Skocz do zawartości
Gość MMarcu

[B5] Rozrząd w TDI, ceny i firmy

Rekomendowane odpowiedzi

2001 rok więc masz na bank napinacz paska rozrządu stąd dodatkowe 400 zł. Po czerwcu 2002 roku tego napinacza już nie ma i komplet rozrządu jest sporo tańszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy napinacz paska rozrządu tez jest w pierwszej kolejnosci do wymiany ? bo to do kompletu nie należy !

 

 

 

Łysy proszę wymień mi wszystkie elementy jakie musze wymienic obowiązkowo,a jakie opcionalnie w zależności od ich zużycia.

 

Dzięki

Edytowane przez pawelstaszow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paweł już Ci wysłałem PW ze wszystkim częściami, które powinieneś wymienić i cenami do nich.

Nie wiem o jakim napinaczu piszecie, ale podejrzewam, że o tłumiku drgań rozrządu, który rzeczywiście zazwyczaj do końca 2002 roku występuje i kosztuje w oryginale 187zł. Natomiast jeśli chodzi o napinacz paska wielorowkowego to występuje we wszystkich rocznikach b5 i oryginał kosztuje 380zł a zamiennik 180zł http://allegro.pl/item909730440_napinacz_paska_passat_b5_golf_iv_bora_nowy.html

Wszystko co trzeba wymienić przy wymianie w Twoim przypadku pawelstaszow to pasek rozrządu, 2 rolki, pompa wody i tłumik drgań. Do tego opcjonalnie możesz też wymienić napinacz paska wielorowkowego i 2 paski i już.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tłumik drgań = napinacz paska rozrządu i w aso kosztuje on równe 400zł. Piotrek już ci napisał co masz do wymiany.

pasek rozrządu, 2 rolki, pompa wody i tłumik drgań

 

opcionalnie

 

napinacz paska wielorowkowego i 2 paski pk - czyli klimy i wielorowkowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informację, pw takze mam od Pitera,więc jak zblizy mi się termin to zamówie u niego, bo narazie mam przejechane 68tyś i nie wiem czy wymieniac go na 60tyś czy na 90tyś, samochód ma przejechane juz 210tyś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawde mówiąc ja bym nie ryzykował, bo się później skończy jak u kolegi Wilczaka, czego oczywiście nikomu nie życzę. Ja dla św. spokoju wolę wymienić co 60tys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Właśnie dziś przytrafiła mi się niemiła niespodzianka. Od jakichś kilku dni samochód ciężko zapalał lub zapalał ale po kilku sekundach gasł, albo gdy juz zapalił dziwnie falowały mu obroty. No i od kilku dni zauważyłem że spalanie na biegu jałowym wahały się w granicach 1,4l/h do 2,0l/h a przed tą awarią było 0,6-0,7l/h czyli norma. Dziś podnosząc maskę z okolic rozrządu i silnika usłyszałem dziwne trzeszczenie i pukanie, klekotanie. Przy zamkniętej masce tego nie było słychać. Po ściągnięciu obudowy rozrządu o mało nie padłem. Moim oczom ukazał się spalony pasek. Prawdopodobnie zatarciu uległ napinacz, bo z obudowy wyjąłem jego resztki. Pasek jest dosyć luźny, można go wyginać z 2-3cm na boki.

 

0933ecc39352cb20med.jpg

spalony pasek

 

5a0ea2372d99f3b5med.jpg

 

b18c4ce048320feamed.jpg

 

zatarty napinacz

 

191b40d93e3ad18cmed.jpg

 

to coś wyleciało po ściągnięciu obudowy rozrządu.

 

W przyszłym tyg. samochód idzie w odstawkę do mechanika.

Rozrząd był wymieniany przy 89000km samochód teraz ma 155000km czyli 66000km teraz powinien być już robiony rozrząd. Chciałem przy kolejnej wymianie oleju czyli za 15kkm.

 

Czy coś w silniku mogło się uszkodzić jeśli samochód odpalał z wielkim trudem? Gdy to zobaczyłem już go nie odpalałem dziś. Prawdopodobnie pasek przeskoczył o 1 ząbek lub więcej.

 

Czy ktoś miał taki przypadek?

 

---------- Post added at 22:09 ---------- Previous post was at 19:04 ----------

 

Czy ktoś może polecić dobrego mechanika w Warszawie, do wymiany rozrządu, i ogólnie aby przyjrzał się czy wewnątrz nie doszło do jakiegoś spustoszenia (tego najbardziej się boje). W miarę dobry i przystępny cenowo.

Edytowane przez maxdax

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby pasek przeskoczył to na pewno byś nie odpalił. Jak pasek był luźny to nie było synchronizacji wałka rozrządu z wałem i dlatego ciężko odpalał i miał nierówne obroty.

A tak z ciekawości jakiej firmy miałeś rolki założone?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Z tego co udało mi się odczytać to napinacz firmy NTN Japan

http://www.ntn.co.jp/english/

 

---------- Post added at 09:06 ---------- Previous post was at 08:53 ----------

 

Poproszę o rozpiskę co potrzebuję do kompletnej wymiany rozrządu + dodatkowo paski klinowe alternator + sprężarka, oraz termostat. Najlepiej z cenami jeśli ktoś sprzedaje części na forum, VIN to WVWZZZ3BZ1E168591.

Z góry dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wątek podczyszczony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam małe pytanko. Szykuje mi się wymiana rozrządu w pasku z 2001 roku 130 koni. Czy ktoś się orientuje gdzie to zrobić w Krośnie woj. podkarpackie żeby nie przepłacić??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

grzesiec_80 w sprawie części zapraszam na PW ale jeśli chodzi o warsztat to już niestety nie pomogę w Twojej okolicy.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy a czy warto kupic rozrzad na stronie http://www.rozrzad.pl ? potrzebuje kompletny do swojego ATJta i mysle nad wymiana wszystkiego a cena jeszcze nie taka zla bo z pompa wody niecale 700zl. Myslicie ze mozna sie o takie cos pokusic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam zamiar wymienic caly komplet rozrzadu w vw passat 1.9 dti 74 kw 2002r. Prosze o pomoc w wyborze jakiegos dobrego kompletu. Dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem rozrząd w moim AVF 131KM 2002r w zeszłym tygodniu, oto koszty:

- filtr oleju 24zł

- olej Mobil 1 3000 120zł (kupiłem sam)

- rozrząd 1,9TDI PD z pompą wody 630zł

- pasek micro klimy 21zł

- pasek micro alternator 43zł

- napinacz paska micro 1,9TDI 435zł

- śruby 5zł

- plastiki 5zł

- robocizna 300zł

 

Razem 1463zł (+ 120olej). Naprawa u znajomego mechanika. Drogo to czy tanio?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koledzy a czy warto kupic rozrzad na stronie http://www.rozrzad.pl ? potrzebuje kompletny do swojego ATJta i mysle nad wymiana wszystkiego a cena jeszcze nie taka zla bo z pompa wody niecale 700zl. Myslicie ze mozna sie o takie cos pokusic?

 

Ja zakupiłem cały zestaw rozrządu od tego człowieka łącznie z paskami i napinaczami. Ceny naprawdę konkurencyjne, wszystko uznanych marek (Ruville, Conti). Kolega jest bardzo kompetentny i pomocny. Szczerze go polecam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytalem caly watek i nadal istnieja dwie wersje wymiany rozrzadu do AFN : z pompą i bez. Skoro pompa nie chodzi po rozrzadzie, to jaki jest sens jeje wymiany przy okazji wymiany rozrzadu? Niektore osoby argumentuja to tym, ze nalezy wymienic 'na wszelki wypadek'. Zgadzam sie,ale tak myslac moznaby wymienic wszystkie pompy istniejace w samochodzie i inne elementy. Dlaczego akurat wszyscy uczepili sie pompy wody skoro nie ma ona zwiazku z rozrzadem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też tego kolego nie rozumiem za bardzo, ale na pewno bierze się to stąd, że niektórzy są przyzwyczajeni do tego, że jak rozrząd to i pompa, co nie zawsze pokrywa się z rzeczywistością.

Inną argumentacją, jest to, ze skoro i tak przód jest zdjęty, to powinno sie to wymienić. I tak przy wymianie rozrządu coraz więcej osób wymienia właśnie pompę wody, napinacze pasków wielorowkowych i wszystkie paski.

Z pewnością ich passaty będą miały powymieniane wszystko co się da, co zmniejszy ryzyko awarii, poza tym kto bogatemu zabroni? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli wymiana jest robiona na blokach to nic nie trzeba konfigurować.

Co oznacza "robiona na blokach" ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie rozrzadu - wymieniony rozrzad kompletny z rolkami, napinaczami, pasek Contitech. Niestety doszly mi do wymiany napinacze paska alternatora i klimy - oryginal napinacza 450 zl , drugi 110. Do tego olej Valvoline Maxlife 5w40,filtr oleju knecht i paliwa bosch,powietrza takze wymieniony. Z robocizną 1500. Szczerze mowiac - silnik chodzi jak nowy,jest ogromna roznica w pracy motoru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności