Skocz do zawartości
MariuszL

Pasek B5 1.8 20v APT - brak mocy

Rekomendowane odpowiedzi

B5 1.8 20v - brak mocy

Samochód odpala, na jałowym chodzi równo i cicho, czasem przy odpalaniu jak jest zimny to kilka razy "strzeli" i dalej jest ok. Jeżdżąc nic specjalnego się nie dzieje - po prostu samochód jest bardzo słaby, czasem mam wrażenie, że jak jadąc - kilka razy pod pompuję gazem to szybciej się zbiera i łapie moc.

 

Po podłączeniu do kompa jedynym błędem jest 16885, niby to błąd impulsatora - czy może on spowodować takie anomalie ?

 

Proszę o małą pomoc w temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

16885 - Sygnału prędkości jazdy samochodu, niezrozumiała wartość.

Czyli wychodziłoby na to, ze G28 szwankuje. No i dodatkowo to bym wymienił filtr paliwa i przeczyścił przepustnicę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest to samo w 1.8 ADR, do tej pory z tym walczę, sprawdź kolego dolot, prawdopodobnie któryś wąż jest przetarty, musi być jakaś nieszczelność w ukladzie. Potem czyszczenie i adaptacja przepustnicy. Tu podsyłam link do mojego tematu. Tam kilku kolegów podsuwało pomysły. http://forum.vw-passat.pl/threads/142966-Problem-z-moc%C4%85-1-8-ADR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdzic szczelnosc dolotu i czy odma jest cała

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówimy o sprawdzeniu szczelności kolektora dolotowego ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówimy o szczelności wszystkich rurek gumowych, bo często z racji wieku pękają i są w nich dziury. Dodatkowo stan plastikowych rur doprowadzajacych powietrze oraz ich mocowanie i opaski .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samochód "dojechał" do mnie.

Posprawdzałem i niczego dziwnego nie znalazłem.

Zauważyłem jednak pewną anomalię.

Pasek na benzynie chodzi naprawdę bardzo dziwnie: po odpaleniu, kicha, prycha, i bardzo kopci na biało.

po jakimś czasie jak nie zgaśnie w tym stanie i przełączy się na gaz - jak ręką odjął.

 

Czy tu winić można przepływkę ? Jak by była zasyfiona działo by się chyba tak samo w tych dwóch przypadkach (benzyna i gaz)..

 

Proszę o wskazówkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomoże ktoś ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie uklad paliwowy do sprawdzenia. Do wymiany na pierwszy rzut filtr paliwa, jeżeli nie pomoże to na pewno nie zaszkodzi. Oczywiscie także wtryskiwacze do sprawdzenia. Jeżeli kopci na biało zwróć uwagę na poziom płynu do chłodnicy, ewentualnie zbadaj cisnienie na cylindrach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Samochód "dojechał" do mnie.

Posprawdzałem i niczego dziwnego nie znalazłem.

Zauważyłem jednak pewną anomalię.

Pasek na benzynie chodzi naprawdę bardzo dziwnie: po odpaleniu, kicha, prycha, i bardzo kopci na biało.

po jakimś czasie jak nie zgaśnie w tym stanie i przełączy się na gaz - jak ręką odjął.

 

Czy tu winić można przepływkę ? Jak by była zasyfiona działo by się chyba tak samo w tych dwóch przypadkach (benzyna i gaz)..

 

Proszę o wskazówkę.

Mariusz, jeżeli jesteś z Chełmna n/w to możesz do mnie podjechać. Ja mieszkam konkretnie w Głogówku za wisła. Napisz czy tak i wtedy sie umówimy co do sprawdzenia itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pasek na benzynie chodzi naprawdę bardzo dziwnie: po odpaleniu, kicha, prycha, i bardzo kopci na biało.

 

Czy białe spaliny przypadkiem nie śmierdzą gazem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam bardzo podobne objawy które opisał kolega. Silnik APT '99 1.8 20v benzynka + sekwencja. Na benzynie bardzo zmulony po przepięciu na gaz w miare ok ale nie tak jak było wcześniej. Na gazie przy 130-140 szarpie i ciezko go mocniej rozbujać. Wymienione : przewody paliwowe, filtr paliwa, filtr powietrza, filtr gazu, kable zapłonowe + świeczki, czujnik temperatury cieczy, termostat. Mimo że wymieniłem czujnik temp pasek chwile chodził ok potem nagle padł, temperatura 0. Dzisiaj wymienilem znowu czujnik, temperatura ok, na liczniku 90 vag to samo. Ale dalej zmulony. Nie mam pojecia gdzie szukac dalej. Przepływka wartości ok( byłem u mechanika ) , napięcie na cylindrach tez ok nie ma zadnych odstępstw. Myśle jeszcze nad wtryskami. Zalałem mu uszlachetniacza i całego wyjezdziłem, ale na walnietym czujniku temp. Myślicie że mógł przez to robic jakaś ciulowa mieszanke ? Dodam że nie jestem żadnym specem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, ze wiem co tu zdycha :D Co również nie oznacza, ze masz źle wyregulowana instalację. Ale jaki ci DOBRY gazownik tego nie sprawdzi i nie ustawi - to się nie dowiesz.

U siebie w sekwencji miałem taki przypadek, ze czasami to mi nawet przełączał się z LPG na PB. Winna była sprężynka - zaworek na zaworze przy samej butli. Po prostu przy niskich temperaturach, gaz tam w jakis sposób "przymarzał" jeśli można to tak nazwać. I po wyjęciu tego zaworka problem ustąpił.

Należy oczywiscie pamietać, zeby na wiosnę - jak się ociepli - to założyc zaworek ze sprężynką z powrotem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znów garść informacji..

Fura dojechała i wczoraj się pobawiłem, wyczyściłem przepływomierz - w chwili obecnej odpala super na benzynie, jak i na samym gazie.

Pojeździłem chwilę na samej zupie, przez moment było super (na jedynce i na dwójce - szatan !!!) - jak by mocy miał naprawdę więcej.. po chwili jak by coś się zmieniło - był troszkę słabszy , jak wciskam więcej gazu na 3 i 4 biegu zaczyna kichać i prychać.

Na jałowym chodzi już super. żadnego kichania i prychania..

 

chciałbym też zdiagnozować sam przepływomierz :

wchodzę w silnik, mes blocks 08 -> group 002

odczytuje i do czego porównać ?

Jakie są prawidłowe odczyty przepływomierza w B5 1.8 20v APT 00r. ?

Edytowane przez MariuszL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Znów garść informacji..

Fura dojechała i wczoraj się pobawiłem, wyczyściłem przepływomierz - w chwili obecnej odpala super na benzynie, jak i na samym gazie.

Pojeździłem chwilę na samej zupie, przez moment było super (na jedynce i na dwójce - szatan !!!) - jak by mocy miał naprawdę więcej.. po chwili jak by coś się zmieniło - był troszkę słabszy , jak wciskam więcej gazu na 3 i 4 biegu zaczyna kichać i prychać.

Na jałowym chodzi już super. żadnego kichania i prychania..

 

chciałbym też zdiagnozować sam przepływomierz :

wchodzę w silnik, mes blocks 08 -> group 002

odczytuje i do czego porównać ?

Jakie są prawidłowe odczyty przepływomierza w B5 1.8 20v APT 00r. ?

 

No dobra polatałeś chwile na zupie a co z gazem ? działa normalnie na nim?

Jeśli tylko na zupie jest problem to najprościej będzie podmienić przepływke choc na chwilę i polatać.

Może być jeszcze przepustnica + sprawdzenie wszystkich wężyków podciśnienia.

Na końcu problemem może być jeszcze spadek ciśnienia paliwa przy deptaniu...może niedomagać pompa paliwa choć to ostatecznośc.

Edytowane przez Przemek-83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze co dziwnego zaobserwowałem. Pasek bardzo szybko przepina się na gaz, wcześniej musiał się rozgrzać do 30 stopni. Poza tym na stacji zawsze wchodziło 46/47 litrów gazu i robiłem około 370 km w mieście. Teraz wchodzi maksymalnie 41 litrów i robie około 460 km. Macie jakieś pomysły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodam jeszcze co dziwnego zaobserwowałem. Pasek bardzo szybko przepina się na gaz, wcześniej musiał się rozgrzać do 30 stopni. Poza tym na stacji zawsze wchodziło 46/47 litrów gazu i robiłem około 370 km w mieście. Teraz wchodzi maksymalnie 41 litrów i robie około 460 km. Macie jakieś pomysły?

Chłopie u Ciebie same pozytywne zmiany.Przepina sie szybciej bo moze jest cieplej. Teraz wchodzi 41l i robisz 460 to bardzo ładnie,cos sie naprawiło.U mnie powinno wejść 42 a wchodzi 45. Co do przełaczania to jest tak jak u mnie też róznie przełącza zaleznie jak silnik sie nagrzewa a tego nie sprawdzisz bo to zależy od warunków. Szybsze przełaczanie na pb. jest tez zwiazanie z cisnieniem gazu w układzie. A przepływka u mnie była dupnieta a Vag nic nie pokazywal, odpiałem ja i samochód szedł jak szalony jak na ten !!! 125KM.

Edytowane przez zbigniewz01@

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro też odepne i sprawdzę. Bo na benzynie to jest taki szarpany ze masakra. Tylko czy nie powinno być tak że jak odepne przwplywke to będą takie same rezultaty jakby była padnieta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpialem przepływomierz - auto idzie jak burza!! Jutro spróbuję go wyczyścić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odpialem przepływomierz - auto idzie jak burza!! Jutro spróbuję go wyczyścić.

 

Kup na allegro gdzieś używke, zapisz nr. i taki zamów. Nic nie czyść ,bo jezeli to jakimś pryskaczem, nic tam nie wolno dotykać. Jedynie pryskacz do czyszczenia i powietrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności