Skocz do zawartości
vodzu413

nie działa wyświetlacz komputera-pasat tiptronic

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wysietlacz komputera pomiędzy zegarami nie daje znaku życia, po załączeniu silnika jest ciemny. Co może być powodem? Jest to tiptronic tak ze nie widać, jaki bieg jest aktualnie włączony. Poza tym powinien wskazywać spalanie. Wyświetlacz jest taki na połowe tego okienka między zegarami. Czy może byc to spowodowane wczesniej zamontowaną nawigacją satelitarną - aktualnie jej nie ma, pozostaly kable? Jaki może byc koszt naprawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nawigacja pokazuje komunikaty właśnie na tym wyświetlaczu, może ktoś nieudolnie odpinał kable i odłaczył (ob tylko odłączył) kable od wyswietlacza. Przedtem wszystko działało? czy jak już kupiłeś to tak było?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aktualnie jej nie ma, pozostaly kable? Jaki może byc koszt naprawy.

 

Jeśli ktoś wybebeszył trochę różnych rzeczy z pojazdu to można się spodziewać różnych nietypowych sytuacji. najlepiej jednak wykonać wizję lokalną co jest a czego nie ma.

 

Prawdopodobnie po podłączniu pod VAG tylko będzie można coś poradzić lub przekodować ewentualnie sterownik, teraz prawdopodobnie odwołuje się on do Navigacji której brak ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie problem w tym, ze chce go kupic. Jesli chodzi o navi, to z tylu w bagazniku w lewym schowku jest pek koncowek z antenowa wlacznie natomiast z przodu nie ma radia tylko tez kable. Gosc twierdzi, ze navigacja byla w miejscu radia wyjezdzana- cos malo prawdopodobne. Bardziej bym sie sklanial ku wersji z tym wyswietlaczem pomiedzy zegarami - wowczas mialoby to sens ze nie dziala. Bardziej obawiam sie wersji, gdzie ktos krecil licznik i cos skopal przy tej czynnosci, nie taki wtyk wsadzil i spalil. Czy z tym sterownikiem, to spotykany problem, czy tez domysl i czy kosztowna bylaby to nnaprawa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakiej wielkości jest otwór tam gdzie było to radio (nawigacaja) miejsce na mniej więcej jedno normalne radio czy dwa? (1 czy 2 din) przypuszczam że była tam NAVI MFD a nie żadna wysuwana...

 

a w bagażniku była zapewne zmieniarka, może też tuner TV czy coś takiego... ktoś poprostu przed sprzedażą to wyciągną, jak widać nieudolnie bo nie działa wyświetlacz FIS, i sprzedał albo przełożył do innego auta...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Otwor ma wysokosc jednego radia. Co do wtyku antenowego w tylnym schowku, to jest taki jak do tel komorkowych wkrecany. Czy z tym wyswietlaczem mozna cos teraz zrobic i czy jest to bardzo skomplikowane? ... Zaczalem sie zastanawiac czy nie byla to taksowka bo ma do tego 3 dziurki zboku kolo skrzyni po wkretach a w miejscu radia moglbyc jakis licznik, aczkolwiek one z reguly sa biale...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ma do tego 3 dziurki zboku kolo skrzyni po wkretach

zostało po zestawie głośnomówiącym Nokii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyjęcie navigacji nie ma wpływu na działanie wyświetlacza. Wiem, bo już nie mam navi, a wyświetlacz działa jak działał - nie wskazuje tylko tych strzałek kierunkowych. Ale komputer działa. Może masz wyłączoną szafę? Trzeba ją aktywować - czyli wejść w menu i włączyć. Gdzieś na forum jest opisane jak to się robi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... przepraszam za może laickie pytanie, ale co to jest "SZAFA" i czy chodzi o "menu" w oprogramowaniu VAG? I jaki mogłby być powód wyłączenia tej opcji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ktos nieżle wybebeszył ten samochód :[ Z którergo roku ten samochodzik???

Powiem tak jezeki tam była navi to musiał byc fabrycznie pełny FIS w liczniku a nie połówka. Cos ktoś chyba modził z tym licznikiem. Pozatym navi w passacie była azwsze 2 DIN , chyba ze ta taka stara, ale ona tez miała pełny FIS w zegarach. W bagażniku była pewnie zmieniarka, może cos więcej, to zalezy od rocznika. Sam licznik , bez pełnego FISU to ze200 , mze 300 zł , zalezy do wersjii. jak napiszesz który to rok to Ci powiem więcej, ale cos mi sie tu nie podoba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2001r 1.9 tdi 130KM tiptronic i ponoć 181tys km. Generalnie pasacik w w środku w ladnym stanie, w silniku żadnych klekotów, troche pobrudfzony olejem pod pokrywą w górnym lewym rogu (od przodu patrząc) ale czytalem ze to normalne - jakiś zawór czy przepustnica przy wyłączaniu silnika brudzi no i z prawej strony silnika przewody pobrudzone ale tez nic wielkiego - silnik nie był myty . Wszystko byłoby wporządku chyba gdyby nie ten ciemny wyświetlacz , na którym powinny biegi się wyświetlać i chyba inne rzeczy bo jest większy niz ten wyłącznie "tiptronicowy". I sie obawiam wlasnie, ze ktos jednak przy nim mocno grzebał i przesadził, lub też komputer pada i zaczyna się od wyświetlacza. Powoli zastanawiam się czy pakować sie w niego czy dać sobie spokój i czekać na kolejną okazję. LIczyłem , że z tym wyświetlaczem, to może nic poważnego , co generalnie się przytrafia i da się naprawić - ale coraz mniej w to wierze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie nawigacja nie ma z tym wyświetlaczem nic wspólnego, bo to jest tylko pół FISa, nawigacja mogła byc dokupowana niefabryczna 1DIN i mogła byc wyjeżdżana tak jak mówił ten gościu-są takie modele. Kabel antenowy to prawdopodobnie pozostałośc po zestawie głośnomówiącym, lub właśnie nawigacji.

Czy działa podświetlenie tego wyświetlacza, czy wogóle nie daje znaku życia? Żeby sam z siebie taki wyświetlacz się całkowicie popsuł to się raczej nie zdarza, natomiast zdarza się że zanikają na nim informację, ale działa chociaż podświetlenie.

Najlepiej podepnij komputer i sprawdź czy licznik nie zgłasza błędów.

Możesz również zdemontowac licznik i sprawdzic poprawnośc połączen i ogólnie oblukac czy nie był np. rozbierany, może faktycznie ktoś chciał coś zakombinowac i spartaczył. Masz manetki do sterowania komputerem? Może ten licznik był zmieniany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 4MOTION_LBN

Jeśli z tyłu masz taki jakby wtyk od telefonu komórkowego o czym wcześniej pisałeś to była tu 1DIN'owa nawigacja Blaupunkta, którą kupowało się u VW. Może np. dawny licznik uległ uszkodzeniu, jeśli nie było tu oryginalnej navi (2DIN), a piszesz, że dziurka normalna, czyli jasne, że nie było to sprawdź, np. patrząc pod kątem na licznik, czy pomiędzy jest fizycznie ciekłokrystaliczny wyświetlacz(wersje z komputerem były serią od wersji COMFORTLINE), teoretycznie przy TIPTRONICU, powinien być, ale być może szafa była uszkodzona i ktoś nieznający się wstawił licznik od wersji BASIS bez TIPTRONICA i w tym cały problem. Osobiście przed zakupem radze Ci, odwiedzić autoryzowany salon VW i sprawdzić przebieg oraz wszystkie problemy podpinając auto pod komputer. Pozdrawiam, bądź czujny przed zakupem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

są manetki z lewej strony i wyraźnie widać wyświetlacz, jednak nie ma ani podświetlenia, ani jakich kolwiek znaczków na ekraniku... kompletnie nic . Przed samym zakupem jak najbardziej mam zamiar zabrać auto do serwisu, jednak w tym przypadku już mi zbyt podejżane się to wydaje tak że nie będę niepotrzebnie gościa dręczył i sobie daruje. Generalnie dziękuję wszystkim którzy wypowiedzieli się w tym wątku pomagając mi i pozdrawiam :) ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopałem historyczne fotki, jak se radio miałem (wrzesień 2005). Jako szafa określa się MFA czyli to co jest pomiędzy zegarami. W tej chwili jedyną różnicą jest to, że nie wyświetla mi się górna cząęć tam gdzie nazwa stacji radiowej była, tylko to zaświeca się na pomarańczowo jak mu brakuje wody w spryskiwaczu (to idzie przeżyć) czy pomarańczowa kontrolka dystrybutora z napisem pod spodem BITTE TANKEN (a to już strasznie boli)

 

http://img157.imageshack.us/img157/9513/licznik5bo.jpg

 

A tą szafę włącza się odpowiednimi przyciśnięciami manetek na wajsze od wycieraczek. Wtedy wchodzisz w menu i wyświetla ci pozycje:

 

MFA aus

NAVIGATION

I cośtam jeszcze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kazda wersja z tiptronikiem miała wyswietlacz na którym pokazywane sa biegi. te najubozsze były takie malutkie na samym dole. Kazdy licznik da sie przekodoweac zeby działał z automatem i pokazywał biegi- to tylko kwestia kodowania. Tak ja k chłopaki mówia , pojedz do serwisu , niech Ci to posprawdzaja. Sam licznik , taki jak masz czyli 1/2 FIS to ok 150 zł , pełny FIS cos miedfzy 300, a 400 zł. Do tego musisz liczyc ustalenie PINu do licznika i zakodowanie kluczy( zeby zostały takie same), Poza serwisem ( bo w servisie tego Ci nie zrobią) koło 200 zł, tak ,ze koszty nie sa jakies straszne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wersje z komputerem były serią od wersji COMFORTLINE

 

czy ja dobrze rozumie?? czyli w basis nie było pełnego komputera :wstyd:

 

pisał do mnie ostatnio ktoś na gg, i tak rozmawialiśmy o jego pasku i: ma fuuuuuuuuul opcej a nie ma komputera :wstyd: tylko że ten pasek tego kolegi miał już 5 właścicieli i nie wiadomo co tam było robione :wstyd:

 

ktoś pisał że komunikaty z navi pojawiają się tylko na połowie wyświetlacza... u mnie jeśli dobrze pamiętam to na całym... później to spawdze (dodam fotke)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc ta "SZAFA" nie swieci, nie jest podswietlona i nic nie pokazuje - i jesli dobrze zrozumiałem kolege CHAR-a można ją włączyć odpowiednią kombinacją na manetce? I pytanko do kolegi KRISS555-a - ceny dotyczą samego programowania licznika , o ilenei jest np spalony, bo jakis kretyn mogł pomieszać kable przy kombinacjach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
można ją włączyć odpowiednią kombinacją na manetce?

 

Wyświetlacz włącza sie automatycznie po przekręceniu kluczyka (z pozycji 0 do pozycji 1, gdzie 0 oznacza włożenie kluczyka w stacyjkę, pozycja wyjściowa, a 1 przekręcenie kluczyka w stacyjce) a gasi się po przekręceniu kluczyka do pozycji 0 (np po wyłączeniu silnika) a na manetce przyciskiem/ami możemy ustawiać opcje które będą wyświetlały się na MFA np (średnie spalanie, czas jazdy itp)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...sądziłem, że chodzi o raczej o taki trik odblokowujący ten wyświetlacz ..np jak kasowanie monitu o wymianie oleju w starszych vw-ejach ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności