Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, orientuje się ktoś jak to jest z podłogą w b5 sedan polifcie czy jest taka sama dla przedniego napedu i 4montion? Czy trzeba ciąć i spawać żeby przerobić ośke na czterykółka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciąć i spawać trzeba, i to dużo :) Praktycznie cały tył, od tylnych drzwi musi być z czteronapędówki. Podłoga też jest pewnie inna, ale czym się różni to już nie wiem. Operacja tak samo kosztowna jak i niebezpieczna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spoko, dzieki za odpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko.Passat 3b6 19tdi avf 6 biegów chodzi mi o predkości na biegach . Czy auto z napedem na przód jest tak samo szybkie jak 4motion bo wedłóg mnie to te tdi to jakas porażka w stosunku do 18t jesli chodzi o ergonomie jazdy i hałas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisz konkretnie o co Ci chodzi bo zacząłeś od różnicy miedzy napędem na przód a na cztery koła a skończyłeś na porównaniu TDi z 1.8t.

 

Może jednak coś z tego będzie :)

 

Na starcie 4x4 będzie się lepiej zbierać niż przedni napęd, za to przy wyższych prędkościach przedni napęd będzie lepiej "odchodził", było o tym już na forum.

A co do porównania TDi do 1.8t (ile już tego było :) ) to moim zdaniem ciężko to w ogóle zrobić bo to 2 różnie silniki, mają różną charakterystykę pracy i zakres obrotów. W TDi szybko się obroty kończą i trzeba zmieniać bieg, benzynę za to można dłużej pokręcić. TDi jest głośniejsze bo to diesel, napęd do ciągników i ciężarówek, to nie ma być komfortowe tylko mocne :D

Osobiście nie uważałbym silników TDi za jakąkolwiek porażkę, montują je od 1989 roku i jeżdżą do tej pory :D

 

Temat jest jednak o różnicach między FWD a 4x4 więc nie zaśmiecajmy.

Edytowane przez KONRAD_2085

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi konkretnie o osiagi aut napęd przód a 4 motion czy sa takie same przełożenia skrzyń czy 4 motion jest lekko wolniejszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego to nie wiem, ale na chłopski rozum wychodzi, że do 4x4 jest inna skrzynia :) Musieliby się fachowcy wypowiedzieć. Jedno jest pewne, przy tym samym silniku: 4x4 ma lepszy start, przedni napęd przy wyższych prędkościach dominuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej wolniejszy bo

-jest cięższy

-napęd AWD generuje większe opory toczenia dlatego tez więcej pali.

 

Synchro dodatkowo ma inna konstrukcje zawieszenia tylnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, orientuje się ktoś jak to jest z podłogą w b5 sedan polifcie czy jest taka sama dla przedniego napedu i 4montion? Czy trzeba ciąć i spawać żeby przerobić ośke na czterykółka?

 

Kolego całe tylne zawieszenie jest inne, dochodzi dyferencjał i inny zbiornik paliwa, tarcze hamulcowe, piasty itp. 4motion lepiej się zbiera i więcej wybacza na krętych i śliskich drogach. Ponadto jest większy prześwit o 2 cm. Co do osiągów ....hm , spalanie nieco większe , ja swoim ponad 200 km/h śmigałem :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

209 na liczniku, 205 na nawigacji. 4x4 ma krótszą skrzynię, przy 3000 obr/min mam 145km/h (6 bieg), fwd przy tych obrotach ma ok 170km/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego całe tylne zawieszenie jest inne, dochodzi dyferencjał i inny zbiornik paliwa, tarcze hamulcowe, piasty itp. 4motion lepiej się zbiera i więcej wybacza na krętych i śliskich drogach. Ponadto jest większy prześwit o 2 cm. Co do osiągów ....hm , spalanie nieco większe , ja swoim ponad 200 km/h śmigałem :D

 

tak tak ja t wszytsko wiem ze jest czesci w tylnym zawieszeniu są inne i jest dyfer ale mi chodzi o budowe podłogi czy rozni sie od tej w 4montion zbioernik paliwa to waiaodmo jesli pasuje bez przerabiania konstrukcji podlogi to mozna wymienic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podłoga pod 4motion jest inaczej wyprofilowana, masz inne przetłoczenia, wiem bo chciałem do siebie dołożyć napędy :)

Czyli podsumowując: podłoga z FWD NIE jest przystosowana do AWD ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tego to nie wiem, ale na chłopski rozum wychodzi, że do 4x4 jest inna skrzynia Musieliby się fachowcy wypowiedzieć. Jedno jest pewne, przy tym samym silniku: 4x4 ma lepszy start, przedni napęd przy wyższych prędkościach dominuje.

 

Zależy jaki start ;) Jak start z wyższych obrotów to 4x4 wyrywa do przodu gdzie ośka mieli kołami jeszcze. Co do przyśpieszenia po ruszeniu i elastyczności to ośka wygrywa, lepiej czuć jak odchodzi ale też z 4x4 nie ma tragedii. Brat ma B5 w ośce 1.8 ADR ja mam B5 4x4 1.8 APT i moje idzie ciut słabiej ale tragedii nie ma. Co do prędkości wyższych jak się mają przełożenia ciężko mi powiedzieć, u brata na 5 przy 100 km/h są nieznacznie niższe obroty.za to spalanie w 4x4 jest wyższe o ten litr do 2 litrów

 

Synchro dodatkowo ma inna konstrukcje zawieszenia tylnego.

 

I dlatego też się lepiej i pewniej prowadzi po zakrętach od B5 z napędem tylko na przód ;) Syncro/4motion ma z tyłu wielowahacz.

 

ięcej wybacza na krętych i śliskich drogach

 

Więcej wybacza ale i też można się nieźle zdziwić jak ktoś przesadzi :D Za to zabawa na śliskim przednia, i wcale nie potrzeba rękawa zaciągać, żeby troszkę bokami polatać

 

Dodatkowo do różnic między FWD a AWD to mniejszy bagażnik w AWD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podłoga pod 4motion jest inaczej wyprofilowana, masz inne przetłoczenia, wiem bo chciałem do siebie dołożyć napędy :)

Czyli podsumowując: podłoga z FWD NIE jest przystosowana do AWD ;)

 

i o taką odpowiedz mi chodziło :) krótko rzeczowo i jak najbardziej na temat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
209 na liczniku, 205 na nawigacji. 4x4 ma krótszą skrzynię, przy 3000 obr/min mam 145km/h (6 bieg), fwd przy tych obrotach ma ok 170km/h.

 

170km/h przy 3000obr to jest na skrzyni DQS z 2.5tdi a 1.9 wydaje mi się ze idzie podobnie do 4motion.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, orientuje się ktoś jak to jest z podłogą w b5 sedan polifcie czy jest taka sama dla przedniego napedu i 4montion? Czy trzeba ciąć i spawać żeby przerobić ośke na czterykółka?

 

Podłoga i podłużnice tył się różnią bo nawet hak holowniczy jest inny. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
za to spalanie w 4x4 jest wyższe o ten litr do 2 litrów

 

Dodatkowo do różnic między FWD a AWD to mniejszy bagażnik w AWD

 

W benzynie może i tak ale w dieslu nie specjalnie widać różnicę. Diesel ma duży moment i specjalnie tego nie odczuwa.

 

Nie zauważyłem żebym miał mniejszy bagażnik niż sąsiad z FWD.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Więcej wybacza ale i też można się nieźle zdziwić jak ktoś przesadzi :D Za to zabawa na śliskim przednia, i wcale nie potrzeba rękawa zaciągać, żeby troszkę bokami polatać

 

Uważam że kwestia doświadczenia z napędem 4x4 (w grę nie wchodzą napędu typu haldex bo ten jest absolutnie nie przewidywalny jak wiskoza w subaru, miałem styczność)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności