Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie na razie skrzynia działa świetnie. Ma pewien drobny minus czyli tzw."rattle sound" - sporadyczny delikatny 'klekot' przy ruszaniu przy rozgrzanej skrzyni. Ale TTTM, wynika to z konstrukcji skrzyni. Działanie dsg jest bez zarzutu, ale ja mam zrobione dopiero ok 9 kkm.

Sam bylem zwolennikiem manuala i na początku skonfigurowałem B8 bez dsg, ale po jazdach próbnych zmieniłem konfig.

Oczywiście nie neguje manuala, każdy musi wybrać to co jemu najbardziej odpowiada (tak samo jak z innymi dodatkami w cenniku).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciężki orzech do zgryzienia.

Mówią , że pierwsza myśl jest najlepsza (a ta doprowadziła do złożenia zamówienia z manualem). I pewnie tak pozostanie. DSG kusi wygodą, komfortem....być może nawet prestiżem. Manualna zaś pozwala nie myśleć czy moja skrzynia automatyczna okaże się tym odsetkiem spośród miliona z którą będzie jakiś tam większy , czy też mniejszy problem. Aczkolwiek to kuszenie jest duże :)

Ktoś pisze Passat i z manulem to słabe. Być może, ale należy przy tym pamiętać że nie jest to auto klasy wyższej, klasy premium. To klasa średnia....dla ludu. Dla mnie manul w tym aucie nie jest faux pas.

Auto kupuję dla siebie, dla rodziny na lata i będziemy z żoną je użytkować na zmianę. Pewnie nie ma złotego środka co do wyboru skrzyni.....i zapewne wątpliwości pozostaną do samego końca.

Jak napisał wilk dobrze wybrał " mniejsze zło :) Dobrze napisane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko polecam wziąć DSG i rozszerzenie gwarancji :-) Jaki by ten automat nie był to i tak warto go brać. Jazda z automatem to zupełnie inny komfort ale też bezpieczeństwo. Amerykanie doszli do tego już dawno, nie wiem czemu u nas nadal sprzedaje się tak dużo zwykłych aut z manualami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DSG7 w 1,8 też tak potrafi?:zeco

https://www.youtube.com/watch?v=1HXyrE8m_t0

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Jeśli 1.8 to manual. Ma pełen moment 320Nm. Wersja z automatem to najsłabsze DSG DQ200, które ma limit 250Nm i tak tez jest ten silnik obcięty ale i tak skrzynia pracuje na granicach możliwości i szybko pada. Jeśli automat to warto dopłacić 10k do 2.0 i w tej cenie jest tez już DCC.

 

Tobol nie dawno pisałeś tak. Wiec jakie jest Twoje zdanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co jest na filmie potrafi każdy Passat z ACC i lane assist niezależnie od skrzyni biegów. DSG potrafi dodatkowo zmieniać biegi, więć auto się także zatrzyma i ruszy samo. Niestety lane assist nie jest takie doskonałe i często jeździ jak pijany, na ostrzejszych łukach skręca w ostatniej chwili albo się wręcz wyłącza... ACC (utrzymywanie odległości) jest dużo lepsze ale też nie doskonałe, więc lepiej w razie czego mieć nogę na hamulcu. No i jak nikt przed tobą nie jechało, a coś będzie stało na pasie to auto tego nie widzi i w to wjedzie :-) Czyli jest to takie auto autonomiczne w wersji nano. Co nie zmienia faktu, że to i tak jest fascynujące! 20 lat przed paskiem B8 debiutował B4. Technika trochę się rozwinęła, ciekawe co będzie za następne 20 lat...

 

--edit--

 

Mój pierwszy post był odpowiedzią na to, które rozwiązanie lepiej będzie sprawować się z tym silnikiem. I to jest fakt, że manual pozwoli temu silnikowi rozwinąć skrzydła. Jeśli ktoś po prostu lubi jeździć z manualem to super. Jeśli jest możliwość dopłaty do 2.0 i DSG6 to też super. Jeśli nie ma, a chcesz paska to nadal uważam to rozwiązanie za nieoptymalne ale ja na przykład samochodu z manualem po prostu bym nie kupił i wtedy rozważałbym inne auto (w tej cenie byłby choćby superb z 2.0 ;-) albo w ostateczności wziął tego paska bo jest fajny ale na pewno wziąłbym rozszerzenie gwarancji. W sumie u siebie też wziąłem bo współczesne auta nie słyną z bezawaryjności. Ważne też ile lat ktoś zamierza tym jeździć. Jeśli rok czasu to nie ma tematu, jeśli 10-15 lat to już trzeba się zastanowić.

Edytowane przez Tobol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popieram rozszerzenie gwarancji to podstawa jeśli nie chcesz mieć problemów finansowych w przyszłości, lepiej dmuchać na zimne bo zbyt dużo nowych rozwiązań jest ostatnimi czasy, to jest jak z ubezpieczeniem, jeśli stać jest kogoś na auto za ponad 150 czy 200tys. to i na przedłużenie gwarancji powinno być stać te parę złotych bo to żaden koszt przy zakupie jakby nie było drogiego auta. Jeżeli o mnie chodzi to dsg i przedłużenie gwarancji jeśli obawiasz jakiś problemów ze skrzynią. Oczywiście Twój wybór ale jak prześledzisz forum to wydaje mi się, że statystycznie dsg wygrywa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciężki orzech do zgryzienia.

Mówią , że pierwsza myśl jest najlepsza (a ta doprowadziła do złożenia zamówienia z manualem). I pewnie tak pozostanie. DSG kusi wygodą, komfortem....być może nawet prestiżem. Manualna zaś pozwala nie myśleć czy moja skrzynia automatyczna okaże się tym odsetkiem spośród miliona z którą będzie jakiś tam większy , czy też mniejszy problem. Aczkolwiek to kuszenie jest duże :)

Ktoś pisze Passat i z manulem to słabe. Być może, ale należy przy tym pamiętać że nie jest to auto klasy wyższej, klasy premium. To klasa średnia....dla ludu. Dla mnie manul w tym aucie nie jest faux pas.

Auto kupuję dla siebie, dla rodziny na lata i będziemy z żoną je użytkować na zmianę. Pewnie nie ma złotego środka co do wyboru skrzyni.....i zapewne wątpliwości pozostaną do samego końca.

Jak napisał wilk dobrze wybrał " mniejsze zło :) Dobrze napisane.

Jaki prestiż? Kierunek jest jeden w trendach zakupowych - automat. Przemyśl to. Z twoich wypowiedzi wynika że zamierzasz nim trochę dłużej pojeździć. Pomijając wygodę to za kilka lat 5-6 pewnie sprzedając to auto łatwiej znajdziesz na niego nabywcę jeżeli będzie miało dsg.

Miałem Superba 1,8tsi z dsg. Po prawie 3 latach i ok. 70kkm nic się złego tam nie działo.

 

Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paweł autem zamierzam jeździć znacznie dłużej. Masz rację, w Polsce trend jest wzrostowy na auta z automatem. Dziś co 5 auto wyjeżdża z salonu z automatem.....ale już np. w Niemczech jest na odwrót. Trend jest taki ,że coraz więcej wyjeżdża z manualem. A 70 kkm to ja pewnie będę miał po 10 latach użytkowania.... dlatego też nie wiem , czy w tej sytuacji - jak twierdzi dart jest sens wydłużać gwarancje dłuższą niż 3 lata.(2+1).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siedziałem ostatnio 2h w salonie VW (przegląd) i rozmawiałem ze sprzedawcą stąd moje wyobrażenie o trendach zakupowych ;-)

Co do DE to dziwię się co piszesz bo w oddziale niemieckim firmy dla której pracuje nie znam nikogo kto jeździ manualem.

 

Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paweł autem zamierzam jeździć znacznie dłużej. Masz rację, w Polsce trend jest wzrostowy na auta z automatem. Dziś co 5 auto wyjeżdża z salonu z automatem.....ale już np. w Niemczech jest na odwrót. Trend jest taki ,że coraz więcej wyjeżdża z manualem. A 70 kkm to ja pewnie będę miał po 10 latach użytkowania.... dlatego też nie wiem , czy w tej sytuacji - jak twierdzi dart jest sens wydłużać gwarancje dłuższą niż 3 lata.(2+1).

A nie ma opcji gwarancji dla przebiegu... 100kkm i masz spokój przez cały czas użytkowania

 

Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Auto Świat nr 26 z dnia 27 czerwca br. jest obszerny artykół nt.skrzyń....i zmiany preferencji w Niemczech i Polsce.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

VW nie daje gwarancji do przebiegu....jest to powiąze z latami.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Obecnie w Niemczech wynosi odsetek 20% i spada, w Polsce 20.% i rośnie. W USA natomiast 9/10 to automaty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trendy mogą wynikać ze szczególnie w popularnych teraz benzynach turbo. Elastyczność jest w nich tak duża że nie trzeba wachlować biegami jak kiedyś. Np. na autostradzie wrzucam się 6 bieg na manualu i nawet jak ACC zwolni do 60km/h to nic nie trzeba robić. Fajne jest też to że nawet jak się zmieni bieg manualnie to nie wyłącza ACC tylko kontynuuje zadaną prędkość na na Nowym biegu. W mieście też generalnie bez większych problemów można jechać na takim biegu jaki ma się wrzucony, zmiana biegów generalnie wymuszana jest dla lepszej kultury pracy silnika i lepszego przyśpieszenia, spalania, oszczędności, żywotności itp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując zatem temat dot.skrzyń DSG7 ("suchej") po wpisach na forum można wywnioskować:

 

DSG: wygoda, komfort....i ewentualnie (bardzo znikomy % użytkowników) niespokojny sen co będzie jutro, za ileś tam przejechanych km.

MANUAL: spokojny sen (skrzynia pracuje bdb)....kosztem komfortu i wygody.

:respect

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podsumowując zatem temat dot.skrzyń DSG7 ("suchej") po wpisach na forum można wywnioskować:

 

DSG: wygoda, komfort....i ewentualnie (bardzo znikomy % użytkowników) niespokojny sen co będzie jutro, za ileś tam przejechanych km.

MANUAL: spokojny sen (skrzynia pracuje bdb)....kosztem komfortu i wygody.

:respect

 

Skrzynie manualne też się psują. W moim poprzednim zmiana biegów na zimnym silniku nie była przyjemnością ale wszystkie zgłoszenia odrzucane TTTM.

Zastanawiam się nawet czy nie łatwiej na gwarancji wyrwać coś na DSG niż manuala, bo w manualu większość problemów to odczucia "z drążka" których oczywiście żaden mechanik nie czuje.

 

DSG na miasto, plus ACC od zera który jest w B8 to ultra wygoda. Najbardziej odczuwalny plus z przesiadki z B6 manual.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez uwazam ze ACC ma sens tylko z DSG, jest to bardzo wygodne rozwiazanie, szczegolnie w korku albo w powolnym miejdkim ruchu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi padl DSG po 30.000km ( po 8 miesiącach) w 190KM TDI (Superb3) po naprawie gwarancyjnej znow zaczynało sie wg mnie sypać bo robiło te same dźwięki i oddałem auto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym DSG, to nie ma co przesadzać i się na wyrost bać, ze padnie... Inaczej to ciagle w strachu, ze może klimatyzacja tez padnie, może reflektor przestanie świecić, albo wysiądzie inna elektryka. Wszystko ma się szanse popsuć w jakimś tam odsetku przypadków (przy skrzyni sporo zależy tez od stylu użytkowania) i nie rezygnowałbym za nic z wygody automatu na rzecz ewentualnej, możliwej, przyszłej awarii.

Pamietajmy, ze zazwyczaj na forum nie żalą się osoby, którym wszystko działa jak należy. Ci cieszą się z jazdy fajnym samochodem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój obecny Passat B7 to 3cie auto z DSG. W każdym przejechałem ponad 200tys km(w jednym nawet 300tys).

Co prawda to "mokre" DSG6 które podobno jest zdecydowanie mniej awaryjne niż 7biegowa wersja(choć wpadki miały podobno egzemplarze w pierwszych odsłonach) ale myślę, że ta skrzynia jest naprawdę perfekcyjna.

Właśnie myślę nad B8 więc nie biorę innego pod uwagę jak wersji z DSG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mimo ze mi padło, nie zamówilbym auta juz bez automata...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mimo ze mi padło, nie zamówilbym auta juz bez automata...
Tam jest sucha czy mokra ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności