Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

cennik Superba jest już w Czechach, można sobie ceny przemnożyć przez 0,15zł dorzucić z 10-15% i pewnie wyjdzie cennik w Polsce.

http://www.skoda-auto.cz/SiteCollectionDocuments/skoda-auto/ke-stazeni/novy-superb-cenik.pdf

 

Co do LED, to LED LEDowi nie równy. Np. nowy Leon nie ma dobrych opinii.

W VW są dostępne dwa systemy aktywnych reflektorów: Zwykły Light Assist (który włącza/wyłącza światła drogowe jak kogoś wykryje) i Active Light Assist (ten co przysłania innych użytkowników drogi na bieżąco) Nawet w Pasku B7 jest ta opcja, więc Superb też mógł to dostać.

A co do jasności to mam porównanie B7 xenon i B8 LED i wg mnie lepiej świeci B8 :)

 

W VW nazywa się to Dynamic Light Assist. Zasada działania na bazie golfa 7 opisana tutaj: http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/porady-uzytkowe/316955,Volkswagen-Golf-VII-Jak-dziala-system-Dynamic-Light-Assist.html

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Dzieki wszystkim za komentarze dotyczace mojego "ostatniego" pytania (are view czy inne gadżety ). Pozwole sobie odnieść się do nuch hurtem:).

 

 

Jak to wygląda po złożeniu zamówienia? Można jeszcze konfigurować z innymi opcjami?. Pytam bo dzisiejsza sytuacja na drodze do pracy kazała mi się zastanowić nad mocniejszym silnikiem. Konfiguracja 2.0 TDI CR BMT 190 KM (140 kW) DSG - 6 stopniowa zamiast area view i pakiet drogowy. Wtedy mieszczę się nadal w budżecie.

 

Można, ale będzie miało to wydźwięk w krótszym lub dłuższym czasie oczekiwania na samochód.

A w odpowiedzi na to czy mocniejszy silnik kosztem kilku zbytecznych (dla mnie) bajerów... ile ludzi tyle odpowiedzi +1 :)

Na 1 jeździe próbnej korzystałem z Area View... myślałem - muszę to mieć, świetne i w ogóle .. na drugiej już na lusterkach. pakiet drogowy to tak jak koledzy - tylko ledy martwego pola - reszta to zbytek, a 5 koła to śmiech na sali - w życiu !

Edytowane przez Enduan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właśnie moje życie straciło sens.

 

Pod blokiem stanął czarny B8. Wysiadł sąsiad.

Kur... już nie będę pierwszy w mojej miejscowości

 

:-) Lecę oglądać, wezmę gwóźdź :-)

 

Myślę, że jak nie zapomnę to nominuję Cię w 2016 r. do nagrody Passat Awords 2015 za najlepszy tekst na forum. Łączę się w bólu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uważam że ponad 5000zł za pakiet drogowy to naprawdę dużo.

Na allegro można znaleźć oryginalne zestawy Side Assist (czujniki i lusterka)do CC i B7 za 700-1000zł.

Myślę, że montaż takiego zestawu byłby bardziej opłacalny.

Z Area View już tak łatwo nie ma...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli tak jak mówiłem, co obrazowane jest na animacji - reflektor działa albo w trybie światła drogowego, albo mijania. Rejestrując obiekt w polu zasięgu komputer przełącza lewy reflektor ze światła drogowego na mijania, drugi pozostawia w trybie światła drogowego.

 

nie do końca jadąc na długich w momencie pojawienia sie pojazdu z naprzecie lub zbliżania do pojazdu przed tobą soczewki w reflektorze robią" zeza rozbieżnego" tzn. pojazd przed nami jest w poju słabiej oświetlonym nie jest oslepiany a jednocześnie pobocza OBA dalej są oświetlane długimi to taka moja interpretacja. w każdym razie nikt nie mruga że jadę na długich - no może parę razy TIR jak za górki wyjeżdżał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Można, ale będzie miało to wydźwięk w krótszym lub dłuższym czasie oczekiwania na samochód.

A w odpowiedzi na to czy mocniejszy silnik kosztem kilku zbytecznych (dla mnie) bajerów... ile ludzi tyle odpowiedzi +1 :)

Na 1 jeździe próbnej korzystałem z Area View... myślałem - muszę to mieć, świetne i w ogóle .. na drugiej już na lusterkach. pakiet drogowy to tak jak koledzy - tylko ledy martwego pola - reszta to zbytek, a 5 koła to śmiech na sali - w życiu !

 

Dostałem zamówienie z salonu. Jeszcze podpis szefów, zaliczka i czekanie do... 9 pażdziernika ( jest jakiś emotikon, taki szlochajacy niczym bóbr? ). I będzie jednak i area view i pakiet drogowy.:).

Skoro mogę jednak jeszcze pozmieniać..to zdecydowanie musze jeszcze raz wybrać się na jazde próbną. Chciałbym wypróbowac 190 km. No i jeszcze raz te area view i pakiet drogowy:) przetestować.

 

9 październik...po prostu mnie ścięło, jak to zobaczyłem na zamówieniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dostałem zamówienie z salonu. Jeszcze podpis szefów, zaliczka i czekanie do... 9 pażdziernika ( jest jakiś emotikon, taki szlochajacy niczym bóbr? ). I będzie jednak i area view i pakiet drogowy.:).

Skoro mogę jednak jeszcze pozmieniać..to zdecydowanie musze jeszcze raz wybrać się na jazde próbną. Chciałbym wypróbowac 190 km. No i jeszcze raz te area view i pakiet drogowy:) przetestować.

 

9 październik...po prostu mnie ścięło, jak to zobaczyłem na zamówieniu.

 

Ja zamówiłem 20 marca i termin produkcji 35 tydzień ... czyli sierpień - końcówka sierpnia.. Słyszałem, że VW ma coś zrobić w kierunku przyspieszenia okresu oczekiwania. Nie jest to info potwierdzone ale zawsze jakaś nadzieja ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli tak jak mówiłem, co obrazowane jest na animacji - reflektor działa albo w trybie światła drogowego, albo mijania. Rejestrując obiekt w polu zasięgu komputer przełącza lewy reflektor ze światła drogowego na mijania, drugi pozostawia w trybie światła drogowego.

 

Absolutnie nie masz racji!

http://www.skoda-auto.com/en/models/new-superb/safety

(na dole strony - smart light assist)

Są na youtubie filmy z golfem z tym systemem

 

i jeszcze z materiałów prasowych:

"Opcjonalna funkcja Light Assistumożliwia samoczynne włączanie i wyłączanie świateł drogowych. Funkcja ta w nowej ŠKODZIE Superb występuje w dwóch wersjach: jako zwykłyLight Assisti w wersji rozszerzonej Smart Light Assist. Ta ostatniawersja, nazywana także maskowanym stałym światłem drogowym,w nowym Superb i w marce występuje po raz pierwszy.

Smart Light Assist zapewnia we wszystkich sytuacjach drogowych optymalne oświetlenie drogi i tym samym jeszcze lepsze bezpieczeństwo. W skład tej funkcji, oprócz dynamicznej regulacji zasięgu świateł i świateł skrętnych, wchodzi maskowanie świateł drogowych. Z zastosowaniem kamery wielofunkcyjnej Smart Light Assist rozpoznaje w ciemności ruch przeciwległy i jadące z przodu pojazdy i, rozpoznawszy je, automatycznie odpowiednio przysłania światła drogowe. Oznacza to: zamiast automatycznie wyłączać światła drogowe, gdy zostanie rozpoznany pojazd nadjeżdżający z naprzeciwka, nowe rozwiązanie polega na zakrywaniu wycinka strumienia światła. Dzięki temu zawsze droga pozostaje dobrze oświetlona światłami drogowymi, lecz kierowcy innych pojazdów nie są olśniewani."

Edytowane przez barteka3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja zamówiłem 20 marca i termin produkcji 35 tydzień ... czyli sierpień - końcówka sierpnia.. Słyszałem, że VW ma coś zrobić w kierunku przyspieszenia okresu oczekiwania. Nie jest to info potwierdzone ale zawsze jakaś nadzieja ..

Obecnie w Emden zwiększana jest ilość aut wyprodukowanych na dobę. Na dzień dzisiejszy budują ok 1200 aut na dobę. Dużo więcej nie wycisną przy założonym czasie taktu 54s. Docelowo ma być bodajże 1400 na dobę (7h zmiana x 3 zmiany). Cały czas trwa również integracja dla B8 PHEV.

Do tego dochodzi wersja Variant budowana w Zwickau - ale tutaj nie orientuję się ile aut budują na dobę.

Największym problemem z jakim borykają się w Emden to logistyka. Brakuję miejsc do składowania części od poddostawców. Wszystko działa w systemie just-in-time co dla spawalni nie jest optymalną opcją.

Budowa hali logistyki jest na ostatniej prostej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Obecnie w Emden zwiększana jest ilość aut wyprodukowanych na dobę. Na dzień dzisiejszy budują ok 1200 aut na dobę. Dużo więcej nie wycisną przy założonym czasie taktu 54s. Docelowo ma być bodajże 1400 na dobę (7h zmiana x 3 zmiany). Cały czas trwa również integracja dla B8 PHEV.

Do tego dochodzi wersja Variant budowana w Zwickau - ale tutaj nie orientuję się ile aut budują na dobę.

Największym problemem z jakim borykają się w Emden to logistyka. Brakuję miejsc do składowania części od poddostawców. Wszystko działa w systemie just-in-time co dla spawalni nie jest optymalną opcją.

Budowa hali logistyki jest na ostatniej prostej.

 

Zrozumiałem każde twoje słowo, od logistyka poprzez just in time na optymalnej opcji kończąc:), ale 9 październik ???:(. A mam w zamówieniu Variant...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Obecnie w Emden zwiększana jest ilość aut wyprodukowanych na dobę. Na dzień dzisiejszy budują ok 1200 aut na dobę. Dużo więcej nie wycisną przy założonym czasie taktu 54s. Docelowo ma być bodajże 1400 na dobę (7h zmiana x 3 zmiany). Cały czas trwa również integracja dla B8 PHEV.

Do tego dochodzi wersja Variant budowana w Zwickau - ale tutaj nie orientuję się ile aut budują na dobę.

Największym problemem z jakim borykają się w Emden to logistyka. Brakuję miejsc do składowania części od poddostawców. Wszystko działa w systemie just-in-time co dla spawalni nie jest optymalną opcją.

Budowa hali logistyki jest na ostatniej prostej.

 

Już jakieś konkretne dane.. Dzięki. Czyli przy założeniu, że wzrost produkcji o 15% przyspieszy termin realizacji o 15% - da to 3 tygodnie (w moim przypadku) .. zawsze coś. Bynajmniej wychodzę z założenia, że cierpliwy dostanie zawsze na czas :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każdy kraj ma limity miesięczne na zamówienia. Dodatkowo nie jesteśmy rynkiem priorytetowym dla żadnego producenta aut. Z tego pośrednio wynika tak długi czas oczekiwania. Do tego dochodzi sumaryczna ilość zamówień z rynku europejskiego na auto - w przypadku Passata jest ona bardzo wysoka. Więc nie liczcie na znaczące przyśpieszenie produkcji ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja zamówiłem 20 marca i termin produkcji 35 tydzień ... czyli sierpień - końcówka sierpnia.. Słyszałem, że VW ma coś zrobić w kierunku przyspieszenia okresu oczekiwania. Nie jest to info potwierdzone ale zawsze jakaś nadzieja ..

Ja zamawiałem 18.03 i mam wstępnie listopad. Do dnia dzisiejszego nie mam podanego tygodnia produkcji ;( Też mi w salonie mówili że VW stara się to przyśpieszyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Absolutnie nie masz racji!

Ja, czy animacja, która obrazuje to w ten sposób? Przecież ja nie twierdzę, tylko pytam :) Spójrz na animacje, która otrzymałem jako odpowiedź, obejrzyj sobie górną część ekranu podzielonego poziomo na pół i powiedz, jakie wnioski można wyciągnąć :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Możesz podeprzeć jakimś źrodłem? Według mojej wiedzy jest to technicznie niemożliwe choćby ze względu na konstrukcje (soczewka), by ksenon wyłączyl z doświetlenia wybrany obszar. tam sa dwa tryby-albo światło drogowe jest włączone, albo nie. Funkcja skrętu nie ma wpływu na wyłączenie doświetlenia wybranego obszaru objętego dana soczewka.

 

Tak jak to mam teraz w B7 i nazywa się Dynamic Light Assist - za nieoślepianie kierowców z naprzeciwka odpowiadają przysłony na soczewkach, które odpowiednio sterują wiązką światła. System bierze dane z kamerki nad lusterkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze widzę ? Skoda SuperB 3 1,8TSi/132kW L&K w przeliczeniu 155tys pln ? A gdzie dodatki ?

Liczona jako *0,15 + 15% .... To ja wolę Passata ...

Edytowane przez cayugo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dobre widzę ? Skoda SuperB 3 1,8TSi/132 L&K w przeliczeniu 155tys pln ? A gdzie dodatki ? Liczona jako *0,15 + 15%

To ja wolę Passata ...

 

Przelicz sobie cenę passata 2.0tsi high z DE (40tys euro) na PLN do zaniemowisz ��

->kazdy rynek ma "swoje prawa"

 

wydaje się ze superb 2.0tsi l&k powinien być tańszy niż passat 2.0tsi (tak jak w Niemczech)

->W ostatnim AutoSwiat przy końcu artykułu o superb combi jest inf. ze superb combi będzie 4tys droższy niż liftback, ale i tak 4 tys tańszy niż passat

Edytowane przez barteka3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet jesli bedzie w takiej samej konfiguracji 6tys tanszy to i tak chyba lepiej wziasc passata ktory stoi wyzej niz auto z kura na masce ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nawet jesli bedzie w takiej samej konfiguracji 6tys tanszy to i tak chyba lepiej wziasc passata ktory stoi wyzej niz auto z kura na masce ?

 

 

"Nowa ŠKODA Superb L&K pociąga wyraźnie eleganckim i stylowym wyglądem, występuje na 18-calowych kołach ze stopu metali lekkich o wzorze „Pegasus”. Wyraziste koła przyciągają spojrzenia dwukolorową, błyszczącą i kręconą formą. Seryjnie w wersji L&K samochód ma reflektory biksenonowe z funkcją adaptacyjnego oświetlenia drogi AFS i światłami dziennymi LED. Reflektory przeciwmgłowe mają funkcję doświetlania zakrętów (tzw. funkcja Corner). Na przednich błotnikach jest umieszczony elegancki napis „Laurin & Klement”.

 

Także tył prezentuje się ciekawie z lampami tylnymi w technice LED, LED-owe jest również oświetlenie tablicy rejestracyjnej. Elektrycznie regulowane, składane i ściemniane lusterka zewnętrzne mają lampki LED oświetlenia progu, które dyskretnie oświetlają obszar wokół drzwi samochodu. Szyby boczne mają cienkie chromowane ramki. Tylna szyba i szyby w tylnych drzwiach są przyciemnione (SunSet).

 

Paleta kolorów lakieru Superba L&K jest taka sama jak dla modelu Superb.

 

Ekskluzywne wnętrze

 

Wnętrze nowej ŠKODY Superb L&K wygląda ekskluzywnie. Skórzane obicia foteli i kanapy są brązowe lub beżowe. Trzyramienna kierownica wielofunkcyjna, która umożliwia obsługę radia, telefonu i komputera pokładowego, jest obciągnięta czarną skórą, podobnie jak i gałka dźwigni zmiany biegów.

 

Wszystkie materiały i elementy stylistyczne wnętrza są wysokiej jakości i eleganckie. Nowe listwy dekoracyjne są pokryte czarnym lakierem fortepianowym i mają dyskretny napis „Laurin & Klement” (po stronie pasażera). Taki znak wersji wyposażenia L&K znajduje się także na aluminiowych listwach progowych oraz na oparciach foteli i kanapy.

 

Całe oświetlenie wnętrza jest wykonane w technice LED (lampka dachowa z lampkami do czytania z przodu i lampki do czytania z tyłu, podświetlenie klamek drzwi, lampki przestrzeni na nogi, lusterko do makijażu). Oprócz tego we wnętrzu Superba L&K seryjnie znajduje się efektowne podświetlenie LED wnętrza, które podświetla elementy wnętrza w różny sposób zależnie od stanu samochodu.

 

We wszystkich drzwiach znajdują się lampki ostrzegawcze. Wyświetlacz centralny Maxi-DOT zestawu wskaźników jest kolorowy. Lusterko wsteczne jest automatycznie ściemniane.

 

Komfort na poziomie klasy wyższej

 

Nowa ŠKODA Superb L&K budzi zainteresowanie wysokowartościowym i obszernym wyposażeniem komfortowym. Seryjnie wersja L&K ma adaptacyjnie zawieszenie Dynamic Chassis Control (DCC) wraz w wyborem profilu jazdy Driving Mode Select. Innowacyjna funkcja umożliwia kierowcy indywidualną zmianę charakterystyki zawieszenia, a więc właściwości jezdnych ŠKODY Superb na: normalne, sportowe lub komfortowe. Ponadto, za pomocą wyboru profilu jazdy można wybrać tryb Eco lub nastawy indywidualne.

 

Seryjnie nowy Superb L&K jest wyposażony w dwustrefową klimatyzację Climatronic, na życzenie można mieć nowo opracowaną automatyczną klimatyzację trzystrefową (po raz pierwszy w modelu ŠKODY).

 

Oprócz tego nowa ŠKODA Superb L&K otrzymała praktyczny schowek na parasol w obu przednich drzwiach. Fotel kierowcy i fotel pasażera można przestawiać elektrycznie wraz z elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego. Zintegrowana funkcja pamięci zapamiętuje nastawioną pozycję fotela kierowcy.

 

Seryjne czujniki parkowania z przodu i z tyłu pomagają kierowcy zaparkować oraz wyjechać z miejsca parkowania. Również seryjnie Superb L&K jest wyposażony w czujnik deszczu i światła. W czasie deszczu automatycznie włącza on wycieraczki, z kolei zależnie od natężenia oświetlenia otoczenia samoczynnie zmienia światła dzienne na mijania lub mijania na dzienne. Na pokładzie znajdują się elektryczne podnośniki szyb z przodu i z tyłu, podobnie jak i elektryczny hamulec postojowy. W tylnej części kabiny na podłodze leżą komfortowe dywaniki z podnóżkiem Lounge Step.

 

Najlepsza rozrywka na pokładzie

 

Nowa ŠKODA Superb L&K zachwyca najnowszymi urządzeniami infotainment, z najlepszej strony pokazuje się też w zakresie łączności. Seryjnie jest wyposażona w w nawigację infotainment Columbus. Nawigacja 3-D ma 8-calowy kolorowy ekran dotykowy o dużej rozdzielczości 800 x 480 pikseli. Po raz pierwszy użytkownik może pokazywaną w nawigacji trasę przesunąć ręcznie przez dotknięcie punktu na trasie.

 

Szybkie połączenie z siecią umożliwia standard GSM LTE czwartej generacji. Aby móc korzystać z Internetu, do odpowiedniego gniazda urządzenia (znajduje się w schowku na rękawiczki) trzeba wsunąć kartę SIM do mobilnego połączenia z Internetem. Dzięki zintegrowanej technice Wi-Fi z dostępu do Internetu mogą za pośrednictwem swoich telefonów korzystać wszyscy jadący samochodem.

 

Korzystając z funkcji SmartLink, Columbus można łatwo i wygodnie połączyć ze smartfonem. Tym samym na ekranie urządzenia infotainment można korzystać ze smartfona. Na dużym ekranie dotykowym o przekątnej 6,5 cala urządzenia Bolero można wyświetlić aplikacje mobilne i tam je obsługiwać.

 

Ponadto urządzenie Columbus jest wyposażone w radio FM, RDS, JPEG-Viewer, gniazdo na kartę pamięci SD oraz wejścia Aux-In i USB w konsoli środkowej. Znajduje się w nim także komfortowy interfejs Bluetooth do telefonu umożliwiający podłączenie na raz dwóch telefonów komórkowych na raz.

 

Znakomitą jakość dźwięku w ŠKODZIE Superb L&K oferuje seryjnie zamontowany zestaw dźwiękowy Canton. Dysponuje on dwunastoma głośnikami o fantastycznej mocy wyjściowej 610 watów."

 

Dodaj to wyposażenie do passata highline i zobacz ile wtedy będzie kosztował

Jak tylko skoda nie przesadzi z cenami to ja na pewno nie będę przepłacać (tym bardziej ze jest dużo ciekawsza stylistycznie)

Edytowane przez barteka3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak jak to mam teraz w B7 i nazywa się Dynamic Light Assist - za nieoślepianie kierowców z naprzeciwka odpowiadają przysłony na soczewkach, które odpowiednio sterują wiązką światła. System bierze dane z kamerki nad lusterkiem.

 

ciekawe jak taki b7 wyglada... Czym sie lampy roznia wizualnie. Od np moich bix bez dynamic. Mam tylko skretne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności