Skocz do zawartości

frrodo

  • Liczba zawartości

    19
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O frrodo

  • Urodziny 18.12.1983

Informacje osobiste

  • Imię
    Łukasz
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Góra Kalwaria

Samochód

  • Generacja
    B6
  • Silnik
    B6 2.0 TDI-CR 140KM (CBAB) DSG
  • Rok produkcji
    2009

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Po kilku próbach znalezienia przyczyny dziwnego zachowania nadal nikt nic nie potrafi powiedzieć. Samochód oglądało kilku mechaników i każdy mówił że to mechatronika. Wyjąłem urządzenie i przełożyłem do innego auta - działa bez zarzutu. Z innego auta przełożyłem do swojego, problem występuje tak samo przy czwartym biegu. Wróciłem do swojego sterownika z czego osoba programująca znalazła inny program do tego modelu i wgrała na mój sterownik. Problem występuje tylko na bardzo zimnej skrzyni, po rozgrzaniu problem ustępuje i skrzynia zachowuje się jak by w ogóle nic się nie działo, biegi zmienia bez zarzutu, czwórka nie wyskakuje i nie wrzuca błędu. Po całonocnym postoju nawet sam znika błąd i kontrolka MIL gaśnie. Ostatnio zauważyłem że jak na biegach 2, 3 i 4 robię delikatne kangurki to słychać metaliczny dźwięk jak by któreś elementy miały trochę luzu. Nie słychać tego przy ruszaniu, przyspieszaniu czy redukcji.
  2. Widziałem to wszystko. Po podłączeniu pod VCDS wyskakuje: Adres 02: Skrzynia biegów Plik etykiet: 02E-927-770.clb Oznaczenie elementu: 02E 300 052 T HW: 02E 927 770 AM Komponent i/lub wersja: GSG DSG AG6 511 2113 Kodowanie: 0000020 Kod serwisu: WSC 04940 001 00001 VCID: 254BAC56ECE10F67CA-8070 Znaleziono 1 błąd: 19143 - Nieoczekiwane mechaniczne rozłączenie (wysprzęgnięcie) biegu P2711 - 007 - - Sporadyczny - MIL zapalona Ramka zamrożona: Stan błędu: 10100111 Priorytet błędu: 0 Częstość błędu: 255 Wew.licznik błędów: 40 Przebieg: 292984 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2046.14.30 Czas: 09:54:50 Blok pomiarowy w skrzyni 008 prędkość na 1 biegu czujnik G501 pokazuje prędkość tak jak prędkość wału wyściowego a prędkość G502 jest inna, po zmianie na drugi bieg prędkość G501 jest inna a G502 taka sama jak prędkość wału wyjściowego. Czy potrafi ktoś zinterpretować problem? Aktualizacja objawów. Skrzynia przerzuca płynnie pd pierwszego do trzeciego w górę i w dół oraz piątkę i szóstkę tak samo w górę i w dół. Kiedy przychodzi moment żeby wrzucić czwórkę to występuje problem. Podczas rozpędzania na trójce jak przerzucę na chwilę na N i spowrotem na D to zmieni na piątkę lub szóstkę w zależności od prędkości. Jeśli zrobię taki manewr w okolicy prędkości 40-50 km/h to zacznie migać 4 i wrzuci tryb awaryjny. Przy zwalnianiu i redukcji biegów jest podobnie czyli w momencie kiedy ma być czwórka występuje problem. Po adaptacji problem znika na jakiś czas przy czym raz jest to kilka kilometrów a raz kilkadziesiąt. Czy wie może ktoś który zawór/czujnik jest za to odpowiedzialny i jakie powinny być jego wartości? Kolejna aktualizacja Skrzynia po zrobieniu adaptacji przez kilka kilometrów zachowuje się normalnie ale po pewnym czasie objawy powracają. W międzyczasie zauważyłem że jak włączę D i puszczę hamulec to wskaźniku przełącza na drugi bieg pomimo że ciągle jedzie na pierwszym, w tym czasie jak przełączę na tiptronic'a to nadal zostaje bieg pierwszy po powrocie na D od razu wskakuje że jest na drugim biegu. Dzisiaj zrobiłem kolejny raz adaptację i jeżdżę tylko na tiptronic'u i jak na razie nie zauważyłem żadnych problemów ze zmianą biegów. Kilku mechaników/elektryków co dzwoniłem mówiło że to problem z komputerkiem mechatroniki, tylko czy jest możliwość że wtedy na tiptronic działa wszystko dobrze a D zaczyna się psuć i skrzynia wpada w tryb awaryjny?
  3. Witam koledzy. Szukam czegoś podobnego na forum i w necie ale nic nie pasuje do mojego przypadku. Od paru dni jestem (nie)szczęśliwym użytkownikiem Passat B6 ze skrzynią dsg. Sprzedawca uprawdopodobnił za pomocą faktur wymianę sprzęgła i oleju w skrzyni. Po kupnie przejechałem około 1500 km skrzynia zaczęła szwankować. Po uruchomieniu silnika włącza każdy bieg i samochód rusza w każdą stronę. Przy jeździe do przodu biegi płynnie i bez szarpania zmieniają się tylko od 1 do 3 i po przekroczeniu 2500 obr przechodzi w tryb awaryjny, wskazanie biegów na wyświetlaczu zaczyna migać i nie zmienia nic więcej, jedynie przy zwolnieniu prędkości obrotowej przerzuca na 1 żeby można było się toczyć, po przestawieniu dźwigni na wsteczny nie ma żadnego ruchu. Po ponownym uruchomieniu silnika sytuacja się powtarza czyli można jechać od 1 do 3 i zaraz wrzuca tryb awaryjny. Komputer czasami pokazuje błąd p2711- przebieg przełączania niezgodny a czasami pokazuje błąd nieznany. Błędy można kasować lecz daje to tyle samo co ponowne uruchomienie silnika i nie da się przerzucić wyżej niż trzeci bieg, zarówno na automacie jak i na manualnym wyborze. Dołączam wskazanie komputera i odczyt sterownika skrzyni. Może ktoś miał coś podobnego albo słyszał o podobnym problemie.
  4. Skrzynia 6 biegowa i tak się własnie zastanawiałem jak odkręcić cięgna bo jak próbowałem włożyć rękę żeby to wymacać to nie za bardzo mam dojście do tego albo nie mogę namierzyć poprostu
  5. A może ktoś wie czy żeby odpiąć cięgna od lewarka zmiany biegów to można to zrobić zanim się zdejmie choć trochę skrzynie czy da radę jak jeszcze jest w pełni zamontowana
  6. Witam wszystkich forumowiczów Mam nadzieję że w dobrym dziale założyłem temat Szukałem długo ale nie znalazłem za dużo informacji na ten temat Posiadam Passata B5 z silnikiem AVF i potrzebuję wymienić dwumasę a więc zdjąć skrzynię biegów i tu moje pytanie do bradziej doświadczonych kolegów. Czy konieczne jest odkręcenie sanek żeby wyjąś skrzynię bo na moje oko nie ma dojścia do dolnych śrub mocujących skrzynię do silnika? Proszę również o jakiś inne porady od kolegów co już wyjmowali skrzynie jak ewentualnie się do tego zabrać? Z góry dzięki za porady
  7. ok to wyjmę jak najszybciej jeszcze raz i przeczyszczę, może po czyszczeniu się jak jeździłem z trybem awaryjnym to spowrotem się zasyfiło. dzięki wielkie za pomoc, masz u mnie wielka kratę piwa
  8. geometrię czyściłem i dźwignia pracuje lekko w całym zakresie ( około 2 cm ) nie czuś zeby cokolwiek się zacinało jeszcze jak będę miał chwilę to postaram się zdjąć gruszkę albo przynajmniej dźwignię z palca na turbinie żeby tam sprawdzić jak porusza kierowniczkami
  9. Kolego Banshee bardzo dziękuję ci za analizę i za odpowiedzi. podmieniłem jeszcze raz czujnik ciśnienia doładowania i teraz wszystkie objawy minęły autko śmiga jak nowe. Wrzucam jeszcze raz logi zrobione po zmianie czujnika jak byś mógł jeszcze raz zerknąć na to i odpisać czy teraz jest tak jak ma być. LOG-01-011.pdf
  10. dzięki kolego za obszerny opis. dzisiaj sprawdziłem wszystkie połączenia i jest tak jak w twojej instrukcji. zauważyłem dzisiaj że na zimnym silniku jedzie bardzo dobrze na każdym biegu i nie wskakuje błąd jak się tylko rozgrzeje do około 80 stopni to od razu wskakuje. robiłem logi grupy 011 alewartości ciśnienia są takie same jak w tych poprzednich. jak będziesz miał jeszcze jakiś pomysł co można sprawdzić to napisz, z góry dziękuję
  11. tak to jest ten czujnik, brałem ze sklepu nowy na podmianę i było to samo, można to jakoś zmierzyć czy wiązka daje prawidłowo?
  12. Czujnik ciśnienia doładowania był podmieniany na nowy i dalej to samo. Chyba że Ci nie chodzi o czujnik znajdujący się w róży przy podszybiu
  13. może ktoś odpisać chociaż czy coś źle zrobiłem?
  14. Witam Proszę o analizę logów logi są tylko dynamiczne ponieważ nie mam puki co mozliwości zrobienia statycznych ( program vag-com 311 bez aktywacji ) To jest mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość jak by coś było nie tak. Dodam że turbina była czyszczona, zawór n75 wymieniony na nowy, wymienione przewody podciśnienia, sprawdzona przepływka przy pomocy diody, mam zaślepiony egr. Objawy jakie mam to błąd 17965 i tryb awaryjny przy zbliżaniu się do 100-120 km/h z kolei jak jadę trzymając powyżej 3500 rpm to jest dobrze dopuki nie wjadę w teren zabudowany i nie spadną mi obroty. LOG-01-003-008-010.pdf LOG-01-011-xxx-xxx.pdf
  15. Pęcherzyki powietrza w tym przewodzie w tych silnikach to jest normalność tam zawsze coś takiego występuje. Mi się zrobiło tak samo i przez kilka dni z samochodu którym śmigałem po 180 km/h zrobiło się 60 km/h wymienię dzisiaj filtr paliwa bo może tam się kasza zrobiła jak spadła temperatura a jak nie to pewnie będzie pompa albo wtryski. Test z diodą zrobiłem i nic się nie zmieniło. Jak ktoś się z tym spotkał i zna przyczynę to proszę o info
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności