, a w ich miejsce zaaplikowano nowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregsen Zgłoś #3 Napisano 23 Czerwca 2015 Czyli mam rozumieć, że silniki 2.0 TDI w Passatach nawet po kilku latach produkcji dalej miały swoje wady, których nie wyeliminowano? - mogę zakupić 2.0 TDI 140KM, ale chyba dam sobie spokój. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bimbol Zgłoś #4 Napisano 23 Czerwca 2015 Sprawdź wiadomości-napisałem Tobie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #5 Napisano 23 Czerwca 2015 Przecież napisałem wyraźnie że wyeliminowano wszystkie bolączki. Te co są, są zupełnie nowe. Nie znane w pierwszych latach produkcji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregsen Zgłoś #6 Napisano 24 Czerwca 2015 Przecież napisałem wyraźnie że wyeliminowano wszystkie bolączki. Te co są, są zupełnie nowe. Nie znane w pierwszych latach produkcji Czyli nie zawodzą już pompy oleju, pompowtryskiwaczy się nie wymienia ponieważ też są dopracowane, nie pękają głowice, turbiny dochodzą do przebiegów dwa razy większych niż poprzednie,, o to koledze chodziło? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kafarszczak Zgłoś #7 Napisano 24 Czerwca 2015 A ktos wie dokladnie kiedy wprowadzone zostały zmiany w vw tych 2.0 na lepsze? Sam mam 2007rok vw i z książki wynika ze nic nie miał wymienionego typu pompa czy wtrysku. Jedynie skrzynia biegow ale to nie w aso. To powoedzial mi gość który sprzedawał i faktycznie przy zmianie biegów słychać takie pstryk bo jeszcze nie wyrobiona. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekzks Zgłoś #8 Napisano 24 Czerwca 2015 Czyli nie zawodzą już pompy oleju, pompowtryskiwaczy się nie wymienia ponieważ też są dopracowane, nie pękają głowice, turbiny dochodzą do przebiegów dwa razy większych niż poprzednie,, o to koledze chodziło? W 2007 jeszcze były lipne pompy oleju to samo pompki w np : BMR'ze W 2008 jakoś w kwietniu chyba albo w połowie Cr'y weszły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #9 Napisano 24 Czerwca 2015 Od marca 2008 montowano układy wtryskowe CR - silniki CBAA, CBAB, CBBB, CBDC OD 2009 roku zmieniono napęd pompy na trwalszy. Problem głowic wyeliminowano jeszcze wcześniej. Turbiny to zawsze indywidualna sprawa kierownika. Jak dba tak ma. Koła dwumasowe jednym wytrzymują ponad 200 innym 50, więc też nie ma zasady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregsen Zgłoś #10 Napisano 24 Czerwca 2015 Od marca 2008 montowano układy wtryskowe CR - silniki CBAA, CBAB, CBBB, CBDCOD 2009 roku zmieniono napęd pompy na trwalszy. Problem głowic wyeliminowano jeszcze wcześniej. Turbiny to zawsze indywidualna sprawa kierownika. Jak dba tak ma. Koła dwumasowe jednym wytrzymują ponad 200 innym 50, więc też nie ma zasady. Jasne, tylko, że mi chodziło o ten model jak w tytule jeszcze na PD, a dokładniej to BMP w wersji 4Motion, model który mam na oku miał już wymienione pompki podczas akcji serwisowej, napęd pompy oleju i turbo. W zasadzie tylko "słynna" głowica nie była robiona. Mam nadzieję że więcej mankamentów tego typu Passat już nie ma i można auto po takich wymianach kupować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #11 Napisano 24 Czerwca 2015 Ponoć problem głowic wyeliminowali jeszcze w 2006 roku. Nie kupuj 4x4 z BMP bo to słabo jeździ. 2008 to był ostatni rok montowania BMP w paskach, więc lepiej szukać już czegoś nowszego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
R-line Zgłoś #12 Napisano 24 Czerwca 2015 Ponoć problem głowic wyeliminowali jeszcze w 2006 roku. Niestety, maj 2007 jeszcze były problemowe (przynajmniej w BKP). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekzks Zgłoś #13 Napisano 24 Czerwca 2015 Jasne, tylko, że mi chodziło o ten model jak w tytule jeszcze na PD, a dokładniej to BMP w wersji 4Motion, model który mam na oku miał już wymienione pompki podczas akcji serwisowej, napęd pompy oleju i turbo. W zasadzie tylko "słynna" głowica nie była robiona. Mam nadzieję że więcej mankamentów tego typu Passat już nie ma i można auto po takich wymianach kupować. W BMP nie było akcji na POMPKI, z głowicą nie ma problemów bo tam jest taka sama jak w starym 1,9 TDI zostaje tylko pompa oleju ale piszesz ,że już była robiona to powinno być po problemie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cocosek Zgłoś #14 Napisano 24 Czerwca 2015 od głowicy z jakąś tam konkretną literką na końcu podobno jest problem wyeliminowany. W ASO po Vinie nie da się ustalić jaki masz konkretnie model głowicy w aucie. Trzeba by było zrzucać że zobaczyć. Nie wszystkie głowice przed 2008 roku padają ale jest duża szansa że może paść. Przebieg chyba nie ma aż tak dużego znaczenia, bardziej zależy od kierowcy jak auto używa i od samego wieku. Czy faktycznie jest taka duża różnica w jeździe BMP niż BKP ? Moc przecież ta sama bo 140 HP. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sooper Zgłoś #15 Napisano 24 Czerwca 2015 (edytowane) z głowicą nie ma problemów bo tam jest taka sama jak w starym 1,9 TDI w BMP co najwyżej uszczelka pod głowicą i awaria wałka http://forum.vw-passat.pl/threads/67066-Serce-silnika-BMP-AWARIA od głowicy z jakąś tam konkretną literką na końcu podobno jest problem wyeliminowany od literki C (w silnikach BKP) - podobno już nie pękały, z literką A pękały wszystkie, a z B to lotto Edytowane 24 Czerwca 2015 przez sooper Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekzks Zgłoś #16 Napisano 24 Czerwca 2015 (edytowane) od głowicy z jakąś tam konkretną literką na końcu podobno jest problem wyeliminowany. W ASO po Vinie nie da się ustalić jaki masz konkretnie model głowicy w aucie. Trzeba by było zrzucać że zobaczyć. Nie wszystkie głowice przed 2008 roku padają ale jest duża szansa że może paść. Przebieg chyba nie ma aż tak dużego znaczenia, bardziej zależy od kierowcy jak auto używa i od samego wieku. Czy faktycznie jest taka duża różnica w jeździe BMP niż BKP ? Moc przecież ta sama bo 140 HP. Nie ma 140 to 140 nawet jesli dodać klika KG na + do 4x4 ale widać są różne teorie w BMP co najwyżej uszczelka pod głowicą i awaria wałka http://forum.vw-passat.pl/threads/67066-Serce-silnika-BMP-AWARIA od literki C - podobno już nie pękały, z literką A pękały wszystkie, a z B to lotto Co nie zmienia faktu że głowice w B5 FL iw BMP to jedno i to samo Edytowane 24 Czerwca 2015 przez bartekzks Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gregsen Zgłoś #17 Napisano 24 Czerwca 2015 A pompki padały głównie w BKP? W ogóle ten silnik BKP widze , że jest znany ale głównie ze swoich wad. Kolega ujeżdża Audi A3 8p 2.0 TDI BKD z 2006r. i oprócz wymiany dwumasy i turbo nic innego go nie trapiło. Wiem, że tam jest inny napęd pompy oleju ale inne wady 2.0TDI nie dotknęły tego auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zielas Zgłoś #18 Napisano 24 Czerwca 2015 A pompki padały głównie w BKP? W ogóle ten silnik BKP widze , że jest znany ale głównie ze swoich wad. Kolega ujeżdża Audi A3 8p 2.0 TDI BKD z 2006r. i oprócz wymiany dwumasy i turbo nic innego go nie trapiło. Wiem, że tam jest inny napęd pompy oleju ale inne wady 2.0TDI nie dotknęły tego auta. W Audi jest takie samo rozwiązanie pompy oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
XaVeR Zgłoś #19 Napisano 24 Czerwca 2015 Bo to ten sam silnik... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cocosek Zgłoś #20 Napisano 24 Czerwca 2015 Nie ma 140 to 140 nawet jesli dodać klika KG na + do 4x4 ale widać są różne teorie No właśnie dziwne to mi się zdawało , nawet jak dochodzi dodatkowa waga gratów do 4motion to i tak lepiej pewnie się zbiera bo trakcja inna... ale może się mylę. Najgorzej że nie da się ustalić bezinwazyjnie jaką głowicę ma się konkretnie przy BKP. Gregsen- wszystko zależy od modelu jaki Ci się trafi, jak poczytasz to forum to zobaczysz że nie każdy ma problemy z 2.0TDi na PD. Są też osoby zadowolne z tego silnika którym się nic nie dzieje. Musisz po prostu mieć trochę szczęścia w zakupie i tyle.. Każdy silnik czy samochód (nawet Alfa ) ma swoje jakieś tam wady które z czasem wychodzą. Ja przestałem się przejmować już tym , jak będzie się miał popsuć to się popsuje i tyle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach