klakiersss Zgłoś #1 Napisano 2 Listopada 2014 Witam, orientuje się ktoś jak to jest z podłogą w b5 sedan polifcie czy jest taka sama dla przedniego napedu i 4montion? Czy trzeba ciąć i spawać żeby przerobić ośke na czterykółka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KONRAD_2085 Zgłoś #2 Napisano 2 Listopada 2014 Ciąć i spawać trzeba, i to dużo Praktycznie cały tył, od tylnych drzwi musi być z czteronapędówki. Podłoga też jest pewnie inna, ale czym się różni to już nie wiem. Operacja tak samo kosztowna jak i niebezpieczna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klakiersss Zgłoś #3 Napisano 2 Listopada 2014 spoko, dzieki za odpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #4 Napisano 2 Listopada 2014 Mam pytanko.Passat 3b6 19tdi avf 6 biegów chodzi mi o predkości na biegach . Czy auto z napedem na przód jest tak samo szybkie jak 4motion bo wedłóg mnie to te tdi to jakas porażka w stosunku do 18t jesli chodzi o ergonomie jazdy i hałas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KONRAD_2085 Zgłoś #5 Napisano 2 Listopada 2014 (edytowane) Napisz konkretnie o co Ci chodzi bo zacząłeś od różnicy miedzy napędem na przód a na cztery koła a skończyłeś na porównaniu TDi z 1.8t. Może jednak coś z tego będzie Na starcie 4x4 będzie się lepiej zbierać niż przedni napęd, za to przy wyższych prędkościach przedni napęd będzie lepiej "odchodził", było o tym już na forum. A co do porównania TDi do 1.8t (ile już tego było ) to moim zdaniem ciężko to w ogóle zrobić bo to 2 różnie silniki, mają różną charakterystykę pracy i zakres obrotów. W TDi szybko się obroty kończą i trzeba zmieniać bieg, benzynę za to można dłużej pokręcić. TDi jest głośniejsze bo to diesel, napęd do ciągników i ciężarówek, to nie ma być komfortowe tylko mocne Osobiście nie uważałbym silników TDi za jakąkolwiek porażkę, montują je od 1989 roku i jeżdżą do tej pory Temat jest jednak o różnicach między FWD a 4x4 więc nie zaśmiecajmy. Edytowane 2 Listopada 2014 przez KONRAD_2085 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #6 Napisano 2 Listopada 2014 Chodzi mi konkretnie o osiagi aut napęd przód a 4 motion czy sa takie same przełożenia skrzyń czy 4 motion jest lekko wolniejszy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KONRAD_2085 Zgłoś #7 Napisano 2 Listopada 2014 Tego to nie wiem, ale na chłopski rozum wychodzi, że do 4x4 jest inna skrzynia Musieliby się fachowcy wypowiedzieć. Jedno jest pewne, przy tym samym silniku: 4x4 ma lepszy start, przedni napęd przy wyższych prędkościach dominuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
iceman150 Zgłoś #8 Napisano 3 Listopada 2014 Raczej wolniejszy bo -jest cięższy -napęd AWD generuje większe opory toczenia dlatego tez więcej pali. Synchro dodatkowo ma inna konstrukcje zawieszenia tylnego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
email78 Zgłoś #9 Napisano 4 Listopada 2014 Witam, orientuje się ktoś jak to jest z podłogą w b5 sedan polifcie czy jest taka sama dla przedniego napedu i 4montion? Czy trzeba ciąć i spawać żeby przerobić ośke na czterykółka? Kolego całe tylne zawieszenie jest inne, dochodzi dyferencjał i inny zbiornik paliwa, tarcze hamulcowe, piasty itp. 4motion lepiej się zbiera i więcej wybacza na krętych i śliskich drogach. Ponadto jest większy prześwit o 2 cm. Co do osiągów ....hm , spalanie nieco większe , ja swoim ponad 200 km/h śmigałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kml_84 Zgłoś #10 Napisano 4 Listopada 2014 209 na liczniku, 205 na nawigacji. 4x4 ma krótszą skrzynię, przy 3000 obr/min mam 145km/h (6 bieg), fwd przy tych obrotach ma ok 170km/h. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klakiersss Zgłoś #11 Napisano 5 Listopada 2014 Kolego całe tylne zawieszenie jest inne, dochodzi dyferencjał i inny zbiornik paliwa, tarcze hamulcowe, piasty itp. 4motion lepiej się zbiera i więcej wybacza na krętych i śliskich drogach. Ponadto jest większy prześwit o 2 cm. Co do osiągów ....hm , spalanie nieco większe , ja swoim ponad 200 km/h śmigałem tak tak ja t wszytsko wiem ze jest czesci w tylnym zawieszeniu są inne i jest dyfer ale mi chodzi o budowe podłogi czy rozni sie od tej w 4montion zbioernik paliwa to waiaodmo jesli pasuje bez przerabiania konstrukcji podlogi to mozna wymienic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pemek2610 Zgłoś #12 Napisano 5 Listopada 2014 podłoga pod 4motion jest inaczej wyprofilowana, masz inne przetłoczenia, wiem bo chciałem do siebie dołożyć napędy Czyli podsumowując: podłoga z FWD NIE jest przystosowana do AWD Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek921 Zgłoś #13 Napisano 5 Listopada 2014 Tego to nie wiem, ale na chłopski rozum wychodzi, że do 4x4 jest inna skrzynia Musieliby się fachowcy wypowiedzieć. Jedno jest pewne, przy tym samym silniku: 4x4 ma lepszy start, przedni napęd przy wyższych prędkościach dominuje. Zależy jaki start Jak start z wyższych obrotów to 4x4 wyrywa do przodu gdzie ośka mieli kołami jeszcze. Co do przyśpieszenia po ruszeniu i elastyczności to ośka wygrywa, lepiej czuć jak odchodzi ale też z 4x4 nie ma tragedii. Brat ma B5 w ośce 1.8 ADR ja mam B5 4x4 1.8 APT i moje idzie ciut słabiej ale tragedii nie ma. Co do prędkości wyższych jak się mają przełożenia ciężko mi powiedzieć, u brata na 5 przy 100 km/h są nieznacznie niższe obroty.za to spalanie w 4x4 jest wyższe o ten litr do 2 litrów Synchro dodatkowo ma inna konstrukcje zawieszenia tylnego. I dlatego też się lepiej i pewniej prowadzi po zakrętach od B5 z napędem tylko na przód Syncro/4motion ma z tyłu wielowahacz. ięcej wybacza na krętych i śliskich drogach Więcej wybacza ale i też można się nieźle zdziwić jak ktoś przesadzi Za to zabawa na śliskim przednia, i wcale nie potrzeba rękawa zaciągać, żeby troszkę bokami polatać Dodatkowo do różnic między FWD a AWD to mniejszy bagażnik w AWD Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klakiersss Zgłoś #14 Napisano 5 Listopada 2014 podłoga pod 4motion jest inaczej wyprofilowana, masz inne przetłoczenia, wiem bo chciałem do siebie dołożyć napędy Czyli podsumowując: podłoga z FWD NIE jest przystosowana do AWD i o taką odpowiedz mi chodziło krótko rzeczowo i jak najbardziej na temat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAŁ W Zgłoś #15 Napisano 5 Listopada 2014 209 na liczniku, 205 na nawigacji. 4x4 ma krótszą skrzynię, przy 3000 obr/min mam 145km/h (6 bieg), fwd przy tych obrotach ma ok 170km/h. 170km/h przy 3000obr to jest na skrzyni DQS z 2.5tdi a 1.9 wydaje mi się ze idzie podobnie do 4motion. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
email78 Zgłoś #16 Napisano 6 Listopada 2014 Witam, orientuje się ktoś jak to jest z podłogą w b5 sedan polifcie czy jest taka sama dla przedniego napedu i 4montion? Czy trzeba ciąć i spawać żeby przerobić ośke na czterykółka? Podłoga i podłużnice tył się różnią bo nawet hak holowniczy jest inny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek24dm Zgłoś #17 Napisano 6 Listopada 2014 za to spalanie w 4x4 jest wyższe o ten litr do 2 litrów Dodatkowo do różnic między FWD a AWD to mniejszy bagażnik w AWD W benzynie może i tak ale w dieslu nie specjalnie widać różnicę. Diesel ma duży moment i specjalnie tego nie odczuwa. Nie zauważyłem żebym miał mniejszy bagażnik niż sąsiad z FWD. - - - - - aktualizacja - - - - - Więcej wybacza ale i też można się nieźle zdziwić jak ktoś przesadzi Za to zabawa na śliskim przednia, i wcale nie potrzeba rękawa zaciągać, żeby troszkę bokami polatać Uważam że kwestia doświadczenia z napędem 4x4 (w grę nie wchodzą napędu typu haldex bo ten jest absolutnie nie przewidywalny jak wiskoza w subaru, miałem styczność) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach