Skocz do zawartości
maxblink

Termostat Passat B6 1.9 BXE / czujnik temp.

Rekomendowane odpowiedzi

No i ja zauważyłem zeszłej zimy dziwne zachowanie wskaźnika temperatury mianowicie;temperatura na dworze -10 ,silnik rozgrzany i dogrzany np.w trasie do normalnej temperatury roboczej,wskazówka stoi w pion na 90.Wystarczy mały postój np. na przejeździe kolejowym dosłownie ze 3-4 minuty nie gaszę silnika i wskazówka zaczyna opadać dość wyraźnie.Nie mogę skojarzyć czy było tak wcześniej ale raczej nie,termostat wyciągałem i sprawdzałem czy nie zacięty(w pozycji otwartej)i wszystko w porządku.Próba podgrzewania w naczyniu z wodą też niby ok.otwiera i zamyka.Pracuję w aso i różnymi tdi jeżdżę na próby i nawet jak mróz to wskazówka w pion na 90 stoi po rozgrzaniu silnika i nie drgnie.Pozostaje zobaczyć czy w blokach pomiarowych silnika temp.spada tak samo jak na zegarku jeżeli tak to niestety termo trzeba będzie wymienić.Dodam tylko jeszcze,że jeżeli temperatura na zewnątrz będzie około 0 to temp.utrzyma bez problemu 90 na zegarku na biegu jałowym i wskazówka nie drgnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Normalny objaw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mimo to że "niby tak ma być",przetestuję kilka pasikoników dla porównania póki zima jest przynajmniej z nazwy heh bo mrozu nie widać coś ostatnio.Porównam i opiszę dla potwierdzenia teorii,że to normalny objaw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam proberm z ogrzewaniem a mianowicie po stronie kierowcy leci zimne powietrze a po stronie pasażera ciepłe zrobiłem kalibracje climatroniku i wyszło na wyświetlaczu 71 a po stronie pasażera 00 .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam mam proberm z ogrzewaniem a mianowicie po stronie kierowcy leci zimne powietrze a po stronie pasażera ciepłe zrobiłem kalibracje climatroniku i wyszło na wyświetlaczu 71 a po stronie pasażera 00 .

 

Nie ten temat, poszukaj tematu o silniczkach klimatyzacji, przykładowo http://forum.vw-passat.pl/threads/111480-Instrukcja-Wymiana-silniczka-klimatyzacji-V159-via-demonta%C5%BC-schowka-modu%C5%82-komfortu

lub

http://forum.vw-passat.pl/threads/108030-Silnik-nastawy-klapy-reg-temp-v158

 

Ogólnie to chyba są 4 silniczki od klimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i ja zauważyłem zeszłej zimy dziwne zachowanie wskaźnika temperatury mianowicie;temperatura na dworze -10 ,silnik rozgrzany i dogrzany np.w trasie do normalnej temperatury roboczej,wskazówka stoi w pion na 90.Wystarczy mały postój np. na przejeździe kolejowym dosłownie ze 3-4 minuty nie gaszę silnika i wskazówka zaczyna opadać dość wyraźnie.Nie mogę skojarzyć czy było tak wcześniej ale raczej nie,termostat wyciągałem i sprawdzałem czy nie zacięty(w pozycji otwartej)i wszystko w porządku.Próba podgrzewania w naczyniu z wodą też niby ok.otwiera i zamyka.Pracuję w aso i różnymi tdi jeżdżę na próby i nawet jak mróz to wskazówka w pion na 90 stoi po rozgrzaniu silnika i nie drgnie.Pozostaje zobaczyć czy w blokach pomiarowych silnika temp.spada tak samo jak na zegarku jeżeli tak to niestety termo trzeba będzie wymienić.Dodam tylko jeszcze,że jeżeli temperatura na zewnątrz będzie około 0 to temp.utrzyma bez problemu 90 na zegarku na biegu jałowym i wskazówka nie drgnie.

 

U mnie podobnie.

Teraz jest trochę cieplej do -2st. i wskazówka sztywna w pionie, ale właśnie przy około -10 takie rzeczy się dzieją.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

mam taki proble iż mój passat b6 bardzo słabiutko grzeje po odpaleniu z rana gdy jest zimny to leciutko grzeje ale gdy osiagnie juz 90 stopni to leci zimne powietrze a rurki od nagrzewicy sa gorące ze nie mozna i dotknąć prosze o podpowiedzi jsli ktos miał taki problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedys czytalem, ze podobnie sie dzieje jak walnie ktorys z potencjometrow (nie wiem w ktorym silniczku) ps. Jak dasz na HI to po nagrzaniu auta dalej zimne leci?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mimo to że "niby tak ma być",przetestuję kilka pasikoników dla porównania póki zima jest przynajmniej z nazwy heh bo mrozu nie widać coś ostatnio.Porównam i opiszę dla potwierdzenia teorii,że to normalny objaw.

 

No i wymieniłem termostat oto efekty:rozgrzałem i odpowietrzyłem układ i jeżeli na klimatroniku jest HI czyli pełne otwarcie klap ciepłego powietrza to utrzymuje się na zegarku 80 stopni i niżej wskazówka nie zleci ale wystarczy ustawić temp.na 20 stopni czyli klapy częściowo przysłonięte i trzyma idealnie pion wskazówka na 90 stopni.Wszystko to na biegu jałowym bez przegazówek po prostu bieg jałowy po wcześniejszym rozgrzaniu w trasie.Efekt wymiany termostatu jest widoczny gołym okiem bo wcześniej nie zależnie od temp.na panelu klimy temperatura leciała nawet poniżej 70 czyli termostat uchylał się zbyt wcześnie lub w pozycji zamkniętej był lekko uchylony"zacięty"i otwierał duży obieg wody czyli przez chłodnicę co powodowało spadanie wskazówki na postoju.Na koniec dodam,że wymieniony termostat to zamiennik ze średniej półki.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

witam

mam taki proble iż mój passat b6 bardzo słabiutko grzeje po odpaleniu z rana gdy jest zimny to leciutko grzeje ale gdy osiagnie juz 90 stopni to leci zimne powietrze a rurki od nagrzewicy sa gorące ze nie mozna i dotknąć prosze o podpowiedzi jsli ktos miał taki problem

 

Musisz wykluczyć usterki związane z silnikami i z samymi klapami ciepłego-zimnego powietrza.Jeżeli te elementy są w pełni sprawne to przyczyny szukaj w samej nagrzewnicy.Przez 8 lat kariery w aso jeden przypadek w passacie b6 zbyt mało drożna nagrzewnica i słabe ogrzewanie.Najpierw odczyt wartości pomiarowych układu klimatronik potem dalsza diagnoza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i wymieniłem termostat oto efekty:rozgrzałem i odpowietrzyłem układ i jeżeli na klimatroniku jest HI czyli pełne otwarcie klap ciepłego powietrza to utrzymuje się na zegarku 80 stopni i niżej wskazówka nie zleci ale wystarczy ustawić temp.na 20 stopni czyli klapy częściowo przysłonięte i trzyma idealnie pion wskazówka na 90 stopni.Wszystko to na biegu jałowym bez przegazówek po prostu bieg jałowy po wcześniejszym rozgrzaniu w trasie.Efekt wymiany termostatu jest widoczny gołym okiem bo wcześniej nie zależnie od temp.na panelu klimy temperatura leciała nawet poniżej 70 czyli termostat uchylał się zbyt wcześnie lub w pozycji zamkniętej był lekko uchylony"zacięty"i otwierał duży obieg wody czyli przez chłodnicę co powodowało spadanie wskazówki na postoju.Na koniec dodam,że wymieniony termostat to zamiennik ze średniej półki.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

 

 

Musisz wykluczyć usterki związane z silnikami i z samymi klapami ciepłego-zimnego powietrza.Jeżeli te elementy są w pełni sprawne to przyczyny szukaj w samej nagrzewnicy.Przez 8 lat kariery w aso jeden przypadek w passacie b6 zbyt mało drożna nagrzewnica i słabe ogrzewanie.Najpierw odczyt wartości pomiarowych układu klimatronik potem dalsza diagnoza.

 

a da sie wyjąć nagrzwnice w tym modelu bez ściągania deski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kiedys czytalem, ze podobnie sie dzieje jak walnie ktorys z potencjometrow (nie wiem w ktorym silniczku) ps. Jak dasz na HI to po nagrzaniu auta dalej zimne leci?

 

tak dalej zimne leci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a da sie wyjąć nagrzwnice w tym modelu bez ściągania deski

 

Ni huhu decha i pod dechą jeszcze sporo do rozkręcenia żeby zespół klimy wyrwać,ze 2 dniówki zejdzie jednej osobie a na pełnych obrotach jeden dzień ale tak z 10 do 12 godzin roboty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

boje sie ze po wymianie nagrzewnicy dalej bedzie to samo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i ja jestem pp wymian ie termostatu w BKC. Wszystko wróciło do normy i przy dzisiejszej temp. Zewnętrznej 5 st. C to 90 st. C na zegarach miałem po 6km. Kiedyś 16 km co najmniej. Wymiana prosta. Przeguby cardana bardzo pomocne wraz z nasadką 10. Straciłem tylko 200 ml płynu G12 dzięki szybkim nasunięciu 30 centymetrowego przewodu gumowego na kruciec wodny przy filtrze oleju. Drugi koniec przewodu 30 cm w misce do której spuszczalem płyn. Oczywiście przewód gumowy który zsuniety zostal z krucca trzeba zatkac palcem i jak zleci płyn z krucca to powoli spuścic płyn z zatkanego palcem przewodu. Dla pewności przelałem przez sitko cały płyn wlewając go do układu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności