Skocz do zawartości
frrodo

demontaż skrzyni biegów

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów

Mam nadzieję że w dobrym dziale założyłem temat

Szukałem długo ale nie znalazłem za dużo informacji na ten temat

Posiadam Passata B5 z silnikiem AVF i potrzebuję wymienić dwumasę a więc zdjąć skrzynię biegów i tu moje pytanie do bradziej doświadczonych kolegów.

Czy konieczne jest odkręcenie sanek żeby wyjąś skrzynię bo na moje oko nie ma dojścia do dolnych śrub mocujących skrzynię do silnika? Proszę również o jakiś inne porady od kolegów co już wyjmowali skrzynie jak ewentualnie się do tego zabrać?

Z góry dzięki za porady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy lekko podnieść silnik lub skrzynie ażeby odkręcić dolne śruby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podlewarowac silnik do gory i sanki w dol wtedy latasz wokol skrzyni i silnika jak na karuzeli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Da się odkręcić bez większego problemu, ale żeby je wyjąć musisz lekko podważyć do góry na łączeniu skrzyni z silnikiem.

U mnie było gorzej bo 4 motion i do tego znacznie cięższy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie było gorzej bo 4 motion i do tego znacznie cięższy.

 

Robiłeś to sam czy w warsztacie? Też mam 4Motion i sprzęgiełko mi się już kończy, i chciałem to sam wymienić tylko właśnie czy są jakieś problemy/utrudnienia po drodze względem napędu na ośkę? Pomijając wychodzący wał, czy trzeba go całego demontować czy tylko odkręcić przy skrzyni(choć u mnie poleci chyba cały wał bo zmienię od razu podporę).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Robiłeś to sam czy w warsztacie? Też mam 4Motion i sprzęgiełko mi się już kończy, i chciałem to sam wymienić tylko właśnie czy są jakieś problemy/utrudnienia po drodze względem napędu na ośkę? Pomijając wychodzący wał, czy trzeba go całego demontować czy tylko odkręcić przy skrzyni(choć u mnie poleci chyba cały wał bo zmienię od razu podporę).

Różnica jest taka ze trzeba odkręcić 6 śrub więcej (od wału właśnie) i wyjąć musiałem kawałek wydechu tem od turbiny do łączenia za skrzynią.

Wału nie trzeba wyjmować, jak opuscisz skrzynię z poduszek dajesz go do góry lub na bok. Pamiętaj żeby włożyć go na miejsce zanim powiesisz skrzynie na poduszkach.

Brat pomógł mi ją wyjąć, a do włożenia był jeszcze kuzyn. We dwójkę nie dalibysmy rady( niski najazd za domem a skrzynia dużo cięższa względem ośki).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak centrujecie tarczę sprzęgłową przy przykręcaniu sprzęgła ? Potrzebny stary wałek sprzęgłowy czy jakiś przyrząd ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panie na przysłowiowe oko wystarczy skrzynia wejdzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na przysłowiowe oko wystarczy
No nie jestem taki pewien :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak centrujecie tarczę sprzęgłową przy przykręcaniu sprzęgła ? Potrzebny stary wałek sprzęgłowy czy jakiś przyrząd ?

 

Nie potrzebujesz starego wałka tylko musisz rozebrać skrzynię, wyjąć wałek sprzegłowy, ustawić tarcze, z powrotem poskladac skrzynię i do auta.

A tak na poważne to ja używam do ustawienia tarczy długiej nasadki 10. Końcówka wchodzi w łożysko , a grubsza część wchodzi pasownie w wieloklin w tarczy. Nasadka ma ok. 8-10 cm długości.

Robiłem tak drugi raz i skrzynia wskoczyła bez problemu.

Ostatnio w doblo ustawiłem na oko i też nie było problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja sobie wygiąłem klucz i nie podnoszę ani silnika ani nie opuszczam sanek a śruby spokojnie odkręcam, bez tego faktycznie ciśnienie wzrasta :) Jedyny minus klucz na straty, ale ja nagrzałem żeby nie strzelił wygiąłem i mam na zaś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja sobie wygiąłem klucz i nie podnoszę ani silnika ani nie opuszczam sanek a śruby spokojnie odkręcam, bez tego faktycznie ciśnienie wzrasta Jedyny minus klucz na straty, ale ja nagrzałem żeby nie strzelił wygiąłem i mam na zaś.

 

A nasadka na przegubie nie podejdzie? Nie zwracałem uwagi jak tam te śruby są i skoro Ty wyginałeś klucz to myślę, że przegub załatwi sprawę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja sobie wygiąłem klucz i nie podnoszę ani silnika ani nie opuszczam sanek a śruby spokojnie odkręcam, bez tego faktycznie ciśnienie wzrasta :) Jedyny minus klucz na straty, ale ja nagrzałem żeby nie strzelił wygiąłem i mam na zaś.

Co do tych trzech śrub na klucz 16 to ja je odkręcam oczkową 16 oryginalnie lekko wygiętą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś wie czy żeby odpiąć cięgna od lewarka zmiany biegów to można to zrobić zanim się zdejmie choć trochę skrzynie czy da radę jak jeszcze jest w pełni zamontowana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A może ktoś wie czy żeby odpiąć cięgna od lewarka zmiany biegów to można to zrobić zanim się zdejmie choć trochę skrzynie czy da radę jak jeszcze jest w pełni zamontowana

 

Skrzynię masz 5 czy 6 biegową?

Jak 6 to możesz ją opuścić z poduszek i wtedy jest lepsze dojście do śrub.

Ja nie zdejmowałem drazków tylko odkreciłem jedną srubę m8, jedną nakretkę m8 i jedną srubę m10 na ibus bodajże 8. Wszystko przy skrzyni biegów

Można też podobno odkręcić przy lewarku i wyjąć razem ze skrzynią ale później trzeba wyregulować biegi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia 6 biegowa i tak się własnie zastanawiałem jak odkręcić cięgna bo jak próbowałem włożyć rękę żeby to wymacać to nie za bardzo mam dojście do tego albo nie mogę namierzyć poprostu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skrzynia 6 biegowa i tak się własnie zastanawiałem jak odkręcić cięgna bo jak próbowałem włożyć rękę żeby to wymacać to nie za bardzo mam dojście do tego albo nie mogę namierzyć poprostu

 

Od strony wydechu masz śrubę m8 (klucz 13mm) i troszkę do tyłu auta masz drugi drążek przykręcony śrubą m10 na imbus 7 lub 8. Lepsze dojście jest jak opuścisz skrzynie z poduszek. A od strony kierowcy masz nakrętkę m8 zaraz koło wysprzęgnika który też musisz odkręcić( śruba m8 na imbus 6mm)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie potrzebujesz starego wałka tylko musisz rozebrać skrzynię, wyjąć wałek sprzegłowy, ustawić tarcze, z powrotem poskladac skrzynię i do auta.
Dobry żart tynfa wart :victory

Natomiast w programie Fani Czterech Kółek Ed China wykorzystał do tego celu śrubę pod wymiar łożyska a tarczę centrował nawiniętą na śrubę taśmą samoprzylepną. :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich , jestem posiadaczem auta z silnikiem AVB i skrzynia GFL (5 biegow) , moje pytanie brzmi jak zdemontowac wybierak (ciegna) i wysprzeglik ,i jakimi srubami przykrecony jest dwumas do walu + czy latwo wymienic zimering na wale ? ( chodzi mi glownie o to czy trzeba odrecac miske olejowa ?) aha i jak to jest z tymi sankami ? da rade sie tam wcisnac czy raczej demontaz ? Z gory dzieki za info , nie wierze w mietkow mechanikow wiec wszystko robie sam , a pytam bo tak jescze nie zagladalem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy demontażu skrzyni dobrze jest odkręcić jedną śrubę m8 która mocuje wysprzeglik do skrzyni i możemy go wyciagnąc ze skrzyni.Ja gdy wyjmuje skrzynie nigdy jeszcze sanek nie ruszałem bo i po co tym bardziej ze możemy popsuc geometrię.Ażeby wymienić simering wału wystarczy odkręcić dwumas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności