Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Ja też zamówiłem 2.0 TDI 150 KM (przed informacjami o możliwym ukrytym oprogramowaniu również w PASSAT B8. Jak dotąd nie ma potwierdzonych informacji czy te auta utrzymają homologację czy też nie). Na razie nie wpadam w panikę. Pewnie,że nie jest to najlepszy silnik, dynamika też mogłaby być lepsza. Ale jako pojazd rodzinny spełnia swoje zadanie. Po zakupie będę jeździł podobnym autem jak dotychczas tylko w dużo lepszym opakowaniu.

 

Ja jestem mega niezadowolony z tego silnika 150 km czemu daje wyraz na tym forum. Ten silnik (mój wybór) i poziom wyciszenia ( robota VW) to dla mnie dwa główne mankamenty tego samochodu.

 

Teraz jednak interesuje mnie, jak VW Polska ma zamiar załatwić sprawę oprogramowania.

 

Jak słusznie parędziesiąt postów wczesniej zuważyłes ,koledzy z tego forum zamawiają albo benzyny albo TDI 190 km i wyżej, wiec średnio ich interesuje nasz problem;). A byłbym ciekaw opinii chłopaków z sektora automotiv, których jest tu pewnie paru, co tam w trawie piszczy :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz jednak interesuje mnie, jak VW Polska ma zamiar załatwić sprawę oprogramowania

 

na stronie vw wpisz swój VIN i dowiesz się czy ciebie to dotyczy

 

wg mnie nie dotyczy ciebie

 

Ja jestem mega niezadowolony z tego silnika 150 km

 

a ja jestem bardzo zadowolony , nie jest to wyścigówka ale dobry rodzinny samochód

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja jestem mega niezadowolony z tego silnika 150 km czemu daje wyraz na tym forum. Ten silnik (mój wybór) i poziom wyciszenia ( robota VW) to dla mnie dwa główne mankamenty tego samochodu.

 

Teraz jednak interesuje mnie, jak VW Polska ma zamiar załatwić sprawę oprogramowania.

 

Jak słusznie parędziesiąt postów wczesniej zuważyłes ,koledzy z tego forum zamawiają albo benzyny albo TDI 190 km i wyżej, wiec średnio ich interesuje nasz problem;). A byłbym ciekaw opinii chłopaków z sektora automotiv, których jest tu pewnie paru, co tam w trawie piszczy :).

Jako,że jeżdżę B6 TDI 140 KM i mnie ten silnik wystarcza, to nie spodziewam się, żeby w B8 2.0 TDI 150 KM było gorzej. Na jazdach testowych nie rozczarowałem się tym silnikiem. Ale podkreślam, dla mnie 140 czy 150 KM na codzień jest wystarczające.

Poniżej link dot. afery z silnikami 2.0 TDI 150 KM.

 

https://www.polskieradio.pl/42/3168/Artykul/1531156,Afera-Volkswagena-jest-kolejne-wadliwe-oprogramowanie-w-modelach-2016

Z tego artykułu jasno nie wynika, że zmienią oprogramowanie, zmniejszą moc, pogorszą wyniki itd. Na razie sprawa w toku. Poczekamy, zobaczymy. Też oczywiście mały niepokój mam. Mam nadzieję też, że nie dołożą do tego silnika katalizatora SCR.

 

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

 

a ja jestem bardzo zadowolony , nie jest to wyścigówka ale dobry rodzinny samochód

Myślę podobnie. Czyli jest nas więcej. To że na forum dominują opinie o 1.8 TSI i TDI 190 KM, nie oznacza, że ich najwięcej jeździ po polskich drogach.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Ja jestem mega niezadowolony z tego silnika 150 km .

A czym jeździłeś wcześniej?

Edytowane przez anton

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[

A czym jeździłeś wcześniej?

 

Ford Focus kombi TDI 1,8 . o ile pamiętam rocznik 2010. Jak widać zrobiłem solidny przeskok.

 

RADEK anton .

 

Podkreślacie, ze jest to dobry rodzinny samochód. No pewnie , że jest, ale ja nie jężdżę nim tylko z rodziną, a głównie w pracy.

 

Nie jestem pierwszy na światłach, na autostradzie/ekspresówce zjade z lewego pasa każdej furze, która chce jechac szybciej, bez żadnych kompleksów z mojej strony.

 

Jednak jak trzeba dynamicznie włączyć się do ruchu, wyprzedzić , zapobiec prawdopodobnej crash-owej sytuacji itd. to silnik TDI 150 km jest dla mnie zbyt mulisty. I wnerwia mnie to tak samo czy jadę z rodzina czy w pracy.

 

Szanuje wasze zdanie, ale pozostanę przy swoim :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[

 

 

 

Nie jestem pierwszy na światłach, na autostradzie/ekspresówce zjade z lewego pasa każdej furze, która chce jechac szybciej, bez żadnych kompleksów z mojej strony.

 

Jednak jak trzeba dynamicznie włączyć się do ruchu, wyprzedzić , zapobiec prawdopodobnej crash-owej sytuacji itd. to silnik TDI 150 km jest dla mnie zbyt mulisty. I wnerwia mnie to tak samo czy jadę z rodzina czy w pracy.

 

Szanuje wasze zdanie, ale pozostanę przy swoim :).

Ja raczej nie ścigam się spod świateł. Natomiast na autostradzie, ekspresówce bez problemu jeżdżę lewym pasem, nie mam wrażenia, że muszę wszystkim zjeżdżać, w moim odczuciu 150 KM daje możliwość dynamicznej jazdy. Ale oczywiście czasem są na autostradzie szybsze auta i jakoś nie mam problemów żeby je przepuścić. Natomiast często jeżdżę lewym pasem i na pewno nie czuję się zawalidrogą. Chciałbym posiadać mocniejszy silnik, ale z tym muszę jeszcze poczekać. Natomiast gdybym w moim B6 czuł totalny niedostatek mocy to poczekałbym kilka miesięcy z zamówieniem i wziął 190 KM. A tak swój wybór traktuję jako takie optimum (w tych pieniądzach oczywiście). Być może lepiej wykorzystuję potencjał silnika jeżdżąc manualem. Na testach praca DSG mnie nie zachwyciła, zwłaszcza kick-down.Także ja do utyskiwania na TDI 150 KM się nie przyłączam. W tych samych pieniądzach przecież jest 1.8 TSI, jeździłem nim i jakoś mnie nie zachwycił (żeby nie rozpoczynać kolejnych sporów na pewno ma lepsze osiągi), nie miałem wrażenia, że porywa mnie dynamiką, przyspieszeniem. Czytając forum można powiedzieć, że przypaliłem się na zakup 1.8 TSI. Moje wrażenia po testach nie do końca pokrywały się z niektórymi opiniami z forum. Te nasze dyskusje trzeba czytać, filtrować, przejechać się na jazdach testowych i finalnie wyrobić sobie swoją opinie .

Edytowane przez anton

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie kolegów jako nowy użytkownik forum

mam do nabycia to autko

 

http://screenshu.com/static/uploads/temporary/i7/ct/l5/xdz0qh.jpg

http://screenshu.com/static/uploads/temporary/i7/ct/l5/xdz0qh.jpg

 

chciałbym zapytać co myślicie o takim wyborze - wyglądzie i jego nietypowej konfiguracji (1.4 TSI - 125KM - manual - AID + Rline + Media PRO)- przyznam szczerze że głównym kryterium była cena

Czy to auto ma szanse być ekonomiczniejsze (spalanie) niż 1,8 TSI DSG ?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Witam serdecznie kolegów jako nowy użytkownik forum

mam do nabycia to autko

 

http://screenshu.com/static/uploads/temporary/i7/ct/l5/xdz0qh.jpg

http://screenshu.com/static/uploads/temporary/ir/ni/6q/h2n0ev.jpg

 

 

chciałbym zapytać co myślicie o takim wyborze - wyglądzie i jego nietypowej konfiguracji (1.4 TSI - 125KM - manual - AID + Rline + Media PRO)- przyznam szczerze że głównym kryterium była cena

Czy to auto ma szanse być ekonomiczniejsze (spalanie) niż 1,8 TSI DSG ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj dowiedziałem się wstępnie jakie zmiany w B8 od 45 tyg. Niestety są to zmiany kosmetyczne lub niezauważalne dla użytkownika, z tych zauważalnych to m.in. dodali możliwość zamówienia elektrycznego zamykania i otwierania bagażnika (bez pakietu) oraz zmienili lusterko wsteczne, będzie trochę większe i nie będzie miało ramki....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[quote name=gjozwiak;2299398

chciałbym zapytać co myślicie o takim wyborze - wyglądzie i jego nietypowej konfiguracji (1.4 TSI - 125KM - manual - AID + Rline + Media PRO)- przyznam szczerze że głównym kryterium była cena

Czy to auto ma szanse być ekonomiczniejsze (spalanie) niż 1' date='8 TSI DSG ?

 

[/quote]

 

 

Szukając auta dla żony jeździłem Golfem 7 1.4 125 KM. Co prawda jest on lżejszy od Passata, więc trudno o idealne porównanie, ale spalanie było niższe niż w 1.8 TSI.

Spalanie na pewno będzie niższe, chyba że będziesz jeździł z gazem w podłodze. Natomiast 125 KM spowoduje, że jadąc lewym pasem często będziesz musiał zjeżdżać autom cytuję "z kurakiem na masce "(i to nie tylko Octaviom, ale też wypasionym Fabiom). Jeżeli Ci to nie przeszkadza, to brać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Więc jak długo jeździmy TSI (z pomocą turbiny) w tym zakresie obrotów co TDI to różnice nie są bardzo duże (wynikają z lepszej efektywności silnika diesla).

 

W skrócie, nie.

Po pierwsze skala nie jest jednowymiarowa i nie ma tylko obrotów, skala sprawności jest dwuwymiarowa i ma wymiary oraz obciążenie.

Polecam obejrzeć kilka map:

http://ecomodder.com/wiki/index.php/Brake_Specific_Fuel_Consumption_(BSFC)_Maps

 

Każdy silnik ma taką mapę, publiczna lub nie. Ale widać jaka jest różnica pomiędzy silnikami, nie jest dwukrotna. Na niekorzyść benzyny jest to że rozliczamy się w litrach, a benzyna jest lżejsza....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Zamówiłem B8 2.0 BiTDi, dostałem informację że został wyprodukowany w 41 tygodniu, dzisiaj sprawdzali w systemie i zmienił status na "w transporcie do Poznania". Ile czekaliście na odbiór auta od momentu dostarczenia do Polski? Odbieram w Warszawie. Dokumenty do rejestracji? Dzięki za informacje.

 

Kupiłem w takiej opcji (konfigurował salon):

 

Wyposażenie dodatkowe

0R0R Biały "Oryx" specjalny perłowy

Skórzana "Nappa"

Tapicerka skórzana Nappa dla siedzeń komfortowych z przodu

Pakiet Business

- System nawigacji satelitarnej "Discover Media"

- Reflektory LED Top ze światłami do jazdy

dziennej w technologii LED [WLH]

- System rozpoznawania znaków drogowych

[WQ1]

- System Dynamic Light Assist - automatyczne

swiatła drogowe [PXX]

PS4 Dach szklany, elektrycznie otwierany

2ZD Kierownica 3-ramienna, multifunkcyjna, obszyta skórą, podgrzewana, z funkcją Tiptronic

WD4 Autoalarm z niezależnym zasilaniem

4I3 System bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu Keyless Access

9S8 Aktywny wyświetlacz wielofunkcyjny na tablicy zegarów "Active Info Display"

9ZK Instalacja telefonu Premium

System nawigacji satelitarnej "Discover Pro" -

KA6 System Area View z kamerą cofania Rear Assist

Obręcze kół ze stopu metali lekkich "Verona" 8Jx 19

PA5 Pakiet Oświetlenie Ambient

PB5 Pakiet Siedzenia

W02 Pakiet stylistyczny R-Line Exterieur

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

Zamówiłem B8 2.0 BiTDi, dostałem informację że został wyprodukowany w 41 tygodniu, dzisiaj sprawdzali w systemie i zmienił status na "w transporcie do Poznania". Ile czekaliście na odbiór auta od momentu dostarczenia do Polski? Odbieram w Warszawie. Dokumenty do rejestracji? Dzięki za informacje.

 

Kupiłem w takiej opcji (konfigurował salon):

 

..........

 

Mam pytanie do posiadaczy BiTurbo czy w standardzie dostajemy progresywny układ kierowniczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W standardzie wersja BiTDi ma dodatkowo:

Reflektory LED Basic - dla 2.0 TDI 240 KM i 2.0 TSI 280 KM

XDS elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego - dla 2.0 TSI 220 KM i 2.0 TDI 240 KM i 2.0 TSI 280 KM

Dwie końcówki układu wydechowego w kształcie trapezu, chromowane - dla 2.0 TSI 220 KM i 2.0 TDI 240 KM i 2.0 TSI 280 KM

Zawieszenie z adaptacyjną regulacją DCC, nadwozie obniżone o ok. 15mm - dla 2.0 TSI 220 KM i 2.0 TDI 240 KM i 2.0 TSI 280 KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie do posiadaczy BiTurbo czy w standardzie dostajemy progresywny układ kierowniczy?

 

Opcja pakiet sportowy - układ progresywny + przyciemniane tylne szyby

 

Tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że PUK to przy tym aucie mus, co sądzicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wczoraj dowiedziałem się wstępnie jakie zmiany w B8 od 45 tyg. Niestety są to zmiany kosmetyczne lub niezauważalne dla użytkownika, z tych zauważalnych to m.in. dodali możliwość zamówienia elektrycznego zamykania i otwierania bagażnika (bez pakietu) oraz zmienili lusterko wsteczne, będzie trochę większe i nie będzie miało ramki....

 

Zmiany są takie:

 

System "Head-up Display" - 2270

Pakiet Oświetlenie Ambient Plus - 2090

Pakiet Drogowy Plus - 5350

Pakiet Siedzenia 2 - 5330

Pakiet stylistyczny R-Line Exterieur i Interieur <dla samochodów z automatyczną skrzynią biegów DSG> - 10590

Pakiet stylistyczny R-Line Exterieur i Interieur <dla samochodów z manualną skrzynią biegów> - 10170

 

Ja osobiście mam zamówiony samochód z powyższymi opcjami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pakiet Siedzenia 2 - 5330

 

Czym różni się ten pakiet od obecnego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że tak :) ja wziąłem to razem z szybami bo innej opcji nie ma..

 

 

Myślę, że PUK to przy tym aucie mus, co sądzicie?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Pakiet się różni, że możesz go dobrać do alcantary i masz regulację w 14 kierunkach zamiast 12 czyli dochodzi regulacja wydłużenia siedziska ale nie ma wentylacji foteli co jest chyba wytłumaczalne skoro nie mamy pełnej skóry :) Ja wybrałem ten pakiet bo nie cierpię pełnej skóry ..

 

 

Czym różni się ten pakiet od obecnego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz zdradzić ile wyszła twoja konfiguracja? Ile rabatu udało Ci się wywalczyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie do posiadaczy BiTurbo czy w standardzie dostajemy progresywny układ kierowniczy?

 

Oczekujesz na 190km jak rozumiem, więc dlaczego pytasz o biturbo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Myślę, że PUK to przy tym aucie mus, co sądzicie?

Musicie odroznic uklad progresywny od ukladu ze zmiennym przelozeniem. Uklad progresywny czyli zmieniajacy sile w zaleznosci od predkosci jazdy jest w serii w kazdym passacie a uklad o zmiennym przelozeniu to mniej bo ok. Dwa obroty od skraju do skraju. Trzeba sie przejechac i zobaczyc co komu pasuje, jak ktos jezdzi po torze( w co watpie passatem) uklad o zmiennym przelozeniu jest taki sobie, trudno go wyczuc mimo ze niby jest do sportu przeznaczony. Podobnie jest z audi i bmw, jesnym ten uklad pasuje innym nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności