marcinvw78 Zgłoś #21 Napisano 12 Stycznia 2015 No i ja zauważyłem zeszłej zimy dziwne zachowanie wskaźnika temperatury mianowicie;temperatura na dworze -10 ,silnik rozgrzany i dogrzany np.w trasie do normalnej temperatury roboczej,wskazówka stoi w pion na 90.Wystarczy mały postój np. na przejeździe kolejowym dosłownie ze 3-4 minuty nie gaszę silnika i wskazówka zaczyna opadać dość wyraźnie.Nie mogę skojarzyć czy było tak wcześniej ale raczej nie,termostat wyciągałem i sprawdzałem czy nie zacięty(w pozycji otwartej)i wszystko w porządku.Próba podgrzewania w naczyniu z wodą też niby ok.otwiera i zamyka.Pracuję w aso i różnymi tdi jeżdżę na próby i nawet jak mróz to wskazówka w pion na 90 stoi po rozgrzaniu silnika i nie drgnie.Pozostaje zobaczyć czy w blokach pomiarowych silnika temp.spada tak samo jak na zegarku jeżeli tak to niestety termo trzeba będzie wymienić.Dodam tylko jeszcze,że jeżeli temperatura na zewnątrz będzie około 0 to temp.utrzyma bez problemu 90 na zegarku na biegu jałowym i wskazówka nie drgnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #22 Napisano 12 Stycznia 2015 Normalny objaw. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinvw78 Zgłoś #23 Napisano 13 Stycznia 2015 Mimo to że "niby tak ma być",przetestuję kilka pasikoników dla porównania póki zima jest przynajmniej z nazwy heh bo mrozu nie widać coś ostatnio.Porównam i opiszę dla potwierdzenia teorii,że to normalny objaw. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
endriu013 Zgłoś #24 Napisano 16 Stycznia 2015 witam mam proberm z ogrzewaniem a mianowicie po stronie kierowcy leci zimne powietrze a po stronie pasażera ciepłe zrobiłem kalibracje climatroniku i wyszło na wyświetlaczu 71 a po stronie pasażera 00 . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michael230 Zgłoś #25 Napisano 16 Stycznia 2015 witam mam proberm z ogrzewaniem a mianowicie po stronie kierowcy leci zimne powietrze a po stronie pasażera ciepłe zrobiłem kalibracje climatroniku i wyszło na wyświetlaczu 71 a po stronie pasażera 00 . Nie ten temat, poszukaj tematu o silniczkach klimatyzacji, przykładowo http://forum.vw-passat.pl/threads/111480-Instrukcja-Wymiana-silniczka-klimatyzacji-V159-via-demonta%C5%BC-schowka-modu%C5%82-komfortu lub http://forum.vw-passat.pl/threads/108030-Silnik-nastawy-klapy-reg-temp-v158 Ogólnie to chyba są 4 silniczki od klimy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deuz Zgłoś #26 Napisano 29 Stycznia 2015 No i ja zauważyłem zeszłej zimy dziwne zachowanie wskaźnika temperatury mianowicie;temperatura na dworze -10 ,silnik rozgrzany i dogrzany np.w trasie do normalnej temperatury roboczej,wskazówka stoi w pion na 90.Wystarczy mały postój np. na przejeździe kolejowym dosłownie ze 3-4 minuty nie gaszę silnika i wskazówka zaczyna opadać dość wyraźnie.Nie mogę skojarzyć czy było tak wcześniej ale raczej nie,termostat wyciągałem i sprawdzałem czy nie zacięty(w pozycji otwartej)i wszystko w porządku.Próba podgrzewania w naczyniu z wodą też niby ok.otwiera i zamyka.Pracuję w aso i różnymi tdi jeżdżę na próby i nawet jak mróz to wskazówka w pion na 90 stoi po rozgrzaniu silnika i nie drgnie.Pozostaje zobaczyć czy w blokach pomiarowych silnika temp.spada tak samo jak na zegarku jeżeli tak to niestety termo trzeba będzie wymienić.Dodam tylko jeszcze,że jeżeli temperatura na zewnątrz będzie około 0 to temp.utrzyma bez problemu 90 na zegarku na biegu jałowym i wskazówka nie drgnie. U mnie podobnie. Teraz jest trochę cieplej do -2st. i wskazówka sztywna w pionie, ale właśnie przy około -10 takie rzeczy się dzieją. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mrozo1234 Zgłoś #27 Napisano 5 Lutego 2015 witam mam taki proble iż mój passat b6 bardzo słabiutko grzeje po odpaleniu z rana gdy jest zimny to leciutko grzeje ale gdy osiagnie juz 90 stopni to leci zimne powietrze a rurki od nagrzewicy sa gorące ze nie mozna i dotknąć prosze o podpowiedzi jsli ktos miał taki problem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxblink Zgłoś #28 Napisano 5 Lutego 2015 Kiedys czytalem, ze podobnie sie dzieje jak walnie ktorys z potencjometrow (nie wiem w ktorym silniczku) ps. Jak dasz na HI to po nagrzaniu auta dalej zimne leci? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinvw78 Zgłoś #29 Napisano 5 Lutego 2015 Mimo to że "niby tak ma być",przetestuję kilka pasikoników dla porównania póki zima jest przynajmniej z nazwy heh bo mrozu nie widać coś ostatnio.Porównam i opiszę dla potwierdzenia teorii,że to normalny objaw. No i wymieniłem termostat oto efekty:rozgrzałem i odpowietrzyłem układ i jeżeli na klimatroniku jest HI czyli pełne otwarcie klap ciepłego powietrza to utrzymuje się na zegarku 80 stopni i niżej wskazówka nie zleci ale wystarczy ustawić temp.na 20 stopni czyli klapy częściowo przysłonięte i trzyma idealnie pion wskazówka na 90 stopni.Wszystko to na biegu jałowym bez przegazówek po prostu bieg jałowy po wcześniejszym rozgrzaniu w trasie.Efekt wymiany termostatu jest widoczny gołym okiem bo wcześniej nie zależnie od temp.na panelu klimy temperatura leciała nawet poniżej 70 czyli termostat uchylał się zbyt wcześnie lub w pozycji zamkniętej był lekko uchylony"zacięty"i otwierał duży obieg wody czyli przez chłodnicę co powodowało spadanie wskazówki na postoju.Na koniec dodam,że wymieniony termostat to zamiennik ze średniej półki. - - - - - aktualizacja - - - - - witam mam taki proble iż mój passat b6 bardzo słabiutko grzeje po odpaleniu z rana gdy jest zimny to leciutko grzeje ale gdy osiagnie juz 90 stopni to leci zimne powietrze a rurki od nagrzewicy sa gorące ze nie mozna i dotknąć prosze o podpowiedzi jsli ktos miał taki problem Musisz wykluczyć usterki związane z silnikami i z samymi klapami ciepłego-zimnego powietrza.Jeżeli te elementy są w pełni sprawne to przyczyny szukaj w samej nagrzewnicy.Przez 8 lat kariery w aso jeden przypadek w passacie b6 zbyt mało drożna nagrzewnica i słabe ogrzewanie.Najpierw odczyt wartości pomiarowych układu klimatronik potem dalsza diagnoza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mrozo1234 Zgłoś #30 Napisano 6 Lutego 2015 No i wymieniłem termostat oto efekty:rozgrzałem i odpowietrzyłem układ i jeżeli na klimatroniku jest HI czyli pełne otwarcie klap ciepłego powietrza to utrzymuje się na zegarku 80 stopni i niżej wskazówka nie zleci ale wystarczy ustawić temp.na 20 stopni czyli klapy częściowo przysłonięte i trzyma idealnie pion wskazówka na 90 stopni.Wszystko to na biegu jałowym bez przegazówek po prostu bieg jałowy po wcześniejszym rozgrzaniu w trasie.Efekt wymiany termostatu jest widoczny gołym okiem bo wcześniej nie zależnie od temp.na panelu klimy temperatura leciała nawet poniżej 70 czyli termostat uchylał się zbyt wcześnie lub w pozycji zamkniętej był lekko uchylony"zacięty"i otwierał duży obieg wody czyli przez chłodnicę co powodowało spadanie wskazówki na postoju.Na koniec dodam,że wymieniony termostat to zamiennik ze średniej półki. - - - - - aktualizacja - - - - - Musisz wykluczyć usterki związane z silnikami i z samymi klapami ciepłego-zimnego powietrza.Jeżeli te elementy są w pełni sprawne to przyczyny szukaj w samej nagrzewnicy.Przez 8 lat kariery w aso jeden przypadek w passacie b6 zbyt mało drożna nagrzewnica i słabe ogrzewanie.Najpierw odczyt wartości pomiarowych układu klimatronik potem dalsza diagnoza. a da sie wyjąć nagrzwnice w tym modelu bez ściągania deski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mrozo1234 Zgłoś #31 Napisano 6 Lutego 2015 Kiedys czytalem, ze podobnie sie dzieje jak walnie ktorys z potencjometrow (nie wiem w ktorym silniczku) ps. Jak dasz na HI to po nagrzaniu auta dalej zimne leci? tak dalej zimne leci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinvw78 Zgłoś #32 Napisano 6 Lutego 2015 a da sie wyjąć nagrzwnice w tym modelu bez ściągania deski Ni huhu decha i pod dechą jeszcze sporo do rozkręcenia żeby zespół klimy wyrwać,ze 2 dniówki zejdzie jednej osobie a na pełnych obrotach jeden dzień ale tak z 10 do 12 godzin roboty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mrozo1234 Zgłoś #33 Napisano 7 Lutego 2015 boje sie ze po wymianie nagrzewnicy dalej bedzie to samo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekTDI Zgłoś #34 Napisano 22 Lutego 2016 No i ja jestem pp wymian ie termostatu w BKC. Wszystko wróciło do normy i przy dzisiejszej temp. Zewnętrznej 5 st. C to 90 st. C na zegarach miałem po 6km. Kiedyś 16 km co najmniej. Wymiana prosta. Przeguby cardana bardzo pomocne wraz z nasadką 10. Straciłem tylko 200 ml płynu G12 dzięki szybkim nasunięciu 30 centymetrowego przewodu gumowego na kruciec wodny przy filtrze oleju. Drugi koniec przewodu 30 cm w misce do której spuszczalem płyn. Oczywiście przewód gumowy który zsuniety zostal z krucca trzeba zatkac palcem i jak zleci płyn z krucca to powoli spuścic płyn z zatkanego palcem przewodu. Dla pewności przelałem przez sitko cały płyn wlewając go do układu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach