majonezzz Zgłoś #9361 Napisano 31 Marca 2017 (edytowane) Tobol, ale w dopłacie do 280KM było kilka rzeczy w gratisie - LED basic (co obniżało znacząco cenę pakietu business, o około 2,5k), DCC, XDS, 4motion, większe tarcze z przodu. No i sam silnik oczywiście oraz prawdziwy wydech TSI 220 również w standardzie ma DCC i XDS więc różnica do TSI 280KM 4motion sprowadza się do: - 60KM - napędu 4Motion - tańszego pakietu Business (około 2400-2500 PLN różnicy) - większych tarcz - przelotowych wydechów Minusem 280TSI jest inaczej zestopniowana skrzynia DSG 6-biegowa. Przy limicie autostradowym czyli 140km/h w TSI 220 jest 2400 obrotów, a w 280TSI 3200 obrotów. A im szybciej tym gorzej. Chyba, że ktoś ma w pompie spalanie i nieco większy hałas. No i ta różnica 30 tys PLN minus 2,5 tys za tańszy pakiet. To faktycznie jakieś 27,5 tys PLN. Sam napęd 4motion jest wyceniany w innych modelach VW około 8-10 tys PLN więc dopłata pozostałych około 20 tys PLN za 60KM, większe tarcze i przelotowe wydechy to jakaś kpina. Większą moc i przelotowe wydechy można sobie zrobić we własnym zakresie za stosunkowo niewielkie pieniądze. Żeby chociaż dali nową mokrą 7-biegową DSG i jakieś wyposażenie, którego nie ma w serii TSI 220 to mimo tak sporej dopłaty rzuciłbym się na 280TSI jak Hindus na curry. Naturalne jest że wolałbym mieć 4motion, ale z drugiej strony teraz jest większa pokora przy ruszaniu bo potem i tak jest ogień. Zresztą głupio jest marudzić na tak fajne auto. Póki co jestem bardzo zadowolony. Ciekawostka. Ostatnio miałem gwóźdź w oponie i system monitorowania ciśnienia pokazuje w którym kole nastąpił spadek ciśnienia. W B6 też miałem monitorowanie, ale tam musiałem ustalić, które koło a tutaj w B8 miła niespodzianka (oczywiście do dziś nie przeczytałem instrukcji, inaczej bym o tym wiedział). I do tego ładna wizualizacja na ekranie. Edytowane 31 Marca 2017 przez majonezzz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #9362 Napisano 31 Marca 2017 Minusem 280TSI jest inaczej zestopniowana skrzynia DSG 6-biegowa. Przy limicie autostradowym czyli 140km/h w TSI 220 jest 2400 obrotów, a w 280TSI 3200 obrotów. A im szybciej tym gorzej. Chyba, że ktoś ma w pompie spalanie i nieco większy hałas. A wiemy jakie obroty są przy 140kmh w Alltrack 220KM? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
googie Zgłoś #9363 Napisano 31 Marca 2017 20K (tak na prawdę 18,5K, bo wstępnie nie ma 30K, tylko 28,5K) za 60KM, tarcze i wydechy to dużo, ale już 12K za samo 40KM jest już ok? (porównując 180KM i 220KM) Co do samodzielnego zakładania 4motion, wydechów, itp - jasne, wyjdzie taniej, ale czy będzie spasowane jak z fabryki? Gwarancji też na to nie dostaniesz. Mało tego - gwarancję na napęd na pewno stracisz. Nie mówiąc o tym, ze chyba bym nie zaufał takiemu 4motion montowanemu na kolanie. Z resztą można całego passata przecież z części złożyć samodzielnie Kończąc - wiadomo, że każdy będzie bronił swojego wyboru. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majonezzz Zgłoś #9364 Napisano 31 Marca 2017 (edytowane) 20K (tak na prawdę 18,5K, bo wstępnie nie ma 30K, tylko 28,5K) za 60KM, tarcze i wydechy to dużo, ale już 12K za samo 40KM jest już ok? (porównując 180KM i 220KM) Co do samodzielnego zakładania 4motion, wydechów, itp - jasne, wyjdzie taniej, ale czy będzie spasowane jak z fabryki? Gwarancji też na to nie dostaniesz. Mało tego - gwarancję na napęd na pewno stracisz. Nie mówiąc o tym, ze chyba bym nie zaufał takiemu 4motion montowanemu na kolanie. Z resztą można całego passata przecież z części złożyć samodzielnie Kończąc - wiadomo, że każdy będzie bronił swojego wyboru. Ale ja bym tego nie przerabiał (tzn fajnie jakby było, ale jak nie ma to też ok), dlatego też wydechów przelotnych u siebie nie robiłem, mocy też nie dodaję. Zaznaczyłem, że to jest do zrobienia we własnym zakresie jeżeli ktoś ma taka potrzebę. To co jest mi wystarcza. Natomiast o żadnym własnoręcznym dokładaniu 4motion w ogóle nie mówiłem!!! Z 280 TSI wolałbym przede wszystkim 4motion ale nie za 27 tys. PLN dopłaty do tej wersji bo reszta różnic nie ma dla mnie takiego znaczenia. Ale gdyby w cenie 280 TSI było nowe 7-biegowe DSG plus jakieś dodatkowe wyposażenie ekstra, które dokładałem do 220 TSI to bez problemu wziąłbym taką wersję. 220 konny Alltrack odpadał bo chciałem sedana Highline. Jeszcze jedna kwestia. TSI 280 wymaga benzyny 98, a do 220 TSI wystarczy 95. U mnie akurat ten argument odpada bo robię małe przebiegi i na wszelki wypadek (nie wiem zresztą jaki, ale lepiej mi z tym) tankuję 98. :hmm Żeby nie było. Na pewno jazda 280 konną benzyną z napędem na wszystkie koła gwarantuje świetne wrażenia. Chodziło tylko o pokazanie absurdalnej różnicy cenowej między 220 i 280 TSI nie wynikającej z kosztów produkcji jakie poniósł producent. Tu zadziałał marketing.:mlask Natomiast porównując 180KM i 220KM za te 12 tys masz: - mocniejszy silnik - mokrą skrzynię zamiast suchej - DCC - XDS - ładniejszy zderzak z tyłu DCC i tak dobierałem więc realnie ta różnica to jakieś 8 tys. plus te w/w pozostałe pierdoły. A patrząc na sam cennik bez analizy co która wersja posiada. Wychodząc od TSI 180KM kolejne 12 tys dopłaty do TSI 220KM to i tak sporo mniej niż 28,5 tys do następnego TSI 280KM. :kawka - - - - - aktualizacja - - - - - A wiemy jakie obroty są przy 140kmh w Alltrack 220KM? w B6 1,8 TSI 160KM miałem DSG 7biegów suche i 2900 obrotów. Nie wiem ile jest w nowej 7-biegowej mokrej, ale na forum są użytkownicy 220 TSI Alltrack więc może podzielą się informacją. Faktem jest, że jak testowałem TDI 240KM 4motion to ta skrzynia zrobiła na mnie wrażenie. Edytowane 31 Marca 2017 przez majonezzz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaros Zgłoś #9365 Napisano 31 Marca 2017 (edytowane) Dla kolegi Marcina i Szymona Passat Alltrack 2.0 tsi 4x4 Obroty ; 120 km/h ~ 2250 140 km/h ~ 2750 160 km/h ~ 3100 Edytowane 31 Marca 2017 przez jaros Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #9366 Napisano 1 Kwietnia 2017 Hmm, to troszkę wyższe niż w zwykłym 2.0tsi. Czy na 2 biegu osiagana jest jeszcze setka w sprincie 0-100? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Notype Zgłoś #9367 Napisano 2 Kwietnia 2017 (edytowane) @majonezzz kto ci powiedział że do 280 tsi musisz tankowac 98? Na wlewie paliwa jest info ze min. 95. Ja w 90% tankuje 98 ale obiektywnie nie widzę żadnej różnicy pomiędzy 98 a 95. Różnica jest duża pomiędzy 98 w Polsce a jakąkolwiek w Austrii. Oczywiście na niekorzyść naszego polskiego syfu. Co do obrotów przy 140 kmh to możliwe, że sa wyższe ale na zużycie paliwa maja wpływ jeszcze inne czynniki a przede wszystkim styl jazdy. Nie za bardzo rozumiem dyskusji o zużyciu paliwa w aucie za + 200 k PLN. Może mam zużycie większe o pół litra, litr, dwa i mnie to nie martwi. Niech o spalaniu dyskutują sobie koledzy z dieslami bo wtedy można założyć, że zależy im na tym parametrze. Jak ktoś kupuje benzynę 280 PS to tylko dla radości z jazdy Edytowane 2 Kwietnia 2017 przez Notype Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukasz F Zgłoś #9368 Napisano 2 Kwietnia 2017 Dzień Dobry, jestem nowy na forum na początku chciałbym pozdrowić wszystkich użytkowinków tego forum. Od jakiegoś czasu przymierzam się do zakupu passata b8, oczywiście przeglądam forum itp., mieszkam w De i auto tam też chciałem kupić, znalazłem dość interesującą oferte (chyba), chciałbym zaciągnąć waszej opini o tym aucie: http://www.feser-graf-gruppe.de/gebrauchtwagen/gebrauchtfahrzeugsuche/#/!/detail/88276/VW/Passat/ Troche mnie martwi ta automatyczna skrzynia nigdy niejeżdziłem taką skrzynią jest czego się obawiać. Z góry dziękuję za wasze opinie i pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d7d Zgłoś #9369 Napisano 2 Kwietnia 2017 Nie masz się czego obawiać. Skrzynia DSG jest dobra. Chyba każdy kto używa teraz "normalnie" samochodu z DSG nie chciałby wrócić do skrzyni manualnej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
poldodwunastej Zgłoś #9370 Napisano 2 Kwietnia 2017 Po 1.5 roku nadszedł czas na sprzedaż mojego passka. W dniu dzisiejszym kupujący podczas oględzin zauważył, że jedna z szyb jest z innego roku (dokładnie starsza o rok). Samochód nie miał kolizji. Jestem pierwszym właścicielem. Auto zachowane w pedantycznym stanie. Czy myślicie ze to możliwe by dealer zrobił mnie w jajko? Przyznam szczerze,że podczas odbioru auta z salonu nie sprawdzałem takich detali. Do dziś byłem pewien auta a teraz nie wiem co mam o tym sądzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #9371 Napisano 2 Kwietnia 2017 badz dalej pewny samochodu i nie zaprzataj sobie glowy *******ami:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d7d Zgłoś #9372 Napisano 2 Kwietnia 2017 Szybko sprzedajesz ... Jaka jest data produkcji samochodu i tych szyb? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
poldodwunastej Zgłoś #9373 Napisano 3 Kwietnia 2017 2015 a jedna z szyb 2014 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wehyr84 Zgłoś #9374 Napisano 3 Kwietnia 2017 2015 a jedna z szyb 2014 Ja bym poprosił dealera o odpowiedź dlaczego jedna szyba z14?? Jaka data produkcji dokładną? Ja mam 330i z 2017 a wszystkie szyby 2016 ale produkcja 08.01.2017 Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d7d Zgłoś #9375 Napisano 3 Kwietnia 2017 2015 a jedna z szyb 2014 Dealer nie wie dlaczego szyby są różne, chyba że sam wymieniał. Jeżeli auto jest z początku roku to jest prawdopodobne że nie wszystkie szyby są z jednego roku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
majonezzz Zgłoś #9376 Napisano 3 Kwietnia 2017 (edytowane) Dla kolegi Marcina i SzymonaPassat Alltrack 2.0 tsi 4x4 Obroty ; 120 km/h ~ 2250 140 km/h ~ 2750 160 km/h ~ 3100 Dzięki. Jest ok. Że też nie ma tego wariantu napędowego w zwykłym Highlinie. - - - - - aktualizacja - - - - - @majonezzz kto ci powiedział że do 280 tsi musisz tankowac 98? Na wlewie paliwa jest info ze min. 95. Ja w 90% tankuje 98 ale obiektywnie nie widzę żadnej różnicy pomiędzy 98 a 95. Różnica jest duża pomiędzy 98 w Polsce a jakąkolwiek w Austrii. Oczywiście na niekorzyść naszego polskiego syfu. Co do obrotów przy 140 kmh to możliwe, że sa wyższe ale na zużycie paliwa maja wpływ jeszcze inne czynniki a przede wszystkim styl jazdy. Nie za bardzo rozumiem dyskusji o zużyciu paliwa w aucie za + 200 k PLN. Może mam zużycie większe o pół litra, litr, dwa i mnie to nie martwi. Niech o spalaniu dyskutują sobie koledzy z dieslami bo wtedy można założyć, że zależy im na tym parametrze. Jak ktoś kupuje benzynę 280 PS to tylko dla radości z jazdy Przysiągłbym, że gdzieś doczytałem takie zalecenia dot. benzyny 98 do TSI 280. I wbiłem sobie ten parametr do głowy, ale skoro tak nie jest to dobrze, że wyprowadziłeś mnie (i pozostałych, którym zamotałem swoją wypowiedzią) z błędu. 98 zalewam nie dla lepszych osiągów, ale zakładam, że jakość takiego paliwa jest lepsza niż 95 co w dłuższej eksploatacji może (chociaż nie musi) wpłynąć na lepszą kondycję samego sprzętu. Tak przynajmniej staram się rozumować i robię to bez wdawania się w szczegóły, ale być może zapewniam sobie jedynie święty spokój. Tak czy owak to nie są znaczące różnice, a przy moich przebiegach tym bardziej nie mają znaczenia. Co do spalania. Jak widzisz tankuję droższe paliwo i nie patrzę na wynik na komputerze. Nie znaczy to, że jest mi wszystko jedno ile pali, ale z drugiej strony nie chcę być niewolnikiem dziadkowej jazdy. Gdzie mogę to przycisnę, gdzie trzeba to jadę grzecznie. Odnoszę wrażenie, że odebrałeś moje wpisy jako przytyk do TSI 280. Więc na wszelki wypadek zapewniam (jak napisałem wcześniej), że jazda 280 konnym autem z napędem na wszystkie koła zapewnia dla większości zwykłych kierowców ( w tym dla mnie) świetne wrażenia. Gdyby nie przesadzona różnica cenowa ustawiona marketingowo być może kupiłbym tę wersję napędową. Na pewno skusiłbym się gdyby tam była nowa skrzynia 7-biegowa DQ500 i dodatkowe wyposażenie względem słabszych silników, które pozwoliłyby w totalu zmniejszyć różnicę cenową bo przecież swojego doposażyłem dość mocno. To, że VW przesadził widać w różnicach cenowych w Superbie TSI gdzie między 220 i 280 4motion jest 18000 PLN co i tak jest lekko naciągnięte. Ale może tak ustawiona w Passacie cena topowej wersji ma powodować jej ekskluzywność na ile oczywiście to możliwe w tym modelu. W dalszym ciągu podtrzymuję, że producent zrobił klientom psikusa i do topowej wersji (280KM) wsadził z niewiadomych powodów skrzynię 6-biegową mając na półce nowsze rozwiązanie, które z kolei zaaplikował do (220KM) Alltracka 220TSI 4motion. Gdzie tu logika? A te podwyższone obroty to zawsze większe spalanie (ale to już wyjaśniliśmy) i jakiś tam hałas, który przy 140km/h nie jest jeszcze zagłuszany pędem powietrza. Ale nawet ze skrzynią 6-biegową DQ250 280 konny Passat w benzynie z napędem 4motion to świetne auto i wypada mi jedynie pogratulować Tobie takiej wersji. Edytowane 3 Kwietnia 2017 przez majonezzz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #9377 Napisano 3 Kwietnia 2017 Na stronie jest napisane ze 2.0tsi 280km wymaga beznyny 98, tak samo w arteonie 280km. Przeciez to jest silnik z golfa R przytłumiony programowo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
googie Zgłoś #9378 Napisano 3 Kwietnia 2017 W instrukcji jest napisane, żeby tankować 98, a że 95 jest dopuszczalne, jeśli nie ma możliwości zatankowania 98 w danym momencie, ale że należy potem dolewać 98 co jakiś czas. Widocznie jazda na 95 nie jest zdrowa dla tego silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d7d Zgłoś #9379 Napisano 3 Kwietnia 2017 W niemieckim cenniku Passata (November 2016) dla wszystkich wersji silnikowych Ottomotor jest podane takie samo paliwo: "Suprebenzin schwefelfrei, mind. 95 ROZ nach DIN EN 228" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #9380 Napisano 3 Kwietnia 2017 (edytowane) w niemieckim cenniku jest napisane ze 280 tsi ma chodzic na super plus czyli 98, a 220 tsi na super czyli 95:) widzialem na youtube jakis czas temu porownanie 95 z 98 przez jakiegos tunera, jezdzil z kompem i pokazywal roznice, nie pamietam co to za samochod byl ale na 95 kilkanasie koni w polecy bylo. Edytowane 3 Kwietnia 2017 przez paolokos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach