Skocz do zawartości
djmca

1.8t + gaz, falują obroty, kłopot z odpalaniem

Rekomendowane odpowiedzi

WItam, piszę tu by nie zakladać nowego tematu.

U mnie problem objawia się następująco:

1 przy próbie uruchomienia zimnego silnika muszę trzymać zapłon ok 4-6 sekund żeby auto odpaliło. Powoli wkręca się na odpowiednie obroty ( okolice 800 )

po kilku udanych uruchomieniach i zgaszeniach auta ( w przeciągu np. 1-1,5 minuty ) odpala już od dotknięcia.

2. diagnozowany vag-iem wszystko w normie

3. cewki ok

4. swiece ok

5. przepustnica przeczyszczona zadaptowana.

6MAF pokazuje prawidłowe parametry.

7. czujnik temperatury cieczy G62 sprawny

8nieszczelności w dolocie - brak widocznych nieszczelności.

9 pompa paliwa / filtr paliwa filtr wymieniony, paliwo dopływa ( odpalany awaryjnie na LPG - ten sam problem )

10. zakręcany gaz na butli i wyjeżdżony z przewodów + zaciski za listwą w celu wyeliminowania LPG

11. reset komputera

12 brak błędów komputera

 

Byłem u dwóch mechaników i rozkładają ręce a mi już brak sił.

Podpowiedzcie co to może być, ew. gdzie w Warszawie znajdę ogarniętego mechanika.

 

pozdrawiam,

Mikołaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezu myślałam , że to tylko ja mam taki problem i od mechanika do mechanika chodzę .. aczkolwiek podłącze się pod temat.

Passata już troszkę mam , aczkolwiek to co obecnie się dzieje to jakieś nieporozumienie.

 

Posiadam passata B5 FL 2003 1.8 T 150 KM Benzyna/Gaz.

Pali mi się kontrolka : check

Wymienilam wczoraj reduktor gazu gdyż coś było z nim nie tak, oraz chłodniczke gdyż woda uciekała mi do auta ( były popękane te rurki czy jak by kto to nazwał )

 

Myślałam że jak reduktor wymienie to obroty auta znormalnieją... ale ! obroty auta na benzynie świrują ( po pierwsze problem z odpaleniem auta gdy silnik jest zimny. jak już się rozgrzeje wiadomo odpala na dotyk ) a obroty ... cóż poprostu jakby silnikiem rzucało... czasem 800 obrotów , czasami sam się ,,gazuje'' do 1400 a nawet 2000.

Jeden z mechaników powiedział mi , że to może być łańuszek ( że się poluźnił i takie coś występuje )

drugi mi powiedział że na wałku rozrządu może dostawać się powietrze

kolejny mi powiedział , że najlepiej zdiagnozować metodą prób i błędów ... ale takim czymś to ja majątek zapłace za to.

Czy ktoś miał podobny problem ? mi już ręce opadają po prostu.

Uważacie że lepiej naprawić , czy sprzedać auto .. chociaż w cholerę mi żal go bo naprawdę spisywał się długi czas , co miesiąc odwiedzam w Polsce rodziców i żadnych awarii nie miałam. ale te obroty mnie martwią , zbliża się zima a ja spodziewam się dzidziusia i co jak mi się rozklekocze na środku drogi :P pół żartem oczywiście , ale prosze o radę.

 

wspomnę jeszcze że cewki i świece również są ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Posiadam passata B5 FL 2003 1.8 T 150 KM Benzyna/Gaz.

To AWT nie APU... Na jakich podzespołach jest LPG??

 

Jeden z mechaników powiedział mi , że to może być łańuszek ( że się poluźnił i takie coś występuje )

drugi mi powiedział że na wałku rozrządu może dostawać się powietrze

kolejny mi powiedział , że najlepiej zdiagnozować metodą prób i błędów ... ale takim czymś to ja majątek zapłace za to.

Tych mechaników to w worek i o ścianę. ;) Potrzeba by kogoś z interfejsem pod VAG-a. Podgląd kilku parametrów zrobienie kilku logów i diagnoza, a nie wróżenie z fusów. W tym aucie przede wszystkim diagnostyka, gdyż zgadywanie czy porównywanie do innych przypadków nie ma zbytnio sensu.

 

wspomnę jeszcze że cewki i świece również są ok.

Jakie świece?? Jakie cewki??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie trochę z innej beczki. Od jakiegoś czasu mam problem ze swoim paskiem. Również 1.8t awt, rzecz dzieje się tylko na czwartym biegu dosłownie na ułamek sekundy przy przyspieszeniu jest szarpniecie a później idzie normalnie. Świece ngk pfr6q zmieniane 10kkm temu logi tez są w porządku. Możliwe ze to objaw padajacej cewki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jesli to byłaby cewka to miałbyś objawy na każdym biegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moim zdaniem jesli to byłaby cewka to miałbyś objawy na każdym biegu.

No właśnie też tak myślę, w poprzednim 1.8t miałem padnieta cewkę ale wtedy chodził tylko na 3 gary

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie jakieś pomysły..?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też odgrzewam kotleciora:P (ale chyba lepsze to niż nowy temat)

 

Sprawa wygląda następująco, któregoś dnia podłączyłem paska pod komputer i wywaliło błędy:17733 i 17734 i to zaczęło mnie zastanawiać, poza tym auto "rzęziło" podczas gaszenia. Okazało się ze kat za turbiną miał oberwany wkład. Kat wymieniony ale po wymianie mam błąd:

 

16518 Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 1)

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

 

Myślicie ze sonda do wymiany? Przed wymianą kata nie było tego błędu :/ Auto zgazowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności