Skocz do zawartości
Mlody_tm

Dziwne zachowanie silnika gdy jest zimny ?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mam problem ze swoim passatem 1.8 20v 98 r silnik ADR gdy samochód stoi ok 12 godzin to na zimnym silniku po odpaleniu chodzi bardzo nie równo,może nawet nie na wszystkich cylindrach,po dodaniu gazu wszystko wraca do normy dzieje się tak tylko po dłuższym postoju,nawet po 8 godzinach odpala i jest dobrze,świece i przewody wymieniłem

Jak myślicie co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem kolego ja nie pomoge.... Forum tu nic nie da.... Musisz dobrego mechanika zahaczyc....

 

A ja juz temat mam definitywnie do zamkniecia. Oby nikt nie mial tak przerypanego klekotu jak ja..... Po tygodniu smialo moge powiedziec ze mialem jakis zrypany soft. Po akcji serwisowej z emisja spalin wszystko jest ok. Nic nie klekota.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Posiadam vw cc (358) 103kW 140KM 2012 rok z przebiegiem obecnym 152tys. Kod silnika to CFFB. Wiec tak... Przy przebiegu 93tys w okresie zimowym pewnego razu mialem pilny wyjazd rano. Na zewnatrz bylo akurat -20, auto odpalilo od strzala bez najmniejszego problemu ale zaczelo sie trzesc cale jak galareta, nie wiedziałem co sie dzieje ale po 5 min zaczal spadac z obrotow i chodzil juz w miare ok.  Po wyjechaniu na droge zaczelo szarpac samochodem oraz wydawac metaliczne dzwieki tak jak by zawory stukaly do momentu az temp plynu osiagnie 90 stopni. Udalem sie do mechanika stwierdzil ze to na 100% nie domaga ktorys z wtryskow. Po spr wszystkich 4 sztuk okazalo sie ze wtryks na 3 cylindrze odbiegal znaczaco od pozostalych. Jestem osoba ktora dba o eksploatacje samochodu tak wiec poprosilem od razu o wymiane kompletu. Wymienil mi mechanik wtryski i od razu filter paliwa. Odpalil auto dopiero na drugi dzien na mrozie i wszystko bylo cacy ale okazalo sie jeszcze ze dwumas blaga o wymiane, faktycznie mial luzy wiec wymienilem od razu caly komplet ze sprzeglem firmy sahs taki jak byl. Wreszcie wszystko zrobione odbieram auto i jest malina, ale problem powrocil z szarpaniem przy 150tys. Rece mi opadly normalnie, znowu ten sam dzwiek to samo szarpanie. Przekopal mechanik caly samochod i mowi ze jest wszystko dobrze nie mial do czego sie przyczepic ale postawil na wtryski ze mogły uledz uszkodzeniu znowu. Ok wlozyl nastepny komplet i problem nie zostal rozwiazany i tak do dzisiaj. Gdy jest cieplo nie ma zadnych stukniec czy szarpniec, auto jedzie tak jak mu nakazano. Ktos moze mial identyczny problem i zechce mi pomoc bo jak tak dalej bede wymieniac czesci to lepiej kupic drugi:/

Edytowane przez Luki vw cc
Zakończono

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie wymiana świec pomogła mimo ze mechanik twierdzil ze są OK

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poczytajcie ten temat 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.06.2018 o 21:16, rafja napisał:

u mnie wymiana świec pomogła mimo ze mechanik twierdzil ze są OK

 

Rajfa kiedy wymieniałes świece i czy od tamtej pory nie masz już takich szarpan na zimnym silniku?? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

świece wymieniałem jakoś w trakcie zimy i problem zniknął. Wcześniej nawet przy -1,5 /i nizej/ poszarpywał do czasu przejechania kilkuset metrów lub pracy na luzie, zaraz po odpaleniu. Po wymianie - przy -14 st odpalił normalnie, przez sek. chrząknął obrotami /miał prawo/ i chodził już równo. 

Tylko i wcześniej i później odczuwałem do czasu rozgrzania taką dalikatną niemoc. To nie to że nie chciał jechać, tylko te pierwsze metry były takie słabsze, nie dynamiczne. Po 300m było ok. Ale nie miało to nic wspolnego z szarpaniem, które ustąpiło w moim przypadku po wymianie /niby to sprawnych wg. mechanika/ świec.

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj rafja. U mnie po wymianie świec również jest dobrze a też rzekomo wszystkie były dobre. Świece wymienione nowy olej od razu zalany Milersa i samochód jak nowy. Dzięki za porady?

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, zauważyłem że od jakiegoś czasu nie zawsze przy odpalaniu silnika zimnego np po nocy silnik do momentu odpalenia szarpie.

Co może powodować takie objawy ?

Passat b6 BMR 2.0 TDI 170km dsg 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tu ciężko zgadywać, paliwo, filtry, pompa wysokiego ciśnienia...

przy takich temperaturach nie szedłbym w świece. Nie zaszkodzi sprawdzić wtryski, tak jak koledzy robili w swoich przypadkach.... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Nie słuchajcie mechanika że wtryski są do wymiany, błędna diagnoza po prostu. Takich mechaników teraz mamy że nie potrafią nawet mniej więcej że słuchu zdiagnozować problemu a ze sprzętu diagnostycznego to wgl korzystać nie umieją. Nowe silniki nafaszerowane są elektryka i to głównie tylko ona sprawia zawsze problemy niż części mechaniczne typu właśnie wtryski np. Dlaczego wtrysk klepie? Dlaczego np auto po odpaleniu pracuje na 3 cylindry?? Problemów może być wiele, czujnik taki czujnik taki i taki. Mechanik gdy podepnie kompa co mówię na swoim przykładzie w jednym z warsztatów i po sprawdzeniu np błędów powie że z autem jest wszystko ok a parametry są wszystkie w normie i czego panie chcesz od auta lub ten typ tak ma jest tak powiem Idiota. Nie zna się i nie ma pojęcia o co Kaman w tym wszystkim ale znajdzie się sporo osób którzy uwierzą w te brednie i powiedzą np dobra no to cóż, padnięty 1 lub dwa wtryski to wymieniamy na nowe. Po odebraniu auta jest ok, lecz do czasu.. Po chwili problem znowu powraca, mamy nowe wtryski za które wywalilismy ogromne pieniądze z montażem a tu dalej kicha i co teraz kolejne dwa z myślą że jak komplet cały nowy to będzie ok?? Niektórzy tak robią i tylko topią siano nie mając 100% rezultatów. Mechanicy zapominają o najprostszych rzeczach takich jak np kolejność diagnozowania problemu. W moim przypadku auto szarpalo, stukalo tak jak by zawory ale tylko podczas przyspieszania i na początku gdy byla tylko temperatura otoczenia w miarę chłodna. Po rozgrzaniu silnika gdy miał 50 stopni czasami objawy już ustępowaly ale najczęściej borykalem się z tym aż do 90 stopni na zegarze, wtedy jak ręką odjal silnik nie szarpal nie stukal. Na ciepłym silniku zdiagnozowalem później że podczas jazdy gdy zmieniam bieg i np auto po zmianie biegu z niższego na wyższy po puszczeniu sprzęgła i dodawaniu stopniowo gazu aby rozpędzić się, wydobywal taki sam dźwięk tylko cichszy klekotania jak na zimnym ale już bez szarpaniec. Kręcąc go do 2000 obrotów i od 2000 kręcąc systematycznie w zwyz już klekotu nie było słychać ale trzymając nogę na gazie i jadąc np na biegu 4 przy obrotach 2100 przez jakas chwilę słychać znowu było klekotanie. Dziwna sprawa a dziwniejsze jeszcze to że mechanik nie wykrył żadnych błędów w ECU. Oczywiście też nie spr parametrów którymi mógł by się np zasugerować później ponieważ  standardowo, TEN TYP TAK MA. Na tym forum jeden Pan napisał że wymienił komplet świec zarowych i to mu pomogło więc skoro jemu pomogło to i ja wymieniłem z tą samą nadzieja. Po wymienie było ok, nie szarpal nie stukal przez jakieś 2 miesiące tylko aż tu jednego ranka wyjeżdżam na szose a problem powraca. W moim aucie już był czas w sumie na wymianę świec więc nie ubolewalem tego za bardzo. Później wziąłem się za to wszystko sam zakupiłem amatorskie obd które odczytywalo tylko kilka parametrów ale przydało się. O toż zaciekawiło mnie ze na mojej szynie cr regulator ciśnienia paliwa ma mocne wahania, inaczej może że ciśnienie paliwa skacze i to dosyć mocno (zaobserwowane przy tem. 4 stopni na zewnatrz) gdy motor był rozgrzany do 90 stopni spr ciśnienie ponownie, oczywiście wszystko spr podczas jazdy, były widoczne znowu skoki ciśnienia ale już nie tak ogromne tylko minimalne. Na początku sprawdzielm instalacje cała zasilająca ten o to zawór, było wszystko ok, żadnych przetarc czy zasniedzialych pinow, napięcie było w normie więc elektryka ok. Wykluczając już resztę postanowiłem kupić nowy oryginalny zawór, kosztował mnie 300 euro w ASO w Niemczech (3 lata gwarancji) bo tu pracuje. Można kupić taniej i wgl ale nie opłaca się moim zdaniem ponieważ czujnik czy regulator ma wskazywać prawidłowe dane czy prawidłowo regulować te ciśnienie aby wszystko było jak należy. Jeśli ktoś ma vcds może wymienić go sam w domu, nie jest to trudne ponieważ jest na wierzchu, po wymianie należy zrobić mu adaptacje, ja tej funkcji w swoim obd chińskim heh nie miałem więc pojechałem do warsztatu dałem dla gościa w rękę regulator powiedziałem aby wymienił i zrobił na koniec adaptacje, oczywiście musiał swoje 5gr wsadzić i powiedzieć że regulator jest ok że to nie on jest problem ale powiedziałem że ma wymienić i koniec. Regulator wymienil zrobił adaptacje nowego i od tamtej pory do teraz a już zrobiłem na tym regulatorze jakieś 25tys km nie mam żadnych szarpaniec dlawienia silnika stukania i różnych czy na zimnym czy na ciepłym cicha równa praca silnika niczym benzynka? również po wymianie zaobserwowałem że auto szybciej reaguje nie przyspieszenie, nie ma takiego chwilowego zamulenia tylko od razu wali w siedzenie? pali również o wiele mniej, przy opalaniu czy gaszenia silnika wgl nim nie zatelepie, nawet minimalnie: po prostu cudo aż teraz chce się jeździć, a już miałem tego CC dosyć i chciałem nie długo go sprzedać? z resztą jak ktoś z was zdecyduje się na wymianę takiego zaworu to po pierwszym już uruchomieniu silnika od wymiany poczuje kulture i usłyszy różnice pracy silnika. Chciał bym wam też polecić olej który jak dla mnie jest najlepszy i tylko na takim jeżdżę a wymieniam go co Max 10 tys km bo uważam że lepiej dla silnika jak jest ciągle w miarę świeży olej w silniku: Millers 5w30 z oznaczeniem że stosowany jest w autach mających filtr cząstek stałych, będący w dwóch wariantach, każdy jest dobry ale to już według uznania waszego i waszej eksploatacji auta. Ja zalewam swój ee Longlife i jestem z niego bardzo zadowolony, jak dla mnie TOP 1? Pozdrawiam i dajcie znać jakie rezultaty po wymianie regulatora. Załączam zdjęcie swojego starego regulatora. 

IMG_20181023_152258.jpg

 

Bym zapomniał. Spr dotycząca wtryskiwaczy. Padający wtryskiwacz ma całkiem inne objawy  a mianowicie chociaż by to że będzie po odpaleniu dymil, podczas przyspieszania również może dymic, czuć będzie nie spalona mieszankę paliwowopowietrzna że tak nazwę czy też utrudnione uruchamianie bez względu na temperature. Wszystkie te objawy są podobne z innymi ale często mylące i jeżeli ktoś nie kuma czaczy wgl, nie ma mniej więcej pojęcia o kolejności działania układu zapłonowego w naszym przypadku układu CR to będzie długi czas walczył i pchal pieniądze w auto bez rezultatów. Ja mechanikiem nie jestem ale oglądam duzo filmików każdego rodzaju związanych z mechanika, duzo czytam postów na forach o zasadach działania, diagnozowania problemów, o objawach różnego rodzaju  itp i na podstawie tego wszystkiego zaczynam analizować i działać o ile jest to rzecz która potrafię zrobić sam w domu. Polecić bym wam też chciał systematyczna wymianę świec zarowych co 60 tys km, one zawsze po wyjęciu prawdę powiedzą o stanie waszej jednostki napedowej. Moje były zapomniałem powiedzieć drugi raz wymieniane zaraz 5min po wymianie regulatora. Spr ostatnio stan i wykrecajac po kolei każda z nich na wtryskach które mam od produkcji auta wyglądaly bajecznie, nie okopcone ani mokre. Jak wyciągnąłem te które wymieniłem wcześniej z myślą o trafnej diagnozie złapałem się za głowę że do takiego stanu nie sprawny układ moze je doprowadzić. Jak znajdę zdjęcie wrzucę wam abyście sobie zobaczyli. Polecam kupienie podstawowego obd taki aby w miarę miał kilka opcji pomiarów urządzeń w samochodzie i zawsze zaczynać od rzeczy podstawowych a nie od razu jak Niemiec w warsztacie na łatwizne pół silnika wymieni na raz i w końcu przy wymianie trafi na problem który ustąpi ale jakim kosztem... Czekajcie znalazłem zdjęcie świec ostatnich. Tak jak leżą tak siedziały kolejno w cylidrach. Największą nierówna pracę miał 3 i 4 cylinder który miał skoki ciśnienia i nie przepalal wszystkiego czego powodem było skok ciśnienia na listwie cr i auto tak właśnie się zachowywało. Te dwie ostatnie świece są brudne od preparatu ponieważ był problem z ich odkreceniem ale na zdjęciu za bardzo nie widać, mają grzałki innej barwy niż dwie pozostałe. Tak się właśnie stało u mnie z tymi świeca które wymieniłem po diagnozie od rajfa(u mnie ona nie poskutkowala) było ok ale widocznie to była tylko chwilowa poprawa. Sorry ze tak się rozpisałem ale chciałem wam wszystko opowiedzieć o moim przypadku i w miarę sensownie trochę to napisacreceived_2315463605347308.thumb.jpeg.c432f0909bbe841c04cc1115b130d4d9.jpeg

Edytowane przez Luki vw cc
Dodanie
  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Luki. Mam parę pytań. Ponieważ u mnie wymieniłem wtryski ponieważ kopcil na biało na postoju i szczypaly spaliny w oczy. Wiec wtryski sprawdzilem i dwa laly wiec wymiany przy okazji 3 tez bo mial większa korektę. Po wymianie wtryskow wszystko wróciło do normy trochę spalanie sie zmiejszylo nie kopci lepiej odpala itp. Lecz tak jak ty mowisz pozostał taki delikatny klekot podczas delikatnego przyspieszania ruszania. I zauwazylem też na komputerze ze skacze mi cisnie w rampie. Zadane jest bodajże 240 a skacze od 210 do 280 takia różnica jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Neos97 napisał:

Luki. Mam parę pytań. Ponieważ u mnie wymieniłem wtryski ponieważ kopcil na biało na postoju i szczypaly spaliny w oczy. Wiec wtryski sprawdzilem i dwa laly wiec wymiany przy okazji 3 tez bo mial większa korektę. Po wymianie wtryskow wszystko wróciło do normy trochę spalanie sie zmiejszylo nie kopci lepiej odpala itp. Lecz tak jak ty mowisz pozostał taki delikatny klekot podczas delikatnego przyspieszania ruszania. I zauwazylem też na komputerze ze skacze mi cisnie w rampie. Zadane jest bodajże 240 a skacze od 210 do 280 takia różnica jest...

Witam. Czy za każdym razem po odpaleniu nie zależnie od temperatury zewnętrznej miał takie objawy??? Czy objaw po chwili ustępowal? A czy spr np stan dpf lub czy ecu podaję prawidłową mieszanke?? Może był zapchany i włączal ecu wypalanie. W moim cc jak się włącza wypalanie też spaliny szczypia. Proponował bym Ci podjechać do mechanika który potrafi korzystać z komputera diagnostycznego i żeby spr czujniki. Te samochody nowe tak są napchane tymi czujnikami że zdiagnozowanie problemu bywa czasami kłopotliwe że względów tych że objawy są podobne u wszystkich. Widzisz, ja jak mi powiedzieli ze moje wtryski po spr nadają się do wymiany nie miałem objawów z kłopotliwym rozruchem a też wtedy np miałem taki gryzący zapach spalin gdy włączalo wypalanie dpf. Jaki masz przebieg auta?? Moim zdaniem zaczął bym od spr czujników czyli ich parametrów na zimnym jak i na rozgrzanym silniku potem spr czy mieszanka jest ok a na koniec jeżeli czujniki i mieszanka są w porządku wymień ten regulator ciśnienia na szynie. Jak możesz zrób zdjęcie czujnika od czoła i podeślij zdjęcie. Mój był od nowości w samochodzie wyprodukowany w 2012r. więc siedział tam 6 lat a na zewnątrz był już taki cały bordowy. Klekot i charakterystyka powinna Ci się poprawić na pewno po wymianie i adaptacji. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Luki. Mam parę pytań. Ponieważ u mnie wymieniłem wtryski ponieważ kopcil na biało na postoju i szczypaly spaliny w oczy. Wiec wtryski sprawdzilem i dwa laly wiec wymiany przy okazji 3 tez bo mial większa korektę. Po wymianie wtryskow wszystko wróciło do normy trochę spalanie sie zmiejszylo nie kopci lepiej odpala itp. Lecz tak jak ty mowisz pozostał taki delikatny klekot podczas delikatnego przyspieszania ruszania. I zauwazylem też na komputerze ze skacze mi cisnie w rampie. Zadane jest bodajże 240 a skacze od 210 do 280 takia różnica jest.

Dpf na pewno wszysko ok. Regularnie sie wypala co 600km w miescie. A kopcil niezaleznie od temperatury bo dwa wtryski laly paliwo. Wszystkie 4 wtryski mialy duze korekcje i próba przelewowa dwuch była fatalna. Później wyciaglem wszystkie na maszyne i zdecydowalem sie na regeneracje 3 wtryskow. Auto po tym zabiegu jezdzi lepiej wogole nie kopci itp. Tylko dziwi mnie te skoki cisnienia na rampie jak i przed wymiana wtryskow i po ciśnienie nie stoi w miejscu tylko skacze raz takke a raz takie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Neos97 napisał:

Luki. Mam parę pytań. Ponieważ u mnie wymieniłem wtryski ponieważ kopcil na biało na postoju i szczypaly spaliny w oczy. Wiec wtryski sprawdzilem i dwa laly wiec wymiany przy okazji 3 tez bo mial większa korektę. Po wymianie wtryskow wszystko wróciło do normy trochę spalanie sie zmiejszylo nie kopci lepiej odpala itp. Lecz tak jak ty mowisz pozostał taki delikatny klekot podczas delikatnego przyspieszania ruszania. I zauwazylem też na komputerze ze skacze mi cisnie w rampie. Zadane jest bodajże 240 a skacze od 210 do 280 takia różnica jest.

Dpf na pewno wszysko ok. Regularnie sie wypala co 600km w miescie. A kopcil niezaleznie od temperatury bo dwa wtryski laly paliwo. Wszystkie 4 wtryski mialy duze korekcje i próba przelewowa dwuch była fatalna. Później wyciaglem wszystkie na maszyne i zdecydowalem sie na regeneracje 3 wtryskow. Auto po tym zabiegu jezdzi lepiej wogole nie kopci itp. Tylko dziwi mnie te skoki cisnienia na rampie jak i przed wymiana wtryskow i po ciśnienie nie stoi w miejscu tylko skacze raz takke a raz takie. 

Musisz podłączyć kompa i zobaczyć czy pompa podaję dobre ciśnienie na rampie jeżeli jest ok to napewno wymiana regulatora rozwiąże problem. Radził bym też od razu wymienić czujnik ciśnienia na rampie, zrobić adaptacje ich i w końcu autko zacznie chodzić. Co do wtrysków to ja jestem zwolennikiem kupna nowego niż jego regeneracja ponieważ regenerowana cześć nigdy nie odzwierciedli tego nowego no ale to już jak kto uważa. Daj znać jak się zdecydujesz na wymianę tych dwóch części czy auto zaczęło pracować jak należy. Mnie jak ktoś się pyta o samochód to pierwsze co słyszę : to benzyna? ? Efekt niesamowity po wymianie a też się umeczylem z tym że aż miałem już czasami dosyć a tu taka pierdulka się zbuntowala i robiła cyrki. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś świadkiem u kolegi w samochodzie którego kupił już z tą wada, auto passat b7 140 PS ten sam kod silnika. Miał identyczne objawy jak i my. Pierwsze co kazdy mechanik twierdził uparcie: wtryskiwacze drugi zaś zajechana pompa wysokiego ciśnienia. Kumpel stwierdził że nie będzie słuchał bzdur mechaników którzy od razu bez jakniecia rzucali winę na wtryski. Nie wiem jak wy ale mój motor i jego pracuje na wtryskach Boscha które są znacznie wytrzymalsze niż Siemens czy Denso. Pierwsze za co się wziął i gdzie była od razu trafna diagnoza to odpisał wtyczkę od przepływki. Auto chodziło tak samo jak z podpięta wtyczka tyle za paliła się lampka kontrolna. Zrobił jazdę próbną i jak wrócił powiedział że żadnej różnicy nie ma czy jest podpięte czy nie i tak wyszło u niego akurat gdzie takie same objawy miał jak np ja czy inni tutaj. Ecu ma przypisane parametry awaryjne i podczas gdy odpalacie auto które pracuje na ssaniu przy wilgotnym powietrzu lub gdy jest zimno komputer korzystając z danych które powinien jako pierwsze dostarczyć przepływomierz ale w jego przypadku był on zepsuty i nie miał takich możliwości więc skorzystał ECU z danych przyuczonych awaryjnych aby dobrać odpowiednią mieszankę. Niestety ale ECU nie był w stanie dostosować odpowiedniej mieszanki co było powodem właśnie późniejsze chwilowe szarpania a świadczyło to o tym też stuki z kolei były spowodowane nieodpowiednim wypadaniem zapłonow. Kiedy ecu zdołał unormowac mieszankę która i tak nie była taka jak powinna ale pozwoliło to tak jak by wyłączyć tryb awaryjny i samochód zaczynał normalnie pracować z tym że było też słyszalne lekkie klekotanie jak np w starym dieslu. Spalanie wyższe, regeneracja dpf dosyć często gdzie nie był on też w pełni regwnerowany, wyczuwalne drgania minimalne na biegu jałowym pod kierowca, dziwne buczenie nie wiem do czego to porównać ale był to znak właśnie niedomagajacego dpf-u. Po wymianie przepływki na oryginal samochód odzyskał pierwotne parametry a sama wymiana zajęła 10min z pauza na papierosa ? nie dajcie się nigdy namówić na wymianę wtrysków, to już jest ewentualnie ostateczności lecz objawy wtrysków są inne i w sumie chyba każdy mógł by to zdiagnozować sam jak wgl widział kiedyś padające wtryski w silniku common rail z dpf ? co do przepływki ma ona w sobie drucik który się nagrzewa do podajze chyba 100 stopni i powietrze które przelatuje przez przepływke schladza ten drucik który na podstawie tego wysłał info do ecu o temperaturze i ustala mieszankę. Ze względu tego że ecu ma przypisane wartości domyślne nie wykazuje błędu gdzie zdiagnozowanie problemu dla polskiego mechanika po szkole jest bardzo ciężkie ale to tylko pewnie dlatego że nie było go na tej lekcji gdzie pan tłumaczył co to jest takiego komputer diagnostyczny?? ktoś kumaty jak ma komputer od razu zobaczył by że coś jest nie tak z tą przepływka ale cóż, lepiej robić w bambuko udawać mechanika i wymieniać dobre części. Pozdrawiam

PS: mój problem który występował wcześniej którego odpisywałem w postach wyżej nie pojawił się aż do tej pory więc pamiętajcie, na pierwszy strzał: elektronika bo teraz mamy ich coraz więcej w tych samochodach i one są głównym i najczęstszym powodem a eliminacja krok po kroku doprowadzi was do celu z pełną kieszenią. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, wymieniłem godzinkę temu po robocie właśnie owy czujnik na ten z Bosch i auto wchodzi w tryb awaryjny... brak mocy... oto owy błąd jaki wyskakuje... 

zbyt małe ciśnienie paliwa... odpiąłem tylko jeden wężyk ten od czujnika ale też nie potrzebnie się okazało... przykręcił długo ale odpalił normalnie po wyjechaniu z hali po przekroczeniu 2000 tyś obrotów tryb awaryjny, świece żarowe migają i nic... ponowne uruchomienie silnika usuwa usterkę ale powraca po przekroczeniu 2000 tyś obrotów... co może być nie tak ? czujnik musi być założony jak w fabryce czyli na wprost czy może być pod lekkim kontem ? ma to jakieś znaczenie ? 

1 Fault Found:

5211 - Fuel Rail/System Pressure 

          P0087 00 [101] - Too Low

          Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 00000001

                    Fault Priority: 2

                    Fault Frequency: 1

                    Mileage: 236491 km

                    Date: 2083.14.11

                    Time: 03:55:31

 

                    Engine speed: 2549.00 /min

                    Normed load value: 88.6 %

                    Vehicle speed: 40 km/h

                    Coolant temperature: 89 °C

                    Intake air temperature: 21 °C

                    Ambient air pressure: 990 mbar

                    Voltage terminal 30: 13.580 V

                    Unlearning counter according OBD: 80

                    Fuel temperature: 32.8 °C

                    Mean injection quantity: 62.49 mg/stroke

                    Rail pressure regulation: status-Bit 0: 00000101 

                    Fuel high pressure: actual value: 1.0426e+006 hPa

                    High fuel pressure: specified value: 1.3797e+006 hPa

                    Pressure control valve adaptation factor: 1.1653

                    Fuel level: 11.00 l

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Luki vw cc Dużo treści ale Twoich postów się czytać nie da. Brak choćby przecinków i wszystko zlane.

Pozwoliłem sobie połączyć dwa Twoje posty w jeden - nie musisz cytować samego siebie post pod postem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po przełożeniu na ten oryginalny czujnik błąd dalej powraca... czyli coś się spierdzieliło panowie.... jakieś sugestię proszę gdzie, jak i co szukać.... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz cala instalacje 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności