Bartku Zgłoś #521 Napisano 6 Listopada 2017 Dnia 2.11.2017 o 19:24, bruneros napisał: Sprzedawca może nie wiedział, że coś się zmieniło... może zadzowń z podpierdolki na serwis i zapytaj... warto mieć taką wiedzę na przyszłość. Ja to może i bym na to machnął ręką, ale olej (penrite) już kupiłem. Na infolini volkswagena powiedziano mi, ze Volkswagen Group Polska, nie ma w tym przypadu zadnych wytycznych dla dealerów i dealerzy mają tu pełną dowolność. Mogą zalewać olej klienta albo i nie i go doić na swoim oleju z beczki. We Wrocławiu obecnie sytuacja wygląda tak, ze Motorpol w związku z przenosinami na Bielany wszedł w spółe z Lelkiem, Lelek jest właścicielem Centrum na Brucknera i mając monopol na tym terenie. Najbliżej problemów z zalaniem oleju klienta nie robi Jodko-Schiewe ze Swidnicy i tam też umówiłem się na wymianę. Oczywiście takie działanie, jest naruszeniem unijnej dyrektywy GVO i może trzeba sprawę jakoś nagłośnić... Ja będe starał się "zdobyć" taką odmowę na piśmie i może coś z tym zrobić? No i spoko wiadomość wewnętrzna :D. Próbowałeś to wysłać do centrali szkopów w Polsce? Bo jak tak poczytałem po necie to trochę takich bezczelnych ASO jest. Powiadasz, że na Brucknera we Wro jest to samo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #522 Napisano 6 Listopada 2017 Druga wymiana oleju przy 20 tyś Olej własny ligui moly 4200 Robocizna i filtr i umycie w środku i na zewnątrz netto 149. Plus 2 kawy. Pasuje mi to Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bruneros Zgłoś #523 Napisano 6 Listopada 2017 3 godziny temu, Bartku napisał: No i spoko wiadomość wewnętrzna :D. Próbowałeś to wysłać do centrali szkopów w Polsce? Bo jak tak poczytałem po necie to trochę takich bezczelnych ASO jest. Powiadasz, że na Brucknera we Wro jest to samo? tak jak pisałem. centrala wie ale nie nakazuje dealerom jak mają postępować w tej kwestii. dealer ma dowolność Brucknera to samo, bo taka polityka to "zmowa" tych dealerów... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thomsoon Zgłoś #524 Napisano 7 Listopada 2017 22 godziny temu, galux20 napisał: Druga wymiana oleju przy 20 tyś Olej własny ligui moly 4200 Robocizna i filtr i umycie w środku i na zewnątrz netto 149. Plus 2 kawy. Pasuje mi to To coś niska ta cena biorąc pod uwagę że w tym jest: filtr, robocizna i mycie auta ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #525 Napisano 7 Listopada 2017 Może uda mi się wkleić zdj Nie umie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galux20 Zgłoś #526 Napisano 7 Listopada 2017 Ja to robię u siebie w Koninie Ceny mają takie ze człowiek jest zadowolony. Wiadomo cena oleju i nich to złodziejstwo . No ale z drugiej strony na czymś muszą zarabiac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szolzi Zgłoś #527 Napisano 8 Listopada 2017 (edytowane) Witam, mam b8 pierwsza wymiana oleju była przy 13 000 km, po roku czasu zajechałem na serwis z przebiegiem 24000 i Pan w serwisie powiedział mi, że nie trzeba wymieniać oleju. Nie wymieniłem tego oleju jednak sumienie mnie gryzie. Powiedzcie co zrobić, czy jechać do przysłowiowego Mietka mechanika i wymienić ten olej na (castrol) czy wrócić do serwisu i to zrobić? gwarancja do 02.2019 ale to chyba nie wpływa na gwarancje gdzie wymieniasz olej. W serwisie proponowali mi taki olej: Edytowane 8 Listopada 2017 przez szolzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d7d Zgłoś #528 Napisano 8 Listopada 2017 Zgodnie z książką serwisową, z gwarancja na samochód i z Gwarancją Mobilności VW i tak co max. 30.000 km musisz wymienić olej w silniki To lepiej jest teraz pojechać do serwisu VW niż do pana Mietka. Ale masz 11.000 km od ostatniej wymiany więc chyba masz jeszcze czas i kilometry do przejechania. Rok od wymiany nie obliguje do wymiany oleju a jak już chcesz to zrób to w serwisie z własnym olejem. Będzie dużo taniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartku Zgłoś #529 Napisano 9 Listopada 2017 Możesz wymienić nawet u Pana Cześka. Przeczytaj poniżej. Co prawda jest to reklamówka ale daje jako takie pojęcie. Serwisowanie auta podczas trwania gwarancji_52fa370e8aee2.pdf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jedrus Zgłoś #530 Napisano 17 Listopada 2017 Może kogoś zainteresuje - właśnie umawiałem się na serwis do Krotoski-Cichy Nadarzyn i przy telefonicznym umawianiu na moje pytanie czy mogę mieć własny olej spełniający normę pan powiedział tylko "oczywiście". Więc przytaczane wcześniej historie o odmowie wymiany oleju na ten "klienta" to muszą być zalecenia wewnętrzne poszczególnych ASO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
entrep Zgłoś #531 Napisano 21 Stycznia 2018 W ASO Częstochowa Krotoski-Cichy też można mieć własny olej. Uważam że to co zaleca producent w niczym nie ustępuje innym marką ludzie się podniecają że mają niby coś lepszego w silniku. Dlatego będę stosował castrola w normie 504 i wymieniał olej co 15 tysięcy mniej więcej. Mam przeglądy w cenie auta pierwszy po około 2 latach lub 30.000km moim zdaniem to za rzadko, wymienię olej po mniej więcej roku jeżdżenia a później to zostają mi przeglądy w cenie auta do 4 lat od zakupu wykonane przez ASO co rok. Na marginesie po 2,3 czy 5 tysiącach oleju nie wymieniałem producent tego nie zaleca i nie ma dowodów że to w czymkolwiek pomaga. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #532 Napisano 21 Stycznia 2018 3 minuty temu, entrep napisał: ludzie się podniecają że mają niby coś lepszego w silniku. Bo mają. Są oleje lepsze i gorsze. Każdy olej musi spełniać rygorystyczne normy producenta i gwarantować bezawaryjną pracę silnika ale są oleje w których silnik zużywa się poprostu wolniej, są oleje które gwarantują bezpieczniejszy i mniej szkodliwy rozruch w zimę, są oleje które o wiele wolniej wytracają swoje cenne właściwości, zostawiają mniej zanieczyszczeń itp. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
entrep Zgłoś #533 Napisano 21 Stycznia 2018 Zgadzam się, tylko wypada to jeszcze udowodnić że oryginalny olej castrola w normie załóżmy 504 jest gorszy od innych podobnych. Ja myślę że castrol gwarantuje bezawaryjną pracę silnika bo nikt nie strzela gola do własnej bramki i VW nie bez powodu proponuje castrola. Gdyby różnice w jakości były zauważalne to polecali by olej np. Lotosa. Zresztą od tego są normy i każdy olej w danej normie spełnia założenia producenta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #534 Napisano 21 Stycznia 2018 (edytowane) No z castrolem to akurat ten tego Olej znany z zostawiania szalonego nagaru swego czasu No ale było minęło. Jedno jest pewne - olej musi gwarantować bezpieczną pracę silnika ponieważ normy są rygorystyczne i ścisłe ale to jest połowa sukcesu. Druga polowa to właśnie zawartość pierwiastków, właściwości czyszczące i konserwujące, odporność na zużycie. Na każdym oleju spełniającym normy, silnik musi działać bezawaryjnie, ale też może przy tym się zużywać mniej lub bardziej. No a żeby udowodnić wyższość jednego nad drugim to trzeba porównać tabelę mówiącą o zawartości witamin, o właściwościach zależnych od temperatury, o odporności na odparowanie i od bazy olejowej. Na rynku jest tego dużo i naprawdę możesz sobie wlać coś najtańszego z niskim TBN, wysokim NOACK, niskim HTHS i opartym na bazie HC. A możesz kupić zupełnie odwrotnego na bazie PAO/EST. Pytanie tylko czy jest sens bo być może współczesne silniki prędzej umrą na inne przyczyny niż takie typowe olejowe czyli nawet najlepszy olej nie ratuje ich przed szybkim zużyciem z powodu ścierania się elementów pracujących itp. Mam tylko pobieżną wiedzą którą zakodowałem gdzieś tam jak czytałem sobie te olejowe tematy i to jest temat typu "im więcej czytasz, tym mniej wiesz" albo "wiesz wszystko albo nic" Zdążyłem poczuć jak to jest cholernie skomplikowane, ale z drugiej strony do tej pory jeżdżą te 20 letnie graty z ponad pół milionem przebiegu ( jak mój ) które lane miały to co się podobało wyglądem butelki, ceną i nazwą producenta, a nie składem. Edytowane 21 Stycznia 2018 przez StreamHD Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mundy1 Zgłoś #535 Napisano 21 Stycznia 2018 (edytowane) Z castrolem ,to tylko tyle ze np w PL taki 5w40 nie powinien być nazywany syntetykiem, ponieważ jest robiony na bazie minerała. W DE np jest wzmianka na ten temat o tym na opakowaniu mimo , ze prawo dopuszcza nazywanie takiego oleju jako pełen syntetyk. Dlatego zawsze wolałem kupic valvoline króty ma dopisek EDGE ,. Tyle wiem , ale nie twierdze , że wiem dużo ;). Skoro tego castrola poleca VW , to bym go lał i najwyżej wymianę zrobił częściej, bo do long life jakos sceptycznie nastawiony jestem. Jak by mnie było stać na B8 to i na czestrzą wymiane oleju , takze tu nie robił bym problemu. Edytowane 21 Stycznia 2018 przez mundy1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
entrep Zgłoś #536 Napisano 21 Stycznia 2018 Reasumując myślę że wymiana między 10 a 15 tysięcy km jest kluczem do sukcesu i w tym przypadku olej jest sprawą drugorzędną byle spełniał oczywiście normę producenta. Wymiana co 30 tysięcy to błąd przykładowo renault w silniku 1.5 dci proponował tak rzadką wymianę i kończyło się zniszczeniem silnika gdyż zużywały się panewki, olej tracił właściwości i brak filmu olejowego skutkował przyspieszonym zużyciem silnika. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bruneros Zgłoś #537 Napisano 21 Stycznia 2018 33 minuty temu, entrep napisał: Zgadzam się, tylko wypada to jeszcze udowodnić że oryginalny olej castrola w normie załóżmy 504 jest gorszy od innych podobnych. Ja myślę że castrol gwarantuje bezawaryjną pracę silnika bo nikt nie strzela gola do własnej bramki i VW nie bez powodu proponuje castrola. Gdyby różnice w jakości były zauważalne to polecali by olej np. Lotosa. Zresztą od tego są normy i każdy olej w danej normie spełnia założenia producenta. no ja akurat prywatnie od kierownika serwisu w aso uslyszalem, ze castrol - ten ktorego leją z beczki w aso - to najgorszy syf, retyfikowany w gdańskiej rainerii z białoruskiej ropy. na rynek niemiecki ponoć jest lepszy.... aaa i nie każde aso leje castrola, bo są takie co leją shella w moim 1,4 tsi fabrycznego oleju od nowości do 15 tys ubyło o stan bagnetu. po pierwszej wymianie zalałem PENRITE, i oleju nie ubyło nić (przez 20 tys.). także skoro w kwestii obsługi auta mogę zrobić coś lepiej i w niższej cenie, to ja wolę. tymbardziej ze auto pewnie zostanie w rodzinie. chyba ze 3 lata i auto wraca do dealera (wynajem dlugoterminowy etc.) to wiadomo - lacha, niech tam leją co chcą i nie ma co roztrząsać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
entrep Zgłoś #538 Napisano 21 Stycznia 2018 Chyba że w cenie ma się przeglądy, szkoda by było własny olej przywozić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #539 Napisano 21 Stycznia 2018 1 godzinę temu, bruneros napisał: w moim 1,4 tsi fabrycznego oleju od nowości do 15 tys ubyło o stan bagnetu. po pierwszej wymianie zalałem PENRITE, i oleju nie ubyło nić (przez 20 tys.). także skoro w kwestii obsługi auta mogę zrobić coś lepiej i w niższej cenie, to ja wolę. tymbardziej ze auto pewnie zostanie w rodzinie. chyba ze 3 lata i auto wraca do dealera (wynajem dlugoterminowy etc.) to wiadomo - lacha, niech tam leją co chcą i nie ma co roztrząsać A wiesz może co miałeś fabrycznie zalane ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
entrep Zgłoś #540 Napisano 21 Stycznia 2018 Nie mam pojęcia, informacji takiej nigdzie nie znalazłem. To co fabryka leje to tylko ona wie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach