punxhc Zgłoś #7901 Napisano 3 Lipca 2016 U mnie na razie skrzynia działa świetnie. Ma pewien drobny minus czyli tzw."rattle sound" - sporadyczny delikatny 'klekot' przy ruszaniu przy rozgrzanej skrzyni. Ale TTTM, wynika to z konstrukcji skrzyni. Działanie dsg jest bez zarzutu, ale ja mam zrobione dopiero ok 9 kkm. Sam bylem zwolennikiem manuala i na początku skonfigurowałem B8 bez dsg, ale po jazdach próbnych zmieniłem konfig. Oczywiście nie neguje manuala, każdy musi wybrać to co jemu najbardziej odpowiada (tak samo jak z innymi dodatkami w cenniku). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Franciszek2013 Zgłoś #7902 Napisano 3 Lipca 2016 Ciężki orzech do zgryzienia. Mówią , że pierwsza myśl jest najlepsza (a ta doprowadziła do złożenia zamówienia z manualem). I pewnie tak pozostanie. DSG kusi wygodą, komfortem....być może nawet prestiżem. Manualna zaś pozwala nie myśleć czy moja skrzynia automatyczna okaże się tym odsetkiem spośród miliona z którą będzie jakiś tam większy , czy też mniejszy problem. Aczkolwiek to kuszenie jest duże Ktoś pisze Passat i z manulem to słabe. Być może, ale należy przy tym pamiętać że nie jest to auto klasy wyższej, klasy premium. To klasa średnia....dla ludu. Dla mnie manul w tym aucie nie jest faux pas. Auto kupuję dla siebie, dla rodziny na lata i będziemy z żoną je użytkować na zmianę. Pewnie nie ma złotego środka co do wyboru skrzyni.....i zapewne wątpliwości pozostaną do samego końca. Jak napisał wilk dobrze wybrał " mniejsze zło Dobrze napisane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #7903 Napisano 3 Lipca 2016 Mimo wszystko polecam wziąć DSG i rozszerzenie gwarancji :-) Jaki by ten automat nie był to i tak warto go brać. Jazda z automatem to zupełnie inny komfort ale też bezpieczeństwo. Amerykanie doszli do tego już dawno, nie wiem czemu u nas nadal sprzedaje się tak dużo zwykłych aut z manualami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Franciszek2013 Zgłoś #7904 Napisano 3 Lipca 2016 DSG7 w 1,8 też tak potrafi? https://www.youtube.com/watch?v=1HXyrE8m_t0 - - - - - aktualizacja - - - - - Jeśli 1.8 to manual. Ma pełen moment 320Nm. Wersja z automatem to najsłabsze DSG DQ200, które ma limit 250Nm i tak tez jest ten silnik obcięty ale i tak skrzynia pracuje na granicach możliwości i szybko pada. Jeśli automat to warto dopłacić 10k do 2.0 i w tej cenie jest tez już DCC. Tobol nie dawno pisałeś tak. Wiec jakie jest Twoje zdanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #7905 Napisano 3 Lipca 2016 (edytowane) To co jest na filmie potrafi każdy Passat z ACC i lane assist niezależnie od skrzyni biegów. DSG potrafi dodatkowo zmieniać biegi, więć auto się także zatrzyma i ruszy samo. Niestety lane assist nie jest takie doskonałe i często jeździ jak pijany, na ostrzejszych łukach skręca w ostatniej chwili albo się wręcz wyłącza... ACC (utrzymywanie odległości) jest dużo lepsze ale też nie doskonałe, więc lepiej w razie czego mieć nogę na hamulcu. No i jak nikt przed tobą nie jechało, a coś będzie stało na pasie to auto tego nie widzi i w to wjedzie :-) Czyli jest to takie auto autonomiczne w wersji nano. Co nie zmienia faktu, że to i tak jest fascynujące! 20 lat przed paskiem B8 debiutował B4. Technika trochę się rozwinęła, ciekawe co będzie za następne 20 lat... --edit-- Mój pierwszy post był odpowiedzią na to, które rozwiązanie lepiej będzie sprawować się z tym silnikiem. I to jest fakt, że manual pozwoli temu silnikowi rozwinąć skrzydła. Jeśli ktoś po prostu lubi jeździć z manualem to super. Jeśli jest możliwość dopłaty do 2.0 i DSG6 to też super. Jeśli nie ma, a chcesz paska to nadal uważam to rozwiązanie za nieoptymalne ale ja na przykład samochodu z manualem po prostu bym nie kupił i wtedy rozważałbym inne auto (w tej cenie byłby choćby superb z 2.0 albo w ostateczności wziął tego paska bo jest fajny ale na pewno wziąłbym rozszerzenie gwarancji. W sumie u siebie też wziąłem bo współczesne auta nie słyną z bezawaryjności. Ważne też ile lat ktoś zamierza tym jeździć. Jeśli rok czasu to nie ma tematu, jeśli 10-15 lat to już trzeba się zastanowić. Edytowane 3 Lipca 2016 przez Tobol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dart Zgłoś #7906 Napisano 3 Lipca 2016 Popieram rozszerzenie gwarancji to podstawa jeśli nie chcesz mieć problemów finansowych w przyszłości, lepiej dmuchać na zimne bo zbyt dużo nowych rozwiązań jest ostatnimi czasy, to jest jak z ubezpieczeniem, jeśli stać jest kogoś na auto za ponad 150 czy 200tys. to i na przedłużenie gwarancji powinno być stać te parę złotych bo to żaden koszt przy zakupie jakby nie było drogiego auta. Jeżeli o mnie chodzi to dsg i przedłużenie gwarancji jeśli obawiasz jakiś problemów ze skrzynią. Oczywiście Twój wybór ale jak prześledzisz forum to wydaje mi się, że statystycznie dsg wygrywa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pako11 Zgłoś #7907 Napisano 3 Lipca 2016 Ciężki orzech do zgryzienia.Mówią , że pierwsza myśl jest najlepsza (a ta doprowadziła do złożenia zamówienia z manualem). I pewnie tak pozostanie. DSG kusi wygodą, komfortem....być może nawet prestiżem. Manualna zaś pozwala nie myśleć czy moja skrzynia automatyczna okaże się tym odsetkiem spośród miliona z którą będzie jakiś tam większy , czy też mniejszy problem. Aczkolwiek to kuszenie jest duże Ktoś pisze Passat i z manulem to słabe. Być może, ale należy przy tym pamiętać że nie jest to auto klasy wyższej, klasy premium. To klasa średnia....dla ludu. Dla mnie manul w tym aucie nie jest faux pas. Auto kupuję dla siebie, dla rodziny na lata i będziemy z żoną je użytkować na zmianę. Pewnie nie ma złotego środka co do wyboru skrzyni.....i zapewne wątpliwości pozostaną do samego końca. Jak napisał wilk dobrze wybrał " mniejsze zło Dobrze napisane. Jaki prestiż? Kierunek jest jeden w trendach zakupowych - automat. Przemyśl to. Z twoich wypowiedzi wynika że zamierzasz nim trochę dłużej pojeździć. Pomijając wygodę to za kilka lat 5-6 pewnie sprzedając to auto łatwiej znajdziesz na niego nabywcę jeżeli będzie miało dsg. Miałem Superba 1,8tsi z dsg. Po prawie 3 latach i ok. 70kkm nic się złego tam nie działo. Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Franciszek2013 Zgłoś #7908 Napisano 3 Lipca 2016 Paweł autem zamierzam jeździć znacznie dłużej. Masz rację, w Polsce trend jest wzrostowy na auta z automatem. Dziś co 5 auto wyjeżdża z salonu z automatem.....ale już np. w Niemczech jest na odwrót. Trend jest taki ,że coraz więcej wyjeżdża z manualem. A 70 kkm to ja pewnie będę miał po 10 latach użytkowania.... dlatego też nie wiem , czy w tej sytuacji - jak twierdzi dart jest sens wydłużać gwarancje dłuższą niż 3 lata.(2+1). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pako11 Zgłoś #7909 Napisano 3 Lipca 2016 Siedziałem ostatnio 2h w salonie VW (przegląd) i rozmawiałem ze sprzedawcą stąd moje wyobrażenie o trendach zakupowych Co do DE to dziwię się co piszesz bo w oddziale niemieckim firmy dla której pracuje nie znam nikogo kto jeździ manualem. Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pako11 Zgłoś #7910 Napisano 3 Lipca 2016 Paweł autem zamierzam jeździć znacznie dłużej. Masz rację, w Polsce trend jest wzrostowy na auta z automatem. Dziś co 5 auto wyjeżdża z salonu z automatem.....ale już np. w Niemczech jest na odwrót. Trend jest taki ,że coraz więcej wyjeżdża z manualem. A 70 kkm to ja pewnie będę miał po 10 latach użytkowania.... dlatego też nie wiem , czy w tej sytuacji - jak twierdzi dart jest sens wydłużać gwarancje dłuższą niż 3 lata.(2+1). A nie ma opcji gwarancji dla przebiegu... 100kkm i masz spokój przez cały czas użytkowania Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Franciszek2013 Zgłoś #7911 Napisano 3 Lipca 2016 W Auto Świat nr 26 z dnia 27 czerwca br. jest obszerny artykół nt.skrzyń....i zmiany preferencji w Niemczech i Polsce. - - - - - aktualizacja - - - - - VW nie daje gwarancji do przebiegu....jest to powiąze z latami. - - - - - aktualizacja - - - - - Obecnie w Niemczech wynosi odsetek 20% i spada, w Polsce 20.% i rośnie. W USA natomiast 9/10 to automaty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bogart Zgłoś #7912 Napisano 4 Lipca 2016 trendy mogą wynikać ze szczególnie w popularnych teraz benzynach turbo. Elastyczność jest w nich tak duża że nie trzeba wachlować biegami jak kiedyś. Np. na autostradzie wrzucam się 6 bieg na manualu i nawet jak ACC zwolni do 60km/h to nic nie trzeba robić. Fajne jest też to że nawet jak się zmieni bieg manualnie to nie wyłącza ACC tylko kontynuuje zadaną prędkość na na Nowym biegu. W mieście też generalnie bez większych problemów można jechać na takim biegu jaki ma się wrzucony, zmiana biegów generalnie wymuszana jest dla lepszej kultury pracy silnika i lepszego przyśpieszenia, spalania, oszczędności, żywotności itp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Franciszek2013 Zgłoś #7913 Napisano 4 Lipca 2016 Podsumowując zatem temat dot.skrzyń DSG7 ("suchej") po wpisach na forum można wywnioskować: DSG: wygoda, komfort....i ewentualnie (bardzo znikomy % użytkowników) niespokojny sen co będzie jutro, za ileś tam przejechanych km. MANUAL: spokojny sen (skrzynia pracuje bdb)....kosztem komfortu i wygody. :respect Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #7914 Napisano 4 Lipca 2016 Podsumowując zatem temat dot.skrzyń DSG7 ("suchej") po wpisach na forum można wywnioskować: DSG: wygoda, komfort....i ewentualnie (bardzo znikomy % użytkowników) niespokojny sen co będzie jutro, za ileś tam przejechanych km. MANUAL: spokojny sen (skrzynia pracuje bdb)....kosztem komfortu i wygody. :respect Skrzynie manualne też się psują. W moim poprzednim zmiana biegów na zimnym silniku nie była przyjemnością ale wszystkie zgłoszenia odrzucane TTTM. Zastanawiam się nawet czy nie łatwiej na gwarancji wyrwać coś na DSG niż manuala, bo w manualu większość problemów to odczucia "z drążka" których oczywiście żaden mechanik nie czuje. DSG na miasto, plus ACC od zera który jest w B8 to ultra wygoda. Najbardziej odczuwalny plus z przesiadki z B6 manual. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #7915 Napisano 4 Lipca 2016 Tez uwazam ze ACC ma sens tylko z DSG, jest to bardzo wygodne rozwiazanie, szczegolnie w korku albo w powolnym miejdkim ruchu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leinad Zgłoś #7916 Napisano 4 Lipca 2016 Mi padl DSG po 30.000km ( po 8 miesiącach) w 190KM TDI (Superb3) po naprawie gwarancyjnej znow zaczynało sie wg mnie sypać bo robiło te same dźwięki i oddałem auto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pol280 Zgłoś #7917 Napisano 4 Lipca 2016 Z tym DSG, to nie ma co przesadzać i się na wyrost bać, ze padnie... Inaczej to ciagle w strachu, ze może klimatyzacja tez padnie, może reflektor przestanie świecić, albo wysiądzie inna elektryka. Wszystko ma się szanse popsuć w jakimś tam odsetku przypadków (przy skrzyni sporo zależy tez od stylu użytkowania) i nie rezygnowałbym za nic z wygody automatu na rzecz ewentualnej, możliwej, przyszłej awarii. Pamietajmy, ze zazwyczaj na forum nie żalą się osoby, którym wszystko działa jak należy. Ci cieszą się z jazdy fajnym samochodem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hiv Zgłoś #7918 Napisano 5 Lipca 2016 Mój obecny Passat B7 to 3cie auto z DSG. W każdym przejechałem ponad 200tys km(w jednym nawet 300tys). Co prawda to "mokre" DSG6 które podobno jest zdecydowanie mniej awaryjne niż 7biegowa wersja(choć wpadki miały podobno egzemplarze w pierwszych odsłonach) ale myślę, że ta skrzynia jest naprawdę perfekcyjna. Właśnie myślę nad B8 więc nie biorę innego pod uwagę jak wersji z DSG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leinad Zgłoś #7919 Napisano 5 Lipca 2016 Mimo ze mi padło, nie zamówilbym auta juz bez automata... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Franciszek2013 Zgłoś #7920 Napisano 5 Lipca 2016 Mimo ze mi padło, nie zamówilbym auta juz bez automata... Tam jest sucha czy mokra ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach