Witold Rogowski Zgłoś #2301 Napisano 8 Maja 2015 poczytaj forum passata, laguny, 159... będziesz miał to samo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #2302 Napisano 8 Maja 2015 To możemy być tacy mili i im odpowiedzieć Czy użytkownik 2,0 turbo może powiedzieć, jak wygląda sprawa dźwięku podczas zmiany biegów w trybie sport przez DSG? jest jakieś sportowe brzmienie, jak to ma miejsce w GTI? Już tam na forum odpowiedziałem, ale nie wiem do końca o jakie sportowe dźwięki im chodzi. W sumie na filmiku z przyśpieszenia słychać jak jest. Żadnych bąków nie puszcza z wydechu przy redukcji, jeśli o to chodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cortez Zgłoś #2303 Napisano 8 Maja 2015 poczytaj forum passata, laguny, 159... będziesz miał to samo hehehe DżejDżej , dziura75, wojcian . Dzięki za komentarz Panowie. Jak mi szefowa pozwoli zmienić (miało być mondeo albo passat) to podjąde do mazdy i obadam sprawę. Tak sobie myśle, ze fajnie jest pracować w vw. Nie trzeba się starac, bo klienci i taka wala dzwiami i oknami. Można olewać kupujacego. Bez stresu, prawie jak w urzędzie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #2304 Napisano 8 Maja 2015 Już tam na forum odpowiedziałem, ale nie wiem do końca o jakie sportowe dźwięki im chodzi. Też właśnie zauważyłem. Co za czasy nastały, żeby Niemiec pisał do Polaka, że jest jedynym źródłem informacji o samochodzie ich produkcji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krisxx Zgłoś #2305 Napisano 8 Maja 2015 Też właśnie zauważyłem. Co za czasy nastały, żeby Niemiec pisał do Polaka, że jest jedynym źródłem informacji o samochodzie ich produkcji Niestety w Niemczech w większości Passaty są samochodami firmowymi, czyli z silnikami diesla. Chłopaki nie mają odniesienia, a Szylton robi dobrą robotę . Z resztą oni czekają na silnik 280KM . Ja wczoraj szukając informacji na temat Aplle Carplay w B8 wylądowałem na stronie tureckiej . Niestety dużo mi to nie pomogło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matteo84 Zgłoś #2306 Napisano 8 Maja 2015 Panowie Należy się Wam moja relacja. Samochód odebrałem 2 dni temu. zrobiłem dotychczas nim 600 km. Samochód jest po prostu fantastyczny - wszystkim oczekującym jego od razu mówię, że warto czekać. Poniżej wypunktuje moje różne spostrzeżenia: 1. Dynami Light Assist robi niesamowitą robotę. Jak dotychczas jeszcze nikt chyba nie krytykował tego systemu i słusznie. Podróżowanie nocą to czysta przyjemność. Światło jest jasne, białe i bardzo komfortowo widać drogę. A to - co wyrabia system sterując zasięgiem świateł jak i przysłanianiem poszczególnych fragmentów drogi jest nie do opisania! Ten system nawet podświetla znaki drogowe. Całkowicie zapominamy o tym, że trzeba włączać światła długie/krótkie. Światła są sterowane na tak wiele sposobów i tak dynamicznie i inteligentnie, że to aż trudno opisać. Jednym słowem - bajka! 2. Aktywny tempomat - jest to bajer, na którym strasznie mi zależało. I przekonałem się, że warto faktycznie było na to czekać i to mieć. Trasę 150 kilometrową pokonałem całkowicie bez używania pedałów hamulca i gazu! Oczywiście ktoś może skrytykować mówiąc, że po co z tym jeździć skoro to zabiera całą przyjemność z jazdy. W pewnym sensie to prawda. Jednak zawsze mamy wybór (nie trzeba zawsze z tym jeździć). Mnie zawsze zachwycała inteligencja działania tego systemu. Sprawdza się świetnie. W komputerze dodatkowo wybieramy 3 profile działania tego systemu: eco/normal/sport. ma to wpływ na to jak gwałtownie/agresywnie auto przyspiesza. W korkach tak samo działa przepięknie - a jazda w korkach, to już przecież chyba nie jest przyjemność? Oczywiście tylko w połączeniu z automatem ten system daje tak dużą frajdę. Uczucie jest niesamowite - jakbyśmy jechali samochodem z innej epoki, albo jakbyśmy mieli szofera, bo właściwie to tylko kręcimy kierownicą... 3. Osiągi 1.8 TSI DSG - wiele osób krytykowało tutaj ten silnik w połączeniu ze skrzynią DSG ze względu na to, że ma przycięty moment z 320nm na 250nm. Prawda jest taka, że jednak wg danych technicznych przyspieszenie różni się tylko o 0,1 s między manualem a DSG. Co prawda nie testowałem możliwości tego silnika na 100% ze względu na to, że oszczędzam go jeszcze przy tym przebiegu ale powiem szczerze, że auto bardzo ładnie się zbiera, szczególnie też dzięki DSG. Jak wiecie reakcja na kickdown jest niesamowita i dzięki temu od razu mamy najwłaściwszy bieg do szybkiego przyspieszenia. Odczucia są świetne. Wiem, że niektórzy z Was jeżdżą mocniejszymi silnikami ale i tutaj można odczuć wciskanie w fotel. Co więcej - brzmienie tego silnika jest świetne - tym byłem bardzo zaskoczony bo nie spodziewałem się takiego brzmienia. Mam porównanie do 1.4. Tam w wersji 150 KM jest tyle samo nm - ale niestety nie w takim samym zakresie obrotów... No i brzmienie zupełnie inne. Ten 1.8 brzmi przy przyspieszaniu na prawdę przyjemne, brzmienie zbliżone do sportowego, zdecydowanie nikt nie mógłby w ogóle porównywać tego z brzmieniem jakiegoś małego silnika (jak to mówią - silnika od kosiarki itd...) 4. DSG - co tu dużo pisać. Wiele osób wie czym jest i jak działa - zmiany biegów nieodczuwalne, niesamowicie szybkie, kickdown bardzo szybki, i co więcej - taki relax. 5. Wygląd zewnętrzny i wewnętrzny - auto na prawdę robi wrażenie, i mówię tu o opinii moich znajomych, którzy oglądali auto (bo moje mogłyby być subiektywne), usłyszałem opinie, że jest wykonane jak auto klasy premium. Na prawdę klasa. Auto wg mnie jeszcze lepiej prezentuje się w nocy niż w dzień. Niesamowity efekt daje oświetlenie wewnętrzne auta (mimo, że nie mam pakietu ambiente), środek jest nieposilony ładnym białym ledowym światłem, nogi z przodu również podświetlone, na zewnątrz ziemia jest podświetlona z lampkami z lusterek (nie jest potrzebny do tego pakiet lusterka) no i oczywiście przednie i tyle światła, które robią piorunujący efekt, szczególnie dynamic light assist podczas jazdy... Jeśli macie jakiekolwiek pytania - pytajcie, chętnie odpowiem. Jeśli przyjdą mi do głowy jakieś inne ciekawe spostrzeżenia - napiszę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karool Zgłoś #2307 Napisano 8 Maja 2015 matteo84 dzięki za recenzje. mam pytanie jakie średnie spalanie ? z desperacji odwiedziłem już salon mazdy i forda. ale szybki zimny prysznic, zamówione auto ( Mazda 6, Ford Mondeo) na jesień zostaje wiec przy pasztecie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #2308 Napisano 8 Maja 2015 W korkach tak samo działa przepięknie - a jazda w korkach, to już przecież chyba nie jest przyjemność? Tylko uważaj, to kierowcy to nie zastąpi. U mnie raz się zdarzyło, że coś się systemowi nie spodobało i w korku po prostu sobie odpuścił zatrzymanie samochodu! Na szczęście powiadomił donośnym piskiem i znakiem na AID, że trzeba przejąć kontrolę ale gdybym nie zareagował to puknąłbym w samochód przed maską. A tak zabrakło może z 20 cm, bo akurat maila czytałem w komórce No i jak zwykle, do znudzenia - ograniczenie działania do 160 km/h i brak żadnego tempomatu powyżej - poważny minus. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
molder Zgłoś #2309 Napisano 8 Maja 2015 (edytowane) Już tam na forum odpowiedziałem, ale nie wiem do końca o jakie sportowe dźwięki im chodzi. W sumie na filmiku z przyśpieszenia słychać jak jest. Żadnych bąków nie puszcza z wydechu przy redukcji, jeśli o to chodzi przy upshift słychać takie ciche "prrrraaap" tylko trzeba zmieniać w odpowiednim momencie bieg Edytowane 8 Maja 2015 przez molder Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karool Zgłoś #2310 Napisano 8 Maja 2015 No i jak zwykle, do znudzenia - ograniczenie działania do 160 km/h i brak żadnego tempomatu powyżej - poważny minus. Panowie czy to dla was jest tak duży problem ? Jest to zrozumiałe, znając ułańska fantazje niektórych kierowców - ustawili by 160km/h i zajęli się tabletem itp. nie dajmy się zwariować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukas27 Zgłoś #2311 Napisano 8 Maja 2015 matteo84 dzięki za recenzje. mam pytanie jakie średnie spalanie ? właśnie, właśnie jak wychodzi spalanie miasto/ trasa w normalnym trybie jazdy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viaderro Zgłoś #2312 Napisano 8 Maja 2015 (edytowane) matteo84 dzięki za recenzje. mam pytanie jakie średnie spalanie ? właśnie, właśnie jak wychodzi spalanie miasto/ trasa w normalnym trybie jazdy ? ja mam cały czas bite 10/100 - już 2000 km zrobione - tylko manual, może źle biegi zmieniam tylko, że ciągle po mieście i krótkie trasy robię do pracy - dziennie ok 20 km na trasie 600 km mi spalił ok 8/100 Edytowane 8 Maja 2015 przez viaderro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karool Zgłoś #2313 Napisano 8 Maja 2015 ja mam cały czas bite 10/100 - już 2000 km zrobione - tylko manual, może źle biegi zmieniam tylko, że ciągle po mieście i krótkie trasy robię do pracy - dziennie ok 20 km na trasie 600 km mi spalił ok 8/100 to tragedia nie ma. myślałem ze przekroczy 11-12. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukas27 Zgłoś #2314 Napisano 8 Maja 2015 to tragedia nie ma. myślałem ze przekroczy 11-12. a jak to się ma do 2.0 TDI 150 DSG, - 2-3 l. czy więcej ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #2315 Napisano 8 Maja 2015 W korkach tak samo działa przepięknie - a jazda w korkach, to już przecież chyba nie jest przyjemność? Oczywiście tylko w połączeniu z automatem ten system daje tak dużą frajdę. Uczucie jest niesamowite - jakbyśmy jechali samochodem z innej epoki, albo jakbyśmy mieli szofera, bo właściwie to tylko kręcimy kierownicą... Mateusz, powiedz proszę czy miałes jakiś DriveMode włączony, albo AutoHold albo jeszcze StartStop. Ja też doświadczyłem tej automatycznej jazdy w korkach, ale nie mogę jej powtórzyć. Bo kiedy auto zatrzyma sie już samo i silnik zgaśnie (S/S) to gdy poprzedzający samochód rusza, to fakt mój odpali ale nie rusza się dalej dopóki nie dam lekko gazu i nie zwolnię AutoHolda. Zastanawiam się gdzie tkwi szkopuł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krisxx Zgłoś #2316 Napisano 8 Maja 2015 Mateusz, powiedz proszę czy miałes jakiś DriveMode włączony, albo AutoHold albo jeszcze StartStop.Ja też doświadczyłem tej automatycznej jazdy w korkach, ale nie mogę jej powtórzyć. Bo kiedy auto zatrzyma sie już samo i silnik zgaśnie (S/S) to gdy poprzedzający samochód rusza, to fakt mój odpali ale nie rusza się dalej dopóki nie dam lekko gazu i nie zwolnię AutoHolda. Zastanawiam się gdzie tkwi szkopuł. Czyli działa prawidłowo. Po zatrzymaniu pojazdu mierzony jest czas postoju. Jezeli przekroczy on wartość graniczną, kierowca musi nadusić pedał gazu aby aktywować system. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #2317 Napisano 8 Maja 2015 (edytowane) Panowie czy to dla was jest tak duży problem ? Jest to zrozumiałe, znając ułańska fantazje niektórych kierowców - ustawili by 160km/h i zajęli się tabletem itp. Owszem, jest to dla mnie duży problem. Moja praca często wiąże się z dłuższymi podróżami, głównie do Niemiec. Jak mam przed sobą jeszcze 1000 km i/albo pustą autostradę to chciałbym móc dać odpocząć stopie, a w tym przypadku po prostu nie mogę, jeśli chcę utrzymywać prędkość powyżej 160 km/h. I nie chodzi mi o funkcję aktywnego tempomatu. Mam żal, że nie ma żadnej opcji tempomatu. a jak to się ma do 2.0 TDI 150 DSG, - 2-3 l. czy więcej ? U mnie przez ostatnie 3500 km mam spalanie 6,3 l. 1/2 autostrada, 1/2 miasto/trasa. Jezeli przekroczy on wartość graniczną, kierowca musi nadusić pedał gazu aby aktywować system. albo nacisnąć RES na kierownicy choć nie wiem, czy to działa też przy AutoHold, nie korzystam z tej funkcji. Edytowane 8 Maja 2015 przez kubelt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karool Zgłoś #2318 Napisano 8 Maja 2015 Owszem, jest to dla mnie duży problem. Moja praca często wiąże się z dłuższymi podróżami, głównie do Niemiec. Jak mam przed sobą jeszcze 1000 km i/albo pustą autostradę to chciałbym móc dać odpocząć stopie, a w tym przypadku po prostu nie mogę, jeśli chcę utrzymywać prędkość powyżej 160 km/h. I nie chodzi mi o funkcję aktywnego tempomatu. Mam żal, że nie ma żadnej opcji tempomatu. Nie zgodzę sie z tym, ale ok. Jak dla mnie to względy bezpieczeństwa. A softem nie da sie tego ominąć ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wandalin Zgłoś #2319 Napisano 8 Maja 2015 Dziś dostałem potwierdzenie 23 tygodnia dla b8 190km dsg 4x4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
molder Zgłoś #2320 Napisano 8 Maja 2015 Mateusz, powiedz proszę czy miałes jakiś DriveMode włączony, albo AutoHold albo jeszcze StartStop.Ja też doświadczyłem tej automatycznej jazdy w korkach, ale nie mogę jej powtórzyć. Bo kiedy auto zatrzyma sie już samo i silnik zgaśnie (S/S) to gdy poprzedzający samochód rusza, to fakt mój odpali ale nie rusza się dalej dopóki nie dam lekko gazu i nie zwolnię AutoHolda. Zastanawiam się gdzie tkwi szkopuł. Ruszy sam jeżeli czas postoju nie przekroczy 3 sekund, chodzi o to żeby jak ktoś wbiegnie Ci przed samochód to żeby go nie przejechał bo radar nie zadziała na organizmy żywe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach