frrodo Zgłoś #1 Napisano 3 Czerwca 2014 Witam wszystkich forumowiczów Mam nadzieję że w dobrym dziale założyłem temat Szukałem długo ale nie znalazłem za dużo informacji na ten temat Posiadam Passata B5 z silnikiem AVF i potrzebuję wymienić dwumasę a więc zdjąć skrzynię biegów i tu moje pytanie do bradziej doświadczonych kolegów. Czy konieczne jest odkręcenie sanek żeby wyjąś skrzynię bo na moje oko nie ma dojścia do dolnych śrub mocujących skrzynię do silnika? Proszę również o jakiś inne porady od kolegów co już wyjmowali skrzynie jak ewentualnie się do tego zabrać? Z góry dzięki za porady Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #2 Napisano 3 Czerwca 2014 Wystarczy lekko podnieść silnik lub skrzynie ażeby odkręcić dolne śruby. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PiterB5 Zgłoś #3 Napisano 4 Czerwca 2014 Podlewarowac silnik do gory i sanki w dol wtedy latasz wokol skrzyni i silnika jak na karuzeli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAŁ W Zgłoś #4 Napisano 4 Czerwca 2014 Da się odkręcić bez większego problemu, ale żeby je wyjąć musisz lekko podważyć do góry na łączeniu skrzyni z silnikiem. U mnie było gorzej bo 4 motion i do tego znacznie cięższy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek921 Zgłoś #5 Napisano 4 Czerwca 2014 U mnie było gorzej bo 4 motion i do tego znacznie cięższy. Robiłeś to sam czy w warsztacie? Też mam 4Motion i sprzęgiełko mi się już kończy, i chciałem to sam wymienić tylko właśnie czy są jakieś problemy/utrudnienia po drodze względem napędu na ośkę? Pomijając wychodzący wał, czy trzeba go całego demontować czy tylko odkręcić przy skrzyni(choć u mnie poleci chyba cały wał bo zmienię od razu podporę). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAŁ W Zgłoś #6 Napisano 5 Czerwca 2014 Robiłeś to sam czy w warsztacie? Też mam 4Motion i sprzęgiełko mi się już kończy, i chciałem to sam wymienić tylko właśnie czy są jakieś problemy/utrudnienia po drodze względem napędu na ośkę? Pomijając wychodzący wał, czy trzeba go całego demontować czy tylko odkręcić przy skrzyni(choć u mnie poleci chyba cały wał bo zmienię od razu podporę). Różnica jest taka ze trzeba odkręcić 6 śrub więcej (od wału właśnie) i wyjąć musiałem kawałek wydechu tem od turbiny do łączenia za skrzynią. Wału nie trzeba wyjmować, jak opuscisz skrzynię z poduszek dajesz go do góry lub na bok. Pamiętaj żeby włożyć go na miejsce zanim powiesisz skrzynie na poduszkach. Brat pomógł mi ją wyjąć, a do włożenia był jeszcze kuzyn. We dwójkę nie dalibysmy rady( niski najazd za domem a skrzynia dużo cięższa względem ośki). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stalker Zgłoś #7 Napisano 5 Czerwca 2014 A jak centrujecie tarczę sprzęgłową przy przykręcaniu sprzęgła ? Potrzebny stary wałek sprzęgłowy czy jakiś przyrząd ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciek91 Zgłoś #8 Napisano 5 Czerwca 2014 Panie na przysłowiowe oko wystarczy skrzynia wejdzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stalker Zgłoś #9 Napisano 5 Czerwca 2014 na przysłowiowe oko wystarczyNo nie jestem taki pewien :hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAŁ W Zgłoś #10 Napisano 5 Czerwca 2014 A jak centrujecie tarczę sprzęgłową przy przykręcaniu sprzęgła ? Potrzebny stary wałek sprzęgłowy czy jakiś przyrząd ? Nie potrzebujesz starego wałka tylko musisz rozebrać skrzynię, wyjąć wałek sprzegłowy, ustawić tarcze, z powrotem poskladac skrzynię i do auta. A tak na poważne to ja używam do ustawienia tarczy długiej nasadki 10. Końcówka wchodzi w łożysko , a grubsza część wchodzi pasownie w wieloklin w tarczy. Nasadka ma ok. 8-10 cm długości. Robiłem tak drugi raz i skrzynia wskoczyła bez problemu. Ostatnio w doblo ustawiłem na oko i też nie było problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marqs85 Zgłoś #11 Napisano 5 Czerwca 2014 A ja sobie wygiąłem klucz i nie podnoszę ani silnika ani nie opuszczam sanek a śruby spokojnie odkręcam, bez tego faktycznie ciśnienie wzrasta Jedyny minus klucz na straty, ale ja nagrzałem żeby nie strzelił wygiąłem i mam na zaś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek921 Zgłoś #12 Napisano 5 Czerwca 2014 A ja sobie wygiąłem klucz i nie podnoszę ani silnika ani nie opuszczam sanek a śruby spokojnie odkręcam, bez tego faktycznie ciśnienie wzrasta Jedyny minus klucz na straty, ale ja nagrzałem żeby nie strzelił wygiąłem i mam na zaś. A nasadka na przegubie nie podejdzie? Nie zwracałem uwagi jak tam te śruby są i skoro Ty wyginałeś klucz to myślę, że przegub załatwi sprawę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAŁ W Zgłoś #13 Napisano 6 Czerwca 2014 A ja sobie wygiąłem klucz i nie podnoszę ani silnika ani nie opuszczam sanek a śruby spokojnie odkręcam, bez tego faktycznie ciśnienie wzrasta Jedyny minus klucz na straty, ale ja nagrzałem żeby nie strzelił wygiąłem i mam na zaś. Co do tych trzech śrub na klucz 16 to ja je odkręcam oczkową 16 oryginalnie lekko wygiętą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
frrodo Zgłoś #14 Napisano 9 Czerwca 2014 A może ktoś wie czy żeby odpiąć cięgna od lewarka zmiany biegów to można to zrobić zanim się zdejmie choć trochę skrzynie czy da radę jak jeszcze jest w pełni zamontowana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAŁ W Zgłoś #15 Napisano 9 Czerwca 2014 A może ktoś wie czy żeby odpiąć cięgna od lewarka zmiany biegów to można to zrobić zanim się zdejmie choć trochę skrzynie czy da radę jak jeszcze jest w pełni zamontowana Skrzynię masz 5 czy 6 biegową? Jak 6 to możesz ją opuścić z poduszek i wtedy jest lepsze dojście do śrub. Ja nie zdejmowałem drazków tylko odkreciłem jedną srubę m8, jedną nakretkę m8 i jedną srubę m10 na ibus bodajże 8. Wszystko przy skrzyni biegów Można też podobno odkręcić przy lewarku i wyjąć razem ze skrzynią ale później trzeba wyregulować biegi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
frrodo Zgłoś #16 Napisano 10 Czerwca 2014 Skrzynia 6 biegowa i tak się własnie zastanawiałem jak odkręcić cięgna bo jak próbowałem włożyć rękę żeby to wymacać to nie za bardzo mam dojście do tego albo nie mogę namierzyć poprostu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAŁ W Zgłoś #17 Napisano 10 Czerwca 2014 Skrzynia 6 biegowa i tak się własnie zastanawiałem jak odkręcić cięgna bo jak próbowałem włożyć rękę żeby to wymacać to nie za bardzo mam dojście do tego albo nie mogę namierzyć poprostu Od strony wydechu masz śrubę m8 (klucz 13mm) i troszkę do tyłu auta masz drugi drążek przykręcony śrubą m10 na imbus 7 lub 8. Lepsze dojście jest jak opuścisz skrzynie z poduszek. A od strony kierowcy masz nakrętkę m8 zaraz koło wysprzęgnika który też musisz odkręcić( śruba m8 na imbus 6mm) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stalker Zgłoś #18 Napisano 11 Czerwca 2014 Nie potrzebujesz starego wałka tylko musisz rozebrać skrzynię, wyjąć wałek sprzegłowy, ustawić tarcze, z powrotem poskladac skrzynię i do auta. Dobry żart tynfa wart :victoryNatomiast w programie Fani Czterech Kółek Ed China wykorzystał do tego celu śrubę pod wymiar łożyska a tarczę centrował nawiniętą na śrubę taśmą samoprzylepną. :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
swierzak Zgłoś #19 Napisano 16 Czerwca 2014 witam wszystkich , jestem posiadaczem auta z silnikiem AVB i skrzynia GFL (5 biegow) , moje pytanie brzmi jak zdemontowac wybierak (ciegna) i wysprzeglik ,i jakimi srubami przykrecony jest dwumas do walu + czy latwo wymienic zimering na wale ? ( chodzi mi glownie o to czy trzeba odrecac miske olejowa ?) aha i jak to jest z tymi sankami ? da rade sie tam wcisnac czy raczej demontaz ? Z gory dzieki za info , nie wierze w mietkow mechanikow wiec wszystko robie sam , a pytam bo tak jescze nie zagladalem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #20 Napisano 18 Czerwca 2014 Przy demontażu skrzyni dobrze jest odkręcić jedną śrubę m8 która mocuje wysprzeglik do skrzyni i możemy go wyciagnąc ze skrzyni.Ja gdy wyjmuje skrzynie nigdy jeszcze sanek nie ruszałem bo i po co tym bardziej ze możemy popsuc geometrię.Ażeby wymienić simering wału wystarczy odkręcić dwumas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach