Łysy Zgłoś #521 Napisano 4 Lutego 2010 2001 rok więc masz na bank napinacz paska rozrządu stąd dodatkowe 400 zł. Po czerwcu 2002 roku tego napinacza już nie ma i komplet rozrządu jest sporo tańszy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelstaszow Zgłoś #522 Napisano 4 Lutego 2010 (edytowane) czy napinacz paska rozrządu tez jest w pierwszej kolejnosci do wymiany ? bo to do kompletu nie należy ! Łysy proszę wymień mi wszystkie elementy jakie musze wymienic obowiązkowo,a jakie opcionalnie w zależności od ich zużycia. Dzięki Edytowane 4 Lutego 2010 przez pawelstaszow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piter Zgłoś #523 Napisano 4 Lutego 2010 Paweł już Ci wysłałem PW ze wszystkim częściami, które powinieneś wymienić i cenami do nich. Nie wiem o jakim napinaczu piszecie, ale podejrzewam, że o tłumiku drgań rozrządu, który rzeczywiście zazwyczaj do końca 2002 roku występuje i kosztuje w oryginale 187zł. Natomiast jeśli chodzi o napinacz paska wielorowkowego to występuje we wszystkich rocznikach b5 i oryginał kosztuje 380zł a zamiennik 180zł http://allegro.pl/item909730440_napinacz_paska_passat_b5_golf_iv_bora_nowy.html Wszystko co trzeba wymienić przy wymianie w Twoim przypadku pawelstaszow to pasek rozrządu, 2 rolki, pompa wody i tłumik drgań. Do tego opcjonalnie możesz też wymienić napinacz paska wielorowkowego i 2 paski i już. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #524 Napisano 4 Lutego 2010 Dokładnie tłumik drgań = napinacz paska rozrządu i w aso kosztuje on równe 400zł. Piotrek już ci napisał co masz do wymiany. pasek rozrządu, 2 rolki, pompa wody i tłumik drgań opcionalnie napinacz paska wielorowkowego i 2 paski pk - czyli klimy i wielorowkowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelstaszow Zgłoś #525 Napisano 4 Lutego 2010 Dzięki za informację, pw takze mam od Pitera,więc jak zblizy mi się termin to zamówie u niego, bo narazie mam przejechane 68tyś i nie wiem czy wymieniac go na 60tyś czy na 90tyś, samochód ma przejechane juz 210tyś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piter Zgłoś #526 Napisano 4 Lutego 2010 Prawde mówiąc ja bym nie ryzykował, bo się później skończy jak u kolegi Wilczaka, czego oczywiście nikomu nie życzę. Ja dla św. spokoju wolę wymienić co 60tys. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxdax Zgłoś #527 Napisano 6 Lutego 2010 (edytowane) Witam Właśnie dziś przytrafiła mi się niemiła niespodzianka. Od jakichś kilku dni samochód ciężko zapalał lub zapalał ale po kilku sekundach gasł, albo gdy juz zapalił dziwnie falowały mu obroty. No i od kilku dni zauważyłem że spalanie na biegu jałowym wahały się w granicach 1,4l/h do 2,0l/h a przed tą awarią było 0,6-0,7l/h czyli norma. Dziś podnosząc maskę z okolic rozrządu i silnika usłyszałem dziwne trzeszczenie i pukanie, klekotanie. Przy zamkniętej masce tego nie było słychać. Po ściągnięciu obudowy rozrządu o mało nie padłem. Moim oczom ukazał się spalony pasek. Prawdopodobnie zatarciu uległ napinacz, bo z obudowy wyjąłem jego resztki. Pasek jest dosyć luźny, można go wyginać z 2-3cm na boki. spalony pasek zatarty napinacz to coś wyleciało po ściągnięciu obudowy rozrządu. W przyszłym tyg. samochód idzie w odstawkę do mechanika. Rozrząd był wymieniany przy 89000km samochód teraz ma 155000km czyli 66000km teraz powinien być już robiony rozrząd. Chciałem przy kolejnej wymianie oleju czyli za 15kkm. Czy coś w silniku mogło się uszkodzić jeśli samochód odpalał z wielkim trudem? Gdy to zobaczyłem już go nie odpalałem dziś. Prawdopodobnie pasek przeskoczył o 1 ząbek lub więcej. Czy ktoś miał taki przypadek? ---------- Post added at 22:09 ---------- Previous post was at 19:04 ---------- Czy ktoś może polecić dobrego mechanika w Warszawie, do wymiany rozrządu, i ogólnie aby przyjrzał się czy wewnątrz nie doszło do jakiegoś spustoszenia (tego najbardziej się boje). W miarę dobry i przystępny cenowo. Edytowane 6 Lutego 2010 przez maxdax Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #528 Napisano 6 Lutego 2010 Żeby pasek przeskoczył to na pewno byś nie odpalił. Jak pasek był luźny to nie było synchronizacji wałka rozrządu z wałem i dlatego ciężko odpalał i miał nierówne obroty. A tak z ciekawości jakiej firmy miałeś rolki założone? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxdax Zgłoś #529 Napisano 7 Lutego 2010 Z tego co udało mi się odczytać to napinacz firmy NTN Japan http://www.ntn.co.jp/english/ ---------- Post added at 09:06 ---------- Previous post was at 08:53 ---------- Poproszę o rozpiskę co potrzebuję do kompletnej wymiany rozrządu + dodatkowo paski klinowe alternator + sprężarka, oraz termostat. Najlepiej z cenami jeśli ktoś sprzedaje części na forum, VIN to WVWZZZ3BZ1E168591. Z góry dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #530 Napisano 8 Lutego 2010 Wątek podczyszczony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzesiec_80 Zgłoś #531 Napisano 15 Lutego 2010 Mam małe pytanko. Szykuje mi się wymiana rozrządu w pasku z 2001 roku 130 koni. Czy ktoś się orientuje gdzie to zrobić w Krośnie woj. podkarpackie żeby nie przepłacić?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piter Zgłoś #532 Napisano 15 Lutego 2010 grzesiec_80 w sprawie części zapraszam na PW ale jeśli chodzi o warsztat to już niestety nie pomogę w Twojej okolicy. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #533 Napisano 7 Marca 2010 koledzy a czy warto kupic rozrzad na stronie http://www.rozrzad.pl ? potrzebuje kompletny do swojego ATJta i mysle nad wymiana wszystkiego a cena jeszcze nie taka zla bo z pompa wody niecale 700zl. Myslicie ze mozna sie o takie cos pokusic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebastian1515 Zgłoś #534 Napisano 7 Marca 2010 Witam. Mam zamiar wymienic caly komplet rozrzadu w vw passat 1.9 dti 74 kw 2002r. Prosze o pomoc w wyborze jakiegos dobrego kompletu. Dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeM@PassatB5 Zgłoś #535 Napisano 7 Marca 2010 Ja wymieniałem rozrząd w moim AVF 131KM 2002r w zeszłym tygodniu, oto koszty: - filtr oleju 24zł - olej Mobil 1 3000 120zł (kupiłem sam) - rozrząd 1,9TDI PD z pompą wody 630zł - pasek micro klimy 21zł - pasek micro alternator 43zł - napinacz paska micro 1,9TDI 435zł - śruby 5zł - plastiki 5zł - robocizna 300zł Razem 1463zł (+ 120olej). Naprawa u znajomego mechanika. Drogo to czy tanio? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Woland Zgłoś #536 Napisano 7 Marca 2010 koledzy a czy warto kupic rozrzad na stronie http://www.rozrzad.pl ? potrzebuje kompletny do swojego ATJta i mysle nad wymiana wszystkiego a cena jeszcze nie taka zla bo z pompa wody niecale 700zl. Myslicie ze mozna sie o takie cos pokusic? Ja zakupiłem cały zestaw rozrządu od tego człowieka łącznie z paskami i napinaczami. Ceny naprawdę konkurencyjne, wszystko uznanych marek (Ruville, Conti). Kolega jest bardzo kompetentny i pomocny. Szczerze go polecam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kidrowiec Zgłoś #537 Napisano 10 Marca 2010 Przeczytalem caly watek i nadal istnieja dwie wersje wymiany rozrzadu do AFN : z pompą i bez. Skoro pompa nie chodzi po rozrzadzie, to jaki jest sens jeje wymiany przy okazji wymiany rozrzadu? Niektore osoby argumentuja to tym, ze nalezy wymienic 'na wszelki wypadek'. Zgadzam sie,ale tak myslac moznaby wymienic wszystkie pompy istniejace w samochodzie i inne elementy. Dlaczego akurat wszyscy uczepili sie pompy wody skoro nie ma ona zwiazku z rozrzadem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piter Zgłoś #538 Napisano 10 Marca 2010 też tego kolego nie rozumiem za bardzo, ale na pewno bierze się to stąd, że niektórzy są przyzwyczajeni do tego, że jak rozrząd to i pompa, co nie zawsze pokrywa się z rzeczywistością. Inną argumentacją, jest to, ze skoro i tak przód jest zdjęty, to powinno sie to wymienić. I tak przy wymianie rozrządu coraz więcej osób wymienia właśnie pompę wody, napinacze pasków wielorowkowych i wszystkie paski. Z pewnością ich passaty będą miały powymieniane wszystko co się da, co zmniejszy ryzyko awarii, poza tym kto bogatemu zabroni? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek3232 Zgłoś #539 Napisano 14 Marca 2010 Jeśli wymiana jest robiona na blokach to nic nie trzeba konfigurować. Co oznacza "robiona na blokach" ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kidrowiec Zgłoś #540 Napisano 16 Marca 2010 Jestem po wymianie rozrzadu - wymieniony rozrzad kompletny z rolkami, napinaczami, pasek Contitech. Niestety doszly mi do wymiany napinacze paska alternatora i klimy - oryginal napinacza 450 zl , drugi 110. Do tego olej Valvoline Maxlife 5w40,filtr oleju knecht i paliwa bosch,powietrza takze wymieniony. Z robocizną 1500. Szczerze mowiac - silnik chodzi jak nowy,jest ogromna roznica w pracy motoru. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach