c-k Zgłoś #101 Napisano 6 Lipca 2013 Witam u mnie spalanie średnie wychodzi ok.7-8l/100km.Wydaje mi się,że dużo trochę,ale pomyślałem,że może źle wskazywać,ponieważ mam ogumienie 205/55R16.Czy faktycznie wielkość opon ma wpływ na odczyt spalania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
techno100 Zgłoś #102 Napisano 6 Lipca 2013 Wydaje mi się,że dużo trochę,ale pomyślałem,że może źle wskazywać,ponieważ mam ogumienie 205/55R16. ogomienie ma na pewno wpływ na spalanie to normalne im szersze laczki tym lepsza przyczepnosc ale jak zwykle zawsze cos za cos moze minimalnie wiecej spalic ale tez bez przesady na tych laczkach nie powinno sie roznic spalanie az o tyle ... litr wiecej jak spalił by to na prawde jest MAXXX i to do duzy MAXX. Mam takie same laczki i w jezdzie mieszanej po zczytaniu z kompa srednie spalanie mi wyszło 7.8 litra (srednia predkosc - 39 km/h) wyniki z dystansu 450 km ostatnich z kompa ale było tez po miescie jezdzone sporo... Na postoju bez obciazenia spalanie pokazuje 0.7 litra/h a na właczonej klimie 1.1-0,9 litra/h wiec mysle wartosci ok nizej raczej to juz nie zejdzie ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maly219piast Zgłoś #103 Napisano 10 Lipca 2013 Witam mam problem z moim paskiem od początku jak go kupiłem to mam wysokie spalanie. autostrada 120km/h-7-8l ,150km/h - ok 10-11l ,a max prędkość ok 180km/h) Logi statyczne i dynamiczne http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_133836.html http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_133837.html http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_133838.html http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_133839.html http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_133840.html http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_133841.html http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_133842.html http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_133845.html http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_133846.html http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_133847.html http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_133848.html sugerowano mi zmianę kąta synchronizacji wałka bo na logach jest 2,8-3,3 zmieniłem na niższy 0-1,1 i nic to nie pomogło (wzrosło spalanie chwilowe) jaka może być przyczyna lub proszę o namiary na dobrego mechanika (warsztatu tuningowego) w okolicach Rybnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buri2604 Zgłoś #104 Napisano 10 Lipca 2013 Przerabiałem ten sam temat nie dawno temu. Na początek ustawiłbym na twoim miejscu synchro, ustawia się je do danego auta a nie 0-1, w moim przypadku palił na postoju 0.8-1.0l/h Po zmianie synchro może nawet na plus 2 spadło do 0.6- 0.8. Ponadto kupiłem środek( nafte) do przeczyszczenia układu paliwowego i spalinowego w silnikach disla. Pomogło troche. A najlepsze to to, że kupiłem najtańszego czipa za 90zł, które wczepia się w czujnik temperatury paliwa. Spalanie spadło o około 1l na 100km plus auto dostało mocy, jedyne spostrzeżenie przy tym jest takie, że jeśli silnik jest zimny to nie gnieść od razu, tylko np do 1.5k aż woda nabierze temp. 70 C. Po za tym możesz w logach sprawdzić czy wszystko jest wporzątku. W którymś z logów jest widać jaką dawke paliwa podają pompki, jeśli wszystko jest ok, a pompki pokazują około 9 jak było w moim przypadku to oznacza to to że w 99% masz pompki już zużyte i tylko ich regeneracja pomoże. 3 miesiące walczyłem w tym problemem, aż wkońcu sie uporałem. Teraz auto pali mi po mieście max 6,5l/100km. A w trasie przy np średniej prędkości 100km/h coś poniżej 6l ---------- Dodano o 00:42 ---------- Poprzednia wiadomość o 00:34 ---------- Z logu w lboku 001 widze, że pompki podawają tak samo jak u mnie, czyli poszukaj przyczyny gdzieś indziej, też widać chyba, że coś z powietrzem jest nie tak, za dużą dawke silnik dostaje. Pożycz sobie od kogoś przepływomierz i sprawdź czy będzie poprawa, czy spalanie dalej takie samo. Może któryś hamulec trzyma albo coś w tym stylu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maly219piast Zgłoś #105 Napisano 11 Lipca 2013 Przerabiałem ten sam temat nie dawno temu.Na początek ustawiłbym na twoim miejscu synchro, ustawia się je do danego auta a nie 0-1, w moim przypadku palił na postoju 0.8-1.0l/h Po zmianie synchro może nawet na plus 2 spadło do 0.6- 0.8. Ponadto kupiłem środek( nafte) do przeczyszczenia układu paliwowego i spalinowego w silnikach disla. Pomogło troche. A najlepsze to to, że kupiłem najtańszego czipa za 90zł, które wczepia się w czujnik temperatury paliwa. Spalanie spadło o około 1l na 100km plus auto dostało mocy, jedyne spostrzeżenie przy tym jest takie, że jeśli silnik jest zimny to nie gnieść od razu, tylko np do 1.5k aż woda nabierze temp. 70 C. Po za tym możesz w logach sprawdzić czy wszystko jest wporzątku. W którymś z logów jest widać jaką dawke paliwa podają pompki, jeśli wszystko jest ok, a pompki pokazują około 9 jak było w moim przypadku to oznacza to to że w 99% masz pompki już zużyte i tylko ich regeneracja pomoże. 3 miesiące walczyłem w tym problemem, aż wkońcu sie uporałem. Teraz auto pali mi po mieście max 6,5l/100km. A w trasie przy np średniej prędkości 100km/h coś poniżej 6l ---------- Dodano o 00:42 ---------- Poprzednia wiadomość o 00:34 ---------- Z logu w lboku 001 widze, że pompki podawają tak samo jak u mnie, czyli poszukaj przyczyny gdzieś indziej, też widać chyba, że coś z powietrzem jest nie tak, za dużą dawke silnik dostaje. Pożycz sobie od kogoś przepływomierz i sprawdź czy będzie poprawa, czy spalanie dalej takie samo. Może któryś hamulec trzyma albo coś w tym stylu. Dzięki za odpowiedz. Jeżeli chodzi o ustawienie to tez już przestawiłem kąt w granicach 2,6 tak jak był na początku. jakiś czas temu też wlałem do paliwa dodatek który miał czyścić pompki ale to raczej nic nie dało. A tą naftę (dodatek) lałeś do paliwa czy czyściłeś od początku układ?? możesz podać jaką stronkę o tym czip tuningu. co do ilości powietrza to również to zauważyłem. tak się składa ze przepływkę niedawno zmieniłem na próbę z 2,0 (bo jest taka sama )i nic. (chyba ze obie są walnięte) Hamulce mają pół roku (wszystkie klocki i tarcze wymienione) przed wymianą również miałem problem ze spalaniem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #106 Napisano 11 Lipca 2013 Na początek ustawiłbym na twoim miejscu synchro, ustawia się je do danego auta a nie 0-1, w moim przypadku palił na postoju 0.8-1.0l/h Po zmianie synchro może nawet na plus 2 spadło do 0.6- 0.8. Co to znaczy do danego auta?? Synchro ma być w okolicach 0 ewentualnie do -1. A najlepsze to to, że kupiłem najtańszego czipa za 90zł, które wczepia się w czujnik temperatury paliwa. Spalanie spadło o około 1l na 100km plus auto dostało mocy, jedyne spostrzeżenie przy tym jest takie, że jeśli silnik jest zimny to nie gnieść od razu, tylko np do 1.5k aż woda nabierze temp. 70 C. Bosze! Bez komentarza!! też widać chyba, że coś z powietrzem jest nie tak, za dużą dawke silnik dostaje. Pożycz sobie od kogoś przepływomierz i sprawdź czy będzie poprawa, czy spalanie dalej takie samo. A tu o co chodzi??? Gdzie ma za dużo tego powietrza?? Co ty za herezje opowiadasz - OGARNIJ SIĘ!! Nie ma logu z grupy 10 czy 3 ale patrząc na grupę 004 obstawiam, że przepływka jest jak najbardziej ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maly219piast Zgłoś #107 Napisano 11 Lipca 2013 A tu o co chodzi??? Gdzie ma za dużo tego powietrza?? Co ty za herezje opowiadasz - OGARNIJ SIĘ!! Nie ma logu z grupy 10 czy 3 ale patrząc na grupę 004 obstawiam, że przepływka jest jak najbardziej ok. Jest log i z 10 i 3 http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_133838.html http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_133842.html a jeżeli chodzi o synchronizacje to faktycznie jak miałem ustawione -1; 0; 1; 1,7; to auto paliło więcej. nawet 1,1 l na wolnych obrotach a im wyższy kąt tym spadało do 0,6- 0,8 na VAGU Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #108 Napisano 11 Lipca 2013 No i gdzie jest za dużo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maly219piast Zgłoś #109 Napisano 11 Lipca 2013 No i gdzie jest za dużo? autostrada 120km/h-7-8l ,150km/h - ok 10-11l ,a max prędkość ok 180km/h) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #110 Napisano 11 Lipca 2013 Pisałem o powietrzu, że niby jest za dużo. Skrzynia manual 6? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maly219piast Zgłoś #111 Napisano 11 Lipca 2013 TAK Manual 6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buri2604 Zgłoś #112 Napisano 11 Lipca 2013 Wiele osób na tym forum tylko sie wymądrza i próbuje zrobić z siebie wielkiego mechanika, a w sumie nic madrego nie podpowie. Jeżeli pali mu passek tyle ropy to coś ma nie tak, mój ma większą dawke a pali mniej! Co do tego synchro to nie jest zawsze tak, że im dalej na plusie tym niższe spalanie. Ja też ustaiwłem sobie że miałem 0.6-0.8 ale suma sumarum wielkiej róznicy nie było, bo i tak robiłem te same km za te same pieniądze a auto było słabsze. pojeździj troche, ustaw na -1- 0 i też wtedy sprawdz to spalanie. A tego **** to kupiłem sobie na ebayu w Irlandii Płn. Widze, znalazł sie już 1 który tylko kłapie, a nic mądrego nie podpowie. Gdzie widać że powietrze coś nie tak? A TU!!!!!!! http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_133838.html Jeżeli MAF actual ma być między 210 a 350 to niie to samo co prawie 400! Wejdz sobie chłopcze w moje logi i sprawdz jak wygląda to u mnie. Dziękuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #113 Napisano 11 Lipca 2013 Żeby coś mądrego napisać trzeba najpierw coś wiedzieć! Twój ma większą dawkę? Chymm.. ale dawkę czego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maly219piast Zgłoś #114 Napisano 16 Lipca 2013 Witam ponownie po naprawie erg (faktycznie dawka powietrza była zbyt duża - uszkodzony przewód sterowania od zaworka N18 do EGR) i ustawieniu kąta synchronizacji na wartość -,5-0 - auto zaczęło jeszcze więcej palić. wróciłem na zmianę kąta powyżej 1,5 do 2,2 spalanie chwilowe i na trasie mniejsze niż przy kącie "0" ale nadal wysokie nowe logi BS- (podczas przejścia w ten tryb auto zaczęło piszczeć, mrugała mi kontrolka świec żarowych i na wyświetlaczu pojawił sie napis "MOTORSTORG WERKSTATT" ) 000 http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_135246.html 003 http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_135247.html 011 http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_135248.html Statyczne Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_135249.html Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_135250.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_135251.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_135252.html Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_135253.html Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_135254.html Grupy: 015 - http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_135255.html Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_135256.html Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_135257.html Błędy jakie mi wyskoczyły: VAG-COM Version: Release 311.2-N Chassis Type: 3B - VW Passat B5 Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,58 Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 038 906 019 GQ Component: 1,9l R4 EDC G000SG 1524 Coding: 00002 Shop #: WSC 05314 WVWZZZ3BZ3E012923 VWZ7Z0B5379246 No fault code found. Address 03 ------------------------------------------------------- Controller: 4B0 614 517 G Component: ABS/ESP front 1728 Coding: 04255 Shop #: WSC 05311 2 Faults Found: 18258 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ECU P1850 - 35-10 - - - Intermittent 18258 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ECU P1850 - 35-10 - - - Intermittent Address 08 ------------------------------------------------------- Controller: 3B1 907 044 H Component: CLIMATRONIC B5GP 0008 Coding: 17000 Shop #: WSC 05311 2 Faults Found: 00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85) 35-10 - - - Intermittent 01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70) 35-00 - - Address 15 ------------------------------------------------------- Controller: 1C0 909 605 B Component: 0A AIRBAG VW51 04 0004 Coding: 12353 Shop #: WSC 05311 No fault code found. Address 17 ------------------------------------------------------- Controller: 3B0 920 827 A Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V08 Coding: 05115 Shop #: WSC 00000 WVWZZZ3BZ3E012923 VWZ7Z0B5379246 2 Faults Found: 01314 - Engine Control Module 49-10 - No Communications - Intermittent 00476 - Control Module for Fuel Pump (J538) 49-00 - No Communications Address 19 ------------------------------------------------------- Controller: 6N0 909 901 Component: Gateway K<->CAN 0001 Coding: 00006 Shop #: WSC 05314 3 Faults Found: 01314 - Engine Control Module 49-10 - No Communications - Intermittent 00476 - Control Module for Fuel Pump (J538) 49-00 - No Communications 00463 - Control Module for Digital Sound Package (J525) 49-00 - No Communications Address 46 ------------------------------------------------------- Controller: 1C0 959 799 B Component: 7X Komfortgerát HLO 0003 Coding: 00259 Shop #: WSC 05311 1 Fault Found: 01336 - Data Bus for Comfort System 80-00 - Single-Wire Operation End ------------------------------------------------------- nie działa mi również zaworek N239 podczas gaszenie silnika nie zamyka klapki (przewody podciśnienia sprawne , gdy odłączę i ponownie go podłączenie zaworek tykniecie) jakie zrobić logi dynamiczne?? http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_134351.html - zrobiony kilka dni temu (EGR jeszcze był niesprawny) Pozdrawiam Krzysztof Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Overloaded26 Zgłoś #115 Napisano 16 Lipca 2013 Mój Pasek 131 zrobiony na 160KM pali do 100km/h 5.8 l a do 140km/h 6.3L V-tech robi robote Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jag301 Zgłoś #116 Napisano 17 Lipca 2013 witam też mam od dłuższego czasu problem z moim paskiem gdyż za dużo mi palii równiem brakuje mu mocy słabszy jest niż powinien, na krótkich podjazdach to średnie spalanie mi nie spada niżej 9,5l / a na trasie ostatnimi czasy było na odcinku 1800km 7.0- 7.2l pół roku temu miałem wymieniany rozrząd ,turbo regenerowane i wszystkie przewody węże od turba wraz z kolektorem miałem czyszczone, nom i oczywiście filtry oleje wymieniane. nom takie spalanie to mnie troszke dobija zatankuję calutki bak i zrobię 500-600km po mieście to mi się widzi że troszke mało muszę sprawdzić te przewody od IC* jak to wyżej piszecie chyba że może byś to inny powód ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ciuqu Zgłoś #117 Napisano 22 Lipca 2013 Proponuje przyjrzeć się złączom IC, zmieniamy rozrząd odpinamy ""ruro-belkę" i po wszystkim składamy na starej uszczelce. Najdrobniejsza nieszczelność w dolocie wpływa na spalanie. Nieszczelność na złączach IC objawia się najczęściej "poceniem się" złącza (zwłaszcza dolnego) które obrasta kurzem. U mnie po wymianie uszczelek IC (19zł szt w ASO) po wyczyszczeniu EGR i odtłuszczeniu gumowych węży dolotu spalanie spadło o 0,8l Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maly219piast Zgłoś #118 Napisano 22 Lipca 2013 Dziś znalazłem pękniecie na IC, pokleiłem zobaczymy czy to coś pomoże. Dodatkowo zauważyłem ze podczas przegazowania go na wolnych obrotach mocno dymi. (czy to normalne??) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hudzior Zgłoś #119 Napisano 23 Lipca 2013 Dziś znalazłem pękniecie na IC, pokleiłem zobaczymy czy to coś pomoże. Dodatkowo zauważyłem ze podczas przegazowania go na wolnych obrotach mocno dymi. (czy to normalne??) Jezeli jest nieszczelnosc w dolocie to normalne, ze dymi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ciuqu Zgłoś #120 Napisano 26 Lipca 2013 Witam Posiadam passata 2004 AVB 101KM Automat, przed remontem głowicy i wymiana rozrządu palił na postoju 0,6l (0,6 - 0,7 na światłach). Po odbiorze od mechanika spalanie na jałowym 1,0-1,1l - na trasie przy dosłownie opieraniu nogi o gaz (80-90km/h bez klimy) nie dało się zejść poniżej 7l na 100km Rozrząd ustawiony na -1,6 st - mechanik twierdzi że ustawił na przyrządy blokujące ale jakoś mu nie wierze. Po kombinacjach z synchro angle zeszedłem ze spalaniem do w miarę normalnego jednak na postoju wciąż 0,7-0,8l Następnie zająłem się dolotem (wyczyszczenie i uszczelnienie) spalanie spadło dość znacznie, wróciłem do synchro 0.0 jednak palił za dużo, więc metodą prób i błędów poszedłem na kompromis 2.2 (normalne spalanie - nie duża utrata mocy) jednak nadal denerwuje mnie to spalanie na jałowym 0,7-0,8l patrząc na passaty znajomych gdzie nie przekracza 0,6l Dawka paliwa 5,5-6 mg/skok - czytając na forach większość ma 3,6mg/skok automaty trochę więcej bo ciągną konwerter ale nic nie przekracza 4,5mg/skok. Czy źle wyregulowane pompki mogą powodować takie zjawisko, były wymieniane uszczelnienia i ponoć robił to fachman od pompek. Poniżej logi statyczne: Grupy: 013,004,023 - http://vaglog.rtnet.pl/ciuqu_136375.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/ciuqu_136376.html Grupy: 001,004,003 - http://vaglog.rtnet.pl/ciuqu_136377.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/ciuqu_136378.html Proszę o jakieś rady - co jeszcze "zlogować" sprawdzić. Próbowałem korygować dawkę (domyślnie 32768) ale zmiana na max + czy max - jakie przyjął komputer nic nie zmieniło. Przebieg prawie 400 tyś km choć stawiam na 500kkm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach