Skocz do zawartości
elmer83

Wymiana turbiny w AVF B5 FL fotoopowieść

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ostatnio wymieniłem turbinę w swoim AVF 130KM.

Przyczyną było głośne buczenie w okolicach 1700-2100obr/min.

Po za tym skrzynia automatyczna szarpała przy zmianie:/ Pewnie z braku mocy w dolnym przedziale.

Objawy:

https://www.youtube.com/watch?v=QO8j9zbXWk4

 

Zdjęcia przedstawiają montaż ale opisze je jak gdybym demontował:) Od razu uprzedzam że złotawy kolor to miedz w spray-u który używam wszędzie gdzie występuje wysoka temperatura by śruby się nie zapiekały:)

Oczywiście nie muszę pisać jak wyciągnąć obudowe filtra powietrza i przewód doprowadzający powietrze do turbiny:)

 

Demontaż zaczynamy od odkręcenia rury wydechowej ( 3 śruby 12mm )

 

DSC_1635.jpg

 

Następnie odkręcamy trzy śruby 12mm spalających turbinę z dolotem ( uwaga do jednej śruby przydaje się specjalny gięty klucz. ( http://images.okazje.info.pl/p/dom-i-ogrod/7118/th220/yato-klucz-oczkowy-typu-c-19x22-mm.jpg )

Ale ja poradziłem sobie bez niego, choć to nie było szybkie:)

 

[ATTACH=CONFIG]125315[/ATTACH]

 

Najgorzej odkręcić nakrętkę nr 2 i tu właśnie przydaje się ten gięty klucz. Ja wziąłem długą nasatkę obciąłem trochę i wraz z kluczem bez grzechotki zacząłem odkręcać. Bajer jest taki że po każdym przekręceniu w prawo trzeba zdjąć nasadkę obrócić o 90* znów założyć na klucz, nałożyć na śrubę i przekręcić o kilka stopni w prawo(do gruszki ) ale jest to długotrwałe i wkurzające, więc polecam zaopatrzyć się w ten gięty w "U" klucz 12mm, lub pospawać coś na szybko:)

DSC_1647.jpg

 

Następnym krokiem jest odkręcenie dwóch śrub torx 25 lub nasadka 8mm od przewodu odprowadzającego olej od turbiny. Ja położyłem się od auto z latarką z zębach, i odkręciłem małą grzechotką z dwoma przedłużkami. Zdjęcie od dołu jest nie zbyt wyraźne ale poniższe zdjęcie przedstawia gdzie jest ta rurka.

DSC_1619.jpg

 

Następnie odkręcamy przewód doprowadzający olej do turbiny (klucz płaski 17mm).

DSC_1629.jpg

 

Dopiszę jeszcze, że przy montażu nowej turbiny trzeba zalać ją nowym olejem przez ten otwór po wężu i przed przykręceniem węża odpalić na sekundę silnik i szybko zgasić. Z węża powinien polecieć olej, jeśli tak się stanie to możemy być pewni że turbina będzie smarowana. Bardziej ambitni mogą również sprawdzić ciśnienie na tym wężu:) Ale ja nie wiem jakie powinno być prawidłowe.

 

Po tej operacji bierzemy się do odkręcenia ostatniej śruby która trzyma turbinę. Znajduję się z tyłu i znów jest to 12mm Ja zrobiłem to grzechotką z przedłużką.

Zdjęcia przedstawią położenie śruby

DSC_1632.jpg

Na koniej żeby łatwiej było wyciągnąć turbinę polecam wykręcenie szpilki od nakrętki nr 2 (np. kombinerkami)

DSC_1629.jpg

 

Teraz już bez problemów da się wyciągnąć turbawkę:)

W razie pytań lub moich błędów w opicie proszę o kontakt:)

Na koniec zdjęcie porównawcze starej i nowej turbiny :)

DSC_1620.jpg

A oto jak jedzie po wymianie:)

Pozdrawiam i mam nadzieje że opis będzie pomocny:)

DSC_1646.jpg

DSC_1617.jpg

DSC_1636.jpg

Edytowane przez elmer83
dopisek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajny manual, robiłem prawie tak samo (miałem kanał) :) Żeby turbina łatwiej wyszła można podnieść trochę silnik, szpara robi się trochę szersza i nie trzeba się gimnastykować.

 

Następnym krokiem jest odkręcenie dwóch śrub torx 25 lub nasadka 8mm od przewodu odprowadzającego olej od turbiny. Ja położyłem się od auto z latarką z zębach, i odkręciłem małą grzechotką z dwoma przedłużkami. Zdjęcie od dołu jest nie zbyt wyraźne ale poniższe zdjęcie przedstawia gdzie jest ta rurka.

Załącznik 125325 Załącznik 125321

 

To, to chyba dzieło szatana :) Dwie i pół godz. walczyłem żeby to poskręcać, zmontowałem chyba wszystkie przedłużki jakie miałem, łącznie ok. 40 cm :) Chyba z 5 razy jedna śruba wpadła mi do misy z olejem, ze 3 razy za koszule. Miałem już wszystkiego dość, a konstruktorowi chciałem powiedzieć żeby się pier... :D Po wszystkim otworzyłem piwo i wypiłem całe jednym łykiem :) Mimo trudności z dokręceniem tego przewodu polecam zebrać jeszcze trochę sił i po wszystkim dokładnie to sprawdzić, ciemno tam jak w d... i w nerwach można coś zrobić niedokładnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drogi KONRAD_2085

Ja również się męczyłem bo nie miałem kanału:/ robiłem to na glebie:) podlewarkowałem trochę auto i podłożyłem koło zapasowe pod próg by w razie czego auto się na nim oparło:) by poszło łatwiej można wziąć silny magnes i namagnesować nasadkę. Ja użyłem taśmy izolacyjnej i delikatnie przyłapałem śrubę:). Najgorzej to ustawić nową uszczelkę na miejscu:/

Najbardziej mnie dobiła za nakrętka na szpilce (na zdjęciu z nr 2) chyba 45min ją wykręcałem i drugie tyle wkręcałem:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O taśmie nie pomyślałem :) Ale mam nadzieje, że przez najbliższy czas nie będę musiał tam zaglądać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Elmer83 napisz proszę gdzie nabyłeś ową nową turbinę :) ?? tez sie przymierzam i dobrze wiedzieć gdzie jest sprawdzone źródło :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WItaj

Ja zakupiłem na allegro

http://allegro.pl/turbosprezarka-passat-b5-audi-a4-a6-nowa-oryginal-i4724985080.html

u sprzedającego 33turbo33.

Ale nie jestem pewny czy turbina Była na 100% nowa bo protokół wyważania dostałem od niego a nie z fabryki.

Natomiast wyglądała jak nowa i miała wszystkie zaślepki:)

Widziałem też inne za 1800zł też niby nowe:)

Mam swoją starą w dobrym stanie. Trzeba by tylko tuleje ślizgowe wymienić i będzie śmigać muszę tylko znaleść jakiś dobry warszata w okolicy Gorzowa Wlkp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za taką kasę to nie może być fabrycznie nówka sztuka, taka kosztuje ponad 2200zł jak sie dobrze poszuka. Nie zastanawiałeś sie po co gość proponuje odkup starej?:hyhy:hyhy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Następnym krokiem jest odkręcenie dwóch śrub torx 25 lub nasadka 8mm od przewodu odprowadzającego olej od turbiny. Ja położyłem się od auto z latarką z zębach, i odkręciłem małą grzechotką z dwoma przedłużkami. Zdjęcie od dołu jest nie zbyt wyraźne ale poniższe zdjęcie przedstawia gdzie jest ta rurka.

Tutaj można odkręcić nakrętkę kluczem 17 od bloku silnika i wyjąć turbinę razem z przewodem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tutaj można odkręcić nakrętkę kluczem 17 od bloku silnika i wyjąć turbinę razem z przewodem.

Myślałem o takim rozwiązaniu ale nie dałbym rady dojść tam kluczem:/ Nie mam niestety kluczy oczkowych otwartych:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Postanowiłem odświeżyć temat. Również mam B5 FL AVF'a 130 KM i na 1, 4, 5, 6 biegu gdy intensywnie przyspieszam pojawia się huczenie, słychać jakby huczało jakieś łożysko. gdy zwolnię pedał gazu również słychać huczenie. na 2 i 3 biegu nawet przyspieszając do 3,5 tyś obr/min raczej huczenie nie występuje. Auto moc ma i zbiera się jak dawniej.

Mimo wszystko chciałbym pozbyć się huczenia. Czy to objaw zabrudzonej lub padającej turbinki? Wypowiedzcie się, proszę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam łożysko na mechanizmie różnicowym skrzyni biegów, skrzynia 6-biegowa prawdopodobnie FRK, miałem to samo. Poszukaj na forum, temat obszerny i wada tych skrzyń 6-biegowych. Koszt 700-900zł za łożysko + naprawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia 6 biegowa - zgadza się. Na pewno jakieś łożysko, huk jest niesamowity. Kosztem mnie trochę przeraziłeś, ale temat do ogarnięcia.

A czy jestem w stanie sam to wymienić? Jakieś podstawowe narzędzia mam + kanał + dostęp do prasy hydraulicznej jakby trzeba było :)

Czytam już odnośnie tej sprawy i ludzie piszą też o wymianie skrzyni biegów. Już mam całkiem dość :)

Dodam jeszcze, że w momencie, kiedy występuje huk, drży podłoga.

Edytowane przez RobertoB5FL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli znasz się na rozbiórce i składaniu skrzyń biegów to sobie poradzisz.

Powiem ci tak. Ja też mam jakieś pojęcie o mechanice i dużo rzeczy naprawiam sam, ale za ta naprawę bym się nie zabrał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile srub jest do odkrecenia? Jak sie zdejmie zderzak bedzie łatwiej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ile srub jest do odkrecenia? Jak sie zdejmie zderzak bedzie łatwiej?

 

Nic Ci to nie pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności