tino2003 Zgłoś #21 Napisano 5 Grudnia 2014 Podpowie ktoś czy wymiana termostatu w B6 2.0 tdi BKP jest skomplikowana i można to samemu zrobić? Nie mogę nigdzie nic znaleźć na ten temat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #22 Napisano 19 Grudnia 2014 Do autora watku: jeśli masz uszkodzony termostat, to silnik nie złapie roboczej temperatury przy szybkiej jeżdzie. Czyli co ? Jadę np. stabilnie przez 15 km i przy uszkodzonym termostacie nie osiągnę 90*C ? Mój Passat osiąga. Sam już nie wiem czy brać się za tą wymianę. Nie chciałbym generować kosztów przy wymianie dobrego na dobry. BTW. Jaki nr ma oryginalny termostat (z ETKi) ? W sprzedaży do silników BVY (FSI 2.0) są firmy BEHR w różnych cenach. Zauważyłem, że te droższe otwierają się przy 109*C, te tańsze przy 87*C. Są też Gatesy, które też otwierają się przy 87*C. W razie decyzji który wybrać ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tino2003 Zgłoś #23 Napisano 19 Grudnia 2014 Nie chciałbym generować kosztów przy wymianie dobrego na dobry. Właśnie ja tak zrobiłem, wymieniłem dobry na dobry. Robię ok 10 km i temperatura jest dopiero ok 70 stopni, ale widocznie tak ma być. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturecki Zgłoś #24 Napisano 20 Grudnia 2014 Witam, właśnie tydzień temu wymieniłem w swoim aucie termostat do mojego (BVY) silnika po podaniu VIN miły Pan zaproponował termostat firmy BEHR za 88 zł plus koszty wysyłki (razem 102 zł), doszedł na drugi dzień. Zaraz wziąłem się za wymianę która opiszę : należy odłączyć akku ponieważ trzeba wyjąć alternator, następnie odkręcić osłonę od spodu silnika potrzebny kanał lub podnośnik ja robiłem na kanale, najpierw odkręciłem sprężarkę klimatyzacji, odłączyłem od niej kabelek elektryczny i pozostawiłem przekładając ją ostrożnie w okolice koła na dwóch gumowych przewodach, następnie odkręciłem alternator i ostrożnie go wyciągnąłem (ciężko gdyż tuleje w które wkręcone są śruby są przesuwne i są dociśnięte na styk) i tu uwaga trzeba uważać na przewody podłączone do niego gdyż są blisko innych części i przy wyciąganiu altka można jeden z nich połamać (wtyczka), odkręcić przewody i wyciągnąć altek na zewnątrz, następnie wykręciłem ,,stelaż'' aluminiowy przykręcony do bloku silnika do którego przykręcone były sprężarka klimy i altek, i oczom moim ukazał się termostat, płyn spuściłem odłączając szybko-złącze od spodu termostatu odkręciłem metalowy przewód z przodu termostatu oraz zdjąłem opaskę zaciskową z przewodu kątnego z góry termostatu (potrzebne specjalne szczypce do opasek), następnie odkręciłem termostat od bloku silnika (2 śruby) następnie wszystko poluzowałem uwaga na resztę płynu który spłynie z bloku silnika, podczas wyciągania największy problem jest z przewodem metalowym ja poluzowałem stelaż podtrzymujący kolektor dolotowy jest to intuicyjne, wyciągnąłem termostat i wymieniłem bez problemu uważając na oringi przy bloku silnika i przewodzie metalowym z przodu termostatu. Przy składaniu intuicyjna praca w odwrotnej kolejności uwaga na plastikową złączkę alternatora! i przed włożeniem alternatora gdy jest jeszcze na zewnątrz należy wkręcić śruby w tuleje i lekko ostrożnie stukać młotkiem w łeb śruby aby deko cofnąć tulejki wtedy lepiej wejdzie altek. Po wymianie termostatu strzałka temperatury szybko i równo idzie w górę by osiągnąć 90 stopni i zamarznąć na tym wskazaniu (wcześniej schodziło do 80-85 stopni w zależności od temperatury) Czas wymiany ok 3 godzin nadmieniam iż nie jestem wykwalifikowanym mechanikiem ale chcieć to móc! W razie jakichkolwiek pytań chętnie odpowiem piszcie na priv, jak trzeba podam numer telefonu. Pozdrawiam Wszystkich i Wesołych Świąt.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #25 Napisano 21 Grudnia 2014 Dzięki @arturecki za obszerny opis. Z nowym rokiem zmobilizuję się i oddam do warsztatu auto. A Twój opis wydrukuję i dam mechanikom. Niech posłuży im za przewodnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rysieeek Zgłoś #26 Napisano 22 Grudnia 2014 Dzięki @arturecki za obszerny opis. Z nowym rokiem zmobilizuję się i oddam do warsztatu auto. A Twój opis wydrukuję i dam mechanikom. Niech posłuży im za przewodnik. jeżeli masz takich mechaników, że potrzebują opisu jak wymienić termostat to ja bym zmienił mechaników............... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #27 Napisano 22 Grudnia 2014 Tak, tak.... Bo dobrych mechaników za każdym rogiem spotkasz… … będzie pan zadowolony ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rysieeek Zgłoś #28 Napisano 23 Grudnia 2014 Tak, tak.... Bo dobrych mechaników za każdym rogiem spotkasz… … będzie pan zadowolony ! jak już na starcie zakładasz, że oddasz do roboty amatorowi lub dyletantowi to nie pisz potem, jakie to b6 jest awaryjne..... jak to ktoś już kiedyś napisał o takich 3 słowach: dobrze, tanio, szybko... jak ma być dobrze i szybko to nie będzie tanio.. jak ma być tanio i dobrze to nie będzie szybko... a jak ma być tanio i szybko to napewno nie będzie dobrze.... i tyle w temacie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #29 Napisano 23 Grudnia 2014 jak już na starcie zakładasz, że oddasz do roboty amatorowi lub dyletantowi to nie pisz potem, jakie to b6 jest awaryjne.....jak to ktoś już kiedyś napisał o takich 3 słowach: dobrze, tanio, szybko... jak ma być dobrze i szybko to nie będzie tanio.. jak ma być tanio i dobrze to nie będzie szybko... a jak ma być tanio i szybko to napewno nie będzie dobrze.... i tyle w temacie... Parole, paroles… Tylko po co tutaj te mądrości. Temat ten założyłem po to aby dowiedzieć się o technicznym aspekcie wymiany termostatu w 2.0 FSI. A tu wątek główny ucieka. Chill Out. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zet29 Zgłoś #30 Napisano 31 Grudnia 2014 (edytowane) Dzięki arturecki za elegancki opis, ja także muszę wymienić w moim 2.0 FSI termostat. Myślałem że sam to zrobię lecz widzę że jest z tym trochę gimnastyki, jednak podjadę do kolegi który posiada dobry warsztat. Chciałbym jeszcze na koniec dodać że mój pasek jest czwartym VW i widzę że faktycznie im nowsze auto tym gorsze zastosowane materiały i rozwiązania, niedługo chyba będziemy jeździć całymi plastikowymi samochodami z tysiącem czujników i masą nietrwałej elektroniki. Życzę wszystkim forumowiczom Szczęśliwego Nowego Roku. Edytowane 31 Grudnia 2014 przez zet29 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hubcio Zgłoś #31 Napisano 29 Stycznia 2015 (edytowane) Witam czy juz ktoś poradził sobie z wymianą termostatu? Mój passat osiąga tylko 70° chyba że jest miasto jest za korkowane to jest 90 ale po chwili spada do 70 także ewidentnie termostat do wymiany. Widziałem ten film na YouTube i dalej nie wiem czy da się wymienić sam termostat czy musze juz kupić całość razem z obudową. (Passat to 2.0 tfsi 2006 rok nie miałem jeszcze czasu zmienić w profilu.) Nikt mi nie odpisał także ja coś napiszę. Już jestem po wymianie termostatu i musze powiedzieć że wszystko się zgadza tak jak napisał kolega wyżej z tym że w moim przypadku robił to mechanik (zimno na dworze i też nie miałem gdzie tego zrobic). Dodam jeszcze że termostat firmy Behr który kosztuje tylko 24 funty. Po tym zabiegu temp. nie rusza się z pola 90° C ( na torque obd 94). W końcu cieplutko aż nawet za gorąco. Jak dzwoniłem do serwisu VW to mi powiedzieli że najpierw muszą podłączyć komputer cena 48 funtów... Także jak ktoś ma problemy z temp.to wymieniać termostat. Edytowane 2 Lutego 2015 przez hubcio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lectrob Zgłoś #32 Napisano 2 Kwietnia 2015 Witam. Mam passata 2.0 fsi z 2006 roku. Przy temp. ok 10 stopni C przejechałem 10Km i pozycja wskazówki temperatury silnika była na około 80 s C. Jak jadę około 90Km/h to wskazówka spanie czasem do 80 stopni. Jest to normalne w tych silnikach , czy jednak wymienić termostat? Pozdrawiam Bartek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopezpb Zgłoś #33 Napisano 2 Kwietnia 2015 Nie jest to normalne, po nagrzaniu trzyma cały czas 90 stopni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
redek83 Zgłoś #34 Napisano 3 Kwietnia 2015 Dokładnie. U mnie teraz 1'C, przejechane doslownie kilka km i auto juz ma 90'C, ani drgnie. Termostat do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lectrob Zgłoś #35 Napisano 3 Kwietnia 2015 Po świętach wymiana termostatu. Dzięki za odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sly Zgłoś #36 Napisano 16 Października 2015 Witam. JA w moim pasku 2.0 FSI 2005 rok wymieniłem termostat i chłodnica jest zimna cała. Wcześniej tez tak było. wiatrak załączał się co chwile bo się grzał. dolny wąż od chłodnicy jest zimny, chłodnica równiez Co zrobiłem do tej pory: Sprawdziłem chlodnicę w warsztacie u znajomych i twierdza ze jest dobra Wymieniłem termostat wymieniłem czujnik płynu chłodzącego. Dodam iż nagrzewnica jest sprawna bo elegancko nagrzewa. juz pomysły mi się skończyły. Panowie jakieś pomysły? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sly Zgłoś #37 Napisano 27 Października 2015 sprawdzilem wszystko i powinno byc dobrze nawet elektronik sprawdzil instalacje i nic. zrobilem 3 dziurki w termostacie i jezdze. lekko nie dobgrzewa ale z to nie przgrzewa. jak bede mial kase to kupie jezcze jeden termostat bo cos czuje ze nowy jest walniety Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hubcio Zgłoś #38 Napisano 27 Października 2015 Termostat możesz bardzo łatwo sprawdzić wystarczy że wrzucisz do garnka z wodą i obserwujesz kiedy się otworzy. 87 stopni ma pełne otwarcie jak się nie mylę. A teraz po zrobieniu 3 dziurek w termostacie masz chłodnice ciepłą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sly Zgłoś #39 Napisano 30 Października 2015 Termostat możesz bardzo łatwo sprawdzić wystarczy że wrzucisz do garnka z wodą i obserwujesz kiedy się otworzy. 87 stopni ma pełne otwarcie jak się nie mylę. A teraz po zrobieniu 3 dziurek w termostacie masz chłodnice ciepłą? chlodnica ciepla. do garnka nie chciałem wrzucac bo nie wiem czy ten czujnik co ma przezylby ta operacje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
markusik Zgłoś #40 Napisano 31 Października 2015 pamietajcie ze jazda z niesprawnym termostatem zwieksza zuzycie paliwa gdy temperatura jest 70 czy 80s C komputer zwieksza dawke paliwa zeby szybciej dogrzac silnik do temperatury 90s C Silnik zawsze powinien miec 90s C nie zaleznie czy mróz czy upał W obecnym samochodzie nie zmienialem jeszcze termostatu bo temperatura caly czas jest taka jak powinna W poprzedniem aucie ( Vectra C ) robilem to 2 razy i objaw zawsze ten sam przy niskich temperaturach na zewnatrz temperatura spadala do 80s C lub nizej ( do czasu naprawy mozna czymś przysłonić część chłodnicy i temperature będzie trzymać) mialem nawet przypadek ze przy upalach przy włączonej klimie temperatura w korkach dochodziła do 100s C jak się okazało chłodnica była cała zasyfiona na zewnątrz a raczej jej żeberka płukałem wodą pod lekkim ciśnieniem chyba z godzine i wyleciało z niej mnóstwo drobnego piachu ,drobnych kamyków i innego syfu Po tym zabiegu nawet w największe upały temperatura nie skoczyła wyżej jak 90s C Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach