maxblink Zgłoś #1 Napisano 29 Grudnia 2014 Witam, jakiś czas temu korzystając z uprzejmości Piotrka (Rosa) wyszło na jaw że auto się nie dogrzewa. Prawdopodobnie padł termostat. I teraz moje pytanie gdzie on w Passacie B6 1.9 BXE się znajduje? Gdzieś od góry że dałbym radę jako "amator" to zrobić czy tak jak np. w B5 1.8 ADR, od dołu.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michael230 Zgłoś #2 Napisano 30 Grudnia 2014 (edytowane) Jeśli jest podobnie jak w BLS-ie a pewnie jest, to jak stoisz przodem do silnika to po lewej stronie u dołu za alternatorem. Na tym zdjęciu widać: http://obrazki.elektroda.pl/8744226300_1359297057.jpg Wąż oznaczony jako zimny podłączony jest do plastikowego króćca w stronę silnika, w tym króćcu między nim a blokiem silnika znajduje się termostat. On chyba na dwie śruby przykręcony. Dodatkowo wymienia się uszczelkę tego króćca. Edytowane 30 Grudnia 2014 przez michael230 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Brati85 Zgłoś #3 Napisano 30 Grudnia 2014 Pytanie, czy auto nie dogrzewa się cały czas, czy tylko podczas mrozów? Bo jeżeli podczas mrozów w okolicy od minus 5-10 stopni to "ten typ tak ma". Uroki klekota Też mam silnik 1,9. Podczas mrozów silnik czasami potrzebuje nawet kilkunastu kilometrów żeby się dogrzać do 90 stopni. A i nawet przy spokojnej jeździe albo w korku potrafi temperatura spaść poniżej już osiągniętych 90 stopni. Natomiast jak jest bez mrozu to po kilki kilometrach jest nagrzany. Temat przerabiałem co prawda w innym samochodzie ale z dieslem i z grupy VW. Wymiana nic nie pomogła. Poszukaj w internetach jak można sprawdzić poprawność działania termostatu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deuz Zgłoś #4 Napisano 7 Stycznia 2015 Witam, takie pytanko celem potwierdzenia diagnozy ... Na dworze -10, temperatura cieczy wg. wskazać licznika 90. Włączenie dmuchawy na max. ciepło powoduje spadek temp. do 70 st. Rozumiem, że termostat do wymiany ? Dzięki. PS. Wahler , VW czy Vernet ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Brati85 Zgłoś #5 Napisano 7 Stycznia 2015 Może niech więcej osób potwierdzi taki fakt? Jak wcześniej pisałem, w innym samochodzie VW nawet po wymianie termostatu na nowy temperatura przy ujemnych wartościach na zewnątrz i przy włączonym ogrzewaniu potrafiła spaść poniżej 90 stopni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekzks Zgłoś #6 Napisano 7 Stycznia 2015 Witam TAK JAK AUTKO SŁABO NAGRZANE TO DZIEJE SIĘ TAK NP DZISIAJ U MNIe RANO TEMP W OKOLICACH 70 STOPNI CHWILA POSTOJU ( ŚWIATŁĄ DŁUŻSZE/KOREK LUB WYSKOCZĘ DO KIOSK UNA CHWILE A AUTO STOI ) I SPADŁO DO OKOŁO 50 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deuz Zgłoś #7 Napisano 7 Stycznia 2015 czyli co termostat ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
germar Zgłoś #8 Napisano 7 Stycznia 2015 (edytowane) Panowie mam to samo, ale u mnie wszystko co mogę osiągnąć to 80 st. Na zegarze 90 stopni zaczyna się od fizycznych 74 na silniku. Więc jeżeli spadnie na zegarze poniżej to jest faktycznie poniżej 70 stopni. Przy 70 na zegarze mamy fizycznie 60. Dopiero jak zasłoniłem całą chłodnicę to trzyma 90-95. Termostat sprawny na 100%. po prostu zimne powietrze wpadające do komory silnika i nagrzewnica tak go wystudzają. Efekt uboczny dobrej sprawności silnika. Edytowane 7 Stycznia 2015 przez germar Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekzks Zgłoś #9 Napisano 7 Stycznia 2015 (edytowane) Nie to jest normalne na moje . Przynajmniej u mnie nie ma błędów wszystko chodzi. Jak się dobrze rozgrzeje auto to trzyma 90 , ale w B6 to chwile zajmuje to bydle ma jak intercooler przecież , to auto do tras dlatego rozgrzanie go do 90 zajmuje chwile ( zwłaszcza w mieście gdzie światłą hamowanie co chwile ) wystarczy wskoczyć an trasę i moment się rozgrzewa i wtedy trzyma temp ładnie, się nie przegrzewa nawet 500 km jazdy bez przerwy to nic dla niego Edytowane 7 Stycznia 2015 przez bartekzks Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxblink Zgłoś #10 Napisano 7 Stycznia 2015 Moj to w zimniejsze dni, po 20km trasy mial ok 70 na zegarze a faktycznie to pewnie z 60. A termostat jaki polecacie? Vernet/Wahler ? Ten z ASO jakiej jest firmy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deuz Zgłoś #11 Napisano 7 Stycznia 2015 (edytowane) u mnie ta temperatura spada nawet na postoju. Pisałem do VW w Częstochowie. Cena termostatu 112 zł plus 8 zł uszczelka - idioci. Germar skąd wiesz że masz sprawny termostat ? Robiłeś test z termometrem w ręku ? EDIT. Tak się zastanawiam czy włączenie dmuchawy na full może aż tak wychłodzić płyn ... ? Edytowane 7 Stycznia 2015 przez deuz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
germar Zgłoś #12 Napisano 7 Stycznia 2015 u mnie ta temperatura spada nawet na postoju. Pisałem do VW w Częstochowie.Cena termostatu 112 zł plus 8 zł uszczelka - idioci. Germar skąd wiesz że masz sprawny termostat ? Robiłeś test z termometrem w ręku ? EDIT. Tak się zastanawiam czy włączenie dmuchawy na full może aż tak wychłodzić płyn ... ? Jeśli chodzi o termostat to sprawdzałem wg czujnika g62, 80 st rura zimna, 82 rura zimna, przy 86 lekko ciepla, termostat zaczyna otwierać przy 87 do 102 pełne otwarcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michael230 Zgłoś #13 Napisano 7 Stycznia 2015 Wymieniałem w maju termostat w BLS, zakupiony w ASO. Mogę sprawdzić działanie, tylko napiszcie w jakich warunkach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
germar Zgłoś #14 Napisano 7 Stycznia 2015 Wymieniałem w maju termostat w BLS, zakupiony w ASO. Mogę sprawdzić działanie, tylko napiszcie w jakich warunkach. Mógłbyś sprawdzić czy w takich warunkach jak dziś osiągasz 90 st Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michael230 Zgłoś #15 Napisano 7 Stycznia 2015 (edytowane) W czasie jazdy tak, na postoju musiałbym dłużej sprawdzić. To za jakąś godzinkę na postoju mogę sprawdzić. Temperatura na zewnątrz -9. A przed wymianą czytałem sporo wątków na temat tych silników (BXE, BLS) i temperatura odczytywana przez komputer jest o około 10 stopni mniejsza niż to co jest na desce rozdzielczej. Edytowane 7 Stycznia 2015 przez michael230 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
germar Zgłoś #16 Napisano 7 Stycznia 2015 Temperaturę silnika możesz odczytać na klimatroniku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekzks Zgłoś #17 Napisano 7 Stycznia 2015 Moj to w zimniejsze dni, po 20km trasy mial ok 70 na zegarze a faktycznie to pewnie z 60. A termostat jaki polecacie? Vernet/Wahler ? Ten z ASO jakiej jest firmy? No to chyba masz coś nie tak ja jak wyjadę prosto od kumpla z domu a mieszka przy trasie 80 - Bydgoszcz-Toruń to po chwili jak jadę 70-90 ( do 2 tys obrotów) widzę jak wskazówka idzie w górę . A jak po nocy ruszam z p[od domu z Torunia i od razu włączę ogrzewanie / nawiew to dopiero w Górsku mam na zegarach 90 stopni to jest dokłądnie13,2 km tylko musze się przez miasto przebić a to czasem zajmuje chwilę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deuz Zgłoś #18 Napisano 8 Stycznia 2015 Chłopcy napiszcie mi proszę jak w klimatroniku sprawdzić temp. cieczy chłodzącej (żeby nie było że idę na łatwiznę - sprawdziłem tu: http://forum.vw-passat.pl/threads/54-Kody-klimatronic i nie ma czujnika G62). dzięki z góry. I jeszcze taki temat który mnie intryguje ... Termostat to nie tylko skuteczność otwierania ale i zamykania. Jak to możliwe, że auto na postoju po włączonych nawiewach wychłodzi się do 70 stopni ???? Może stało się tak że kiedy autko stało było na małym obiegu cieczy , wskoczyło na wyższą temp. otworzył się pełny obieg z lodowatą cieczą z chłodnicy i nastąpiło szybkie znaczne wychłodzenie płynu ... Czy termostat nie powinien tak szybko jak się otwiera - zamykać się ... Cholera ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
germar Zgłoś #19 Napisano 8 Stycznia 2015 (edytowane) Chłopcy napiszcie mi proszę jak w klimatroniku sprawdzić temp. cieczy chłodzącej (żeby nie było że idę na łatwiznę - sprawdziłem tu: http://forum.vw-passat.pl/threads/54-Kody-klimatronic i nie ma czujnika G62). dzięki z góry. I jeszcze taki temat który mnie intryguje ... Termostat to nie tylko skuteczność otwierania ale i zamykania. Jak to możliwe, że auto na postoju po włączonych nawiewach wychłodzi się do 70 stopni ???? Może stało się tak że kiedy autko stało było na małym obiegu cieczy , wskoczyło na wyższą temp. otworzył się pełny obieg z lodowatą cieczą z chłodnicy i nastąpiło szybkie znaczne wychłodzenie płynu ... Czy termostat nie powinien tak szybko jak się otwiera - zamykać się ... Cholera ... Klimatronik naciskamy econ i strzałka góra temperatura kierowcy ustawiamy grupę 19 (lewy wyświetlacz) moc wentylatora kanał 2, na prawym wyświetlaczu masz odczyt z g62 Termostat otwiera się powoli, zaczyna się otwierać przy 87, natomiast pełne otwarcie ma przy 102 lub 105 w zależności od termostatu. Edytowane 8 Stycznia 2015 przez germar Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tino2003 Zgłoś #20 Napisano 9 Stycznia 2015 Panowie zostawcie termostaty w spokoju, B6 tak ma że musi mieć czas aby się dogrzać. Miesiąc temu wymieniłem termostat jak się okazało dobry na dobry Kolega w hondzie crv 2,2 dyzel też przeklinał bo jak stwierdził pół silnika musiał rozebrać aby się dostać do termostatu i sytuacja taka sama, przy -10 motor potrzebuje sporo czasu aby się dogrzać i koniec kropka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach