cortez Zgłoś #5421 Napisano 21 Października 2015 Ja też zamówiłem 2.0 TDI 150 KM (przed informacjami o możliwym ukrytym oprogramowaniu również w PASSAT B8. Jak dotąd nie ma potwierdzonych informacji czy te auta utrzymają homologację czy też nie). Na razie nie wpadam w panikę. Pewnie,że nie jest to najlepszy silnik, dynamika też mogłaby być lepsza. Ale jako pojazd rodzinny spełnia swoje zadanie. Po zakupie będę jeździł podobnym autem jak dotychczas tylko w dużo lepszym opakowaniu. Ja jestem mega niezadowolony z tego silnika 150 km czemu daje wyraz na tym forum. Ten silnik (mój wybór) i poziom wyciszenia ( robota VW) to dla mnie dwa główne mankamenty tego samochodu. Teraz jednak interesuje mnie, jak VW Polska ma zamiar załatwić sprawę oprogramowania. Jak słusznie parędziesiąt postów wczesniej zuważyłes ,koledzy z tego forum zamawiają albo benzyny albo TDI 190 km i wyżej, wiec średnio ich interesuje nasz problem;). A byłbym ciekaw opinii chłopaków z sektora automotiv, których jest tu pewnie paru, co tam w trawie piszczy . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RADEK Zgłoś #5422 Napisano 21 Października 2015 Teraz jednak interesuje mnie, jak VW Polska ma zamiar załatwić sprawę oprogramowania na stronie vw wpisz swój VIN i dowiesz się czy ciebie to dotyczy wg mnie nie dotyczy ciebie Ja jestem mega niezadowolony z tego silnika 150 km a ja jestem bardzo zadowolony , nie jest to wyścigówka ale dobry rodzinny samochód Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anton Zgłoś #5423 Napisano 21 Października 2015 (edytowane) Ja jestem mega niezadowolony z tego silnika 150 km czemu daje wyraz na tym forum. Ten silnik (mój wybór) i poziom wyciszenia ( robota VW) to dla mnie dwa główne mankamenty tego samochodu. Teraz jednak interesuje mnie, jak VW Polska ma zamiar załatwić sprawę oprogramowania. Jak słusznie parędziesiąt postów wczesniej zuważyłes ,koledzy z tego forum zamawiają albo benzyny albo TDI 190 km i wyżej, wiec średnio ich interesuje nasz problem;). A byłbym ciekaw opinii chłopaków z sektora automotiv, których jest tu pewnie paru, co tam w trawie piszczy . Jako,że jeżdżę B6 TDI 140 KM i mnie ten silnik wystarcza, to nie spodziewam się, żeby w B8 2.0 TDI 150 KM było gorzej. Na jazdach testowych nie rozczarowałem się tym silnikiem. Ale podkreślam, dla mnie 140 czy 150 KM na codzień jest wystarczające. Poniżej link dot. afery z silnikami 2.0 TDI 150 KM. https://www.polskieradio.pl/42/3168/Artykul/1531156,Afera-Volkswagena-jest-kolejne-wadliwe-oprogramowanie-w-modelach-2016 Z tego artykułu jasno nie wynika, że zmienią oprogramowanie, zmniejszą moc, pogorszą wyniki itd. Na razie sprawa w toku. Poczekamy, zobaczymy. Też oczywiście mały niepokój mam. Mam nadzieję też, że nie dołożą do tego silnika katalizatora SCR. - - - - - aktualizacja - - - - - a ja jestem bardzo zadowolony , nie jest to wyścigówka ale dobry rodzinny samochód Myślę podobnie. Czyli jest nas więcej. To że na forum dominują opinie o 1.8 TSI i TDI 190 KM, nie oznacza, że ich najwięcej jeździ po polskich drogach. - - - - - aktualizacja - - - - - - - - - - aktualizacja - - - - - Ja jestem mega niezadowolony z tego silnika 150 km . A czym jeździłeś wcześniej? Edytowane 21 Października 2015 przez anton Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cortez Zgłoś #5424 Napisano 21 Października 2015 [ A czym jeździłeś wcześniej? Ford Focus kombi TDI 1,8 . o ile pamiętam rocznik 2010. Jak widać zrobiłem solidny przeskok. RADEK anton . Podkreślacie, ze jest to dobry rodzinny samochód. No pewnie , że jest, ale ja nie jężdżę nim tylko z rodziną, a głównie w pracy. Nie jestem pierwszy na światłach, na autostradzie/ekspresówce zjade z lewego pasa każdej furze, która chce jechac szybciej, bez żadnych kompleksów z mojej strony. Jednak jak trzeba dynamicznie włączyć się do ruchu, wyprzedzić , zapobiec prawdopodobnej crash-owej sytuacji itd. to silnik TDI 150 km jest dla mnie zbyt mulisty. I wnerwia mnie to tak samo czy jadę z rodzina czy w pracy. Szanuje wasze zdanie, ale pozostanę przy swoim . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anton Zgłoś #5425 Napisano 21 Października 2015 (edytowane) [ Nie jestem pierwszy na światłach, na autostradzie/ekspresówce zjade z lewego pasa każdej furze, która chce jechac szybciej, bez żadnych kompleksów z mojej strony. Jednak jak trzeba dynamicznie włączyć się do ruchu, wyprzedzić , zapobiec prawdopodobnej crash-owej sytuacji itd. to silnik TDI 150 km jest dla mnie zbyt mulisty. I wnerwia mnie to tak samo czy jadę z rodzina czy w pracy. Szanuje wasze zdanie, ale pozostanę przy swoim . Ja raczej nie ścigam się spod świateł. Natomiast na autostradzie, ekspresówce bez problemu jeżdżę lewym pasem, nie mam wrażenia, że muszę wszystkim zjeżdżać, w moim odczuciu 150 KM daje możliwość dynamicznej jazdy. Ale oczywiście czasem są na autostradzie szybsze auta i jakoś nie mam problemów żeby je przepuścić. Natomiast często jeżdżę lewym pasem i na pewno nie czuję się zawalidrogą. Chciałbym posiadać mocniejszy silnik, ale z tym muszę jeszcze poczekać. Natomiast gdybym w moim B6 czuł totalny niedostatek mocy to poczekałbym kilka miesięcy z zamówieniem i wziął 190 KM. A tak swój wybór traktuję jako takie optimum (w tych pieniądzach oczywiście). Być może lepiej wykorzystuję potencjał silnika jeżdżąc manualem. Na testach praca DSG mnie nie zachwyciła, zwłaszcza kick-down.Także ja do utyskiwania na TDI 150 KM się nie przyłączam. W tych samych pieniądzach przecież jest 1.8 TSI, jeździłem nim i jakoś mnie nie zachwycił (żeby nie rozpoczynać kolejnych sporów na pewno ma lepsze osiągi), nie miałem wrażenia, że porywa mnie dynamiką, przyspieszeniem. Czytając forum można powiedzieć, że przypaliłem się na zakup 1.8 TSI. Moje wrażenia po testach nie do końca pokrywały się z niektórymi opiniami z forum. Te nasze dyskusje trzeba czytać, filtrować, przejechać się na jazdach testowych i finalnie wyrobić sobie swoją opinie . Edytowane 21 Października 2015 przez anton Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gjozwiak Zgłoś #5426 Napisano 21 Października 2015 Witam serdecznie kolegów jako nowy użytkownik forum mam do nabycia to autko http://screenshu.com/static/uploads/temporary/i7/ct/l5/xdz0qh.jpg http://screenshu.com/static/uploads/temporary/i7/ct/l5/xdz0qh.jpg chciałbym zapytać co myślicie o takim wyborze - wyglądzie i jego nietypowej konfiguracji (1.4 TSI - 125KM - manual - AID + Rline + Media PRO)- przyznam szczerze że głównym kryterium była cena Czy to auto ma szanse być ekonomiczniejsze (spalanie) niż 1,8 TSI DSG ? - - - - - aktualizacja - - - - - Witam serdecznie kolegów jako nowy użytkownik forum mam do nabycia to autko http://screenshu.com/static/uploads/temporary/i7/ct/l5/xdz0qh.jpg http://screenshu.com/static/uploads/temporary/ir/ni/6q/h2n0ev.jpg chciałbym zapytać co myślicie o takim wyborze - wyglądzie i jego nietypowej konfiguracji (1.4 TSI - 125KM - manual - AID + Rline + Media PRO)- przyznam szczerze że głównym kryterium była cena Czy to auto ma szanse być ekonomiczniejsze (spalanie) niż 1,8 TSI DSG ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Agbar Zgłoś #5427 Napisano 21 Października 2015 Wczoraj dowiedziałem się wstępnie jakie zmiany w B8 od 45 tyg. Niestety są to zmiany kosmetyczne lub niezauważalne dla użytkownika, z tych zauważalnych to m.in. dodali możliwość zamówienia elektrycznego zamykania i otwierania bagażnika (bez pakietu) oraz zmienili lusterko wsteczne, będzie trochę większe i nie będzie miało ramki.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anton Zgłoś #5428 Napisano 21 Października 2015 [quote name=gjozwiak;2299398 chciałbym zapytać co myślicie o takim wyborze - wyglądzie i jego nietypowej konfiguracji (1.4 TSI - 125KM - manual - AID + Rline + Media PRO)- przyznam szczerze że głównym kryterium była cena Czy to auto ma szanse być ekonomiczniejsze (spalanie) niż 1' date='8 TSI DSG ? [/quote] Szukając auta dla żony jeździłem Golfem 7 1.4 125 KM. Co prawda jest on lżejszy od Passata, więc trudno o idealne porównanie, ale spalanie było niższe niż w 1.8 TSI. Spalanie na pewno będzie niższe, chyba że będziesz jeździł z gazem w podłodze. Natomiast 125 KM spowoduje, że jadąc lewym pasem często będziesz musiał zjeżdżać autom cytuję "z kurakiem na masce "(i to nie tylko Octaviom, ale też wypasionym Fabiom). Jeżeli Ci to nie przeszkadza, to brać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #5429 Napisano 21 Października 2015 Więc jak długo jeździmy TSI (z pomocą turbiny) w tym zakresie obrotów co TDI to różnice nie są bardzo duże (wynikają z lepszej efektywności silnika diesla). W skrócie, nie. Po pierwsze skala nie jest jednowymiarowa i nie ma tylko obrotów, skala sprawności jest dwuwymiarowa i ma wymiary oraz obciążenie. Polecam obejrzeć kilka map: http://ecomodder.com/wiki/index.php/Brake_Specific_Fuel_Consumption_(BSFC)_Maps Każdy silnik ma taką mapę, publiczna lub nie. Ale widać jaka jest różnica pomiędzy silnikami, nie jest dwukrotna. Na niekorzyść benzyny jest to że rozliczamy się w litrach, a benzyna jest lżejsza.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Goofy Zgłoś #5430 Napisano 21 Października 2015 Witam, Zamówiłem B8 2.0 BiTDi, dostałem informację że został wyprodukowany w 41 tygodniu, dzisiaj sprawdzali w systemie i zmienił status na "w transporcie do Poznania". Ile czekaliście na odbiór auta od momentu dostarczenia do Polski? Odbieram w Warszawie. Dokumenty do rejestracji? Dzięki za informacje. Kupiłem w takiej opcji (konfigurował salon): Wyposażenie dodatkowe 0R0R Biały "Oryx" specjalny perłowy Skórzana "Nappa" Tapicerka skórzana Nappa dla siedzeń komfortowych z przodu Pakiet Business - System nawigacji satelitarnej "Discover Media" - Reflektory LED Top ze światłami do jazdy dziennej w technologii LED [WLH] - System rozpoznawania znaków drogowych [WQ1] - System Dynamic Light Assist - automatyczne swiatła drogowe [PXX] PS4 Dach szklany, elektrycznie otwierany 2ZD Kierownica 3-ramienna, multifunkcyjna, obszyta skórą, podgrzewana, z funkcją Tiptronic WD4 Autoalarm z niezależnym zasilaniem 4I3 System bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu Keyless Access 9S8 Aktywny wyświetlacz wielofunkcyjny na tablicy zegarów "Active Info Display" 9ZK Instalacja telefonu Premium System nawigacji satelitarnej "Discover Pro" - KA6 System Area View z kamerą cofania Rear Assist Obręcze kół ze stopu metali lekkich "Verona" 8Jx 19 PA5 Pakiet Oświetlenie Ambient PB5 Pakiet Siedzenia W02 Pakiet stylistyczny R-Line Exterieur Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Agbar Zgłoś #5431 Napisano 21 Października 2015 Witam, Zamówiłem B8 2.0 BiTDi, dostałem informację że został wyprodukowany w 41 tygodniu, dzisiaj sprawdzali w systemie i zmienił status na "w transporcie do Poznania". Ile czekaliście na odbiór auta od momentu dostarczenia do Polski? Odbieram w Warszawie. Dokumenty do rejestracji? Dzięki za informacje. Kupiłem w takiej opcji (konfigurował salon): .......... Mam pytanie do posiadaczy BiTurbo czy w standardzie dostajemy progresywny układ kierowniczy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Goofy Zgłoś #5432 Napisano 21 Października 2015 W standardzie wersja BiTDi ma dodatkowo: Reflektory LED Basic - dla 2.0 TDI 240 KM i 2.0 TSI 280 KM XDS elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego - dla 2.0 TSI 220 KM i 2.0 TDI 240 KM i 2.0 TSI 280 KM Dwie końcówki układu wydechowego w kształcie trapezu, chromowane - dla 2.0 TSI 220 KM i 2.0 TDI 240 KM i 2.0 TSI 280 KM Zawieszenie z adaptacyjną regulacją DCC, nadwozie obniżone o ok. 15mm - dla 2.0 TSI 220 KM i 2.0 TDI 240 KM i 2.0 TSI 280 KM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TomeC Zgłoś #5433 Napisano 21 Października 2015 Mam pytanie do posiadaczy BiTurbo czy w standardzie dostajemy progresywny układ kierowniczy? Opcja pakiet sportowy - układ progresywny + przyciemniane tylne szyby Tomek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Agbar Zgłoś #5434 Napisano 21 Października 2015 Myślę, że PUK to przy tym aucie mus, co sądzicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darekb1976 Zgłoś #5435 Napisano 21 Października 2015 Wczoraj dowiedziałem się wstępnie jakie zmiany w B8 od 45 tyg. Niestety są to zmiany kosmetyczne lub niezauważalne dla użytkownika, z tych zauważalnych to m.in. dodali możliwość zamówienia elektrycznego zamykania i otwierania bagażnika (bez pakietu) oraz zmienili lusterko wsteczne, będzie trochę większe i nie będzie miało ramki.... Zmiany są takie: System "Head-up Display" - 2270 Pakiet Oświetlenie Ambient Plus - 2090 Pakiet Drogowy Plus - 5350 Pakiet Siedzenia 2 - 5330 Pakiet stylistyczny R-Line Exterieur i Interieur <dla samochodów z automatyczną skrzynią biegów DSG> - 10590 Pakiet stylistyczny R-Line Exterieur i Interieur <dla samochodów z manualną skrzynią biegów> - 10170 Ja osobiście mam zamówiony samochód z powyższymi opcjami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Goofy Zgłoś #5436 Napisano 21 Października 2015 Pakiet Siedzenia 2 - 5330 Czym różni się ten pakiet od obecnego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darekb1976 Zgłoś #5437 Napisano 21 Października 2015 Myślę, że tak ja wziąłem to razem z szybami bo innej opcji nie ma.. Myślę, że PUK to przy tym aucie mus, co sądzicie? - - - - - aktualizacja - - - - - Pakiet się różni, że możesz go dobrać do alcantary i masz regulację w 14 kierunkach zamiast 12 czyli dochodzi regulacja wydłużenia siedziska ale nie ma wentylacji foteli co jest chyba wytłumaczalne skoro nie mamy pełnej skóry Ja wybrałem ten pakiet bo nie cierpię pełnej skóry .. Czym różni się ten pakiet od obecnego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Goofy Zgłoś #5438 Napisano 21 Października 2015 Możesz zdradzić ile wyszła twoja konfiguracja? Ile rabatu udało Ci się wywalczyć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wandalin Zgłoś #5439 Napisano 21 Października 2015 Mam pytanie do posiadaczy BiTurbo czy w standardzie dostajemy progresywny układ kierowniczy? Oczekujesz na 190km jak rozumiem, więc dlaczego pytasz o biturbo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #5440 Napisano 21 Października 2015 Myślę, że PUK to przy tym aucie mus, co sądzicie? Musicie odroznic uklad progresywny od ukladu ze zmiennym przelozeniem. Uklad progresywny czyli zmieniajacy sile w zaleznosci od predkosci jazdy jest w serii w kazdym passacie a uklad o zmiennym przelozeniu to mniej bo ok. Dwa obroty od skraju do skraju. Trzeba sie przejechac i zobaczyc co komu pasuje, jak ktos jezdzi po torze( w co watpie passatem) uklad o zmiennym przelozeniu jest taki sobie, trudno go wyczuc mimo ze niby jest do sportu przeznaczony. Podobnie jest z audi i bmw, jesnym ten uklad pasuje innym nie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach