artmin Zgłoś #1 Napisano 17 Grudnia 2014 Jak w temacie 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiekp Zgłoś #2 Napisano 19 Kwietnia 2015 Witam, Mam pytanie, czy ktoś wie jak zmusić AID do pokazywania ikonek POI. Wgrałem fotoradary i są widoczne tylko na wyświetlaczu Discovser Pro? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
IQM1 Zgłoś #3 Napisano 19 Kwietnia 2015 Jak i skąd wgrałeś fotoradary ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiekp Zgłoś #4 Napisano 20 Kwietnia 2015 Zgodnie z instrukcją ze strony: http://www.volkswagen.de/de/navigation/discover-pro/poi-listen-sammlung.html a POI wykupiłem abonament w : http://www.poipoint.pl Pozdrawiam, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Prim Zgłoś #5 Napisano 20 Maja 2015 Jeszcze nie mogę załorzyć nowego tematu, wiec na szybko: Byłem święcie przekonany, że Discovery PRO = slot SIM, oczywiście mocno sie myliłem. Żeby odpalić Internet w aucie postanowiłem PLAY SIM i urządzenie (taniej wychodzi sam SIM). I zastanawiam się, czy takie coś: http://www.x-kom.pl/p/218813-modem-gsm-huawei-e3372-usb-stick-microsd-4g-lte-150mbps-edycja-pl.html będzie działało? czy potrzebny specjalny akcesoryjny modem VW? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #6 Napisano 20 Maja 2015 Przeczytaj wątek car-net Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Prim Zgłoś #7 Napisano 20 Maja 2015 Przeczytaj wątek car-net czytałem do połowy 2 strony... a tu taka niespodzianka... DZIĘKI Podsumowując ten wątek - każdy modem powinien "ogadnąć" internet w aucie kubelt - może jakiś mały spocik w wawie w celu ogarnięcia urządzeń? 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #8 Napisano 21 Maja 2015 Podsumowując ten wątek - każdy modem powinien "ogadnąć" internet w aucie Nie do końca właśnie. Gdzieś na forum niemieckim ktoś pisał, ze miał jakiś problem z połączeniem na jakimś innym wynalazku. Nie pamiętam teraz, o co tam dokładnie chodziło. kubelt - może jakiś mały spocik w wawie w celu ogarnięcia urządzeń? Off topa trochę robimy teraz mam mały zakręt z czasem ale możemy się ustawić na spota w pierwszy poniedziałek miesiąca http://forum.vw-passat.pl/threads/143488-Spoty-Warszawa-2015-pierwszy-pon-miesi%C4%85ca-04-05-2015r Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tjacek Zgłoś #9 Napisano 7 Listopada 2015 Taki sobie modzik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lihu Zgłoś #10 Napisano 14 Marca 2017 chciałbym wymienić listwy na desce rozdzielczej na posiadające pasek ambient - a następnie podświetlić je jedynie białym światłem. (czyli taki ambient prawie plus :bezzebow) kto z Was wykonał taką operacje i może podzielić się zdjęciami / wrażeniami? dodatkowo - znacie może numery części dla listew ambient plus z deski w kolorze standardowym dla wersji highline? - nie chce już szukać na allegro - zamówię w ASO... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lihu Zgłoś #11 Napisano 20 Marca 2017 ktoś coś? jestem pewien, że ktoś już to przechodził Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jopstons Zgłoś #12 Napisano 23 Marca 2017 ktoś coś?jestem pewien, że ktoś już to przechodził Zapytaj kolegę vahu, on to przerabiał aż sam zrobił. Tematy były na forum Tu oraz tutaj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
auto85 Zgłoś #13 Napisano 26 Listopada 2018 Macie jakies nowosci?co mozna polepszyc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeBa_ Zgłoś #14 Napisano 21 Stycznia 2019 (edytowane) Hej, w zasadzie od kiedy mam Passat jestem rozczarowny jego podświetleniem niektórych elementów: a to brak lampek w tylnych drzwiach w niektórych egzemplarzach - nawet highline albo świeci to jakby z drugiej strony była wsadzona świeczka. No i hit: całe auto w LEDach a w bagażniku zwykła żarówka... Od dłuższego czasu nosiłem się z zamiarem modyfikacji oświetlenia w drzwiach i przy okazji oświetlenia nóg. Zdemontowałem lampki drzwi i je rozebrałem - długo się zastanawiałem jak wzmocnić diody w niej zamontowane. Ostatecznie padło na dołożenie diód zamontowanych na taśmie LED ze względu na łatwość takiego rozwiązania i w zasadzie bezinwazyjność. Kupiłem taką taśmę: https://allegro.pl/oferta/2835-tasma-600-led-1m-bialy-cieply-zimny-15w-m-7590335257 koloru zimnego. Tak na prawdę to kupiłem kilka różnych taśm i dobierałem je doświadczalnie, różne kolory i różne rodzaje LED. Ta powyższa pasuje najlepiej. I wyglądem i parametrami. To nie jest taśma na najtańszych diodach lecza na diodach Epistar. Ok nie jest to poziom diód od producentów Philips czy Cree ale nadal wysoki poziom. Firma specjalizuje się w LEDach. Taśma jest wykonana porządnie, nie nagrzewa się, światło które wydziela ma przyjemną elegancją barwę (na pewno nie jest to kolor taniego lux neon hiper led...). Diody powinny świecić długo - zwłaszcza jeśli będą zamontowane wg poniższych rad. Taśma powinna mieć 600 diód na metr aby można było ją ciąć co 2.5 centrymetra. Pasek 5cm wchodzi w lampkę ostrzegawczą drzwi, pasek 2,5cm wchodzi w lampkę oświetlenia nóg. Tak oto wygląda taśma po zamontowaniu w lampce ostrzegawczej drzwi. Zero cięcia plastiku, skrobania, topienia. Po prostu taśma ma 8mm i idealnie pasuje na przesłonę lampki. W dodatku nie zasłania żadnego elementu orginalnie świecącego. Taśma w drzwiach WYMAGA zastosowania opornika ponieważ taśma jest zaprojektowana na 12V a napięcie podawane na lampkę sięga 14,8V. Żadna taśma nie wytrzyma na dłuższą metę zasilania powyżej 12V a chcę zaproponować moda którego nie trzeba będzie poprawiać co sezon. Jak dobrać taki opornik. 14.8V - 12V = 2.8V - o tyle musimy zbić napięcie. Pasek 5cm tej listwy którą przedstawiłem zużywa 70mA przy 12V Genarelanie oporniczek wyliczasz z prawa Ohma. R = U / I - gdzie U to napięcie (powiedzmy 15V-12V=3V). Jeśli podzielisz to przez prąd, dostaniesz wartość w ohmach. Czyli R = 3/0,07 = 42,85Ohm Najbliższy tej wartości jest opornik 47 Ohm i też taki potrzebujemy dla listwy którą przedstawiłem. Opornik może być mocy 0,2W ale lepszy byłby 0,5W bo jednak z czasem słabszy może zawieść. Do innych taśm trzeba przyjąć inne parametry ale obliczyć je wg tego samego schematu. Użycie opornika nie jest najbardziej wyrafinowanym rozwiązaniem bo jednak przy zgaszonym silniku mamy w instalacji już nie 14,8V a 12,6V a opornik mimo to obniża napięcie do 10V i niżej czyli dodatkowe LEDY diody będą świeciły tochę słabiej. Rozwiązaniem jest użycie stabilizatora. Musi być on typu low drop czyli taki który do ustabilizowania napięcia 12V potrzebuje napięcia nie wiele wyższego niż wyjściowe. Może to być stabilizator LE120CD. Jego wada(?) to obudowa SMD (jest b.mały) i konieczność uzycia dwóch kondensatorówi co trochę komplikuje wykonanie. Generalnie myślę, że to przerost formy nad treścią (mimo że taki stabilizator jest b.tani). Schemat podpięcia dla zainteresowanych opcją. O ile dobrze rozumiem płytkę zasilania oryginalnych lampek to one posiadają stabilizator. Ja użyłem rezystory. Nie mam zdjęcia rozebranej lampki ale generalnie dodatkowy kabelki lutujemy do pinów wtyczki (od strony gdzie są oryginalne diody), później przewodem idziemy w kierunku tyłu lampki i wracamy przewodami w kierunku maskownicy i podpinamy się do paska LED. Po drodze nie zapominamy o dodaniu opornika. Ot cała filozofia. Pamiętamy o tym że diody są biegunowe. Pamiętamy również o tym aby tak ułożyć elementy aby nie doszło do zwarcia. Do modyfikacji lampki podświetlania nóg użyłem paska 2,5cm. W tym wypadku opornik NIE jest wymagany ponieważ maksymalne napięcie jaki udało mi się zmierzyć dla tych lampek jakie jest podawane przez sterownik to poniżej 10V (nawet przy uruchomionym silniku z ustawionym max podświetlaniem). Czyli w tym przypadku dodatkow diody podłączamy bezpośrednio do zasilania lampki. Tak to wygląda po modyfikacji. Banalne w wykonaniu. Nic się nie nagrzewa. Można dać dwa paski po 2,5cm ale wtedy światło będzie już za mocne. To z opcją jednego paska jest już mocne. Tak wygląda porównanie zmodyfikowanych lampek w drzwiach: W realu różnica jest o wiele większa i tak się prezentuje: Dla wyjaśnienia: w przednich drzwiach jest oryginalna lampka bez modyfikacji. W tylnych - zmodyfikowana. Pierwszy jasny obszar światła licząc od przodu samochodu (od lewej na zdjęciu) - jest to snop światła pochodzący z lampki w lusterku. Zignorujmy go. Drugi obszar (ten ciemny tuż za przednimi drzwiami) to jest to... co p rodukuje oryginalna lampka, tak że bez komentarza . Trzeci obszar - ten oświetlony tuż pod tylnymi drzwiamy - to jest światło ze zmodyfikowanej lampki!!! To światło jest porównywalne do pięknego strumienia światła jaki pochodzi z orginalnej lampki w lusterku. Jest silny i ma elegancką barwę. Jak dla mnie sukces. Takiego efektu się spodziewałem. Tak powinny świecić te lampki prosto z fabryki. Oczywiście również czerwony obszar lampki świeci odpowiednio mocniej. Myślę, że wreszcie spełnia oczekiwania jakie są stawiane przed lampką ostrzegawczą. Kolejne zdjęcie gdzie zakryłem lampkę wbudowaną w lusterko cofania: Jeszcze lepiej widać różnicę między lampką zmodyfikowaną a nie. Na tym zdjęicu również widać różńicę między podświetleniem nóg: z przodu jest lampka zmodyfikowana, z tyłu nietknięta (z tyłu ledwo widać światło - ale tak, mam tam lampki). I znowu różnica jest kolosalna I jeszcze jedno zdjęcie z innego ujęcia: (przód zakryta lampka w lusterku, kolejno orginalna lampka i następna - zmodyfikowana. Inne ujęcie: Na zdjęciu lampka w drzwiach zmodyfikowana i lampka podświetlania nóg - niezmodyfikowana (można sobie porównać ze zmodyfikowaną na innym zdjęciu). Bonus to lampka oświetlenia klapy bagażnika w sedanie: : Takiej lampki nie było w oryginale - sam ją dokładałem gdy dokładałem kamerę jakiś czas temu /no ok Ysebulba ją dokładał /. Użyta lampka to ta sama co do oświetlenia nóg. Rozbieranie tapicerki tylko pod to żeby dodać tę lampkę - chyba się nie opłaca ale przy okazji innej czynności (jak u mnie) to już tak. Zasilanie można zrealizować na dwa sposoby: z zasilania oryginalnej lampki bagażnika - kostka rozdzielcza jest przy prawym nadkolu (potrzebujemy jakieś 2-3m kabla aby przejść przez klapę, zawias i do nadkola. Druga opcja to podpięcie się pod microswitch zamka (ten co jest odpowiedzialny za zasygnalizowanie otwarcia klapy). Dużo łatwiejsza opcja ale trzeba uważać aby nie obciążyć tego obwodu za bardzo bo można spalić wspomniany mikroswitch. W dodatku jeśli zostawimy otwartą klapę - to z czasem światło nie zgaśnie w celu oszczędzania energi. Ja zrobiłem w opcji na bogato. Btw myślę, że jestem jedyny który ma takie osietlenie w Passacie B8 Otwór na lampkę w tapicerce wycina się łatwo nożykiem... tapicerskim. Idzie jak papier więc uwaga bo jednym ruchem można wyrżnąć ogroną dziurę. Na zdjęciu lampka ma założone DWA dodatkowe paski LEDów po 2.5cm (wyszystko na oporniku ze wzlędu na występowanie napięcia przekraczającego 14V). Światła jest mnóstwo, cała przestrzeń jest fajnie oświetlona. Lampka nie świeci po oczach jak na zdjęciu - to tylko sposób wykonania zdjęcia - pochyliłem się. Inne ujęcie (tutaj w połączeniu z żarówką LED Philipsa w miejscu orginalnego oświetlenia bagażnika) Zdjęcia - zrobiłem najlepsze jakie mogłem w... -9st C mrozu W najbliższym czasie zabiorę się za przerobienie pozostałych lampek bo wydaje mi się, że warto. Moda oceniam jako bardzo łatwy. Lampki w drzwiach trzeba lekko podważyć śrubokrętem aby wyszły. Tak samo lampki nad nogami (przednie nawet udało się wyciągnąc bez niczego). Jeśli ktoś powie, że taka modyfikacja to wieś i prowizorka - ok może mieć swoje zdanie. Wtedy ja powiem, że obecne oświetlenie jest po prostu słabe Co do użytej taśmy LED - polecam tą co wspomniałem. Nie mam nic z tego. Po prostu sam musiałem kilka zamówić i przetestować. A to jakość była mizerna, a to za słaba itp... Ale zawsze możecie eksperymentować we własnym zakresie. Powodzenia w modach - tym którzy się go podejmią. Edytowane 22 Stycznia 2019 przez SeBa_ 5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ysebulba Zgłoś #15 Napisano 26 Stycznia 2019 Sam zakładałeś ? Świetna robota ?? Mowilem Ci że modlenie jest jak narkotyk . Jak zaczniesz to nie można skończyć. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
auto85 Zgłoś #16 Napisano 26 Stycznia 2019 Tez woze kocyk w bagazniku na wypadek wiekszych mrozow:-) fajne mody.,ja chcialem dodac paski led pod oryginalne oswietlenie bagaznika ale nie wiedzialem jak kabel puscic i spasowalem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeBa_ Zgłoś #17 Napisano 27 Stycznia 2019 Hej, weekend, chwila wolnego i dokończyłem modyfikację pozostałych lampek. Tak to wygląda w środku - dwa kabelki, rezystor i dodatkowe diody: A efekt taki: No i podświetlenie przestrzeni na nogi: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeBa_ Zgłoś #18 Napisano 21 Kwietnia 2019 (edytowane) Witam, niedawno mój Passat dostał kolejną modyfikację - lampkę z zestawu Ambiente. Oto efekt: Wiązkę przygotował kolega @Ysebulba Kodowanie wykonał kolega @Eldar Przy czym ogrom pracy (czytanie schematów, pinologi, główkowanie, testowanie...) to @Ysebulba Jeszcze raz dzięki chłopaki za ogarnięcie tematu. Projekt powstał na bazie opisu na Rosyjskim forum.https://www.drive2.ru/l/520060479796675215/ Co jest nam potrzebne: 3G0 947 105 C NX1 — Przednia lampka 3G0 867 489 D NX1 — Ramka pod przednią lampkę 3G0 947 291 A NX1 — Tylna lampka 1K0 972 928 — złącze do przedniej lampki 4b0 971 978 b — złącze do tylnej lampki. Oznaczenie NX1 to kolor. Lampki z Arteona są identyczne w dodatku zwykle tańsze jednak są... w innym kolorze oznaczonym jako 3HS. Na zdjęciach kolor wygląda niemal identycznie jednak w rzeczywistości te z Arteona są bardziej popielate. NX1 to kolor jaki występuje w Passacie B8 z jasną tapicerką. Nie pomylcie się (ja przerobiłem ten temat ). Lampkę należy kupić razem z ramką. Niewiedzieć czemu na allegro zwykle są one wystawiane bez ramki (ciężko ją zdobyć). Ja długo nie mogąc znaleźć potrzebnego mi zestawu - wyszukiwałem podsufitki dostępne na allegro - następnie jeżeli była na nich zamontowana potrzebna mi ramka - dzwoniłem i pytałem czy mogą mi ją sprzedać. Gdyby ktoś chciał kupić - wiem który szrot obecnie powinien mieć dostępny jeden taki zestaw. Trzeba wymienić zarówno przednią jak i tylną lampkę. Stara jest analogowa i nie zadziała z nową cyfrową. Kostki (złącza) - te jeszcze ciężej zdobyć... ale trzeba szukać i szukać. Być może warto szukając lampki i ramki zapytać czy mogą je zdemontować z podsufitki razem z wiązką. Jeśli ktoś sobie zażyczy powiedzmy 60zł za nią - brać!!! za 100zł również bym rozważył. Koszt projektu oceniam na 300+ Lampka potrzebuje sygnału z magistrali LIN, dlatego też modifikacja jest raczej dla osób które posiadają mikrofony alarmu do dozoru wnętrza. Wtedy sygnał LIN jest już doprowadzony w okolice lampki przedniej. W przeciwnym razie trzeba ciągnąć ten sygnał z BCM znajdującego się obok nóg kierowcy. Konieczność ta może zdecydowanie skomplikować modyfikację. Myślę jednak, że większość Passatów w PL posiada dozór wnętrzna. Rozpiska pinów: Wiązka i zdjęcie made by @Ysebulba U mnie pomyśleliśmy i wymagane piny są przełożone ze starej wtyczki do nowej (są identyczne). Dzięki temu nie było potrzeby ciąć żadnego przewodu. Modyfikację mam zupełnie odwracalną. Oczywiście aby przeciągnąć wiązkę - nie demontujemy podsufitki. Nową wiązkę przeciągamy używając do tego druta miedzianego ok 1-1,5mm. Są do tego potrzebne dwie osoby. Należy pamiętać, że oryginalna wiąka pomiędzy przednią a tylnią (tylnimi z panoramą) lampkami nie idzie przez środek podsufitki. Jest poprowadzona na bok i dopiero później wraca w kierunku lampki. Przy czym co pewien odcinek jest przyklejona do podsufitki. Oczywiście nie da się tak samo zrobić dokładając wiązkę. Tutaj trzeba poprowadzić wiązkę bezpośrednio pomiędzy lampkami (no prawie bo trzeba ominąć kilka pianek usztywniających). Ponieważ nie ma możliwości przyklejenia wiązki to koniecznie należy ją owinąć taśmą parcianą aby zapobiec ew drganiom i hałasom. Podczas prac przy podsufitce należy zachować szczególną dbałość o czystość! Bo wszystkie plamy ekstramalnie widać. Również przeźroczysta część lampki łatwo łapie rysy. Sugeruję kłaść ją na miękkim i w ogóle uważać. Aby zdemontować tylną lampkę należy wcisnąć czarny plastik który jest od strony bagażnika (nie wystarczy ją po prostu wyszarpać jak wszystkie inne lampki). Trzeba odchylić lampkę, magicznym sposobem dostać się w okolicę plastiku, równomiernie wcisnąć go i dopiero wyciągnąć lampkę. W ogóle paskudna sprawa z jej demontażem... cięzko się dostać do tego plastiku, trzeba mocno potraktować podsufitkę śrubokrętem. Na szczęście przy umiejętnym posługiwaniu się - nie ma później śladu. Jak jest ułożony wspomniany plastik i jak działa - można odgapić od nowej lampki. Jak już się ma ogarnięte bambety to można to zamontować spokojnie w jeden wieczór Pozdrawiam i powodzenia przy majstrowaniu Edytowane 22 Kwietnia 2019 przez SeBa_ 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PatrikS Zgłoś #19 Napisano 21 Kwietnia 2019 Panowie dobra robota ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
enriquez Zgłoś #20 Napisano 22 Kwietnia 2019 No dobra, ale jak to zakodować? I drugie pytanie - ta lampka się tylko ściemnia, czy również zmienia kolor jak reszta pasków ambiente? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach