Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Nie ogarniam tak długiego czasu realizacji zamówienia. Tak się zastanawiam, czy brać miernik na odbiór auta ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zapomniałeś o najważniejszym - jest fabrycznie nowy. Nikt nie dłubał w silniku, nic nie było malowane, masz pewność że nie był butowany na zimno. I nikt nie pierdział w fotel.

Porównywanie TDI do TSI nie ma w ogóle sensu.

W przypadku TSI 280 mam tylko jedną zagwozdkę - jest bardzo mało informacji o tym silniku w passacie. Ciężko nawet dowiedzieć się ile to realnie pali. I nie chodzi mi o miasto , bo czy spali 12 czy 15 to bez znaczenia. Ale na autostradzie w przedziale 140 - 180 już może ważyć.

 

 

Nie zapomniałem :stop napisałem "- to nowe auto wyspecyfikowane pod siebie..." Być może zapodałem zbyt mały nacisk na dobór słów podkreślających "salonowość" auta. Ale w pełni się z Tobą zgadzam w tej kwestii.

 

 

Mam pytanie do użytkowników zestawów telefonicznych Comfort i Premium.

Przy grzanej szybie wziąłem Comfort rezygnując z Premium z powodu trybu rSAP. Mam taki topowy zestaw z rSAP w obecnym B6 i dla mnie to wada bo nie zapisuje SMSów oraz historii połączeń w telefonie, a na dodatek portfolio modeli smartfonów kompatybilnych z tym protokołem jest bardzo skromne. Ale pomijając rSAP czy ktoś może podać zalety zestawu Premium nad Comfort? Wiem, że w Premium jest miejsce na dodatkową kartę SIM, a z kolei w Comfort jest dodatkowa półeczka plus USB zamiast popielniczki i przeniesione gniazdo 12V na konsolę przy podłokietniku. Ale mi bardziej chodzi o szczegóły techniczne, funkcje. Różnica cenowa między zestawami jest tak mała, że być może przełknąłbym Premium nawet z rSAP jeżeli okazałoby się, że jest jakaś niesamowita użyteczność o której nie mam pojęcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie zapomniałem :stop napisałem "- to nowe auto wyspecyfikowane pod siebie..." Być może zapodałem zbyt mały nacisk na dobór słów podkreślających "salonowość" auta. Ale w pełni się z Tobą zgadzam w tej kwestii.

 

spoko, może ja nie przeczytałem z pełnym zrozumieniem :)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Chociaż przed f10 jeździłem SII 1.8tsi i szczerze to też mi się lepiej jeździło niż Alltrackiem.

A i niech każdy kto chce kupić Alltracka pojeździ nim sobie wcześniej, zwłaszcza po autostradzie ?

 

Kurcze, w przypadku passata to w zasadzie niecałe 3 cm w górę buda.

Nie mogę doszukać się innych istotnych różnic ( jest DCC) dlatego zastanawiam się , czy te 3 cm robią aż taką różnicę in minus?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja w B6 tez mialem premium z rSAP, ten premium w B8 jest zupelnie inny, jak podlaczysz telefon bez rSAP to pracuje w zwyklym trybie jak zestaw comfort. Roznica jest taka ze do internetu masz osobna karte sim i to jest wygodne, natomiast z drugiej strony w comfort jest polka na telefon zamiast popielniczki, dodatkowe gniazdo usb i gniazdo 12v w konsoli srodkowej co wydaje mi sie znacznie wygodniejsze do ladowarek niz gnazdo przy popielniczce. Teraz troche zaluje ze wzialem premium...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego ja w B6 tez mialem premium z rSAP, ten premium w B8 jest zupelnie inny, jak podlaczysz telefon bez rSAP to pracuje w zwyklym trybie jak zestaw comfort. Roznica jest taka ze do internetu masz osobna karte sim i to jest wygodne, natomiast z drugiej strony w comfort jest polka na telefon zamiast popielniczki, dodatkowe gniazdo usb i gniazdo 12v w konsoli srodkowej co wydaje mi sie znacznie wygodniejsze do ladowarek niz gnazdo przy popielniczce. Teraz troche zaluje ze wzialem premium...

 

 

Czy dla Discover Pro (bez instalacji telefonicznych) jest przewidziane wejście na kartę Sim?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego ja w B6 tez mialem premium z rSAP, ten premium w B8 jest zupelnie inny, jak podlaczysz telefon bez rSAP to pracuje w zwyklym trybie jak zestaw comfort. Roznica jest taka ze do internetu masz osobna karte sim i to jest wygodne, natomiast z drugiej strony w comfort jest polka na telefon zamiast popielniczki, dodatkowe gniazdo usb i gniazdo 12v w konsoli srodkowej co wydaje mi sie znacznie wygodniejsze do ladowarek niz gnazdo przy popielniczce. Teraz troche zaluje ze wzialem premium...

 

OK, dzięki. Jako, że ze mnie jest "noga" w tych sprawach to będę kontynuował pytania:

- skoro w Premium można połączyć telefony zarówno z jak i bez rSAP to co zyskuję lub może co tracę w obu tych przypadkach?

- zaleta z dodatkowej karty SIM i tym samym internetu na pokładzie. Co dokładnie z tego ma kierowca? "Car online", jakieś aktualizacje, Google Street View itd.

- czy internet mogę również "zaciągać" ze smartfonu przy zest. Comfort i czy wtedy nie mam jakiejś aktywności/usługi (o których powyżej), a którą bym miał przy dodatkowej karcie SIM w Premium. Pytam o to szczególnie bo mi również szkoda rezygnować z tej półeczki w Comfort.

 

 

Najlepsze jest to, że byłem w wielu salonach VW (PL centralna i północna) i nie natknąłem się na sprzedawcę mającego jakiekolwiek pojęcie w tej materii. Reszta opcji, asystentów (nie wszystkich) jakoś poszła, ale o zestawach telefonicznych to wiedzieli tyle co o sąsiednich galaktykach.

 

-

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Chodzi o to ze BiTdi i TSI 280 km maja ledy basis w standardzie, wiec branie takiej samej kwoty za pakiet biznes z innymi silnikami bylo noramlnym zlodziejstwem. A teraz podniesli cene samochodu a obnizyli cene pakietu biznes

 

Ano racja.

Edytowane przez majonezzz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego ja w B6 tez mialem premium z rSAP, ten premium w B8 jest zupelnie inny, jak podlaczysz telefon bez rSAP to pracuje w zwyklym trybie jak zestaw comfort. Roznica jest taka ze do internetu masz osobna karte sim i to jest wygodne, natomiast z drugiej strony w comfort jest polka na telefon zamiast popielniczki, dodatkowe gniazdo usb i gniazdo 12v w konsoli srodkowej co wydaje mi sie znacznie wygodniejsze do ladowarek niz gnazdo przy popielniczce. Teraz troche zaluje ze wzialem premium...

 

Ja też żałuję. Wziąłem premium.

Ponieważ brakuje mi półeczki i dlatego ze mój Blackberry Q10 który ma włączony tryb rSap nie chcę sie po nim połączyć.

Niby dodatkowy SIM jest wygodny ale na to samo wyjdzie jak się podłaczy modem w podłokietniku.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Czy dla Discover Pro (bez instalacji telefonicznych) jest przewidziane wejście na kartę Sim?

 

Nie ma SIM jak nie ma Premium.

Ale możesz podłączyć modem.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

OK, dzięki. Jako, że ze mnie jest "noga" w tych sprawach to będę kontynuował pytania:

- skoro w Premium można połączyć telefony zarówno z jak i bez rSAP to co zyskuję lub może co tracę w obu tych przypadkach?

- zaleta z dodatkowej karty SIM i tym samym internetu na pokładzie. Co dokładnie z tego ma kierowca? "Car online", jakieś aktualizacje, Google Street View itd.

- czy internet mogę również "zaciągać" ze smartfonu przy zest. Comfort i czy wtedy nie mam jakiejś aktywności/usługi (o których powyżej), a którą bym miał przy dodatkowej karcie SIM w Premium. Pytam o to szczególnie bo mi również szkoda rezygnować z tej półeczki w Comfort.

 

 

Najlepsze jest to, że byłem w wielu salonach VW (PL centralna i północna) i nie natknąłem się na sprzedawcę mającego jakiekolwiek pojęcie w tej materii. Reszta opcji, asystentów (nie wszystkich) jakoś poszła, ale o zestawach telefonicznych to wiedzieli tyle co o sąsiednich galaktykach.

 

-

 

 

Co tracisz? Wg mnie to tylko tą półeczkę.

Masz Google street view i Car Net - wyszukiwanie online restauracji, parkingów itp. Z internetu są korki w nawigacji (w zasadzie ZATORY).

 

Ale możesz internet udostępnić z telefonu albo z modemu w podłokietniku. I wtedy masz wszystko to co w premium + półeczkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Modem w podłokietniku - to może być zwykły modem USB czy jakiś specjalny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Modem w podłokietniku - to może być zwykły modem USB czy jakiś specjalny?

 

To nie może być zwykły modem USB, albo nic o tym nie wiem. Ja mam podłączony router wifi z modemem, a USB służy wyłącznie jako źródło zasilania i równie dobrze mogę to zasilać z zapalniczki lub wbudowanego akumulatorka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli router, który udostępni WiFi? ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli router, który udostępni WiFi? ?

 

Tak. Przy zakupie warto zwrócić uwagę na kilka rzeczy:

 

1. możemy mieć w jednym pudełku router i modem, co jest wygodne i zajmuje mało miejsca, ale też jeśli mamy osobny modem USB, który wpinamy do naszego routera, to można zainstalować ten modem w innym miejscu i przez to uzyskać lepszy sygnał GSM.

 

2. takie urządzenia najczęściej mają akumulatory i mogą pracować bez zasilania, ale krótko, więc należy się liczyć z tym, że kilka godzin po wyłączeniu zapłonu nasz router będzie zupełnie martwy i dlatego warto wybrać taki, który ożyje wraz z włączeniem zapłonu - po ok 30 sekundach mam połączenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja też żałuję. Wziąłem premium.

Ponieważ brakuje mi półeczki i dlatego ze mój Blackberry Q10 który ma włączony tryb rSap nie chcę sie po nim połączyć.

Niby dodatkowy SIM jest wygodny ale na to samo wyjdzie jak się podłaczy modem w podłokietniku.

 

Co tracisz? Wg mnie to tylko tą półeczkę.

Masz Google street view i Car Net - wyszukiwanie online restauracji, parkingów itp. Z internetu są korki w nawigacji (w zasadzie ZATORY).

 

Ale możesz internet udostępnić z telefonu albo z modemu w podłokietniku. I wtedy masz wszystko to co w premium + półeczkę.

 

 

I o to chodziło. Zostaję przy zestawie Comfort.

Dodam jeszcze, że czytając wcześniejsze posty zdecydowałem się na tempomat do 210 km/h.

 

Powiem Wam Koledzy, że to gonienie za króliczkiem czyli wszelkie rozważania dot. konfiguracji samochodu przyjemnie wypełniały mi ostatnio całkiem sporo czasu. Wygląda na to, że króliczka dogoniłem i czas zamknąć listę opcji/demonów oraz wrócić bardziej aktywnie do życia rodzinnego he he. Po odebraniu auta znowu wsiąknę na dobre. Jedyne co mogłoby teraz namieszać to pojawienie się w opcjach szyb akustycznych. Ale straciłem nadzieję, że pojawią się przed możliwością domówienia u mnie jeżeli w ogóle się pojawią.

Edytowane przez majonezzz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
spoko, może ja nie przeczytałem z pełnym zrozumieniem :)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

 

 

Kurcze, w przypadku passata to w zasadzie niecałe 3 cm w górę buda.

Nie mogę doszukać się innych istotnych różnic ( jest DCC) dlatego zastanawiam się , czy te 3 cm robią aż taką różnicę in minus?

 

3 cm wyżej to chyba jednak dość dużo

do tego dochodzą plastiki na nadkolach

blacha chroniąca silnik od dołu też może robić swoje

uwierz że jest głośniej, dużo głośniej, chyba że to taki szumiacy egzemplarz.

A i ja nie mam DCC w Alltracku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odnośnie czekania na auto. Przesunięto mi odbiór auta na styczeń 2016. Początkowo miał być do odbioru teraz we wtorek.:rozpacz. Zamówiony w czerwcu 2015.

 

Pewnie przez te przerwę w produkcji, którą VW niedawno ogłosił. Tak czy owak współczuję. Ale produkcję będziesz miał z którego roku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja też żałuję. Wziąłem premium.

Ponieważ brakuje mi półeczki i dlatego ze mój Blackberry Q10 który ma włączony tryb rSap nie chcę sie po nim połączyć.

Niby dodatkowy SIM jest wygodny ale na to samo wyjdzie jak się podłaczy modem w podłokietniku.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

 

 

Nie ma SIM jak nie ma Premium.

Ale możesz podłączyć modem.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

 

 

Co tracisz? Wg mnie to tylko tą półeczkę.

Masz Google street view i Car Net - wyszukiwanie online restauracji, parkingów itp. Z internetu są korki w nawigacji (w zasadzie ZATORY).

 

Ale możesz internet udostępnić z telefonu albo z modemu w podłokietniku. I wtedy masz wszystko to co w premium + półeczkę.

 

 

Czy korzystając z modemu w instalacji premium, który jest podłączony do anteny zewnętrznej mamy lepszy zasięg niż używając dodatkowego modemu wpiętego do usb - czy ma to znaczenie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 cm wyżej to chyba jednak dość dużo

do tego dochodzą plastiki na nadkolach

blacha chroniąca silnik od dołu też może robić swoje

uwierz że jest głośniej, dużo głośniej, chyba że to taki szumiacy egzemplarz.

A i ja nie mam DCC w Alltracku.

 

rozumiem,że opisujesz B7?

B8 ma DCC + dodatkowy program off road w ustawieniach.

nie ma blachy od dołu tylko jakiś pancerny :) plastik, naście kg mniej

plastiki na nadkolach? w/g pomijalny wpływ na szumy

 

z drugiej strony zawsze podobały mi się takie wyższe kombi, Allroad, outback

w warunkach narciarsko - zimowych często większy wpływ na skuteczność jazdy w śniegu ma prześwit niż napęd 4x4.

W r- line, która mocno mi się podoba, zawieszenie obniżyli 1,5 cm i to jest dla mnie duży minus.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytałem o to i powiedzieli mi, że skoro produkcja zakończy się w 2016 to będzie to rok modelowy 2016. Także zawsze jakiś plus.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nieźle Cie oszukiwali ;) Skoro odbiór miał być we wtorek, a się okazuje, że jeszcze samochód nie gotowy, w jeden dzień raczej by go nie przeteleportowali do salonu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Nie martwcie się tą przerwą postojową w produkcji, bo to w niektórych zakładach VW jest normą każdego roku. Pracuję od 15 lat w VW Poznań i w ostatnich latach (z kryzysem lub bez kryzysu) zawsze zakład miał przerwę produkcyjną od ostatniego weekendu przed wigilią do pierwszego weekendu po 6 stycznia. Przy obciążeniu produkcyjnym 24h/dobe od pon. do pt. i pracujące zmiany dodatkowe w sobotę i niedzielę (trwające do dzisiaj) trudno jest wygospodarować dłuższy czas na modernizację linii produkcyjnej czy wymianę urządzeń i maszyn. Przerwa urlopowa letnia (2 tygodnie w roku) to za mało, dlatego firma zawsze wykorzystuje ten czas świąteczny również na conajmiej 2- nieraz 3-tygodniowy postój na takie właśnie akcje. W innych zakładach VW również tak postepują. Dlatego czytam te artykuły i nie dokońca rozumiem o co chodzi... Być może faktycznie wydłużyli przerwę w Niemczech z dwóch do trzech tygodni (18.12-11.01 to nie miesiąc!... ale tytuł artykułu jest ciekawszy) żeby nabrać "nowych sił"...

Edytowane przez [email protected]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mmmjanas, rozumiem że zakup ze zniżką pracowniczą? Jak to w tej chwili wygląda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności