anton Zgłoś #5381 Napisano 20 Października 2015 (edytowane) Jaki samochód? Pali poniżej 4 przy 100km/h? Zrobię taki film u siebie, nie robi się tego w deszczu bo to większe opory. Trzeba tez pamiętać że kombi palą w trasie zauważalnie więcej od sedanów. Tu nie chodzi o to, że są samochody spalające poniżej 4l przy 100 km/h. Raczej dyskusja dotyczy tematu, że w TDI wzrost prędkości, bardziej dynamiczna nie są okupione nadmiernym wzrostem spalania.( czego nie obserwujemy w TSI). - - - - - aktualizacja - - - - - Naprawdę nadal masz dylemat jeśli budżetu Ci starcza? I już nie chodzi mi nawet o moje subiektywne uczucie że silnik 150 km jest mułowaty, ale przede wszystkim w kontekście odnośnie ostatnich doniesień że jak napisał kolega piokow "pewnie jeszcze będzie miał oprogramowanie osłabione aby Euro6 spełnić" Ja też zamówiłem 2.0 TDI 150 KM (przed informacjami o możliwym ukrytym oprogramowaniu również w PASSAT B8. Jak dotąd nie ma potwierdzonych informacji czy te auta utrzymają homologację czy też nie). Na razie nie wpadam w panikę. Pewnie,że nie jest to najlepszy silnik, dynamika też mogłaby być lepsza. Ale jako pojazd rodzinny spełnia swoje zadanie. Po zakupie będę jeździł podobnym autem jak dotychczas tylko w dużo lepszym opakowaniu. Edytowane 20 Października 2015 przez anton Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #5382 Napisano 20 Października 2015 Tu nie chodzi o to, że są samochody spalające poniżej 4l przy 100 km/h. Raczej dyskusja dotyczy tematu, że w TDI wzrost prędkości, bardziej dynamiczna nie są okupione nadmiernym wzrostem spalania.( czego nie obserwujemy w TSI). Czyli TDI nie podlegają prawom fizyki? Przy jeździe >100 opory powietrza to dość istotny element, nie mam teraz przy sobie wyliczeń ale można policzyć dla każdego samochodu ile spali min przy danej prędkości, są dane dotyczące sprawności silników przy odpowiednich obciążeniach i nawet podpinając sprawność maksymalną wynika że dane podawane przez niektórych użytkowników są fizycznie niemożliwe. Opory powietrza rosną w kwadracie, ale to straty są w czasie, prędkość wyższa więc jadąc 2x szybciej samochód spali 4x więcej paliwa/h ale 2x więcej na km. Jak jakiś samochód pali x przy 160 to powinien palić x/1,6 przy 100km/h. Najczęściej posiadacze diesli mówią o 6 przy 200 a 20 przy 150 w benzynie i oczywiście mówią "moment to przyspieszenie". Jazda dynamiczna to jazda niepoliczalna, nieporównywalna ale tutaj tez prawa fizyki obowiązują, ogólnie mniejszy wzrost spalania jest w silnikach słabszych. Dynamiczna jazda to głównie więcej hamowania, czyli głównej po oporach powietrza rzeczy która wpływa na spalanie, diesel to nie hybryda i energia przy hamowaniu poszła się kochać identycznie jak w benzynie. Silnik słabszy mniej hamuje bo gorzej przyspiesza, więc wzrost spalania mniejszy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anton Zgłoś #5383 Napisano 20 Października 2015 Czyli TDI nie podlegają prawom fizyki? Przy jeździe >100 opory powietrza to dość istotny element, nie mam teraz przy sobie wyliczeń ale można policzyć dla każdego samochodu ile spali min przy danej prędkości, są dane dotyczące sprawności silników przy odpowiednich obciążeniach i nawet podpinając sprawność maksymalną wynika że dane podawane przez niektórych użytkowników są fizycznie niemożliwe. Opory powietrza rosną w kwadracie, ale to straty są w czasie, prędkość wyższa więc jadąc 2x szybciej samochód spali 4x więcej paliwa/h ale 2x więcej na km. Jak jakiś samochód pali x przy 160 to powinien palić x/1,6 przy 100km/h. Najczęściej posiadacze diesli mówią o 6 przy 200 a 20 przy 150 w benzynie i oczywiście mówią "moment to przyspieszenie". Jazda dynamiczna to jazda niepoliczalna, nieporównywalna ale tutaj tez prawa fizyki obowiązują, ogólnie mniejszy wzrost spalania jest w silnikach słabszych. Dynamiczna jazda to głównie więcej hamowania, czyli głównej po oporach powietrza rzeczy która wpływa na spalanie, diesel to nie hybryda i energia przy hamowaniu poszła się kochać identycznie jak w benzynie. Silnik słabszy mniej hamuje bo gorzej przyspiesza, więc wzrost spalania mniejszy. Z polskiego na nasze. Ja w TSI przy jeździe z prędkością 160 uzyskałem spalanie około 11 litrów, w TDI 150 KM 6,5 -7 litrów. W mieście 9.0-9.5 i analogicznie 12-13 litrów w TSI. Sprawdzałem spalanie i w trakcie dynamicznej jazdy, a także jadąc ze stałą prędkością. Styl jazdy podobny w trakcie obu testów. I niestety TSI jest wrażliwy na częste używanie pedału gazu. I nie wiem co o tym sądzi fizyka. W sumie nie bardzo mnie to interesuje. Nie miałem uprzedzeń ani do TSI ani do TDI. Jazdy testowe odbyłem, żeby zdecydować, który wybrać. Spalanie było bardzo istotnym kryterium. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #5384 Napisano 20 Października 2015 Z polskiego na nasze. Ja w TSI przy jeździe z prędkością 160 uzyskałem spalanie około 11 litrów, w TDI 150 KM 6,5 -7 litrów. W mieście 9.0-9.5 i analogicznie 12-13 litrów w TSI. Sprawdzałem spalanie i w trakcie dynamicznej jazdy, a także jadąc ze stałą prędkością. Styl jazdy podobny w trakcie obu testów. I niestety TSI jest wrażliwy na częste używanie pedału gazu. I nie wiem co o tym sądzi fizyka. W sumie nie bardzo mnie to interesuje. Nie miałem uprzedzeń ani do TSI ani do TDI. Jazdy testowe odbyłem, żeby zdecydować, który wybrać. Spalanie było bardzo istotnym kryterium. Weź pod uwagę że osiągi TSI i TDI 150 bardzo od siebie odbiegają, to co w TSI oznacza dynamicznie jest daleko poza zakresem TDI. Mam czas dzisiaj na jazde na tempomacie, diesla przetestowałem, przy 160 7 z kawałkiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
effendi2012 Zgłoś #5385 Napisano 20 Października 2015 Czyli TDI nie podlegają prawom fizyki? Przy jeździe >100 opory powietrza to dość istotny element, nie mam teraz przy sobie wyliczeń ale można policzyć dla każdego samochodu ile spali min przy danej prędkości, są dane dotyczące sprawności silników przy odpowiednich obciążeniach i nawet podpinając sprawność maksymalną wynika że dane podawane przez niektórych użytkowników są fizycznie niemożliwe. Opory powietrza rosną w kwadracie, ale to straty są w czasie, prędkość wyższa więc jadąc 2x szybciej samochód spali 4x więcej paliwa/h ale 2x więcej na km. Jak jakiś samochód pali x przy 160 to powinien palić x/1,6 przy 100km/h. Najczęściej posiadacze diesli mówią o 6 przy 200 a 20 przy 150 w benzynie i oczywiście mówią "moment to przyspieszenie". Jazda dynamiczna to jazda niepoliczalna, nieporównywalna ale tutaj tez prawa fizyki obowiązują, ogólnie mniejszy wzrost spalania jest w silnikach słabszych. Dynamiczna jazda to głównie więcej hamowania, czyli głównej po oporach powietrza rzeczy która wpływa na spalanie, diesel to nie hybryda i energia przy hamowaniu poszła się kochać identycznie jak w benzynie. Silnik słabszy mniej hamuje bo gorzej przyspiesza, więc wzrost spalania mniejszy. Hamowanie wpływa na spalanie bo wcześniej jest przyspieszanie..no tak ...ciekawa logika.. Zadziwia mnie jak potrafisz wyliczać spalanie na poszczególnych prędkościach jako dane posiadając tylko spalanie przy prędkości X , bez uwzględnienia min. rozkładu momentu,mocy i przełożeń skrzyni biegów w danym samochodzie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #5386 Napisano 20 Października 2015 Hamowanie wpływa na spalanie bo wcześniej jest przyspieszanie..no tak ...ciekawa logika.. Ciekawa? Podstawy fizyki. Na podstawie tej ciekawej fizyki powstały samochody hybrydowe i taki jest ich sens. Zadziwia mnie jak potrafisz wyliczać spalanie na poszczególnych prędkościach jako dane posiadając tylko spalanie przy prędkości X , bez uwzględnienia min. rozkładu momentu,mocy i przełożeń skrzyni biegów w danym samochodzie... To powiedz jakbyś to policzył. Jak się krytykuje to powinno się znać lepszą odpowiedź, chyba że trollujemy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
effendi2012 Zgłoś #5387 Napisano 20 Października 2015 Ciekawa? Podstawy fizyki. Na podstawie tej ciekawej fizyki powstały samochody hybrydowe i taki jest ich sens. To powiedz jakbyś to policzył. Jak się krytykuje to powinno się znać lepszą odpowiedź, chyba że trollujemy. Co do hamowania - nie rozmawiamy tutaj o napędach hybrydowych ( gdzie można sobie odzyskiwać energie i ją magazynować ) tylko o spalaniu w silnikach TSI i TDI Co do wyliczeń spalania to Ty próbujesz udowadniać, cytuję "Jaki samochód? Pali poniżej 4 przy 100km/h?", na bazie jednego założenia ze siła oporu powietrza jest proporcjonalna do kwadratu prędkości - moim zdaniem nie jest to jedyny istotny czynnik. Ja podałem spalanie na bazie kompa z swoim samochodzie na odcinku kilkunastu kilometrów w płaskim terenie przy stałej predkości w danych warunkach atmosferycznych jakie wtedy były . Przekłamanie może być załóżmy do 0.5 litra. Inni koledzy też podają spalanie z wyliczeń kompa - wydaje mi się że nie jesteśmy chyba laboratoryjnie tego zmierzyć tudzież wyliczyć matematycznie. Jedynie co można zrobić to wyjechać w 2 samochody na te samą trasę ( te same warunki atmosferyczne ), ustalając odcinkowe warunki pomiaru. Tylko po co ? żeby udowadniać sobie ze moje ukochane autko ma najlepszy silnik na świecie, który mało pali i i jest najszybszy i najlepiej jak mogłem zainwestowałem swoją kasę ( i muszę się w tym utwierdzać cały czas ), a każdy kto stwierdzi coś innego to nie ma racji ? Dziecinada moim zdaniem...benzyna i diesel to dwie rożne charakterystyki osiągów i spalania.. Ja w każdym razie uciekam z tego wątku spalań dla onanistów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anton Zgłoś #5388 Napisano 20 Października 2015 Tylko po co ? żeby udowadniać sobie ze moje ukochane autko ma najlepszy silnik na świecie, który mało pali i i jest najszybszy i najlepiej jak mogłem zainwestowałem swoją kasę ( i muszę się w tym utwierdzać cały czas ), a każdy kto stwierdzi coś innego to nie ma racji ? Dziecinada moim zdaniem...benzyna i diesel to dwie rożne charakterystyki osiągów i spalania.. Jednym z celów jest ułatwienie (a może jednak utrudnienie ???) przy wyborze silnika dla przyszłych właścicieli B8. A poza tym każda dyskusja poszerza horyzonty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #5389 Napisano 20 Października 2015 Co do hamowania - nie rozmawiamy tutaj o napędach hybrydowych ( gdzie można sobie odzyskiwać energie i ją magazynować ) tylko o spalaniu w silnikach TSI i TDI A co za różnica, śmiejesz się że hamowanie zwiększa spalanie. Bo zwiększa, nie samo hamowanie a to że energia kinetyczna została zmarnowana i trzeba ją odzyskać. Paliwem. Co do wyliczeń spalania to Ty próbujesz udowadniać, cytuję "Jaki samochód? Pali poniżej 4 przy 100km/h?", na bazie jednego założenia ze siła oporu powietrza jest proporcjonalna do kwadratu prędkości - moim zdaniem nie jest to jedyny istotny czynnik. To jakie inne istotne czynniki, podaj procentowy wpływ. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
effendi2012 Zgłoś #5390 Napisano 20 Października 2015 Jednym z celów jest ułatwienie (a może jednak utrudnienie ???) przy wyborze silnika dla przyszłych właścicieli B8. A poza tym każda dyskusja poszerza horyzonty. Ja widze w tym więcej zacietrzewienia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anton Zgłoś #5391 Napisano 20 Października 2015 Ja widze w tym więcej zacietrzewienia Też mam takie wrażenie. Chciałem załagodzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anka Zgłoś #5392 Napisano 20 Października 2015 Opory powietrza i wynikające z tego spalanie nie zależy od silnika - wpływ jest taki sam dla diesla i benzyny. Podstawowe dwa elementy mające wpływ na spalanie (efektywność) silnika to: stopień sprężania i opory ssania. O wpływie stopnia sprężania na spalanie można sobie poczytać w necie (klasyka) - wspomnę tylko tyle, że Mazda właśne tym sposobem obniżyła spalanie dla silników wolnossących Skyactive - podnosząc spręż silnika benzynowego do prawie 15:1. Prawdziwa różnica między TSI i TDI to opory ssania silnika. Dla dolnych wartości obrotów silnika wielkiej różnicy tutaj nie ma - w jednostce czasu podobne objętości silnika zasysają porównywalne ilości powietrza (które potem może być sprężane w różnym stopniu). Jeśli jednak obroty rosną (zaczynamy cisnąć benzynę) to wymaga ona niestety dopływu większej ilości powietrza i tym samym rosną opory ssanie (w kwadracie do przepływu). Więc jak długo jeździmy TSI (z pomocą turbiny) w tym zakresie obrotów co TDI to różnice nie są bardzo duże (wynikają z lepszej efektywności silnika diesla). Jeśli zaczynamy przekraczać 3 tyś to różnice stają się wyraźne. W okolicach 200 km/h diesel nie przekroczy 4 tys obr/min (i 10 ltr/100 km), a benzyna bedzie miała 5 tyś czyli 25% większe obroty tj. 25% wieksze przepływy i 50 % większe opory ssania i spalanie (tj. 15 ltr/100). Jeździsz TSI w mieście do 3 tyś obr to masz spalanie 8-9 litrów. Jeździsz, powyżej 3 tyś obr to masz spalanie 2 cyfrowe (11-12). Dlatego DSG w 1.8 TSI wrzuca 7-kę przy 70-80 km/h utrzymując obroty poniżej 2000 dla silnika pod małym obciążeniem. Osoba planujaca wybór 1.8 czy 2.0 TSI i licząca na niskie jednocyfrowe spalanie musi mieć silną wolę, lekką nogę i wysokie wewnętrzne poczucie własnych wartości i możliwości samochodu celem opanowania pokusy ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
anton Zgłoś #5393 Napisano 20 Października 2015 Nic dodać, nic ująć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mjweronik Zgłoś #5394 Napisano 20 Października 2015 Nic dodać, nic ująć. Chciałbym mieć dzisiaj problem z dwucyfrowym spaleniem mojego zamówionego, wyprodukowanego prawie miesiąc temu, lecz nadal bez silnika 2.0 TSI. A diler nic nie wie i twierdzi, że importer nie odpowiada na jego zażalenia. KPINA jakaś. Zamówiony 4.04. Pozdrawiam kolegów z forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomasz19790907 Zgłoś #5395 Napisano 20 Października 2015 Nie samym spalaniem człowiek żyje. Dzisiaj systemy Passata zapobiegły stłuczce w klasycznym wymuszeniu pierwszeństwa. Ale jak ktoś ma słabe serce niech to wyłączy bo jak nie zabije go samochód to nagłe wycie alarmu i hamowanie zrobi to na pewno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piokow Zgłoś #5396 Napisano 20 Października 2015 Nie samym spalaniem człowiek żyje. Dzisiaj systemy Passata zapobiegły stłuczce w klasycznym wymuszeniu pierwszeństwa. Ale jak ktoś ma słabe serce niech to wyłączy bo jak nie zabije go samochód to nagłe wycie alarmu i hamowanie zrobi to na pewno. A co Cie zahamowalo? Jaki masz system? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomasz19790907 Zgłoś #5397 Napisano 20 Października 2015 Pewnie to zadziałał Front Assist z funkcja awaryjnego hamowania w mieście City (to pełna nazwa z instrukcji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
heavyman Zgłoś #5398 Napisano 20 Października 2015 Czy oprocz pisku i info na aid zeby wcisnac hamulec cos sie wydarzylo? Mocno przyhamowal? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomasz19790907 Zgłoś #5399 Napisano 20 Października 2015 Mocno przyhamował, a po chwili ja wcisnąłem hamulec ale już prawie stałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fat Zgłoś #5400 Napisano 20 Października 2015 Piski na AID miałem już wielokrotnie, ale wczoraj tez zaliczyłem "automatyczne hamowanie" - ciekawe wrażenie A tak przy okazji - czy ktoś wie na jakiej zasadzie działa system wykrywający zmęczenie kierowcy? (nie mam instrukcji pod ręką) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach