Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

PS. Na początku mocno się wku#$łem że 18' do B8 są takie drogie (jako opcja w HL) ale po podniesieniu bagażnika zrozumiałem, że płacisz na pięć pełnowymiarowych kół, a nie za cztery z dojazdówką....

Rozumiem, że na zimę kupujesz 5 opon, a jeśli zmieniasz na 17stki to 5 kompletnych kół?

 

No w przypadku poważniejszego uszkodzenia felgi, zakładasz i się niczym nie przejmujesz, ew. zakupem nowej zapasówki

Miałbyś rację, ale na zimę nikt nie wymienia tego 5tego koła ;)

 

Chociaż tutaj mi się akurat polityka Skody bardziej podoba, dadzą węższą dojazdówkę, na której nawet w razie poważniejszego uszkodzenia koła dojedziemy do celu a na co dzień mamy bagażnik głębszy o ok. 5cm (tyle te styropiany mają na wysokość nad kołem). A takie 5cm głebokości na powierzchni ok. 1,7m2 daje już koło 85 litrów i myślę, że stąd ta różnica...

A ja bym wolał politykę, która idzie o jeszcze krok do przodu- jest sam zestaw naprawczy, podłoga bagażnika idzie w dół, a to miejsce, które zostanie jeszcze po kole jest wykorzystywane dla zwiększenia pojemności baku. Nie rozumiem tej polityki zmniejszania pojemności zbiornika paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja bym wolał politykę, która idzie o jeszcze krok do przodu- jest sam zestaw naprawczy, podłoga bagażnika idzie w dół, a to miejsce, które zostanie jeszcze po kole jest wykorzystywane dla zwiększenia pojemności baku. Nie rozumiem tej polityki zmniejszania pojemności zbiornika paliwa.

Zawsze możesz zamówić zestaw naprawczy zamiast dojazdówki, ale sam zestaw też zajmuje trochę miejsca i upakowany w styropian może zajmować tyle co dojazdówka.

W mojej póki co niedługiej (12lat) karierze za kółkiem tylko raz złapałem gumę, ale na szczęście w mieście gdzie od razu można udać się do wulkanizacji. Co by było jednak gdyby się wpadło w dziurę i pokrzywiło felgę w trasie, albo zwyczajnie by opona pękła - zestaw naprawczy nie pomoże i w takiej sytuacji dojazdówka się przydaje.

Co do pojemności baku to w B8 jest ponad 72litry, niektórym podobno udało się wlać nawet więcej (do pierwszego "pyknięcia") - myślę, że to ponad standardowo w tej klasie aut.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zamieszczone przez Prim

 

PS. Na początku mocno się wku#$łem że 18' do B8 są takie drogie (jako opcja w HL) ale po podniesieniu bagażnika zrozumiałem, że płacisz na pięć pełnowymiarowych kół, a nie za cztery z dojazdówką....

 

Rozumiem, że na zimę kupujesz 5 opon, a jeśli zmieniasz na 17stki to 5 kompletnych kół?

 

DOKŁADNIE! świetne wyczucie intencji....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę o opinię użytkowników diesli (najchętniej 2.0 150 kM). Chodzi o filtr DPF i użytkowanie samochodu głównie w mieście, ale z kilkoma w ciągu roku trasami w Polsce (Wrocław - Zamość, Wrocław - Warszawa, Wrocław - nad morze, Wrocław - Mazury). Na co dzień kilkukilometrowe dojazdy do pracy we Wrocławiu. Czy ktoś użytkuje diesla B8 w podobnych warunkach (tzn. na co dzień miasto) i mógłby się podzielić swoimi uwagami, tzn. czy nie ma problemów z DPF-em, ogólna ocena, komfort jazdy, elastyczność itd.

Czy wystarczy raz na jakiś czas (tydzień, miesiąc?) zrobić odcinek w trasie (np. wyjazd na obwodnice autostradową) żeby z DPF-em nie było problemów? Kusi mnie zakup diesla (2.0 150 kM) - przewaga w spalaniu, elastyczności, ale trochę obawiam się kłopotów z DPF-em.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poczytaj wątek DPF ...

 

mam dokładnie taki silnik dojazdy od klienta do klienta odcinki od 500m do 2 km trasa 30km w jedną str 1 do 2 razy w tygodniu ponad 100 km 1 na 2 tygonie

robię srednio 2 tkm w miesiącu mam już przebieg 28tkm.

powiem tak dpf usilnie stara się dopalić ale nie daję mu za bardzo szans .. (krótkie odcinki) kontrolka zaplaiła mi się przy 5tkm 10tkm ... ostatnio na 28tkm. wtedy po prostu staję na parkingu gaz w podłogę ( i tak nie przekroczysz 2400obr - blokada elektr.) i tak ok 3 do 4 min - obroty spadną do 2200 wyłączasz silnik i po kłopocie (na jakieś od 1tkm do 3 tkm.

spalanie rewelacja w trasie do 5L/100km (manualna skrzynia), a zapier...ć też można - ale po co?

ci co się chcą ścigać niech gonią się mam to w pompie

od 11.2014 nie żałowałem wyboru dla mnie najlepszy ekonomicznie wybór.

Nie dyskutuję z tymi co kupują nie za swoją kasę (korporacje), oni mają inny pkt widzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam się do zakupu Passata z nawigacją Discovery Pro. O ile dobrze rozumiem, to tam jest już wejście na kartę SIM, prawda?

 

Główne pytanie, to: do czego w praktyce tę kartę SIM można wykorzystać? Ja wiem tylko o: Google Earth + Street View i Car-Net.

A czy jak nie mam karty, to mogę połączyć się do sieci wi-fi udostępnianej przez telefon i mieć dostęp do tych samych funkcji?

 

P.S. Publikuję tutaj zgodnie z sugestią Aleiza: http://forum.vw-passat.pl/threads/144549-Pytania-nowego-u%BFytkownika?p=2287277#post2287277

Szukanie nic nie dało, znalazłem tylko wątek o działaniu nawigacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja bym wolał politykę, która idzie o jeszcze krok do przodu- jest sam zestaw naprawczy, podłoga bagażnika idzie w dół, a to miejsce, które zostanie jeszcze po kole jest wykorzystywane dla zwiększenia pojemności baku.

 

Ja złapałem gumę w ostatnie święta. W aucie był jedynie zestaw naprawczy. Oczywiście nic nie pomógł (za duża dziura). Szukanie trzeźwego wulkanizatora 25 grudnia to było niezłe przeżycie :-) Po tej przygodzie kupiłem 5 kompletne koło, które zabieram na wszystkie dalsze wyjazdy tamtym autem.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Przymierzam się do zakupu Passata z nawigacją Discovery Pro. O ile dobrze rozumiem, to tam jest już wejście na kartę SIM, prawda?

 

Wejście na kartę SIM bądź jego brak jest zależne od wersji zestawu telefonicznego. Ja zamówiłem D PRO i zestaw comfort i nie mam wejścia na SIM.

 

Główne pytanie, to: do czego w praktyce tę kartę SIM można wykorzystać? Ja wiem tylko o: Google Earth + Street View i Car-Net.

 

Możesz używać internetu do tych usług + oczywiście udostępnić sieć jako hot-spot dla pasażerów.

 

A czy jak nie mam karty, to mogę połączyć się do sieci wi-fi udostępnianej przez telefon i mieć dostęp do tych samych funkcji?

 

Tak, można się podłączyć do zewnętrznej sieci z telefonu.

 

Można jeszcze inaczej (ja tak zrobiłem): dongiel USB, do którego pakujesz kartę SIM, a udostępnia sieć przez WIFI. Dzięki temu mam LTE :-)

Edytowane przez Macmaciek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do tych co już szczęśliwie odebrali.

Zatwierdzonym terminem produkcji jest tydzień 38 (czyli aktualny). Dealer niestety nie ma żadnej info o aucie (żadnej zmiany stanu produkcji, numeru itd...) Kiedy Wy dostawaliście info?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do użytkowników 1.8tsi albo 2.0 tsi. Czy ktoś jeździł może dwoma modelami? Czy jest duża różnica w przyspieszeniu? Szylton, ile średnio ci pali w trasie, jadąc dość dynamicznie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie z czarnej tylko brązowej ;)

 

 

co do różnicy w spalaniu - myślę, że będą niewielkie... w "trasie" myślę, że praktycznie to samo... gorzej miasto, korki krótki odcinki - na pewno 2.0 wypije więcej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Głównie jeżdżę trasy. W mieście niewiele. To, że więcej to wiem ;) ale ile więcej? 2? 3 literki? A przyspieszenie? Wiem, że to subiektywne, ale od za chwilę będę składać zamówienie, byłem już zdecydowany na 1.8tsi w manualu, ale od kilku dni coś mi szepcze do ucha, żeby zrezygnować z kilku bajerów, dołożyć trochę i zamówić mocniejszy motór. Auto ma być na lata. Ale ta cena... jeśli różnica w osiągach między tymi dwoma jest niewielka, to dam sobie spokój z automatem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale ile więcej? 2? 3 literki?
raczej 1-2

 

 

A przyspieszenie? Wiem, że to subiektywne, ale od za chwilę będę składać zamówienie, byłem już zdecydowany na 1.8tsi w manualu, ale od kilku dni coś mi szepcze do ucha, żeby zrezygnować z kilku bajerów, dołożyć trochę i zamówić mocniejszy motór

 

nie mam porównania - mam nadziej , że po 25.09 (Szymon) będę wiedział więcej;)

 

 

Auto ma być na lata

 

i

 

to dam sobie spokój z automatem.

 

to się mocno gryzie... ja tak zrobiłem 1,5 roku temu pożałowałem jeszcze wtedy 8k na DSG do Octavii 3 - po miesiącu pożałowałem... Oczywiście nie znam Twoich preferencji ale ja np. auta bez automatu już nie kupie... chociaż miały być same blachy koła kierownica i siedzenia - automat musi być!

 

 

jeśli różnica w osiągach między tymi dwoma jest niewielka,

 

a to jest absolutnie subiektywna ocena... pamiętaj, że zawsze będzie 'mało" - jeśli wybierzesz 2.0 tsi kosztem DSG to ja osobiście jestem przeciwny ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale dla kogoś kto nigdy nie jeździł automatem, to w zasadzie nie ma znaczenia. Nie wiem czy dużo stracę bo nigdy nie jeździłem, zawsze manual :D

 

Jeśli 1.8 tsi to manual. Bo 320>250 nm, choć pewnie odczuć się tego nie da, albo w bardzo niewielkim stopniu. Ale 10 tys złociszy to już jest różnica. Z drugiej strony w aucie silnik i wrażenia z jazdy są najważniejsze, komfort wyprzedzania na trasie bez spiny. Więc może jednak 2.0 tsi, ale trzeba zrezygnować z czegoś w środku.

 

Auto biorę w leasing, mam limit do 164 tyś brutto, uwględniając rabat to jakies 154 tyś. Mam kilka dni i żona już nie może patrzeć jak męcze ten konfigurator i to forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Różnica w cenie między 1.8 a 2.0 to nie tylko silnik. w 2.0 Masz jeszcze DCC i fajniejszy zderzak ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś kiedyś tutaj stwierdził, że silnik benzynowy zużywa prawie tyle samo paliwa do diesel.

Oto wynik z tego tygodnia. Proporcje 70/30 (autostrada/miasto).

[ATTACH=CONFIG]136403[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]136404[/ATTACH]

 

W dieslu bak ma 65l. Wczoraj weszło 64,86l ;).

Edytowane przez Krisxx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Różnica w cenie między 1.8 a 2.0 to nie tylko silnik. w 2.0 Masz jeszcze DCC i fajniejszy zderzak

 

Dokładnie +1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie do użytkowników 1.8tsi albo 2.0 tsi. Czy ktoś jeździł może dwoma modelami? Czy jest duża różnica w przyspieszeniu? Szylton, ile średnio ci pali w trasie, jadąc dość dynamicznie?

 

W trasie bardzo dynamicznej dochodzącej czasami do 200-240kmh spalił mi średnio 10,5l (ok. 400km)

Tą samą trasę pokonując normalnie robię zamykając się w 8 l/100km.

 

Poniżej świeży filmik 5 minut jazdy ze stałą prędkością 140 i 160km/h, trasa trochę pagórkowata, ale pokazuje w jakich wartościach miesci się spalanie przy 140-160kmh. I wychodzi 8-10 l/100km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Głównie jeżdżę trasy. W mieście niewiele. To, że więcej to wiem ;) ale ile więcej? 2? 3 literki? A przyspieszenie? Wiem, że to subiektywne, ale od za chwilę będę składać zamówienie, byłem już zdecydowany na 1.8tsi w manualu, ale od kilku dni coś mi szepcze do ucha, żeby zrezygnować z kilku bajerów, dołożyć trochę i zamówić mocniejszy motór. Auto ma być na lata. Ale ta cena... jeśli różnica w osiągach między tymi dwoma jest niewielka, to dam sobie spokój z automatem.

 

Też miałem taki ból głowy i właśnie dlatego, że ma to być wybór na lata wybrałem 2.0(użytkowanie trasa /miasto 60/40)żeby potem nie wzdychać i myśleć jakbyjakby to było gdyby...

 

Poza tym do tej pory zawsze miałem manuala ale wiele jazd testowych przekonało mnie do DSG to naprawdę jest wygodne rozwiązanie.

 

W 2.0 jest DSG DQ250 z mokrym sprzęgłem, więc jest to trwalsze rozwiązanie niż suche w 1.8 i powinno pozwolić na dłuższy bezproblemowy przebieg (w zeszłym tygodniu był fajny artykuł w Motorze na temat skrzyń DSG)

 

Dodatkowo niektórzy asystenci (np ten do jazdy w korkach) wręcz wymagają do pełnego działania DSG(argument dla fanów asystentów)

 

Oprócz ładnego zderzaka (wydech) w 2.0 masz już DCC i możliwość dodania pakietu sportowego z XDS, w 1.8 tego nie połączysz (albo DCC albo XDS)

 

Suma sumarum ja wolałem zrezygnować z kilku bajerów i zamówiłem 2.0 mam nadzieję, że Ci pomogłem choć trochę w wyborze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich na forum. W ostatnim czasie w prasie pojawiło się dużo informacji dt. skrzyń DSG. Przymierzam się do 2.0 190KM i zwróciłem uwagę na fakt, że moment tego silnika przekracza 350 Nm (limit dla DSG250 - "mokre" 6 biegów). Czy ktoś interesował się tym aspektem - czy jest tutaj jakieś ryzyko? Czy też ten silnik ma mocniejsze DSG niz 2.0 150 KM? Jaką skrzynię DSG ma 2.0 TSI? Z prasy wynika że mocniejsze "mokre" DSG mają 7 biegów, a te są chyba wszystkie 6-biegowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie danych od Szyltona mogę potwierdzić, ze 1.8 spala około litra paliwa mniej. Gdybym miał większy budżet też bym wziął 2.0 i to raczej poczekałbym na 4motion. Jednakże muszę obronić swój 1.8. Silnik jest dynamiczny, póki co nie miałem problemu z wyprzedzaniem czegokolwiek. Przy czym manewr ten wykonywany praktycznie zawsze w krótkim czasie. Ja nie wiem czy jest coś takiego, że skrzynia manualna musi się wyrobić, ale po 3k km chodzi bardzo mięciutko i precyzyjnie. Na początku biegi wchodziły trochę opornie. Teraz to jest czysta przyjemność :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności