Skocz do zawartości
Gość lukaszpuma

Passat B5 1999 18T

Rekomendowane odpowiedzi

Gość lukaszpuma

Witam chcial bym sie dowiedziec czy mozna do takiego autka zajnstalowac gaz 1 generacij czy da rade taki załozyc bo z tego co wiem jak jest aluminiowy korektor to da rade i calkiem niezle sie spisuje i maly koszk załozenia . Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

instalacja 1 generacji jest dobra jak chcesz szybko wykończyć swojego paska i nie sądzę żeby normalny gazownik Ci taką instalcję załozył do tego auta

Do silnika 1,8T nadaje sie tylko i wyłącznie pelna sekwencja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w ogóle się zastanów czy jest sens gaz zakładać...

 

a jak chcesz 1 generację, to powiedz gdzie mieszkasz - przyjadę i sam wbiję Ci kilof w blok silnika, żebyś się nie męczył ;)

 

Chyba, że wymyślili już jak się robi mapy wtrysków przy instalacji I generacji :P:wstyd:

 

reasumując: POMYŚL SAM! czy taki pomysł w ogóle ma jakiś sens?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kup poloneza. Ceny części niskie, gaz taniutki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość willow

Nie polecam STAGA 300 !!! Przeklinam na gaz już pół roku . Mam b5 1,8T na gazie szarpie, szkubie i skacze a mój gazownik wymyśla coraz to nowe powody tego problemu (oczywiście inst.gaz. wg niego jest ok).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy kiepskiej jakości gazu bardzo ważne są wtryskiwacze. Matrixy są chyba najszybsze na rynku ale też i najbardziej nietrwałe. Ja polecam Zavoli modułowe. Na komplecie zrobiłem 100tys i po regeneracji są jak nowe. Niestety czas odnawiania jest długi i musiałem kupić nowe. O innych słyszałem wiele złego. Padają cewki nawet po kilku, kilkunastu tys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Padają cewki nawet po kilku, kilkunastu tys.

cewki wymieniasz od razu po założeniu gazu...

 

... a później jeździsz i jeździsz, i jeździsz... i nic się nie psuje ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówiłem o cewkach we wtrykiwaczach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość willow

Czy możliwe jest aby powodem szarpania w czasie jazdy na gazie były cewki wys. napięcia skoro na benz. jeżdzi bez zarzutu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz powtarzam - te cewki znajdują się we wtryskiwaczach gazowych. Odpowiadają za otwieranie ich za pomocą prądu sterowanego przez sterownik gazowy.

Jak są brudne mechanizmy wtrysków gazowych (sprężynki i zaworki) następuję przerywanie silnika na gazie. Przejście z benzyny na gaz jest długie i bolesne. Silnik nie trzyma obrotów i szarpie przy przyspieszaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy możliwe jest aby powodem szarpania w czasie jazdy na gazie były cewki wys. napięcia skoro na benz. jeżdzi bez zarzutu?

Ja bym stawiał bardziej na zły skład mieszanki. Silnik z Turbo musi mieć odpowiednio przygotowaną mapę wtrysku gazu. Jeśli w którymś zakresie obrotów do cylindra trafia za dużo gazu (co jest najprostsze do osiągnięcia) to wciśnięcie gazu do podłogi spowoduje mocne "mulenie" auta. Łatwo to sprawdzić - jeżeli podczas delikatnego przyspieszania wszystko jest OK, to masz problem z dawkami...

 

Jak umrze cewka, to po prostu będzie chodził na 3 cylindrach zarówno na LPG, jak i na benzynie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cewki czasami nie umierają tylko są zabrudzone i wtedy są efekty jak wyżej. Miałem to u siebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość willow

Mapy ponoć są ok. bo sprawdzał je inny gaziarz. Auto szarpie w każdym zakresie obrotów niezależnie od tego czy przyspiesza ,czy jedzie równym tempem. Problem znika dopiero powyżej 2700obr/min. Jeżdzę skaczącym autem od momentu montażu inst tj 8 mies. U gaziarza byłem już ze 100 razy, wymienił komp., wtryski icoś tam jeszcze i rozłożył ręce.

Jak skończy się moja cierpliwość to każe mu ją zdemontować w cholere.

Na razie może spróbuję jeszcze przeczyścić te cewki .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie polecam STAGA 300 !!! Przeklinam na gaz już pół roku . Mam b5 1,8T na gazie szarpie, szkubie i skacze a mój gazownik wymyśla coraz to nowe powody tego problemu (oczywiście inst.gaz. wg niego jest ok).

 

willow a odwiedzałeś może stronę. Tam powinieneś znaleźć odpowiedź na Twój problem. Ja osobiście z pomocą tej strony doszedłem do ładu i składu ze swoją instalacją. Polecam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość chris1977

a wiec jak warto zakladac gaz czy nie?? bo wlasnie mam taki zamiar ale sie jeszcze zastanawiam a i mam pytanko czy to normalne ze 1,8T pali 18lw miescie nie wiem co mu jest na 100% przeplywomież jest ok tylko mam walniety katalizator i zastanawiam sie czy to moze byc przez to bo caly czas wyswietla sie blad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1,8T pali 18lw miescie
caly czas wyswietla sie blad

Normalne jest jak 1.8T pali 10 po mieście. W zależności od mentalności kierowcy może spalić 9, a może też i 12... ALE ABSOLUTNIE NIE 18 !!!

 

Zanim zaczniesz cokolwiek z gazem robić, auto musi (warunek konieczny) być w idealnym stanie technicznym. Sondy lambda muszą pracować poprawnie, program musi być napisany tak, żeby nie powodował błędów, mieszanka paliwa musi być odpowiednia. Wtedy dopiero pojedź na hamownię, zobacz jak wygląda przebieg mocy i momentu - jeśli odbiega w jakikolwiek sposób od normy - naprawiaj dalej.

 

Założenie gazu na autko w takim stanie jak jest teraz przyspoży Ci tylko wielu problemów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marcino
Zanim zaczniesz cokolwiek z gazem robić, auto musi (warunek konieczny) być w idealnym stanie technicznym.

 

Marek, a nasz "gazownik", montując mi instalację zrobił to tak dobrze, że nawet przy walniętej przepływce (o czym wtedy jeszcze nie wiedziałem) auto na LPG chodziło jak marzenie i zresztą jest tak do teraz. praktycznie nie wyczuwalna róznica w mocy, w momencie wciśnięcia gazu w podlogę instalacja automatycznie przestawia się na zasilanie Pb-ma to na celu ochronę cewek, zresztą których jeszcze do tej pory nie wymieniałem a przejechałem 7 tys na LPG... :cwaniak:

 

Teraz zimą auto spala 12-13 gazu w mieście, 10 na trasie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość chris1977
:mur: wiec co to moze byc podlaczylem go do komputera i oprucz walnietego katalizatora jest wszystko ok sondy przeplywomiez co moze byc jeszcze nie tak i sprawiac ze tyle pali 11 litrow to on mi pali na trasie jak jade tak do 120km/H

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w momencie wciśnięcia gazu w podlogę instalacja automatycznie przestawia się na zasilanie Pb-ma to na celu ochronę cewek, zresztą których jeszcze do tej pory nie wymieniałem a przejechałem 7 tys na LPG..

 

Bzdura ;) Niech ci ten gazownik kitów nie wciska. Prawdopodobnie masz za niskie ciśnienie gazu i przy większym zapotrzebowaniu przez silnik gazu przełącza ci się na gaz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marcino

nie wiem...przełącza na Pb w okolicach 5tys obrotów i mi to nie przeszkadza, bo rzadko tak auto cisnę...

w każdym razie złego słowa na niego (mechanika) nie można powiedzieć i każdemu kto by chciał montować instalację to mogę go z czystm sumieniem polecić.

w sobotę u niego będę to się dokładnie dowiem jak to z tym przełączaniem LPG/Pb jest????

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności