Ziewal Zgłoś #1 Napisano 30 Października 2014 Piszę do osób które obniżały swojego paska na samych sprężynach. Od trzech lat śmigam na springach Eibach -30mm i w tym roku zjadło mi wewnętrzne ranty opon które i tak miały po tym sezonie iść na śmietnik, zwaliłem to wahacze i zbieżność ale wczoraj byłem na szarpakach i na ustawieniu zbieżności i wszystko jest ok po za kątami których wiadomo, że w pasku się nie ustawia. Mój wynik to lewe -1,14 a prawe -1,39 diagnosta powiedział, że raczej nie powinno tak zdzierać bynajmniej nie przy takich małych odchyłach. Ja obstawiam też za małe ciśnienie w oponach ale chcę się tez dowiedzieć jak to jest u was Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lation Zgłoś #2 Napisano 30 Października 2014 Też jeżdżę na springach - 30 ale dopiero w tym sezonie założyłem. Narazie nie zauważyłem zużycia opon. O ile dobrze pamiętam kąty pochylenia kół powinny mieć wartość -1 więc takie drobne różnice nie wpływają według mojej oceny na zużycie opon. Jako ciekawostkę dodam, że kąty przedniej osi w passatach 3B i 3BG są regulowane poprzez przestawianie sanek pod silnikiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
-ERNI- Zgłoś #3 Napisano 30 Października 2014 u mnie te same springi, nie zauważyłem nic niepokojącego z oponami jak do tej pory Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajvan Zgłoś #4 Napisano 30 Października 2014 dokładnie tak jak kolega Ziewal mówi, ja jeździłem na zestawie MTS -40mm (amory+springi) i od negatywu powstałego na tym zawieszeniu wewnętrzne części zdarte do kordu ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #5 Napisano 30 Października 2014 dokładnie tak jak kolega Ziewal mówi, ja jeździłem na zestawie MTS -40mm (amory+springi) i od negatywu powstałego na tym zawieszeniu wewnętrzne części zdarte do kordu ! u mnie było to samo, teraz od dwu lat wróciła seria i wszystko jest w porządku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #6 Napisano 30 Października 2014 mi też po wrzuceniu gwintu w pierwszym sezonie zdarło :noniebardzo po ustawieniu geometrii znacząca poprawa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #7 Napisano 30 Października 2014 Lation tak ustawia się ale tylko żeby wyrównać w taki sposób żeby w każdym kole było tak samo czyli mając w jednym np 1.2 a w drugim 1.4 da się ustawić jedynie tak żeby było w obydwu 1.3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #8 Napisano 31 Października 2014 Gdzies widzialem tulejki gornych wachaczy do korygowania negatywu. Moglyby pomoc;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #9 Napisano 31 Października 2014 jak znajdziesz to daj znać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #10 Napisano 31 Października 2014 Pamietam tylko ze byly z febi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jopstons Zgłoś #11 Napisano 2 Listopada 2014 (edytowane) Lation tak ustawia się ale tylko żeby wyrównać w taki sposób żeby w każdym kole było tak samo czyli mając w jednym np 1.2 a w drugim 1.4 da się ustawić jedynie tak żeby było w obydwu 1.3 Kolega wyżej ma rację. W Passatach B5 zmienia się nie tylko zbieżność, ale też i kąt pochylenia kół, ale tylko w taki sposób aby niwelować różnice pomiędzy kołami na jednej osi. Jak ktoś ma kąt pochylenia np na lewym kole -1°.0' a na prawym -2°.0', to tego nie da się zmienić w taki sposób by było w lewym kole -1°.0' a w prawym też -1°.0'. Da się to tylko wyregulować w taki sposób by było na lewym -1°.5' i na prawym też tyle samo -1°.5' Prawidłowy przedział kąta pochylenia przednich kół powinien mieścić się w przedziale min. -0°.45' do max 0°.05' Tak się składa, że i ja zmieniałem u siebie komplet przednich wahaczy na "Master Sport" (tak dałem się namówić na tą markę), oraz wymieniłem komplet przednich amortyzatorów na "Sachs". Po tym zabiegu rozstaw kół się rozkraczył (na dole) i wygląda to teraz bardziej na sportowo (lepsza przyczepność na zakrętach), choć nie ukrywam, że mi się to nie podoba i wolałbym aby koła stały bardziej w pionie. Po tym zabiegu mam teraz takie ustawienie na przedniej osi: Kąt pochylenia: Przód lewy = -1°.24' Przód prawy = -1°.30' Zbieżność: Przód lewy = +1°.24' Przód prawy = +1°.48' Jeśli chodzi w tym przypadku o zbieżność to jak widać koła są skierowane do siebie, bo według reguły tłumaczy się to tak, że jeżeli koła skierowane są do wewnątrz, wówczas mówimy, że wartości zbieżności są dodatnie. Jeśli natomiast koła skierowane są na zewnątrz, wówczas wartości te są ujemne. W moim przypadku przedstawia się tak jak na niżej zamieszczonym schemacie. Co prawda nie jest łatwo to zauważyć na pierwszy rzut oka, ale ja o tym wiem i trochę mnie to drażni, bo od takich ustawień zdzierają się od wewnątrz opony a mi ich bardzo szkoda (mam nowe zarówno letnie jak i zimowe), choć sam mechanik stwierdził, że może się to dziać lub nie bo wpływ na to może mieć też i same ciśnienie w oponach. A nie chciałbym aby po iluś tam kilometrach opony wyglądały tak... Dlatego też kupię nowe sprężyny, i mam nadzieję, że po lekkim podniesieniu się to trochę zmieni. Przednia oś stoi jakieś 15 mm niżej aniżeli tył. Edytowane 2 Listopada 2014 przez jopstons Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #12 Napisano 2 Listopada 2014 Ja ustawili mi zbieżność to kąty do -1.15 były na zielono czyli w normie więc odchylenie o 0,3 nie powinno znacząco wpływać zdzieranie opon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #13 Napisano 2 Listopada 2014 Dla standardowego zawieszenia pochyleni kola to -1.0 a dla sportowego -1.15 czyli jak jest jeszcze nizej to negatyw bedzie wiekszy. Wydaje mi sie ze problemem bedzie zbieznosc, powinna byc 0.10 do 0.30 stopnia, jak jest u Ciebie? moze pod obciazeniem zbytnio sie zmienia albo tuleje wachaczy sa za miekkie. Jeszcze jedna sprawa, warsztat ktory ustawial Ci zbieznosc ma sprzet na ktorym trzeba samochod podniesc do ustawienia czytnikow/glowic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #14 Napisano 2 Listopada 2014 (edytowane) Nic nie podnosili do ustawienia a zbieżność miałem na zielono nie więcej niż 0.5 wahacze są w idealnym stanie bo przez ustawieniem auto było na szarpakach Edytowane 2 Listopada 2014 przez Ziewal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jopstons Zgłoś #15 Napisano 2 Listopada 2014 U mnie w realu wygląda to tak: Przód lewy Kąt pochylenia: -1°.24', Zbieżność: +1°.24' Przód prawy Kąt pochylenia: -1°.30', Zbieżność +1°.48' Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #16 Napisano 2 Listopada 2014 Co za rozmiar opon masz? Pamietam ktos mial taki problem na forum ze mu zdzieralo opony ale mial dosyc szerokie. W sumie tragedii nie ma, mozna sprobowac na wiosne ustawic zbierznosc z ustawieniem negatywu i tak znienawidzonej przez naszych forumowiczow 'krzywej zbieznosci' czy jak to tam sie zwie. Jak zalozysz nowe opony i jednak po sezonie zauwazysz ze sa zauwazalnie wytarte od srodka to proboj jeszcze raz rozwiazac problem ale opony czesto wycieraja sie od srodka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #17 Napisano 2 Listopada 2014 Felgi 17 cali opony 205/50 także nie są szerokie. No nic temat na razie zostawiam będę pilnował ciśnienia i zobaczę jak zimowe będą wyglądały a na wiosnę komplet nowych idzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #18 Napisano 2 Listopada 2014 w Bmw e36 zjadało mi tak opony dopóki nie ustawiono mi zbieżności na 0 (fabrycznie +12") Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #19 Napisano 2 Listopada 2014 To tez dobry pomysl, sam ustawilem na -0,08 gdzie powinno byc od -0,10 do -0,30, gleba u mnie to na pewno wiecej niz -40mm a opony nie tkniete puki co. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jopstons Zgłoś #20 Napisano 3 Listopada 2014 Proszę piszcie nie tylko same wartości podając cyfry, ale podajcie też co macie na myśli czy kąt pochylenia koła względem podłoża czy też zbieżność kół względem siebie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach