Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam u mnie spalanie średnie wychodzi ok.7-8l/100km.Wydaje mi się,że dużo trochę,ale pomyślałem,że może źle wskazywać,ponieważ mam ogumienie 205/55R16.Czy faktycznie wielkość opon ma wpływ na odczyt spalania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wydaje mi się,że dużo trochę,ale pomyślałem,że może źle wskazywać,ponieważ mam ogumienie 205/55R16.

 

ogomienie ma na pewno wpływ na spalanie to normalne im szersze laczki tym lepsza przyczepnosc ale jak zwykle zawsze cos za cos moze minimalnie wiecej spalic ale tez bez przesady na tych laczkach nie powinno sie roznic spalanie az o tyle ... litr wiecej jak spalił by to na prawde jest MAXXX i to do duzy MAXX.

 

Mam takie same laczki i w jezdzie mieszanej po zczytaniu z kompa srednie spalanie mi wyszło 7.8 litra (srednia predkosc - 39 km/h) wyniki z dystansu 450 km ostatnich z kompa ale było tez po miescie jezdzone sporo... Na postoju bez obciazenia spalanie pokazuje 0.7 litra/h a na właczonej klimie 1.1-0,9 litra/h wiec mysle wartosci ok nizej raczej to juz nie zejdzie ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z moim paskiem od początku jak go kupiłem to mam wysokie spalanie. autostrada 120km/h-7-8l ,150km/h - ok 10-11l ,a max prędkość ok 180km/h)

 

Logi statyczne i dynamiczne

http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_133836.html

http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_133837.html

http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_133838.html

http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_133839.html

http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_133840.html

http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_133841.html

http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_133842.html

http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_133845.html

http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_133846.html

http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_133847.html

http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_133848.html

 

sugerowano mi zmianę kąta synchronizacji wałka bo na logach jest 2,8-3,3 zmieniłem na niższy 0-1,1 i nic to nie pomogło (wzrosło spalanie chwilowe)

 

jaka może być przyczyna lub proszę o namiary na dobrego mechanika (warsztatu tuningowego) w okolicach Rybnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem ten sam temat nie dawno temu.

Na początek ustawiłbym na twoim miejscu synchro, ustawia się je do danego auta a nie 0-1, w moim przypadku palił na postoju 0.8-1.0l/h

Po zmianie synchro może nawet na plus 2 spadło do 0.6- 0.8.

Ponadto kupiłem środek( nafte) do przeczyszczenia układu paliwowego i spalinowego w silnikach disla.

Pomogło troche.

A najlepsze to to, że kupiłem najtańszego czipa za 90zł, które wczepia się w czujnik temperatury paliwa.

Spalanie spadło o około 1l na 100km plus auto dostało mocy, jedyne spostrzeżenie przy tym jest takie, że jeśli silnik jest zimny to nie gnieść od razu, tylko np do 1.5k aż woda nabierze temp. 70 C.

Po za tym możesz w logach sprawdzić czy wszystko jest wporzątku.

W którymś z logów jest widać jaką dawke paliwa podają pompki, jeśli wszystko jest ok, a pompki pokazują około 9 jak było w moim przypadku to oznacza to to że w 99% masz pompki już zużyte i tylko ich regeneracja pomoże.

3 miesiące walczyłem w tym problemem, aż wkońcu sie uporałem.

Teraz auto pali mi po mieście max 6,5l/100km. A w trasie przy np średniej prędkości 100km/h coś poniżej 6l

 

---------- Dodano o 00:42 ---------- Poprzednia wiadomość o 00:34 ----------

 

Z logu w lboku 001 widze, że pompki podawają tak samo jak u mnie, czyli poszukaj przyczyny gdzieś indziej, też widać chyba, że coś z powietrzem jest nie tak, za dużą dawke silnik dostaje.

Pożycz sobie od kogoś przepływomierz i sprawdź czy będzie poprawa, czy spalanie dalej takie samo.

Może któryś hamulec trzyma albo coś w tym stylu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przerabiałem ten sam temat nie dawno temu.

Na początek ustawiłbym na twoim miejscu synchro, ustawia się je do danego auta a nie 0-1, w moim przypadku palił na postoju 0.8-1.0l/h

Po zmianie synchro może nawet na plus 2 spadło do 0.6- 0.8.

Ponadto kupiłem środek( nafte) do przeczyszczenia układu paliwowego i spalinowego w silnikach disla.

Pomogło troche.

A najlepsze to to, że kupiłem najtańszego czipa za 90zł, które wczepia się w czujnik temperatury paliwa.

Spalanie spadło o około 1l na 100km plus auto dostało mocy, jedyne spostrzeżenie przy tym jest takie, że jeśli silnik jest zimny to nie gnieść od razu, tylko np do 1.5k aż woda nabierze temp. 70 C.

Po za tym możesz w logach sprawdzić czy wszystko jest wporzątku.

W którymś z logów jest widać jaką dawke paliwa podają pompki, jeśli wszystko jest ok, a pompki pokazują około 9 jak było w moim przypadku to oznacza to to że w 99% masz pompki już zużyte i tylko ich regeneracja pomoże.

3 miesiące walczyłem w tym problemem, aż wkońcu sie uporałem.

Teraz auto pali mi po mieście max 6,5l/100km. A w trasie przy np średniej prędkości 100km/h coś poniżej 6l

 

---------- Dodano o 00:42 ---------- Poprzednia wiadomość o 00:34 ----------

 

Z logu w lboku 001 widze, że pompki podawają tak samo jak u mnie, czyli poszukaj przyczyny gdzieś indziej, też widać chyba, że coś z powietrzem jest nie tak, za dużą dawke silnik dostaje.

Pożycz sobie od kogoś przepływomierz i sprawdź czy będzie poprawa, czy spalanie dalej takie samo.

Może któryś hamulec trzyma albo coś w tym stylu.

 

 

 

Dzięki za odpowiedz.

 

Jeżeli chodzi o ustawienie to tez już przestawiłem kąt w granicach 2,6 tak jak był na początku.

 

jakiś czas temu też wlałem do paliwa dodatek który miał czyścić pompki ale to raczej nic nie dało. A tą naftę (dodatek) lałeś do paliwa czy czyściłeś od początku układ??

 

możesz podać jaką stronkę o tym czip tuningu.

co do ilości powietrza to również to zauważyłem. tak się składa ze przepływkę niedawno zmieniłem na próbę z 2,0 (bo jest taka sama )i nic. (chyba ze obie są walnięte)

 

Hamulce mają pół roku (wszystkie klocki i tarcze wymienione) przed wymianą również miałem problem ze spalaniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na początek ustawiłbym na twoim miejscu synchro, ustawia się je do danego auta a nie 0-1, w moim przypadku palił na postoju 0.8-1.0l/h

Po zmianie synchro może nawet na plus 2 spadło do 0.6- 0.8.

 

Co to znaczy do danego auta?? Synchro ma być w okolicach 0 ewentualnie do -1.

 

 

A najlepsze to to, że kupiłem najtańszego czipa za 90zł, które wczepia się w czujnik temperatury paliwa.

Spalanie spadło o około 1l na 100km plus auto dostało mocy, jedyne spostrzeżenie przy tym jest takie, że jeśli silnik jest zimny to nie gnieść od razu, tylko np do 1.5k aż woda nabierze temp. 70 C.

 

Bosze! Bez komentarza!!

 

też widać chyba, że coś z powietrzem jest nie tak, za dużą dawke silnik dostaje.

Pożycz sobie od kogoś przepływomierz i sprawdź czy będzie poprawa, czy spalanie dalej takie samo.

 

A tu o co chodzi??? Gdzie ma za dużo tego powietrza?? Co ty za herezje opowiadasz - OGARNIJ SIĘ!!

Nie ma logu z grupy 10 czy 3 ale patrząc na grupę 004 obstawiam, że przepływka jest jak najbardziej ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tu o co chodzi??? Gdzie ma za dużo tego powietrza?? Co ty za herezje opowiadasz - OGARNIJ SIĘ!!

Nie ma logu z grupy 10 czy 3 ale patrząc na grupę 004 obstawiam, że przepływka jest jak najbardziej ok.

 

 

 

 

Jest log i z 10 i 3

http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_133838.html

http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_133842.html

 

a jeżeli chodzi o synchronizacje to faktycznie jak miałem ustawione -1; 0; 1; 1,7; to auto paliło więcej. nawet 1,1 l na wolnych obrotach a im wyższy kąt tym spadało do 0,6- 0,8 na VAGU

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i gdzie jest za dużo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i gdzie jest za dużo?

 

autostrada 120km/h-7-8l ,150km/h - ok 10-11l ,a max prędkość ok 180km/h)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisałem o powietrzu, że niby jest za dużo.

 

Skrzynia manual 6?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiele osób na tym forum tylko sie wymądrza i próbuje zrobić z siebie wielkiego mechanika, a w sumie nic madrego nie podpowie.

Jeżeli pali mu passek tyle ropy to coś ma nie tak, mój ma większą dawke a pali mniej!

 

Co do tego synchro to nie jest zawsze tak, że im dalej na plusie tym niższe spalanie.

Ja też ustaiwłem sobie że miałem 0.6-0.8 ale suma sumarum wielkiej róznicy nie było, bo i tak robiłem te same km za te same pieniądze a auto było słabsze.

pojeździj troche, ustaw na -1- 0 i też wtedy sprawdz to spalanie.

A tego **** to kupiłem sobie na ebayu w Irlandii Płn.

Widze, znalazł sie już 1 który tylko kłapie, a nic mądrego nie podpowie.

 

Gdzie widać że powietrze coś nie tak?

A TU!!!!!!!

http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_133838.html

 

Jeżeli MAF actual ma być między 210 a 350 to niie to samo co prawie 400!

Wejdz sobie chłopcze w moje logi i sprawdz jak wygląda to u mnie.

Dziękuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby coś mądrego napisać trzeba najpierw coś wiedzieć!

 

Twój ma większą dawkę? Chymm.. ale dawkę czego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

 

po naprawie erg (faktycznie dawka powietrza była zbyt duża - uszkodzony przewód sterowania od zaworka N18 do EGR) i ustawieniu kąta synchronizacji na wartość -,5-0 - auto zaczęło jeszcze więcej palić.

 

wróciłem na zmianę kąta powyżej 1,5 do 2,2 spalanie chwilowe i na trasie mniejsze niż przy kącie "0" ale nadal wysokie

 

nowe logi

BS- (podczas przejścia w ten tryb auto zaczęło piszczeć, mrugała mi kontrolka świec żarowych i na wyświetlaczu pojawił sie napis "MOTORSTORG WERKSTATT" )

 

000 http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_135246.html

003 http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_135247.html

011 http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_135248.html

 

Statyczne

 

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_135249.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_135250.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_135251.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_135252.html

Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_135253.html

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_135254.html

Grupy: 015 - http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_135255.html

Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_135256.html

Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_135257.html

 

 

 

Błędy jakie mi wyskoczyły:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Chassis Type: 3B - VW Passat B5

Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,58

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 038 906 019 GQ

Component: 1,9l R4 EDC G000SG 1524

Coding: 00002

Shop #: WSC 05314

WVWZZZ3BZ3E012923 VWZ7Z0B5379246

No fault code found.

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 4B0 614 517 G

Component: ABS/ESP front 1728

Coding: 04255

Shop #: WSC 05311

2 Faults Found:

18258 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ECU

P1850 - 35-10 - - - Intermittent

18258 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ECU

P1850 - 35-10 - - - Intermittent

Address 08 -------------------------------------------------------

Controller: 3B1 907 044 H

Component: CLIMATRONIC B5GP 0008

Coding: 17000

Shop #: WSC 05311

2 Faults Found:

00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)

35-10 - - - Intermittent

01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)

35-00 - -

Address 15 -------------------------------------------------------

Controller: 1C0 909 605 B

Component: 0A AIRBAG VW51 04 0004

Coding: 12353

Shop #: WSC 05311

No fault code found.

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 3B0 920 827 A

Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V08

Coding: 05115

Shop #: WSC 00000

WVWZZZ3BZ3E012923 VWZ7Z0B5379246

2 Faults Found:

01314 - Engine Control Module

49-10 - No Communications - Intermittent

00476 - Control Module for Fuel Pump (J538)

49-00 - No Communications

Address 19 -------------------------------------------------------

Controller: 6N0 909 901

Component: Gateway K<->CAN 0001

Coding: 00006

Shop #: WSC 05314

3 Faults Found:

01314 - Engine Control Module

49-10 - No Communications - Intermittent

00476 - Control Module for Fuel Pump (J538)

49-00 - No Communications

00463 - Control Module for Digital Sound Package (J525)

49-00 - No Communications

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 1C0 959 799 B

Component: 7X Komfortgerát HLO 0003

Coding: 00259

Shop #: WSC 05311

1 Fault Found:

01336 - Data Bus for Comfort System

80-00 - Single-Wire Operation

 

End -------------------------------------------------------

 

 

nie działa mi również zaworek N239 podczas gaszenie silnika nie zamyka klapki (przewody podciśnienia sprawne , gdy odłączę i ponownie go podłączenie zaworek tykniecie)

 

jakie zrobić logi dynamiczne??

 

http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_134351.html - zrobiony kilka dni temu (EGR jeszcze był niesprawny)

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój Pasek 131 zrobiony na 160KM pali do 100km/h 5.8 l a do 140km/h 6.3L :) V-tech robi robote :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam też mam od dłuższego czasu problem z moim paskiem gdyż za dużo mi palii równiem brakuje mu mocy słabszy jest niż powinien, na krótkich podjazdach to średnie spalanie mi nie spada niżej 9,5l / a na trasie ostatnimi czasy było na odcinku 1800km 7.0- 7.2l

pół roku temu miałem wymieniany rozrząd ,turbo regenerowane i wszystkie przewody węże od turba wraz z kolektorem miałem czyszczone, nom i oczywiście filtry oleje wymieniane.

nom takie spalanie to mnie troszke dobija zatankuję calutki bak i zrobię 500-600km po mieście to mi się widzi że troszke mało

muszę sprawdzić te przewody od IC* jak to wyżej piszecie chyba że może byś to inny powód ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuje przyjrzeć się złączom IC, zmieniamy rozrząd odpinamy ""ruro-belkę" i po wszystkim składamy na starej uszczelce.

 

Najdrobniejsza nieszczelność w dolocie wpływa na spalanie. Nieszczelność na złączach IC objawia się najczęściej "poceniem się" złącza (zwłaszcza dolnego) które obrasta kurzem.

 

U mnie po wymianie uszczelek IC (19zł szt w ASO) po wyczyszczeniu EGR i odtłuszczeniu gumowych węży dolotu spalanie spadło o 0,8l

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś znalazłem pękniecie na IC, pokleiłem zobaczymy czy to coś pomoże.

 

Dodatkowo zauważyłem ze podczas przegazowania go na wolnych obrotach mocno dymi. (czy to normalne??)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziś znalazłem pękniecie na IC, pokleiłem zobaczymy czy to coś pomoże.

 

Dodatkowo zauważyłem ze podczas przegazowania go na wolnych obrotach mocno dymi. (czy to normalne??)

Jezeli jest nieszczelnosc w dolocie to normalne, ze dymi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Posiadam passata 2004 AVB 101KM Automat, przed remontem głowicy i wymiana rozrządu palił na postoju 0,6l (0,6 - 0,7 na światłach).

Po odbiorze od mechanika spalanie na jałowym 1,0-1,1l - na trasie przy dosłownie opieraniu nogi o gaz (80-90km/h bez klimy) nie dało się zejść poniżej 7l na 100km

 

Rozrząd ustawiony na -1,6 st - mechanik twierdzi że ustawił na przyrządy blokujące ale jakoś mu nie wierze.

Po kombinacjach z synchro angle zeszedłem ze spalaniem do w miarę normalnego jednak na postoju wciąż 0,7-0,8l

Następnie zająłem się dolotem (wyczyszczenie i uszczelnienie) spalanie spadło dość znacznie, wróciłem do synchro 0.0 jednak palił za dużo, więc metodą prób i błędów poszedłem na kompromis 2.2 (normalne spalanie - nie duża utrata mocy) jednak nadal denerwuje mnie to spalanie na jałowym 0,7-0,8l patrząc na passaty znajomych gdzie nie przekracza 0,6l

Dawka paliwa 5,5-6 mg/skok - czytając na forach większość ma 3,6mg/skok automaty trochę więcej bo ciągną konwerter ale nic nie przekracza 4,5mg/skok.

Czy źle wyregulowane pompki mogą powodować takie zjawisko, były wymieniane uszczelnienia i ponoć robił to fachman od pompek.

 

Poniżej logi statyczne:

 

Grupy: 013,004,023 - http://vaglog.rtnet.pl/ciuqu_136375.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/ciuqu_136376.html

Grupy: 001,004,003 - http://vaglog.rtnet.pl/ciuqu_136377.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/ciuqu_136378.html

 

Proszę o jakieś rady - co jeszcze "zlogować" sprawdzić.

 

Próbowałem korygować dawkę (domyślnie 32768) ale zmiana na max + czy max - jakie przyjął komputer nic nie zmieniło.

 

Przebieg prawie 400 tyś km choć stawiam na 500kkm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności