elmer83 Zgłoś #1 Napisano 16 Listopada 2014 (edytowane) Witam Ostatnio wymieniłem turbinę w swoim AVF 130KM. Przyczyną było głośne buczenie w okolicach 1700-2100obr/min. Po za tym skrzynia automatyczna szarpała przy zmianie:/ Pewnie z braku mocy w dolnym przedziale. Objawy: https://www.youtube.com/watch?v=QO8j9zbXWk4 Zdjęcia przedstawiają montaż ale opisze je jak gdybym demontował Od razu uprzedzam że złotawy kolor to miedz w spray-u który używam wszędzie gdzie występuje wysoka temperatura by śruby się nie zapiekały:) Oczywiście nie muszę pisać jak wyciągnąć obudowe filtra powietrza i przewód doprowadzający powietrze do turbiny:) Demontaż zaczynamy od odkręcenia rury wydechowej ( 3 śruby 12mm ) Następnie odkręcamy trzy śruby 12mm spalających turbinę z dolotem ( uwaga do jednej śruby przydaje się specjalny gięty klucz. ( http://images.okazje.info.pl/p/dom-i-ogrod/7118/th220/yato-klucz-oczkowy-typu-c-19x22-mm.jpg ) Ale ja poradziłem sobie bez niego, choć to nie było szybkie:) [ATTACH=CONFIG]125315[/ATTACH] Najgorzej odkręcić nakrętkę nr 2 i tu właśnie przydaje się ten gięty klucz. Ja wziąłem długą nasatkę obciąłem trochę i wraz z kluczem bez grzechotki zacząłem odkręcać. Bajer jest taki że po każdym przekręceniu w prawo trzeba zdjąć nasadkę obrócić o 90* znów założyć na klucz, nałożyć na śrubę i przekręcić o kilka stopni w prawo(do gruszki ) ale jest to długotrwałe i wkurzające, więc polecam zaopatrzyć się w ten gięty w "U" klucz 12mm, lub pospawać coś na szybko:) Następnym krokiem jest odkręcenie dwóch śrub torx 25 lub nasadka 8mm od przewodu odprowadzającego olej od turbiny. Ja położyłem się od auto z latarką z zębach, i odkręciłem małą grzechotką z dwoma przedłużkami. Zdjęcie od dołu jest nie zbyt wyraźne ale poniższe zdjęcie przedstawia gdzie jest ta rurka. Następnie odkręcamy przewód doprowadzający olej do turbiny (klucz płaski 17mm). Dopiszę jeszcze, że przy montażu nowej turbiny trzeba zalać ją nowym olejem przez ten otwór po wężu i przed przykręceniem węża odpalić na sekundę silnik i szybko zgasić. Z węża powinien polecieć olej, jeśli tak się stanie to możemy być pewni że turbina będzie smarowana. Bardziej ambitni mogą również sprawdzić ciśnienie na tym wężu:) Ale ja nie wiem jakie powinno być prawidłowe. Po tej operacji bierzemy się do odkręcenia ostatniej śruby która trzyma turbinę. Znajduję się z tyłu i znów jest to 12mm Ja zrobiłem to grzechotką z przedłużką. Zdjęcia przedstawią położenie śruby Na koniej żeby łatwiej było wyciągnąć turbinę polecam wykręcenie szpilki od nakrętki nr 2 (np. kombinerkami) Teraz już bez problemów da się wyciągnąć turbawkę W razie pytań lub moich błędów w opicie proszę o kontakt:) Na koniec zdjęcie porównawcze starej i nowej turbiny A oto jak jedzie po wymianie:) Pozdrawiam i mam nadzieje że opis będzie pomocny:) Edytowane 17 Listopada 2014 przez elmer83 dopisek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KONRAD_2085 Zgłoś #2 Napisano 16 Listopada 2014 Fajny manual, robiłem prawie tak samo (miałem kanał) Żeby turbina łatwiej wyszła można podnieść trochę silnik, szpara robi się trochę szersza i nie trzeba się gimnastykować. Następnym krokiem jest odkręcenie dwóch śrub torx 25 lub nasadka 8mm od przewodu odprowadzającego olej od turbiny. Ja położyłem się od auto z latarką z zębach, i odkręciłem małą grzechotką z dwoma przedłużkami. Zdjęcie od dołu jest nie zbyt wyraźne ale poniższe zdjęcie przedstawia gdzie jest ta rurka.Załącznik 125325 Załącznik 125321 To, to chyba dzieło szatana Dwie i pół godz. walczyłem żeby to poskręcać, zmontowałem chyba wszystkie przedłużki jakie miałem, łącznie ok. 40 cm Chyba z 5 razy jedna śruba wpadła mi do misy z olejem, ze 3 razy za koszule. Miałem już wszystkiego dość, a konstruktorowi chciałem powiedzieć żeby się pier... Po wszystkim otworzyłem piwo i wypiłem całe jednym łykiem Mimo trudności z dokręceniem tego przewodu polecam zebrać jeszcze trochę sił i po wszystkim dokładnie to sprawdzić, ciemno tam jak w d... i w nerwach można coś zrobić niedokładnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmer83 Zgłoś #3 Napisano 17 Listopada 2014 Drogi KONRAD_2085 Ja również się męczyłem bo nie miałem kanału:/ robiłem to na glebie:) podlewarkowałem trochę auto i podłożyłem koło zapasowe pod próg by w razie czego auto się na nim oparło:) by poszło łatwiej można wziąć silny magnes i namagnesować nasadkę. Ja użyłem taśmy izolacyjnej i delikatnie przyłapałem śrubę. Najgorzej to ustawić nową uszczelkę na miejscu:/ Najbardziej mnie dobiła za nakrętka na szpilce (na zdjęciu z nr 2) chyba 45min ją wykręcałem i drugie tyle wkręcałem:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KONRAD_2085 Zgłoś #4 Napisano 17 Listopada 2014 O taśmie nie pomyślałem Ale mam nadzieje, że przez najbliższy czas nie będę musiał tam zaglądać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_WW Zgłoś #5 Napisano 17 Listopada 2014 Kolego Elmer83 napisz proszę gdzie nabyłeś ową nową turbinę ?? tez sie przymierzam i dobrze wiedzieć gdzie jest sprawdzone źródło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmer83 Zgłoś #6 Napisano 18 Listopada 2014 WItaj Ja zakupiłem na allegro http://allegro.pl/turbosprezarka-passat-b5-audi-a4-a6-nowa-oryginal-i4724985080.html u sprzedającego 33turbo33. Ale nie jestem pewny czy turbina Była na 100% nowa bo protokół wyważania dostałem od niego a nie z fabryki. Natomiast wyglądała jak nowa i miała wszystkie zaślepki:) Widziałem też inne za 1800zł też niby nowe:) Mam swoją starą w dobrym stanie. Trzeba by tylko tuleje ślizgowe wymienić i będzie śmigać muszę tylko znaleść jakiś dobry warszata w okolicy Gorzowa Wlkp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #7 Napisano 18 Listopada 2014 Za taką kasę to nie może być fabrycznie nówka sztuka, taka kosztuje ponad 2200zł jak sie dobrze poszuka. Nie zastanawiałeś sie po co gość proponuje odkup starej?:hyhy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #8 Napisano 19 Listopada 2014 Następnym krokiem jest odkręcenie dwóch śrub torx 25 lub nasadka 8mm od przewodu odprowadzającego olej od turbiny. Ja położyłem się od auto z latarką z zębach, i odkręciłem małą grzechotką z dwoma przedłużkami. Zdjęcie od dołu jest nie zbyt wyraźne ale poniższe zdjęcie przedstawia gdzie jest ta rurka. Tutaj można odkręcić nakrętkę kluczem 17 od bloku silnika i wyjąć turbinę razem z przewodem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmer83 Zgłoś #9 Napisano 20 Listopada 2014 Tutaj można odkręcić nakrętkę kluczem 17 od bloku silnika i wyjąć turbinę razem z przewodem. Myślałem o takim rozwiązaniu ale nie dałbym rady dojść tam kluczem:/ Nie mam niestety kluczy oczkowych otwartych:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RobertoB5FL Zgłoś #10 Napisano 23 Października 2015 Witam wszystkich. Postanowiłem odświeżyć temat. Również mam B5 FL AVF'a 130 KM i na 1, 4, 5, 6 biegu gdy intensywnie przyspieszam pojawia się huczenie, słychać jakby huczało jakieś łożysko. gdy zwolnię pedał gazu również słychać huczenie. na 2 i 3 biegu nawet przyspieszając do 3,5 tyś obr/min raczej huczenie nie występuje. Auto moc ma i zbiera się jak dawniej. Mimo wszystko chciałbym pozbyć się huczenia. Czy to objaw zabrudzonej lub padającej turbinki? Wypowiedzcie się, proszę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeM@PassatB5 Zgłoś #11 Napisano 23 Października 2015 Obstawiam łożysko na mechanizmie różnicowym skrzyni biegów, skrzynia 6-biegowa prawdopodobnie FRK, miałem to samo. Poszukaj na forum, temat obszerny i wada tych skrzyń 6-biegowych. Koszt 700-900zł za łożysko + naprawa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RobertoB5FL Zgłoś #12 Napisano 24 Października 2015 (edytowane) Skrzynia 6 biegowa - zgadza się. Na pewno jakieś łożysko, huk jest niesamowity. Kosztem mnie trochę przeraziłeś, ale temat do ogarnięcia. A czy jestem w stanie sam to wymienić? Jakieś podstawowe narzędzia mam + kanał + dostęp do prasy hydraulicznej jakby trzeba było Czytam już odnośnie tej sprawy i ludzie piszą też o wymianie skrzyni biegów. Już mam całkiem dość Dodam jeszcze, że w momencie, kiedy występuje huk, drży podłoga. Edytowane 25 Października 2015 przez RobertoB5FL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RobertoB5FL Zgłoś #13 Napisano 2 Listopada 2015 Nikt nic nie wie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
havran Zgłoś #14 Napisano 4 Listopada 2015 Jeśli znasz się na rozbiórce i składaniu skrzyń biegów to sobie poradzisz. Powiem ci tak. Ja też mam jakieś pojęcie o mechanice i dużo rzeczy naprawiam sam, ale za ta naprawę bym się nie zabrał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kimilii Zgłoś #15 Napisano 27 Marca 2016 Ile srub jest do odkrecenia? Jak sie zdejmie zderzak bedzie łatwiej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #16 Napisano 28 Marca 2016 Ile srub jest do odkrecenia? Jak sie zdejmie zderzak bedzie łatwiej? Nic Ci to nie pomoże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach