Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Jaki samochód? Pali poniżej 4 przy 100km/h?

 

Zrobię taki film u siebie, nie robi się tego w deszczu bo to większe opory. Trzeba tez pamiętać że kombi palą w trasie zauważalnie więcej od sedanów.

Tu nie chodzi o to, że są samochody spalające poniżej 4l przy 100 km/h. Raczej dyskusja dotyczy tematu, że w TDI wzrost prędkości, bardziej dynamiczna nie są okupione nadmiernym wzrostem spalania.( czego nie obserwujemy w TSI).

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Naprawdę nadal masz dylemat jeśli budżetu Ci starcza? I już nie chodzi mi nawet o moje subiektywne uczucie że silnik 150 km jest mułowaty, ale przede wszystkim w kontekście odnośnie ostatnich doniesień że jak napisał kolega piokow "pewnie jeszcze będzie miał oprogramowanie osłabione aby Euro6 spełnić"

Ja też zamówiłem 2.0 TDI 150 KM (przed informacjami o możliwym ukrytym oprogramowaniu również w PASSAT B8. Jak dotąd nie ma potwierdzonych informacji czy te auta utrzymają homologację czy też nie). Na razie nie wpadam w panikę. Pewnie,że nie jest to najlepszy silnik, dynamika też mogłaby być lepsza. Ale jako pojazd rodzinny spełnia swoje zadanie. Po zakupie będę jeździł podobnym autem jak dotychczas tylko w dużo lepszym opakowaniu.

Edytowane przez anton

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tu nie chodzi o to, że są samochody spalające poniżej 4l przy 100 km/h. Raczej dyskusja dotyczy tematu, że w TDI wzrost prędkości, bardziej dynamiczna nie są okupione nadmiernym wzrostem spalania.( czego nie obserwujemy w TSI).

 

Czyli TDI nie podlegają prawom fizyki? Przy jeździe >100 opory powietrza to dość istotny element, nie mam teraz przy sobie wyliczeń ale można policzyć dla każdego samochodu ile spali min przy danej prędkości, są dane dotyczące sprawności silników przy odpowiednich obciążeniach i nawet podpinając sprawność maksymalną wynika że dane podawane przez niektórych użytkowników są fizycznie niemożliwe.

 

Opory powietrza rosną w kwadracie, ale to straty są w czasie, prędkość wyższa więc jadąc 2x szybciej samochód spali 4x więcej paliwa/h ale 2x więcej na km. Jak jakiś samochód pali x przy 160 to powinien palić x/1,6 przy 100km/h.

 

Najczęściej posiadacze diesli mówią o 6 przy 200 a 20 przy 150 w benzynie i oczywiście mówią "moment to przyspieszenie".

 

Jazda dynamiczna to jazda niepoliczalna, nieporównywalna ale tutaj tez prawa fizyki obowiązują, ogólnie mniejszy wzrost spalania jest w silnikach słabszych. Dynamiczna jazda to głównie więcej hamowania, czyli głównej po oporach powietrza rzeczy która wpływa na spalanie, diesel to nie hybryda i energia przy hamowaniu poszła się kochać identycznie jak w benzynie. Silnik słabszy mniej hamuje bo gorzej przyspiesza, więc wzrost spalania mniejszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli TDI nie podlegają prawom fizyki? Przy jeździe >100 opory powietrza to dość istotny element, nie mam teraz przy sobie wyliczeń ale można policzyć dla każdego samochodu ile spali min przy danej prędkości, są dane dotyczące sprawności silników przy odpowiednich obciążeniach i nawet podpinając sprawność maksymalną wynika że dane podawane przez niektórych użytkowników są fizycznie niemożliwe.

 

Opory powietrza rosną w kwadracie, ale to straty są w czasie, prędkość wyższa więc jadąc 2x szybciej samochód spali 4x więcej paliwa/h ale 2x więcej na km. Jak jakiś samochód pali x przy 160 to powinien palić x/1,6 przy 100km/h.

 

Najczęściej posiadacze diesli mówią o 6 przy 200 a 20 przy 150 w benzynie i oczywiście mówią "moment to przyspieszenie".

 

Jazda dynamiczna to jazda niepoliczalna, nieporównywalna ale tutaj tez prawa fizyki obowiązują, ogólnie mniejszy wzrost spalania jest w silnikach słabszych. Dynamiczna jazda to głównie więcej hamowania, czyli głównej po oporach powietrza rzeczy która wpływa na spalanie, diesel to nie hybryda i energia przy hamowaniu poszła się kochać identycznie jak w benzynie. Silnik słabszy mniej hamuje bo gorzej przyspiesza, więc wzrost spalania mniejszy.

 

 

Z polskiego na nasze. Ja w TSI przy jeździe z prędkością 160 uzyskałem spalanie około 11 litrów, w TDI 150 KM 6,5 -7 litrów. W mieście 9.0-9.5 i analogicznie 12-13 litrów w TSI. Sprawdzałem spalanie i w trakcie dynamicznej jazdy, a także jadąc ze stałą prędkością. Styl jazdy podobny w trakcie obu testów. I niestety TSI jest wrażliwy na częste używanie pedału gazu. I nie wiem co o tym sądzi fizyka. W sumie nie bardzo mnie to interesuje. Nie miałem uprzedzeń ani do TSI ani do TDI. Jazdy testowe odbyłem, żeby zdecydować, który wybrać. Spalanie było bardzo istotnym kryterium.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z polskiego na nasze. Ja w TSI przy jeździe z prędkością 160 uzyskałem spalanie około 11 litrów, w TDI 150 KM 6,5 -7 litrów. W mieście 9.0-9.5 i analogicznie 12-13 litrów w TSI. Sprawdzałem spalanie i w trakcie dynamicznej jazdy, a także jadąc ze stałą prędkością. Styl jazdy podobny w trakcie obu testów. I niestety TSI jest wrażliwy na częste używanie pedału gazu. I nie wiem co o tym sądzi fizyka. W sumie nie bardzo mnie to interesuje. Nie miałem uprzedzeń ani do TSI ani do TDI. Jazdy testowe odbyłem, żeby zdecydować, który wybrać. Spalanie było bardzo istotnym kryterium.

 

Weź pod uwagę że osiągi TSI i TDI 150 bardzo od siebie odbiegają, to co w TSI oznacza dynamicznie jest daleko poza zakresem TDI.

Mam czas dzisiaj na jazde na tempomacie, diesla przetestowałem, przy 160 7 z kawałkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli TDI nie podlegają prawom fizyki? Przy jeździe >100 opory powietrza to dość istotny element, nie mam teraz przy sobie wyliczeń ale można policzyć dla każdego samochodu ile spali min przy danej prędkości, są dane dotyczące sprawności silników przy odpowiednich obciążeniach i nawet podpinając sprawność maksymalną wynika że dane podawane przez niektórych użytkowników są fizycznie niemożliwe.

 

Opory powietrza rosną w kwadracie, ale to straty są w czasie, prędkość wyższa więc jadąc 2x szybciej samochód spali 4x więcej paliwa/h ale 2x więcej na km. Jak jakiś samochód pali x przy 160 to powinien palić x/1,6 przy 100km/h.

 

Najczęściej posiadacze diesli mówią o 6 przy 200 a 20 przy 150 w benzynie i oczywiście mówią "moment to przyspieszenie".

 

Jazda dynamiczna to jazda niepoliczalna, nieporównywalna ale tutaj tez prawa fizyki obowiązują, ogólnie mniejszy wzrost spalania jest w silnikach słabszych. Dynamiczna jazda to głównie więcej hamowania, czyli głównej po oporach powietrza rzeczy która wpływa na spalanie, diesel to nie hybryda i energia przy hamowaniu poszła się kochać identycznie jak w benzynie. Silnik słabszy mniej hamuje bo gorzej przyspiesza, więc wzrost spalania mniejszy.

 

Hamowanie wpływa na spalanie bo wcześniej jest przyspieszanie..no tak ...ciekawa logika..:)

 

Zadziwia mnie jak potrafisz wyliczać spalanie na poszczególnych prędkościach jako dane posiadając tylko spalanie przy prędkości X , bez uwzględnienia min. rozkładu momentu,mocy i przełożeń skrzyni biegów w danym samochodzie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hamowanie wpływa na spalanie bo wcześniej jest przyspieszanie..no tak ...ciekawa logika..:)

 

Ciekawa? Podstawy fizyki. Na podstawie tej ciekawej fizyki powstały samochody hybrydowe i taki jest ich sens.

 

Zadziwia mnie jak potrafisz wyliczać spalanie na poszczególnych prędkościach jako dane posiadając tylko spalanie przy prędkości X , bez uwzględnienia min. rozkładu momentu,mocy i przełożeń skrzyni biegów w danym samochodzie...

 

To powiedz jakbyś to policzył. Jak się krytykuje to powinno się znać lepszą odpowiedź, chyba że trollujemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciekawa? Podstawy fizyki. Na podstawie tej ciekawej fizyki powstały samochody hybrydowe i taki jest ich sens.

 

 

 

To powiedz jakbyś to policzył. Jak się krytykuje to powinno się znać lepszą odpowiedź, chyba że trollujemy.

 

Co do hamowania - nie rozmawiamy tutaj o napędach hybrydowych ( gdzie można sobie odzyskiwać energie i ją magazynować ) tylko o spalaniu w silnikach TSI i TDI

 

Co do wyliczeń spalania to Ty próbujesz udowadniać, cytuję "Jaki samochód? Pali poniżej 4 przy 100km/h?", na bazie jednego założenia ze siła oporu powietrza jest proporcjonalna do kwadratu prędkości - moim zdaniem nie jest to jedyny istotny czynnik.

 

Ja podałem spalanie na bazie kompa z swoim samochodzie na odcinku kilkunastu kilometrów w płaskim terenie przy stałej predkości w danych warunkach atmosferycznych jakie wtedy były . Przekłamanie może być załóżmy do 0.5 litra. Inni koledzy też podają spalanie z wyliczeń kompa - wydaje mi się że nie jesteśmy chyba laboratoryjnie tego zmierzyć tudzież wyliczyć matematycznie. Jedynie co można zrobić to wyjechać w 2 samochody na te samą trasę ( te same warunki atmosferyczne ), ustalając odcinkowe warunki pomiaru.

 

Tylko po co ? żeby udowadniać sobie ze moje ukochane autko ma najlepszy silnik na świecie, który mało pali i i jest najszybszy i najlepiej jak mogłem zainwestowałem swoją kasę ( i muszę się w tym utwierdzać cały czas ), a każdy kto stwierdzi coś innego to nie ma racji ? Dziecinada moim zdaniem...benzyna i diesel to dwie rożne charakterystyki osiągów i spalania..

 

Ja w każdym razie uciekam z tego wątku spalań dla onanistów ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko po co ? żeby udowadniać sobie ze moje ukochane autko ma najlepszy silnik na świecie, który mało pali i i jest najszybszy i najlepiej jak mogłem zainwestowałem swoją kasę ( i muszę się w tym utwierdzać cały czas ), a każdy kto stwierdzi coś innego to nie ma racji ? Dziecinada moim zdaniem...benzyna i diesel to dwie rożne charakterystyki osiągów i spalania..

 

;)

Jednym z celów jest ułatwienie (a może jednak utrudnienie ???) przy wyborze silnika dla przyszłych właścicieli B8. A poza tym każda dyskusja poszerza horyzonty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do hamowania - nie rozmawiamy tutaj o napędach hybrydowych ( gdzie można sobie odzyskiwać energie i ją magazynować ) tylko o spalaniu w silnikach TSI i TDI

 

A co za różnica, śmiejesz się że hamowanie zwiększa spalanie. Bo zwiększa, nie samo hamowanie a to że energia kinetyczna została zmarnowana i trzeba ją odzyskać. Paliwem.

 

Co do wyliczeń spalania to Ty próbujesz udowadniać, cytuję "Jaki samochód? Pali poniżej 4 przy 100km/h?", na bazie jednego założenia ze siła oporu powietrza jest proporcjonalna do kwadratu prędkości - moim zdaniem nie jest to jedyny istotny czynnik.

 

To jakie inne istotne czynniki, podaj procentowy wpływ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jednym z celów jest ułatwienie (a może jednak utrudnienie ???) przy wyborze silnika dla przyszłych właścicieli B8. A poza tym każda dyskusja poszerza horyzonty.

 

Ja widze w tym więcej zacietrzewienia ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja widze w tym więcej zacietrzewienia ;)

Też mam takie wrażenie. Chciałem załagodzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opory powietrza i wynikające z tego spalanie nie zależy od silnika - wpływ jest taki sam dla diesla i benzyny. Podstawowe dwa elementy mające wpływ na spalanie (efektywność) silnika to: stopień sprężania i opory ssania. O wpływie stopnia sprężania na spalanie można sobie poczytać w necie (klasyka) - wspomnę tylko tyle, że Mazda właśne tym sposobem obniżyła spalanie dla silników wolnossących Skyactive - podnosząc spręż silnika benzynowego do prawie 15:1. Prawdziwa różnica między TSI i TDI to opory ssania silnika. Dla dolnych wartości obrotów silnika wielkiej różnicy tutaj nie ma - w jednostce czasu podobne objętości silnika zasysają porównywalne ilości powietrza (które potem może być sprężane w różnym stopniu). Jeśli jednak obroty rosną (zaczynamy cisnąć benzynę) to wymaga ona niestety dopływu większej ilości powietrza i tym samym rosną opory ssanie (w kwadracie do przepływu). Więc jak długo jeździmy TSI (z pomocą turbiny) w tym zakresie obrotów co TDI to różnice nie są bardzo duże (wynikają z lepszej efektywności silnika diesla). Jeśli zaczynamy przekraczać 3 tyś to różnice stają się wyraźne. W okolicach 200 km/h diesel nie przekroczy 4 tys obr/min (i 10 ltr/100 km), a benzyna bedzie miała 5 tyś czyli 25% większe obroty tj. 25% wieksze przepływy i 50 % większe opory ssania i spalanie (tj. 15 ltr/100). Jeździsz TSI w mieście do 3 tyś obr to masz spalanie 8-9 litrów. Jeździsz, powyżej 3 tyś obr to masz spalanie 2 cyfrowe (11-12). Dlatego DSG w 1.8 TSI wrzuca 7-kę przy 70-80 km/h utrzymując obroty poniżej 2000 dla silnika pod małym obciążeniem. Osoba planujaca wybór 1.8 czy 2.0 TSI i licząca na niskie jednocyfrowe spalanie musi mieć silną wolę, lekką nogę i wysokie wewnętrzne poczucie własnych wartości i możliwości samochodu celem opanowania pokusy ...:roll

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nic dodać, nic ująć.

Chciałbym mieć dzisiaj problem z dwucyfrowym spaleniem mojego zamówionego, wyprodukowanego prawie miesiąc temu, lecz nadal bez silnika 2.0 TSI. A diler nic nie wie i twierdzi, że importer nie odpowiada na jego zażalenia. KPINA jakaś. Zamówiony 4.04. Pozdrawiam kolegów z forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie samym spalaniem człowiek żyje.

 

Dzisiaj systemy Passata zapobiegły stłuczce w klasycznym wymuszeniu pierwszeństwa. Ale jak ktoś ma słabe serce niech to wyłączy bo jak nie zabije go samochód to nagłe wycie alarmu i hamowanie zrobi to na pewno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie samym spalaniem człowiek żyje.

 

Dzisiaj systemy Passata zapobiegły stłuczce w klasycznym wymuszeniu pierwszeństwa. Ale jak ktoś ma słabe serce niech to wyłączy bo jak nie zabije go samochód to nagłe wycie alarmu i hamowanie zrobi to na pewno.

 

A co Cie zahamowalo? Jaki masz system?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie to zadziałał Front Assist z funkcja awaryjnego hamowania w mieście City (to pełna nazwa z instrukcji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy oprocz pisku i info na aid zeby wcisnac hamulec cos sie wydarzylo? Mocno przyhamowal?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piski na AID miałem już wielokrotnie, ale wczoraj tez zaliczyłem "automatyczne hamowanie" - ciekawe wrażenie :)

 

A tak przy okazji - czy ktoś wie na jakiej zasadzie działa system wykrywający zmęczenie kierowcy? (nie mam instrukcji pod ręką)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności