Gość arq Zgłoś #1 Napisano 13 Stycznia 2007 No wlasnie zastanawiam sie nad tym Kto ma auto z napędem 4x4 bardzo proszę niech coś napisze na ten temat , szcegolnie ile pali , czy jest duzo slabszy od auta z napedem na jedną os itp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stempel72 Zgłoś #2 Napisano 13 Stycznia 2007 Wady to ok. 1-2 litry więcej pali, ale za tą cene kupujesz bezpieczeństwo. Jeśli masz takie auto do kupienia 4x4 w super stanie to sie nie zastanawiaj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #3 Napisano 13 Stycznia 2007 O wiele lepszy start od "ośki", ale może puchnąć przy dużej prędkości (powyżej 130km/h to już 1 osiowce górą), ale... jak tylko zrobisz mu 400Nm programem, to będziesz dopiero czuł co to znaczy mieć moc pod butem - przy tak dużym momencie auta 1-osiowe mają problem się utrzymać na drodze nawet na III biegu... Zakręty zupełnie inna bajka... po prostu gaz, skręt i ogień... Auto jest cięższe o jakieś 250 kg i zupełnie inaczej się prowadzi - bardziej komfortem zaczyna przypominać volvo - nie czujesz prędkości i zupełnie inaczej odczuwasz nierówności drogi. a spalanie? who gives a f()ck o te 1-2 litra ropy, jak ma się 4x4 ?? prosze... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafaltdi Zgłoś #4 Napisano 13 Stycznia 2007 nie wybrałeś za dobrze,AKN jest mocno wadliwy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skittle Zgłoś #5 Napisano 13 Stycznia 2007 Ja jeździłem Audi 80 2,3 quattro. Powiem jedno - nie ma piękniejszej sprawy niż 4x4, zwłaszcza w zimę. Nie wiem czy napęd jest podobny konstrukcyjnie do audi ale mój audik przejechał 500 000 km i napęd ani razu nie zepsuł się (jakbyś się ewentualnie tego obawiał ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafaltdi Zgłoś #6 Napisano 13 Stycznia 2007 BAU i BDG tylko te są dobre reszta(4)ma problemy z wałkami rozrządu pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość arq Zgłoś #7 Napisano 13 Stycznia 2007 BAU i BDG tylko te są dobre reszta(4)ma problemy z wałkami rozrządupozdrawiam wlasnie slyszalem , ze problemy z walkami mają tylko 2,5 V6 TDi 150PS i 155PS , a 163PS i 179PS mają już wałki wzmacniane , to jak to jest ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafaltdi Zgłoś #8 Napisano 14 Stycznia 2007 AFB,AKN,AKE i AYM---te mają problemy BAU i BDG--to motory 163km,produkowane(jeśli sie nie mylę) od 2002r,u nich problem wałków i hydrauliki są wyeliminowane A twój to chyba AKN?? Sam kiedyś byłem zainteresowany tymi siknikami,ale koszty związane z tym problemem mnie przeraziły,choć przyjemność jazdy tymi motorkami jest powalająca Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bimbol Zgłoś #9 Napisano 14 Stycznia 2007 BAU i BDG--to motory 163km,produkowane(jeśli sie nie mylę) od 2002r,u nich problem wałków i hydrauliki są wyeliminowane Jak rozmawiacie o napędzie 4x4, to trzymajcie się silników w których występowały. Silnik 163KM występował tylko 2x2, a 180 tylko 4x4. Produkcja rozpoczęta od czerwca 2003r. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość max77 Zgłoś #10 Napisano 14 Stycznia 2007 W pasku 3bg napęd 4x4 to bliźniaczy quattro z audi. Jest to przekładnia typu torssen praktycznie nie zniszczalna i bezobsługowa i jedyny słuszny napęd 4x4. Moje auto pali ok 10l jest to AKN 19... ps i 430ps. Przy strzale ze sprzęgła potrafi zapiszczeć, ale wgniot w siedzenie w takim momencie jest bardzo miły. Ja już raczej nie widze innej opcji niż quattro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kicol Zgłoś #11 Napisano 22 Stycznia 2007 Przez jakiś czas jeździłem paskiem kombi z silnikiem AVF - 130 konnym i auto średnio paliło mi 6,5-8 l/100km. Jeśli chodzi o napęd to w tytule tematu możesz wyrzucić słowo "minusy" - bo według mnie praktycznie ich nie ma. Autko z takim napędem rusza w każdych warunkach i po prostu jedzie a w momencie kiedy "przegniesz" potrafi duuużo więcej wybaczyć niż autko z napędem na jedną oś. Serdecznie polecam zakup paska z 4motion. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mariucha Zgłoś #12 Napisano 25 Stycznia 2007 jest jeden "minus", większe spalanie od zwykłego ale o wiele większe poczucie bezpieczeństwa więc jakby nie było tej wady. Ja ostatnio dość mocno napaliłem się na 4motion'a 1,9TDI ale jest ich strasznie mało na rynku. Ostatnio wychaczyłem ładnego link ale po dwóch telefonach i serii pytań czy jest zgodny z opisem (bezwypadkowy) sprzedający już więcej nie odbierał ode mnie telefonu, wręcz wyłączył go. 2,5TDI boję się kupować z wiadomych powodów a na model z 2003 roku raczej mnie nie stać (nie boję się spalania bo jeżdzę max 12-15tys km w roku więc ten 1-2l więcej tak bardzo nie rzutują na koszty) Gdyby ktoś z Was widział fajnego 1,9 4-motion z dobrym wypasem to dajcie mi znać, postawię niewirtualnego browarka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mariucha Zgłoś #13 Napisano 27 Stycznia 2007 Wcześniejszy link jest nieaktualny, zablokowali konto gościowi, ciekawe czemu? link akt -teraz wystawiają tego paska na innym koncie. Śmiać mi się chce jak w rozmowie ze sprzedającym zapewniał mnie że już ma klienta z Gdańska który na 100% go kupi. Pewnie te 100% było jak te 100% bezwypadkowości Z niezłego przystanku autobusowego musieli go składać jeżeli przez ponad tydzień nie sprzedali takiego super wypasu. Chyba że został już sprzedany i "odzyskany" ale to byłby przekręt zbyt grubymi nićmi szyty. Ps Specjalnie nie zrobiłem editu bo wtedy nie podciągnąłbym wątku (tak mi się wydaje) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość krist7 Zgłoś #14 Napisano 28 Stycznia 2007 dla mnie VW nie ma żadnych ciekawych silników benzynowych, w ostateczności mógłby być 1,8T przejedz sie 2.8 V6, moment obrotowy i ciąg niewiele mniejszy niz 2.5 TDI a kultura pracy rewelacyjna. Jak nie jeździsz dużo i chcesz quattro to najlepszy silnik. BTW czy nie jest tak że tylko V6 mają napęd z torsenem a rzędowe 4 (1.9 TDI i 1.8 T) mają haldexa? To jednak inne systemy, troche inaczej sie zachwują na śliskim, zwłaszcza jak ktoś lubi czasem "zapiąć boka" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #15 Napisano 28 Stycznia 2007 BTW czy nie jest tak że tylko V6 mają napęd z torsenem a rzędowe 4 (1.9 TDI i 1.8 T) mają haldexa? wszystkie Passaty produkowane w latach 96-05 (3B i 3BG) mają silniki umieszczone "naturalnie pod 4x4" czyli wzdłużnie. Dobrze kojarzysz, że haldex to rzędówka, ale w passatach nie było takiej opcji. Torsen only... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #16 Napisano 28 Stycznia 2007 jakto nie bylo w w VW ciekwacyh silników.... a 1.8T to co? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alcest Zgłoś #17 Napisano 13 Sierpnia 2007 Witam, Ostatnie 2 wieczory spędziłem na poszukiwaniu informacji o 4Motion. To co znalazłem to albo informacje czysto techniczne, albo że ktoś takie posiada. Chciałem Was drodzy Forumowicze i Forumowiczanki zapytać co Wy osobiście sądzicie o tym napędzie. Jak Wam się jeździ. Co Was denerwuje a za co cenicie napęd. Jakie spalanie, i z jakich tarapatów udało Wam się wykaraskać np. zimą. Moje pytania wynikają ze znalezienia takiego egzemplarza, i zastanawiam się nad zakupem a nie będę ukrywał, że po części zdam się na WASZĄ opinię PS. Moje plany 1.9TDi, 110KM AFN, 4Motion Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #18 Napisano 13 Sierpnia 2007 Cenię ten napęd za to, że mogę na śliskiej drodze kręcić kierownica jak będę chciał a auto i tak pojedzie zadanym torem jazdy. Doceniłem go również w tym roku na urlopie kiedy to musiałem wyjechać ze stromego kempingu z załadowana przeczepą i łodzią. Z doczepką z tyłu przy 4 napędzanych kołach jest całkiem bezpiecznie i pewnie. Denerwuje mnie jednak to, że napęd nie ma przełaczenia stałego np. do 60km\h a potem automat. No coż nie jest to auto off-roadowe i z tym się trzeba pogodzić. Spalanie u mnie jest podobne jak w normalnych ośkach ale ja jeżdżę spokojnie i nigdzie się nie śpieszę. Zimą jeszcze się nie zakopałem ale za to miałem okazję wyciągac inne auta z zasp. Trzeba jednak uważać aby nie gazować z takim napędem jak się jest w jakiejś rynnie lodowej bo może zdarzyć się awaria dość poważna. To tyle tak po krótce. Najbardziej poważam go za zdolności holownicze ale u mnie to tylko w sezonie wypoczynkowym ale i tak byłem pod wrazeniem. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość interflu Zgłoś #19 Napisano 2 Lutego 2008 mam na oku passata 2002r. 1,9 TDI 130 KM 4Motion przebieg 115 000 (mam nadzieje że prawdziwy bo stoi w niemczech sam po niego jadę). Z tego co czytam to chyba dobry wybór?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gino9 Zgłoś #20 Napisano 2 Lutego 2008 hej, wkoncu dobry temat.bo chcialbym sie wiecej tez dowiedziec na ten temat.Co wolno czego nie nie wolno z 4x4.jezdze takim od 2,5miecha i jest super.(2.8 v6)O co chodzi ze cos sie dzieje powyzej 130km/h??co puchnie??? Aze komfort to czuc.przejechalem sie z kumplem 220km/h i mowi ze gdyby nie jezdnia mu sie robi waska to nic nie czuc predkasci??za to ten ryk;)ale to juz inna kwestia.4motion gora!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach