radekrp90 Zgłoś #561 Napisano 12 Lutego 2018 Do mojego 1.4 kosztuje 70 PLN, do 2.0 TFSI w Audi też coś koło 80 PLN więc tutaj raczej nie będzie drożej (bo ten sam motor). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #562 Napisano 12 Lutego 2018 Sam filtr w Aso jest tani 5 godzin temu, StreamHD napisał: Ale jaką różnicę chciałbyś czuć? Ważne, że lepszy olej zawiera bogatszy i skuteczniejszy pakiet "witamin" które spowalniają zużycie silnika i nie zabrudzają go, lepiej działa w niskich i wysokich temperaturach itp. Tego nie czujesz podczas jazdy, a to bardzo ważne. A co jeśli nasze motory nie lubią takich wykwintnych środków smarnych A może one wolą chleb żytni Z salcesonem Audi to wiadomo kaszanki nie ruszy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #563 Napisano 12 Lutego 2018 Kolego nie rozumiesz co to jest olej, z czego się składa i jak działa. Nie rozumiesz też jak szalenie skomplikowana jest współpraca oleju ze środowiskiem silnikowym. To zrozumie tylko ten, które spędził na czytaniu nie jedną, nie dwie i nie 5 godzinek. Temat olejowy jest cholernie skomplikowany ale radzę nie utrudniać sobie nim życia. Im więcej się zagłębiasz tym bardziej rozumiesz, że nic nie rozumiesz. Na szczęście nie trzeba tego rozumieć tylko lać do silnika to co zaleca producent i będzie dobrze! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #564 Napisano 12 Lutego 2018 A jeszcze lepiej to co polecą zupełnie bezinteresownie cisi doradcy olejóowi na forum c Przesadziłem z tą kaszanką Tdi musi mieć coś bardziej chudego Zdradzę Ci że moim ulubionym zajęciem są długie pogawędki Z doradcą technicznym z LM Szanuję jego wiedzę Zdziwiłbym się co mówi o o lekach Szczególnie tych z Polski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #565 Napisano 12 Lutego 2018 Zapytaj a polecą Ci całą gamę najlepszych olejów w każdej konkretnej półce cenowej. Otrzymasz odpowiedź na podstawie aktualnych kart parametrów oliw i opiniach testujących je użytkowników. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #566 Napisano 12 Lutego 2018 Nie on twierdzi że kwestia różnic między olejami jest pomijana Sugeruje żeby trzymać się tego co producent zaleca Skrócićjedynie e przebiegi stosować plukanki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #567 Napisano 12 Lutego 2018 Jeżeli są oleje o bliźniaczo podobnych parametrach to kwestia różnic jest pomijalna. Ale są oleje oparte o HC i o PAO w tej samej cenie. To są bazy olejowe - brać olej HC kiedy z taką samą kasę jest olej oparty o PAO nie ma sensu i wtedy różnica nie jest pomijalna, a jest już godna rozważenia. To każdy sprzedawca potwierdzi. Na przykładzie mojego starego silnika: za 200zł mam olej PENRITE ENVIRO+ i mam olej MITASU, który ma w składzie 18-20% bazy IV PAO. To już jest różnica i to sporawa. Mamy bardzo przereklamowanego Motula i mamy mało komu znane Ravenole i świetnych parametrach. Tego jest mnóstwo ale sprzedawca nie będzie tracił czasu na rozpisywanie się bo nie ma na to czasu ani ochoty. Płukanki to jest właśnie ulubiony temat sprzedawców. Porządny jakościowo olej niema prawa zostawić po sobie nagaru, syfu itp. Jak ktoś widział silniki od środka po używaniu oleju syntetycznego to ten silnik jest czysty jak nówka i żadna płukanka nie jest do niego potrzeba, ale po to się własnie leje dobry olej - pakiet czyszcząco konserwujący i formuła oleju determinuje co będzie działo się z silnikiem na przestrzeni kolejnych lat i kilometrów. Były oleje wybitnie sprzyjające tworzeniu się nagaru, były oleje wybitnie dbające o stan silnika. Dlatego olej, olejowi nie równy mimo, że normy spełniać musi. Temat jest bardzo prosty i bardzo skomplikowany zarazem. Można go skrócić do lania tego co spełnia normy, a można go zgłębić do wybrania tego naj naj oleju spośród wielu dostępnych zależnie od silnika, stylu jazdy, obecności EGR,DPF, częstotliwości zmian, stosowania dodatków itp. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #568 Napisano 13 Lutego 2018 Ok ja nie mam nic przeciwko wynalazkom Ale nie poddam się sugestiom niuansowaniu między wierszami I takim innym zagrywkom forumowych sprzedawców No mój chłopski rozum te różnice między olejami mają mniejsze znaczenie niż częstsza wymiana Trzymanie auta w garażu nawet nieogrzewanym Olej spełnia normę producenta To lac i cieszyć się autem Sugerowanie ze Castro jest często podrabiany a ten co my sprzedajemy bo jest niszowy to nie To jest taki sam pic jak w komisie-my nie kręcimy liczników. Owszem inni Tak my nigdy. Prawda jest taka castrolem nie można konkurować na rynku. Lepiej tworzyć niszę na zasadzie avonu I zerowac na swych wyznawcach Mitow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #569 Napisano 13 Lutego 2018 @galux20 Uparłeś się, że wszyscy kłamią to nie dyskutuj tylko lej Castrola W czym problem skoro to taki świetny olej. Jak dla mnie to tylko marketing, bo to że na większości niemieckich aut masz na korku "Recommended oil - Castrol" to raczej nie jest akcja dobroczynna i darmowa producentów. Jak wspominamy - jest mnóstwo olejów mniej "znanych" marek, o lepszej cenie i lepszej ilości znaczących dodatków niż ten syf. Taki Motul - też uważam, że jest przereklamowany ale w tej chwili jest względnie tani. Patrząc jednak na karty katalogowe również zastanawiam się nad innymi markami olejów. Penrite jest jak dla mnie za drogi w stosunku do tego co oferuje ale jest wiele opinii na m.n. RacingForum, że w mocno zmodyfikowanych maszynach daje radę. Ile jest jednak tam krypto reklamy (auta są oklejane w kolory Penrite), a ile faktycznej jakości ciężko stwierdzić. I jak coś - nie jestem sprzedawcą ani nie współpracuje z żadnym z producentów. Tu gdzie pracuję, używane są oleje Fuchs'a ale to nie są oleje silnikowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
entrep Zgłoś #570 Napisano 13 Lutego 2018 Ja jeżdzę od 10 lat na castrolu w audi TT w mini one, w passacie i co i nic. Nie nazywał bym tego oleju syfem to takie prymitywne, no cyba że pracowałbym w fabryce castrola więc bym był pewny tego co mówię, każdy ma prawo do swojego zdania ja twierdzę że to świetny olej dlatego że w każdym moim samochodzie się sprawdza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #571 Napisano 15 Lutego 2018 (edytowane) Ja nie twierdzę że tu wszyscy kłamią Oczywiście że przesadzam Ale nie chcę tu mieć mango tv Edytowane 15 Lutego 2018 przez galux20 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #572 Napisano 2 Marca 2018 ja zawsze u ich kupuję https://allegro.pl/uzytkownik/FILTRY_Gdansk?order=m Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #573 Napisano 5 Marca 2018 (edytowane) Niestety posiadacze nowych diesli nie mają dużego wyboru tylko norma 507, a to oznacza 5w30 na HC bo PAO nie widziałem, a tym bardziej na estrach. Ja bym wolał zalewać 0w40 na PAO ale nie ma takich z normą VW 507 ciekawe dlaczego . Edytowane 5 Marca 2018 przez kubek197878 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal8844 Zgłoś #574 Napisano 8 Marca 2018 http://allegro.pl/xado-atomic-oil-5w30-504-507-1l-wawer-i6903736348.html ten jest niby na PAO i ma normę 504 507. Mam ochotę go zalać i wypróbować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #575 Napisano 8 Marca 2018 Xado ukraińska marka, ciekawe jaka jakość, też może się pokuszę i potestuje . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
integrale Zgłoś #576 Napisano 19 Marca 2018 Zbliża się okres wymiany oleju w moim samochodzie. Chciałbym wlać motula, który ewentualnie polecacie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
entrep Zgłoś #577 Napisano 19 Marca 2018 castrol edge LL 5W30 polecam A tak poważnie kazdy olej który spełnia normy producenta i regularna wymiana ok 10.000 -15.000 km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
integrale Zgłoś #578 Napisano 23 Marca 2018 Dnia 19.03.2018 o 22:11, entrep napisał: castrol edge LL 5W30 polecam A tak poważnie kazdy olej który spełnia normy producenta i regularna wymiana ok 10.000 -15.000 km Nie chcę castrola tylko motula, ktoś coś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #579 Napisano 23 Marca 2018 Jeśli nie robisz przeglądów w LL to polecany jest x-max 0W40. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r222 Zgłoś #580 Napisano 20 Kwietnia 2018 Witam Chcialbym kupic jakis dobry olej do mojego B8 2,0 tsi na wymiane po 10 000km moze kupic taki orginalny VW AUDI SKODA LONGLIFE III 504.00/507.00 G052195M4 http://allegro.pl/vw-audi-skoda-longlife-iii-504-00-507-00-g052195m4-i6729916503.html czy szukac jakiegos Motula np MOTUL SPECIFIC 504/507 5W30 5L https://petrosklep.pl/specific-syntetyk/98-motul-specific-504-507-5w-30-5l-.html lub MOTUL X-CLEAN+ 5W30 5L C3 VW 504 00 - 507 00 http://allegro.pl/motul-x-clean-5w30-5l-c3-vw-504-00-507-00-i6014750108.html Wszystkie podpowiedzi mile widziane ....po tel do serwisu VW dowiedzialem sie tylko tyle ze norma VW 507 i tyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach