Yacav Zgłoś #1 Napisano 26 Lutego 2015 (edytowane) Witam serdecznie, Mam ciekawy przypadek w AWT. Auto o nieznanej historii, znalazłem na nim naklejkę ecusoft, więc podejrzewam chip. Auto ma Tiptronik 5b, logi robiłem na trzecim biegu dociskając tuż przed kick-down. Mam nadzieję, że dobrze. Auto wyrzuca błędy: Component and/or Version: 1.8L R4/5VT 0004 2 Faults Found: 17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean P1128 - 35-00 - - 16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold P0420 - 35-00 - - Głowni podejrzani (moje typy): -Przepływomierz -Sonda lambda pre-cat (miała przetarte kable, na razie dobrze zaizolowałem) Skasowałem błędy i zrobiłem logi dynamiczne 002, 115: PB: http://vaglog.pl/log_205748.html LPG: http://vaglog.pl/log_205749.html 001, 031, 033: PB (?): http://vaglog.pl/log_205818.html Tutaj widzę, że MAF daje ~110 na pb i ~105 na LPG przy 5000 RPM. Wpierw pomyślałem, że to spoko, bo powinno być przecież 120, więc nic to nic takiego, ale potem spojrzałem na doładowanie, które dochodzi do 1 bara (a seryjne powinny mieć 0,6 prawda?). Hipoteza: Jest chip, który podnosi doładowanie, a przepływomierz zaniża pokazując 120 zamiast około 160. Dobrze myślę? Dodatkowo zrobiłem dzisiaj logi bez kasowania błędów (po trasie i paru dniach). Statyczne: 002 - http://vaglog.pl/log_205753.html 003 - http://vaglog.pl/log_205756.html 004 - http://vaglog.pl/log_205755.html 032 - http://vaglog.pl/log_205752.html Dynamiczne 003, 118: PB: http://vaglog.pl/log_205750.html LPG: http://vaglog.pl/log_205751.html Po dynamicznych widzę tylko, że doładowanie 1 bar znikło i jest 0,6. Czy to jest wina nieskasowanego błędu? Bardzo proszę o pomoc, jestem strasznie ciekawy waszych przemyśleń. Edycja 1: Dodatkowe logi. PB: 002,033 - http://vaglog.pl/log_205875.html 020,115 - http://vaglog.pl/log_205873.html LPG: 002,033 - http://vaglog.pl/log_205874.html 020,115 - http://vaglog.pl/log_205876.html Edytowane 27 Lutego 2015 przez Yacav Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #2 Napisano 26 Lutego 2015 Prawdopodobnie padnięty przepływomierz, dla potwierdzenia zrób, 002+033+115 na benzynie po kasowaniu błędów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Yacav Zgłoś #3 Napisano 26 Lutego 2015 Zrobiłem wcześniej (przy pierwszych logach) 001,031,033. Dodałem do posta powyżej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #4 Napisano 26 Lutego 2015 jesteś pewny że ten 001, 031, 033 był na pb, bo wydaje mi się ze był na lpg. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Yacav Zgłoś #5 Napisano 26 Lutego 2015 Wieczorem skasuje błędy i zrobie nowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #6 Napisano 26 Lutego 2015 Zrób 002+033 i 020 +115 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Yacav Zgłoś #7 Napisano 27 Lutego 2015 Zgodnie z zaleceniem, zaraz po skasowaniu błędów. PB: 002,033 - http://vaglog.pl/log_205875.html 020,115 - http://vaglog.pl/log_205873.html LPG: 002,033 - http://vaglog.pl/log_205874.html 020,115 - http://vaglog.pl/log_205876.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #8 Napisano 27 Lutego 2015 Po pierwsze to pomiar ciśnienia paliwa bo prawdopodobnie pompa nie domaga... Po drugie sprawdzenie szczelności... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Yacav Zgłoś #9 Napisano 27 Lutego 2015 Grucha: 1. Faktycznie, zdarza mu się kręcić sekundę za długo przed odpaleniem, czy to inny objaw pompy? Po czym poznałeś w logach? Czy można sprawdzić ciśnienie samemu, czy tylko warsztat? Czy ma ona duże znaczenie jeśli jest gaz? 2. Rozumiem, że sprawdzenie jak tutaj? http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=139&t=537477 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #10 Napisano 27 Lutego 2015 Ogólnie auto leci Ci na ubogo co potwierdza błąd z pierwszego postu. Trzeba zacząć od podstawowych i najmniej kosztownych rzeczy. Pomiar ciśnienia można wykonać we własnym zakresie. Kupić manometr, kawałek węża i końcówki, aby wpiąć się w listwę. I mierzymy pod obciążeniem tak jak log. Jak jeździsz na LPG to nie ma wielkiego znaczenia i wszystko zależy kto będzie stroił LPG. Przy niewydolnej pompie wzorcowa mapa PB w programie do LPG będzie oszukana i jak strojący będzie nie kumaty to może nie ogarnąć tego dobrze gdyby sugerował się mapą PB. Z resztą ja osobiście nie jestem zwolennikiem takiego podejścia. Link z forum golfa jak najbardziej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #11 Napisano 27 Lutego 2015 No dziwnie to wygląda, diagnoza po jakims chipie nie zawsze musi byc trafna, ja bym chyba zaczał od podmiany przepływki na 100% sprawna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Yacav Zgłoś #12 Napisano 27 Lutego 2015 Grucha: Rozumiem, że spodziewać się 3,5 - 4 bar na idle i 1bar więcej pod obciążeniem? bodzik: Hmm, tylko skąd dostanę przepływkę na podmianę ? Planowałem kupić MAF cleaner i zobaczyć czy wskazania podskoczą. Jeśli nie wystarczająco, to kupić nową. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
format_ikz Zgłoś #13 Napisano 28 Lutego 2015 Witam, fachowców dołączę się do tematu, mój pacjent był opisywany kilka postów temu i mamy Yacav ten sam problem, tylko że ja nie mam chipa. problem awt Mam te same błędy 17536 i 16804, na obecną chwilę czekam na swobodny dostęp do kanału by DV przywrócić tak jak ma być w oryginale, ale 1 co to zrobię zakup używki przepływki oczywiście oryginalnej, będzie szybciej niż mam dolot sprawdzić i szukać dalej. Żeby sprawdzić dolot i tak muszę zatkać DV, w golfie co dałeś link, zawór Dv jest na wierzchu, a u nas pod spodem. Pojeżdżę trochę na PB żeby wykluczyć mapy wtrysku na LPG i dam znać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Yacav Zgłoś #14 Napisano 28 Lutego 2015 ... zakup używki przepływki oczywiście oryginalnej ... Brzmi spoko, ale skąd masz pewność, że używka będzie dobra? A wiesz jak jest z 'gwarancjami' przy zakupie przez internet Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
format_ikz Zgłoś #15 Napisano 1 Marca 2015 kto nie próbuje ten nie ma, po 2 zawsze towar z allegro możesz oddać w ciągu 14 dni, bez podania przyczyny. Jeśli towar nie spełni moich oczekiwań zmuszony będę zakupić nową boscha i szukać dalej przyczyny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spawacz Zgłoś #16 Napisano 1 Marca 2015 witac ze sondy probuja dolac paliwa bo masz max wartosc czyli 25% i to juz od 2800 nie ma paliwa, auto jest napewno po sofcie, to by jakos dzialalo na 320@3bar a nie na 295@4bar, zaplon nawet cofnal z tego co widac na ktorys logu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tileer Zgłoś #17 Napisano 3 Marca 2015 Witam wszystkich! Podepnę się pod temat, bo jeszcze własnego nie mogę założyć. Samochód audi a4 b5 1.8t 150km awt +lpg. Piszę na waszym forum,ponieważ najwięcej jest passatów z tym silnikiem i najwięcej się na jego temat dowiedzialem. Problem jest z mieszanką długoterminową na benzynie która wynosi 11,7% i krótkoterminowa sięga 25% podczas robienia logów dynamicznych. Do tej pory wymieniona odma,eżektor, wężyki od podciśnienia,DV, sprawdzony n75 oraz TIP organoleptycznie pod kątem pęknięć.Podaje aktualne logi na benzynie bezpośrednio po wykasowaniu korekt sondy. Dziwi mnie ta korekta krótkoterminowa podczas logów dynamicznych mimo prawidłowych czasów wtrysków. Liczę na waszą pomoc. 020,118 http://vaglog.pl/log_205521.html 002,033 http://vaglog.pl/log_205520.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Yacav Zgłoś #18 Napisano 3 Marca 2015 No na pierwszy rzut oka przepływomierz daje za mało - powinno być 120g/s @ 5000 RPM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tileer Zgłoś #19 Napisano 3 Marca 2015 Dzięki za zainteresowanie. Właśnie przepływka pokazuję trochę za mało, druga rzecz korekta krótkoterminowa wali na ubogo i cofa zapłon jak by było mało pb,tylko czemu czasu wtrysku nie wydłuża? Wygląda jak by gdzieś ssalo lewe powietrze między MAF a turbo, tylko nie wiem gdzie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #20 Napisano 4 Marca 2015 To i ja się wtrącę do tematu.Mam problem z wypadaniem zapłonu tylko na 3 cylindrze.Wszystko już pozmienialem wypada częściej na lpg choć na pb też.Ponad tydzień było ok i się zaczeło.Na dniach bede mieć nowa sondę bo obecna jest już stara i może fałszować. O to logi z sondy http://vaglog.pl/log_207037.html. Grupa 32 przeważnie obydwie wartości ciagle na 0,0 % Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach