blezor Zgłoś #81 Napisano 6 Maja 2007 Ja mam to samo! A jak wyjezdzam z garazu w zimie, i samochod jeszcze zimny, to pierwsze i drugie przezucenie z 2 na 3 tez delikatnie szarpnie! Wiesz juz troche kilometrow mamy w samochodach, nowe nie sa, ja juz ponad 298tys, wiec cos tam musi szarpnac czasem. Zreszta nie przejmuj sie, niektozy twierdza i sa swiecie przekonani ze skrzynie automatyczne wytrzymuja z bieda 120tys, czasami zdazaja sie zadkie przypadki ze do 200 tys dozywaja, tak wiec sa "specjalisci" wsrod nas. Nie przejmuj sie tak jak pisze, czasem cos musi szarpnac, jakby nie szarpalo, tzn ze cos nie tak! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusho Zgłoś #82 Napisano 6 Maja 2007 zima i przy zimnym silniku tak jest i to nawet w nowych autach, po prostu olej w skrzyni potrzebuje troche sie rozgrzac i tyle pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Pepsi_19 Zgłoś #83 Napisano 9 Grudnia 2009 Witam, dzis wymienialem olej w skrzyni automat... (pasek 1,9TDI 1999r) za wymiane oleju + filtr zaplacilem 380 zl, czy to duzo...? powiedzieli mi ze skrzynie w paskach wytrzymuja do 200, gora 250 kkm(ale 250kkm to juz max) czy to prawda ??Moj przebieg to 180,000(przebieg prawdziwy mam papiery) w skrzyni mialem dobry olej tak ocenil mechanik, zadnych opilkow nie bylo, magnes tez byl czysty... Ludzie pisa ze po wymianie oleju skrzynie sie pier...., drudzy natomiast ze wszytko jest ok... komu wierzyc?? Mam jeszcze jedno pytanie , niedawno wymienialem olej i filtry... ale mam wyciek ropy prawdopodobnie z filtra, filtr jest przykrecony dobrze, wiec skad moze byc wyciek?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacob Zgłoś #84 Napisano 9 Grudnia 2009 mam tiptronica 175 tys i chodzi idealnie , nic sie niedzieje wiec niepiszcie tu ile skrzynia powinna wytrzymac bo to zalezy od wielu czynnikow wedlug mnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAJKUSS Zgłoś #85 Napisano 9 Grudnia 2009 Dokladnie, to jest kwestia dbania o samochod, jezeli dbasz o samochod, regularnie wymieniasz plyny eksploatacyjne to wiadomo ze samochod bede sluzyl, tak samo z automatem, dbasz i bedzie chodzic, wiadomo wszystko ma swoj koniec ale jezeli sie dba to ten koniec mozna przedluzyc sporo. Pisanie o tym ze przy tylu i tylu km padaja jest troche naiwne, to tak samo jakby ktos powiedzial ze zginiesz jutro, bo kilka osob zginelo w tym dniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fryzjer1981 Zgłoś #86 Napisano 9 Grudnia 2009 więc tak 2 tygodnie temu byłem zmuszony wymienić zimering czy jakos tak to sie pisze no i przed wczoraj 40 km od hamburga zapalily mi sie wszystkie biegu mechanik gwarantowal mi ze po wymianie zimeringu nic sie nie stanie a jednak 1,5 tygodnia rozleciala sie skrzynia auto jest dbane regularnie opinia najlepszego fachowca na wlkp od automatów pompa oleju, support pompy, no i sprzegło hydrokinetyczne 5000 naprawa passat b5 fl 2004 2.5 v6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #87 Napisano 10 Grudnia 2009 mechanik gwarantowal mi ze po wymianie zimeringu nic sie nie stanie a jednak 1,5 tygodnia rozleciala sie skrzynia nic nie ma jedno do drugiego, jedynie mógł uszkodzić czujnik prędkości i nic więcej - i tu szukałbym usterki a tak ogólnie jaki był błąd skrzyni po odczycie vag, bo że fachowcy coś mówią - też muszą z czegoś żyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #88 Napisano 10 Grudnia 2009 Witam, dzis wymienialem olej w skrzyni automat... (pasek 1,9TDI 1999r) za wymiane oleju + filtr zaplacilem 380 zl, czy to duzo...? powiedzieli mi ze skrzynie w paskach wytrzymuja do 200, gora 250 kkm(ale 250kkm to juz max) czy to prawda ?? Bzdury gadaja, poczytaj ten watek od poczatku to może dojdziesz czemu jest taka opinia, 80% pasków ma cofki licznika na sławne 150 a w rzeczywistości maja 300 i wiecej, dołóż do tego jeszcze katowanie skrzyni i brak wymian oleju to i tak jest super hiper, że tyle przelatała. Jak sie o nia dba to będzie długo zyc i nie bedzie sprawiac problemów. U mnie jest 191 narazie, odpukac ze skzynka jest narazie wsio ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość prola1 Zgłoś #89 Napisano 25 Grudnia 2009 (edytowane) hej , mam skrzynie tiptronic , przy gwałtownym przyspioeszeniu słychac stuki po lewej stronie auta okolice koła podszybia , przy delikatnej jeździe problem nie wystepuje . czasami stojac w miejscu przy D i wcisnietym hamulcu to słychac ,sa to jakies wibracje drganie czegoś , jakieś sugestie ? Edytowane 25 Grudnia 2009 przez prola1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TORENDES Zgłoś #90 Napisano 29 Grudnia 2009 witam, mam paska z 2001 roku, na dzień dzisiejszy ma przejechane 392tyś, samochód sprowadzony, serwisowany, powiem szczerze nie wiem ile kto ma racji ale skrzyni działa bez zarzutów, płynnie, olej wymieniany co 100tyś, kolejna wymiana za 8tyś, skrzynia nie była wymieniana (nie wiem dlaczego piszecie że skrzynia jest tylko na 200-220tyś), jak się o samochód dba tak się jeździ, jedynym mankamentem samochodu to zawieszenie które wymieniam prawie co roku, ale nie jest o wada samochodu tylko naszych dróg. pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
camel1 Zgłoś #91 Napisano 7 Stycznia 2010 Nie pomogę Ci, ale podepnę się pod ten wątek i opiszę co zauważyłem u siebie - może ktoś będzie miał na to pomysł. Zauważyłem dziś, że gdy puszczam hamulec i toczę się ( w korku) lub hamuję silnikiem, z lewej strony, spod maski dochodzi mnie taki dźwięk, jak terkotanie, czy coś w podobie. Jak zatrzymam się na D (noga na hamulcu) jest cisza, zdejmę nogę też, ale jak już delikatnie dodam i odejmę gazu to dźwięk powraca. Dodatkowo ten dźwięk występuje w położeniu N, w P już go nie ma. Na R jest jeszcze bardziej słyszalny. Autko, 230kkm, ostatnio po wymianie rozrządu i przegubów. Czy ktoś się spotkał z takim zjawiskiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zefir Zgłoś #92 Napisano 7 Stycznia 2010 To ja dorzucę swoje trzy grosze.... otóż swojego czasu po przeczytaniu kilku tematów na tym forum, postanowiłem zainteresować się wymianą oleju w mojej skrzyni. A ponieważ opinii na ten temat jest tyle ile postów, wiec do niczego sensownego nie doszedłem. Jedni piszą wymieniać (bo tak!) inni nie ruszać bo się zepsuje...i bądź tu mądry. Postanowiłem zadzwonić do serwisu VW i zapytać jak to wygląda. I co ciekawego się dowiedziałem? Otóż w moim typie skrzyni nie wymienia się oleju, tylko sprawdza się poziom i dolewa. Tę samą informację uzyskałem jeszcze w 2 innych serwisach w Polsce. Co wy na to? Pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nygus99 Zgłoś #93 Napisano 7 Stycznia 2010 Witam. Moja skrzynia odmówiła posłuszeństwa przy przebiegu 141 tyś. Przełączyła sie w tryb awaryjny, najgorsze ze podczas wyjazdu na urlop. Podjechałem do serwisu VW odczyt wykazał dwa błedy nieprawidłowy współczynnik przełożenia oraz znaczne ślizganie się sprzęgła. W trybie awaryjnym zrobiłem ok 500 km. Po powrocie mój machanik sprawdził stan oleju, generalnie OK, ale powiedział że olej ma konsysyencję smaru z opiłkami. Diagnoza skrzynia do wymiany. Dodam że po wykasowaniu błędów wszystko wraca do normy, ale po przejechaniu kilkusetmetrów znowu przechodzi w tryb awaryjny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #94 Napisano 7 Stycznia 2010 (edytowane) Tę samą informację uzyskałem jeszcze w 2 innych serwisach w Polsce.Co wy na to? a My na to... niedokładnie czytasz kolego forum. Po powrocie mój machanik sprawdził stan oleju, generalnie OK, ale powiedział że olej ma konsysyencję smaru z opiłkami. Diagnoza skrzynia do wymiany. Dodam że po wykasowaniu błędów wszystko wraca do normy, ale po przejechaniu kilkusetmetrów znowu przechodzi w tryb awaryjny. a czy twój mechanik zajmuje się automatami... tzn. naprawia. Jeśli zamiast oleju jest smar to taki efekt będzie i takie błędy... ja zaryzykowałbym jeszcze wymianę oleju... zwłaszcza że po wyksowaniu jest ok. Edytowane 7 Stycznia 2010 przez kujon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nygus99 Zgłoś #95 Napisano 7 Stycznia 2010 a czy twój mechanik zajmuje się automatami... tzn. naprawia nie nie jest on specjalistą od automatów. zaniepokoiły go opiłki w oleju, więc coś musiało sie rozsypać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #96 Napisano 7 Stycznia 2010 Niekoniecznie, elementy sie zuzywaja i opilki beda, ja bym zmienil olej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
capslock82 Zgłoś #97 Napisano 8 Stycznia 2010 Tez na twoim miejscu zmienial bym olej po zmianie oleju napewno sie nic nie zepsuje a moze pomoc ale nie koniecznie. Oczywiscie zmienic trzeba tez filtr oleju. W twoim prypadku pwskazane bylo by wymienic caly olej, Gdzies na forum bylo jak sie wymienia caly olej w skrzyni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #98 Napisano 8 Stycznia 2010 To ja dorzucę swoje trzy grosze....otóż swojego czasu po przeczytaniu kilku tematów na tym forum, postanowiłem zainteresować się wymianą oleju w mojej skrzyni. A ponieważ opinii na ten temat jest tyle ile postów, wiec do niczego sensownego nie doszedłem. Jedni piszą wymieniać (bo tak!) inni nie ruszać bo się zepsuje...i bądź tu mądry. Postanowiłem zadzwonić do serwisu VW i zapytać jak to wygląda. I co ciekawego się dowiedziałem? Otóż w moim typie skrzyni nie wymienia się oleju, tylko sprawdza się poziom i dolewa. Tę samą informację uzyskałem jeszcze w 2 innych serwisach w Polsce. Co wy na to? zefir Nie passat Rok prod: --- Co ty masz za typ skrzyni i jaki to samochód?cytat ze strony. http://www.automat.pl/readarticle.php?article_id=12 Czy należy wymieniać olej w automatycznej skrzyni biegówW wielu serwisach samochodowych w Polsce mechanicy wprowadzają użytkowników samochodów w błąd twierdząc, że nie wymienia się oleju w automatycznej skrzyni biegów. Powoduje to, że właściciele samochodów korzystający z usług takich serwisów często wielokrotnie przekraczają przebieg, przy którym powinna być przeprowadzona wymiana oleju. Często wymagany przebieg do wymiany oleju w skrzyni zbiega się z końcem gwarancji na samochód. Dlatego też w Polsce wiele serwisów autoryzowanych opierając się na książce przeglądu, w której może nie być takiej pozycji twierdzi, że nie wymienia się oleju w automatycznej skrzyni biegów. W tym miejscu pokutuje słaba znajomość zasady pracy automatycznej skrzyni biegów i brak praktycznego zastosowania wiedzy na temat materiałoznawstwa. Każdy producent skrzyń automatycznych dla każdego typu i modelu skrzyni określa przebieg kilometrów, przy jakim powinna być przeprowadzona wymiana filtra oleju i oleju. Przebiegi te uzależnione są od modelu skrzyni i wahają się w zakresie od 30.000 km do 100.000 km. Przebiegi do wymiany oleju są zawsze uśrednione i dotyczą normalnych warunków pracy. Przy intensywnej eksploatacji w mieście i stosowaniu agresywnej techniki jazdy wymianę filtra i oleju, w danym modelu skrzyni należy przeprowadzić jeszcze częściej niż zaleca to producent. Olej w skrzyni biegów pracuje w warunkach ciężkich, jako olej hydrauliczny i smarujący elementy. Olej pracuje w bardzo dużym zakresie temperatur sięgającym 100 stopni Celsjusza w warunkach jazdy normalnej do 140 stopni Celsjusza przy eksploatacji w trudnych warynkach terenowych. Ponieważ w układach skrzyni znajduje się wiele elementów ciernych, które podczas pracy zużywają się, następuje zanieczyszczenie oleju opiłkami z tych elementów. Filtr i zastosowane w wielu modelach skrzyń magnesy wspomagające proces filtrowania po pewnym czasie pracy tracą swoje właściwości.( Zobacz też budowa i zasada działania układu filtrowania oleju). W wyniku pogorszenia parametrów filtrowania coraz bardziej zabrudzony olej przedostaje się do układu sterowania, siłowników sprzęgieł i hamulców powodując ich nadmierne zużywanie się. To w konsekwencji powoduje zwiększenie awaryjności skrzyni. Bez względu na rodzaj zastosowanego oleju (mineralny czy syntetyczny) ulega on zużyciu. Zmienna temperatura pracy, postępujący proces starzenia (olej mineralny), zanieczyszczenie ciałami obcymi powodują zmianę składu chemicznego i parametrów oleju. Aby ustrzec się przed uszkodzeniami skrzyni spowodowanymi eksploatacją na zużytym oleju pamiętaj, że każda automatyczna skrzynia biegów wymaga okresowej wymiany filtra i oleju. Różnice polegają jedynie na przebiegu przy jakim w/w czynności warsztatowe należy wykonać. Tak że kolego nie pytaj w serwisach. W ETCE nie występują nawet części zamienne, tylko jako całość skrzynia. Radziłbym ci abyś spytał się w zakładzie profesjonalnym który zajmuje się tylko skrzyniami. Olej się wymienia tylko w czasie jak napisał kolega Bzdury gadaja, poczytaj ten watek od poczatku to może dojdziesz czemu jest taka opinia, 80% pasków ma cofki licznika na sławne 150 a w rzeczywistości maja 300 i wiecej, dołóż do tego jeszcze katowanie skrzyni i brak wymian oleju to i tak jest super hiper, że tyle przelatała.Jak sie o nia dba to będzie długo zyc i nie bedzie sprawiac problemów. i to witam,mam paska z 2001 roku, na dzień dzisiejszy ma przejechane 392tyś, samochód sprowadzony, serwisowany, powiem szczerze nie wiem ile kto ma racji ale skrzyni działa bez zarzutów, płynnie, olej wymieniany co 100tyś, kolejna wymiana za 8tyś, skrzynia nie była wymieniana (nie wiem dlaczego piszecie że skrzynia jest tylko na 200-220tyś), jak się o samochód dba tak się jeździ, jedynym mankamentem samochodu to zawieszenie które wymieniam prawie co roku, ale nie jest o wada samochodu tylko naszych dróg. pozdro. Tak że polecam tak traktować ASB a będzie wam długo służyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zefir Zgłoś #99 Napisano 10 Stycznia 2010 (edytowane) Cytat:Napisał zefir Zobacz post Tę samą informację uzyskałem jeszcze w 2 innych serwisach w Polsce. Co wy na to? a My na to... niedokładnie czytasz kolego forum. Kujon: kolejna odpowiedź w stylu "byle co". Jak nie masz czegoś sensownego do napisania to chyba lepiej nic nie pisz. Chyba, że uwielbiasz zaśmiecać to forum, a ci co potem szukają i studiują muszą się przedzierać przez gąszcz bzdur. ( sam teraz zaśmiecam ale zostałem osobiście sprowokowany) Cytat:Napisał zefir Zobacz post zefir Nie passat Rok prod: --- Co ty masz za typ skrzyni i jaki to samochód? J@ceq: mój typ skrzyni to EYS w Passacie z 2003 roku. Osobiście nie dyskutuję z faktem, że coś należy zrobić. Bardzo dbam o auto i jeśli trzeba wymienić olej to oczywiście, że jestem za. Ale chyba przyznasz rację, że wymiana tego oleju wraz z filtrem to nie jest jakaś większa filozofia. Wręcz przeciwnie to dość łatwy zarobek dla pana z automaty.pl jak i rówież dla serwisu VW. Po co mieliby mi powtarzać w kilku serwisach, że się tylko uzupełnia ( robocizna ok.120 złotych , litr oleju ATF ok. 90 złotych). Przy czym rzekomo w tym typie się tylko uzupełnia, a w innych co 60 tyś wymienia. Chciałbym skończyć z "mitami i przesądami" na temat ASB na tym forum, żeby to nie był temat wiecznie odgrzewany, żeby jasno było wiadomo co sie z czym je odnośnie wymiany oleju. Edytowane 10 Stycznia 2010 przez zefir Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maslog Zgłoś #100 Napisano 10 Stycznia 2010 Kujon: kolejna odpowiedź w stylu "byle co". Jak nie masz czegoś sensownego do napisania to chyba lepiej nic nie pisz. Chyba, że uwielbiasz zaśmiecać to forum Kolega kujon dorze ci radzi a Ty się ciskasz i jeszcze mówsz że nic sensownego nie pisze. Kolega Jacek też radzi zmienić olej. Ja mam automat i też polecam to samo.Dlaczego??? To zadam Ci proste pytanie: Dlaczego wymieniasz olej w silniku??? Czy nie wystarczyło by tylko dolewać?? Olej podlega procesom starzenia i normalnego zużycia.Więc dlaczego do asb chcesz tylko dolewać??? I nie pytaj w aso VW bo jedynie co oni umieją zrobić to wymienić modułowo część na nową. A tyle to i szympansa by nauczył. Inna sprawa że mechanicy mają wiedzę i umiejetnośći ale w aso są pewne procedury i tam np. wszystko wymienia się na nowe żadnych napraw. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach