Skocz do zawartości
Gość a_r_t_i

Napinacz paska wielorowkowego 1,9 tdi AVG

Rekomendowane odpowiedzi

konieczne jest zdejmowanie wiatraka?

Tak wisco trzeba odkręcić inaczej ta jedna dolna sruba od alternatora nie chce wyjść, brakuje 1 cm zeby ją wysunąć

Kiedy zdejmiesz pasek z rolki alternatora złap ją szybko zakręć i na chwilę przytrzymaj. W jedną stronę ma się kręcić razem z łopatkami alternatora a przy przytrzymywaniu ma się slizgać czyli rolka stoi reszta się kręci - to tak najprosciej :)

Edytowane przez wojtek_82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A moze mi ktos powiedziec czy da sie dokupic tą dolną śrube bo mi sie zgieła i musze uciac zeby wyjąc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się da:) Pewnie na złomie i oryginalną byś znalazł, podejrzewam , że w większości wolzwagenowatych są takie same:)

A tak przy okazji to pisałem, że wiatrak trzeba odkręcić:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A moze mi ktos powiedziec czy da sie dokupic tą dolną śrube bo mi sie zgieła i musze uciac zeby wyjąc.
wal na szrota i odkrec sobie malo to paskow stoi pojedziesz raz do halfordsa to ci sie odechce pytac :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak juz ten temat jest kontynuowany to mam pytanko czy ten napinacz podczas pracy silnika nie powinien wogóle sie poruszać czy może miec delikatne ruchu góra dół. Mam silnik AWX i nie wiem czy mam się za niego zabierac czy nie przebieg 134 tys. Z góry dziękuję za odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musi mieć nawet delikatne ruchy. Taka jego konstrukcja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten wiatrak to masakra zdjac. Nie wiem czzy nie szybciej srube uciac ;) a pozatym to jak puzniej troche srube skroce to bedzie wszystko gralo? Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprzegło wymienione, napinacz drga, ale juz nie piszczy jak narazie jak skrece kolami. zobaczymy czy bedzie ok.

Moze mi jeszcze ktos powiedziec czy jak mechanik zalozyl mi to kolo z innym numerem seryjnym to robi różnice? powiedzial ze to takie samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wsio pasuje to ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak wisco trzeba odkręcić inaczej ta jedna dolna sruba od alternatora nie chce wyjść, brakuje 1 cm zeby ją wysunąć

Kiedy zdejmiesz pasek z rolki alternatora złap ją szybko zakręć i na chwilę przytrzymaj. W jedną stronę ma się kręcić razem z łopatkami alternatora a przy przytrzymywaniu ma się slizgać czyli rolka stoi reszta się kręci - to tak najprosciej :)

 

potwierdzam w moim silniku AVB tez trzeba było wisco ściągnąć

pomocny jest dobry klucz imbus 8,najlepiej z grzechotką

alternator Bosch mocowany na dwóch dłuuuugich szpilach

 

 

Pozdr

vanBulion

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wlasnie wymienilem alternator na nowy , znaczy sie obudowa tylko stara ale po piachowaniu a tak wszystko nowe. takie szczescie ze pracuje w tym i wszystko wyszlo za darmo. razem z tym wymienilem takze pasek bo juz troszke byl zjechany i piszczach. tylko po wymianie paska zauwazylem ze jest on tak samo napiety jak stary. nie wiem czy dobrze powtorze, ale slyszalem ze po zalozeniu paska jesli jest dobrze napiety to nie da sie go przekrecic wiecej niz 90stopni. chodzi o to ze zlapiemy go w jakims srodkowym punkcie miedzy np kolem alternatora i napinaczem. czy to prawda??moze miec on troszke luzu czy powinien byc sztywny??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oj tak napinacz paska lepiej wymienic zanim penie tak jak u mnie,pękł napinacz i spadł pasek wieloklinowy i przy okazji uszkodził dwie łopatki od wetylatora.I ta cała przyjemność kosztowała mnie :wsciekly 450 euro :[ jak widzicie w opisie obok nie mieszkam w polsce a tu tak mechanicy sie tak cenią pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam taki problem, podczas jazdy po ulicy (sporo dziur) nagle

straciłem wspomaganie i ładowanie akumulatora.

Po otworzeniu maski okazało się, że cały napinacz się poluzował i

pasek po prostu "wisi".

Tzn. rolka wydaje się być OK, ale ten "korpus" metalowy nr "1", na którym się

trzyma rolka rusza się góra-dół. Generalnie musłabym złapać za rolkę,

podciągnąć ją do góry i przykręcić. Problem w tym, że

miejscu nr "2" (na fotce) nie wiem jaka jest tam śruba ? (i czy wogóle tam

coś jest, bo ledwo ręka się mieści) Jaki klucz tam pasuje ?

I czy wystarczy to "dokręcić", czy to jakaś grubsza sprawa ?

 

I drugie pytanie:

Na pewno będę musiał zdjąć wentylator (żaden klucz tam się nie zmieści).

Czy wystarczy zastosować patent z tego tematu żeby go "odsunąć", zdjąć.

 

Auto: Passat B5, rocznik 1999, silnik 1.9 116KM diesel, automat tip-tronic.

 

p1405101556.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

PS.

Wygląda mi na to, że to taki napinacz http://moto.allegro.pl/item1009352253_napinacz_paska_vw_passat_b5_audi_a4_1_9_tdi_nowy.html

Chociaż z drugiej strony nie ma u mnie tego "amortyzatorka" albo źle patrzę.

Edytowane przez pawelekm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie jezeli masz ta rolke to powinien byc ten amorek jest przykrecony do obudowy rolki na 8 srubke ion dba o to aby rolka byla napieta w innych dieslach na sapinaczu masz sprezyne ale u ciebie jej nie widze takze spojrz pod samochod jezeli masz oslone to ten amorek moze sie odkrecil i lezy na oslonie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeeeezuuuuuu szkoda gadać.

Leje deszcz jak nie wiem co .....

Mniej więcej sprawdziłem to "od góry" teraz.

Wygląda na to, że ten amortyzator jest (hmm), ale nie ma

śruby mocującej go do korpusu napinacza.

Szkoda gadać, patrząc na to pod blokiem.

 

Wystarczy odkręcić wentylator żeby się do tego dostać ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie ponownie,

 

Dziś sprawdziłem mniej więcej jak to wygląda.

Na szczęście na razie nie pada :|

Wygląda na to, że górna śruba od amortyzatorka jest, a sam

amortyzator rusza się "na dole".

 

1009352253.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Czy ktoś może mi wytłumaczyć jak to jest dokładnie przykręcone ?

Do czego ? Jaka tam jest śruba ? Jak tam się dostać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem może więc sam - sobie. Może komuś się przyda.

Generalnie, aby coś z tym zrobić trzeba mieć kanał i dach na głową.

Gdybym miał to wykonać "pod chmurką" - nie wiem czy udałoby mi się.

 

Czyli:

1. Wjeżdżamy na kanał.

2. Zdejmujemy plastikową górną osłonę silnika.

3. Zdejmujemy dolną osłonę silnika.

4. Zdejmujemy pasek osprzętu z górnej rolki (tej po prawej stronie).

5. Teraz wchodzimy pod spód auta. W moim przypadku chodziło o to, że

amortyzator wyskoczył na dole z tej plastikowej tulejki. Odkręcamy więc

śrubkę i wyjmujemy tulejkę. Tuleję wciskamy spowrotem w główkę amortyzatora.

Można dać jakąś większą podkładkę na śrubę aby zapobiec ponownemu

"wyskoczeniu" amotyzatora z tulejki. Przykręcamy amortyzator spowrotem

na swoje miejsce.

6. Teraz zakładamy pasek osprzętu na rolkę. W tym celu trzeba teraz

poluzować napinacz. Najlepiej zrobić to od góry naciskając go np. drewnianym

kołkiem w dół. Teraz - najlepiej druga osoba - zakłada pasek na górną

rolkę. Puszczamy napinacz - wszystko wraca na miejsce.

7. Odpalamy autko - sprawdzamy czy wszystko OK.

 

To wszystko. Niestety nie miałem aparatu stąd tylko suchy opis.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanie , a jak wyglada sprawa poluzowania paska wielorowkowego alternatora oraz klimy w silniku 1.8t awt ?

 

Napinacz od napedu alternatora jest oparty na sprezynie.

Za co go "ciagnac" :) aby zsunac pasek

dsc00752.jpg

 

 

A jak w przypadku napinacza napedu klimy.

023_55464.jpg

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy to napinacz jak mi pasek piszczy a jak sie troche rozgrzeje to juz jest cicho ? dlaczego tak jest ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jezeli piszczy to prysnij np wd na pasek jak przestanie to masz do wz pasek jak nie to rolka lub sprzegielko

 

---------- Post added at 20:57 ---------- Previous post was at 20:51 ----------

 

Mam pytanie , a jak wyglada sprawa poluzowania paska wielorowkowego alternatora

na napinaczu masz mijsce na klucz 16/17 naginasz i blokujesz bolczykiem ok 5mm

A jak w przypadku napinacza napedu klimy.

luzujesz dwie sroby na ampul 6mm i masz luzny pasek do wymiany mozesz odkrecic sroby calkiem i zdjac napinacz najlepsze dojscie od dolu od gory sie nie da

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności